H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ

H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ Facebook Twitter
Είχε τέσσερα χρόνια να κυκλοφορήσει νέο δίσκο. Στο διάστημα αυτό ενηλικιώθηκε, ερωτεύτηκε, χώρισε και άρχισε να μένει μόνη της, μακριά από την οικογένειά της. Αυτές οι σημαντικές αλλαγές στη ζωή της σκιαγραφούν εν μέρει τον χαρακτήρα του «Melodrama». Φωτο: Andrew Whitton
0

Το όνομα της Lorde εμφανίζεται συνέχεια τον τελευταίο καιρό. Διαβάζεις γι' αυτήν και την βλέπεις παντού. Και είναι λογικό. Κυκλοφόρησε δύο singles σε διάστημα λίγων ημερών, στις αρχές του Μάρτη. Το «Green Light» και το «Liability» είναι τα πρώτα δείγματα του δεύτερου άλμπουμ της που έχει βαφτίσει «Melodrama» και θα κυκλοφορήσει στις 16 Ιουνίου. Το «Green Light», όμως, κάθε άλλο παρά μελόδραμα είναι. Αν και μιλάει για έναν χωρισμό –την πρώτη της μεγάλη ερωτική απογοήτευση, όπως δήλωσε–, δεν είναι καθόλου δράμα, ούτε μελό, κάθε άλλο. Η μουσική και η ερμηνεία της έχουν τόση δύναμη, που εντυπωσιάζουν. Ο κόσμος στo YouTube σχολιάζει ότι είναι καλύτερο από την προηγούμενη επιτυχία της, το «Royals», και ότι απέδειξε πως δεν είναι καλλιτέχνις του ενός hit, αλλά ότι έχει ουσία και συνέχεια. Παίζει ρόλο και το γεγονός ότι η Lorde έχει αμεσότητα και μπορεί να απευθύνεται κατευθείαν στην ευαισθησία των ακροατών.


Ίσως αυτό οφείλεται στο νεαρό της ηλικίας της και στο ότι δεν είναι ένα ακόμη κατασκεύασμα της μουσικής βιομηχανίας. Την πρώτη φορά που άκουσα το «Royals» στο ελληνικό ραδιόφωνο μου τράβηξε αμέσως την προσοχή. Είναι από αυτά τα τραγούδια που δεν βαριέσαι να ακούς. Οι στίχοι μιλάνε για ένα κορίτσι που φαντάζεται πώς θα ήταν η ζωή του, αν ήταν μέλος μιας βασιλικής οικογένειας, παρ' όλα αυτά πατάει γερά στο έδαφος. Είναι αυτοαναφορικό, μια και η ίδια διάλεξε το όνομα «Lorde», επειδή ως παιδί είχε μανία με την αριστοκρατία. To «lord», όμως, που σημαίνει «λόρδος», της φάνηκε πολύ ανδρικό, γι' αυτό του πρόσθεσε ένα «e» στο τέλος. Το πραγματικό της όνομα είναι Ella Marija Lani Yelich-O'Connor − λίγο σιδηρόδρομος. Το «Royals» αποδείχτηκε σταθμός για την καριέρα της. Έγινε παγκόσμιο hit και η ίδια η πρώτη Νεοζηλανδή μουσικός που είχε Νo 1 στο αμερικανικό Billboard. Ανάλογη επιτυχία είχε να κάνει έφηβος καλλιτέχνης από το 1987 − θυμάται κανείς την Tiffany και το «I think we 're alone now»; Και μετά ήρθε το σάουντρακ του «Hunger Games» και ακόμα περισσότερη αναγνώριση.

«Έφυγα από το σπίτι και ξαφνικά άρχισα να αναρωτιέμαι: "Ποια είμαι, όταν είμαι μόνη μου; Πού βρίσκομαι εσωτερικά, όταν πρέπει να κάνω πράγματα μόνο για τον εαυτό μου;". Νομίζω ότι μπορείς να το ακούσεις αυτό στον συγκεκριμένο δίσκο» αναφέρει.


H Lorde έγινε huge στα 16 της, όταν ανέβασε στο SoundCloud το πρώτο της EP για δωρεάν download. Το κατέβασαν πάνω από 60.000 φορές. Στην αρχή διατηρούσε έναν αέρα μυστηρίου γύρω από το όνομά της. Το προφίλ της εκεί είχε τη ρομαντική ζωγραφιά ενός κοριτσιού που κρατάει στην αγκαλιά του ένα ελάφι.


Γεννήθηκε στη Νέα Ζηλανδία το 1996 και η καταγωγή της μοιράζεται ανάμεσα στην Κροατία και την Ιρλανδία. Η μητέρα της είναι ποιήτρια και ο πατέρας της, πολιτικός μηχανικός. Η μητέρα της την μύησε από μικρή στη λογοτεχνία, κάτι που φαίνεται στον τρόπο που γράφει στίχους, καθώς έχει μια ωριμότητα που δεν συναντάς συχνά σε άτομα της ηλικίας της. Μετά από μια εμφάνισή της σε ένα talent show υπέγραψε στη Universal. Ήταν μόλις 13 ετών. Αργότερα δήλωσε ότι, κρίνοντας από την εμπειρία που απέκτησε, της έκανε καλό που δεν μεγάλωσε στην Αμερική. «Δεν είναι φυσιολογικό να περνάς όλο σου τον χρόνο στο Λος Άντζελες ή στη Νέα Υόρκη όταν είσαι τόσο μικρός. Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο μπορεί να σε διαλύσει».


Είχε τέσσερα χρόνια να κυκλοφορήσει νέο δίσκο. Στο διάστημα αυτό ενηλικιώθηκε, ερωτεύτηκε, χώρισε και άρχισε να μένει μόνη της, μακριά από την οικογένειά της. Αυτές οι σημαντικές αλλαγές στη ζωή της σκιαγραφούν εν μέρει τον χαρακτήρα του «Melodrama». «Έφυγα από το σπίτι και ξαφνικά άρχισα να αναρωτιέμαι: "Ποια είμαι, όταν είμαι μόνη μου; Πού βρίσκομαι εσωτερικά, όταν πρέπει να κάνω πράγματα μόνο για τον εαυτό μου;". Νομίζω ότι μπορείς να το ακούσεις αυτό στον συγκεκριμένο δίσκο», αναφέρει. «Βασικά, έπρεπε να είμαι ειλικρινής όχι μόνο με τον εαυτό μου, αλλά και με τους φίλους και τους δικούς μου ανθρώπους. Είναι καταπληκτικό να ακούω το άλμπουμ και να σκέφτομαι ότι περιέχει έναν χρόνο από τη ζωή μου, με όλες τις απαίσιες και όλες τις υπέροχες στιγμές του. Είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για μένα».

H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ Facebook Twitter
Φυσικά δεν γυρνάει την πλάτη της στη Lady Gaga, τον Kanye West, τη Lana Del Rey, τον James Blake, την Grace Jones και τον Prince, μεταξύ άλλων.


Πέρα από αυτά, όμως, η πορεία της θυμίζει έντονα τον τρόπο με τον οποίο έγινε γνωστή η Kate Bush. Είναι κάπως σπάνιο αυτό που συμβαίνει με τη Lorde. Πρώτη φορά συναντάμε ένα κορίτσι που έκανε αίσθηση με το πρώτο κομμάτι που κυκλοφόρησε στα 16 του και ταυτόχρονα αγαπάει τη λογοτεχνία, κάτι που φαίνεται στη μουσική του. Επιπλέον, έχει τον απόλυτο καλλιτεχνικό έλεγχο του αποτελέσματος, για να μη μιλήσουμε για την εμφάνισή της. Περιέργως, η Bush δεν ήταν η βασική της επιρροή και αυτό κάνει τη Lorde τόσο μοναδική και εξαιρετική.


Μεγάλωσε θαυμάζοντας τζαζ και σόουλ καλλιτέχνες όπως η Billie Holiday, ο Sam Cooke, η Etta James και ο Otis Redding, αλλά και σύγχρονους, όπως η Grimes, οι Sleigh Bells και ο Thom Yorke. Θεωρεί το «Rumours» των Fleetwood Mac τέλειο δίσκο. Και φυσικά δεν γυρνάει την πλάτη της στη Lady Gaga, τον Kanye West, τη Lana Del Rey, τον James Blake, την Grace Jones και τον Prince, μεταξύ άλλων.


Τίποτα δεν φαίνεται να τη σταματάει και δικαιολογημένα το «Melodrama» είναι μία από τις πιο πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες του 2017.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ