Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Η αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901). Φωτο: Vangelis Patsialos

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας

0

Τον τελευταίο καιρό, κάθε τόσο μου σκάει κι ένα invite στο Facebook για κάποιο live στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα. Άλλες φορές, περνώντας με το τρόλεϊ έξω από την Φιλελλήνων, βλέπω κόσμο συνωστισμένο στον μικρό της περίβολο. Δεν άργησα να βρεθώ ανάμεσα σ' εκείνους που θα παρακολουθούσαν ένα live μέσα στην αγγλικανική εκκλησία και κατάλαβα τον λόγο που επιλέχθηκε ο χώρος για τη διοργάνωση μιας μουσικής βραδιάς.

Η νεογοτθικού ρυθμού εκκλησία του Αγίου Παύλου ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1843 και είναι μία από τις πρώτες ξένες εκκλησίες στη χώρα. Εκτός του ότι διαθέτει το πιο παλιό εκκλησιαστικό όργανο στην Ελλάδα (εγκαταστάθηκε εκεί το 1901), έχει και εξαιρετική ακουστική, γεγονός που δικαιολογεί την παράδοση που έχει ο χώρος στις μουσικές εκδηλώσεις πολύ πριν από τα St Paul's Sessions.

Τα St Paul's Sessions είναι μια ιδέα του Ανδρέα Βιολάρη και του Δημήτρη Δημόπουλου, που μαζί τρέχουν την Groove Productions. Αν και ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 με τη sold out εμφάνιση του Cayetano, η ιδέα είχε γεννηθεί δέκα σχεδόν χρόνια πριν.

Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

«Τα St Paul's Sessions δημιουργήθηκαν ως ιδέα το 2006, όταν γνωριστήκαμε με τον φίλο και συνεργάτη Δημήτρη Δημόπουλο στο Άμστερνταμ, όπου εγώ σπούδαζα κι εκείνος εργαζόταν. Εκεί μας είχε συναρπάσει το γεγονός ότι γίνονταν τόσο σπουδαία καλλιτεχνικά δρώμενα σε εκκλησίες και σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μια ανάλογη κατάσταση και στην Ελλάδα, όταν με το καλό θα επιστρέφαμε» θυμάται ο Ανδρέας.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Από τις πιο δυνατές στιγμές ήταν το opening του Cayetano. Φωτο: Α. Κατσαρού

— Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη εκκλησία λοιπόν;

Διοργανώσαμε την πρώτη μας συναυλία στην αγγλικανική εκκλησία ως Groove Productions, σε συνεργασία με τη Specs 'n' Arts το Μάιο του 2011, μαζί με τον Γερμανό οργανίστα Daniel Stickan, οπότε η ιδέα να οργανώσουμε τα St Paul's Sessions εκεί μας βγήκε εντελώς φυσιολογικά. Η ακουστική του χώρου, η ενέργειά του και η αντίθεση που δημιουργείται με τα σύγχρονα ακούσματα είναι οι βασικοί λόγοι που τον έχουμε επιλέξει.

— Ποια ήταν η αντίδραση των ιερέων όταν το προτείνατε και πώς προχώρησε η συνεργασία;

Είναι ιδιαίτερη η συνεργασία που έχει ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό. Υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ μας και παράλληλα έχουμε αναπτύξει έναν δικό μας κώδικα επικοινωνίας.

— Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τους καλλιτέχνες που εμφανίζονται στα St Paul'Sessions; Είναι απαραίτητο η μουσική τους να «ταιριάζει» στον χώρο;

Βασική μας φιλοσοφία, σε πρώτο πλάνο, είναι η ανάδειξη της μουσικής αισθητικής, όμως παράλληλα δίνουμε ιδιαίτερο βάρος και στον τρόπο που αντιμετωπίζει τα πράγματα ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Πετύχαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα, ώστε να καταφέρει να εκφραστεί ο καλλιτέχνης σε κατάλληλες συνθήκες. Έχοντας ως βάση αυτά, στα St Paul's Sessions επιλέγουμε ό,τι πιο φρέσκο και ποιοτικό παρουσιάζεται αυτήν τη στιγμή στη σκηνή της Ελλάδας και του εξωτερικού από καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα ήταν συγκινητική. Φωτο: Α. Κατσαρού

Πώς θα περιγράφατε την ανταπόκριση του κόσμου;

Είναι ιδιαίτερα θερμή. Ήταν sold out και τα πέντε sessions που έχουν γίνει ως τώρα, κάτι που δείχνει ότι το κοινό ανταποκρίθηκε από την πρώτη στιγμή στην ιδέα που είχε γεννηθεί από το 2006 στο Άμστερνταμ.

— Πώς νιώθουν οι καλλιτέχνες παίζοντας σ' έναν τόσο ιδιαίτερο χώρο;

Απ’ ό,τι έχουμε καταλάβει, υπάρχει μια πολύ ιδιαίτερη επαφή μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού. Ο χώρος και η ακουστική της εκκλησίας, καθώς και η πολύ κοντινή απόσταση που έχουν μεταξύ τους, δημιουργεί πολύ θετική επικοινωνία.

— Ποια ήταν η δυνατότερη μέχρι τώρα στιγμή των St Paul's Sessions;

Όλα τα sessions είχαν τον δικό τους, ξεχωριστό χαρακτήρα και πνεύμα. Φυσικά, το opening  του Cayetano ήταν ένα πολύ όμορφο καλωσόρισμα που δικαίωσε τις προσδοκίες μας. Ταυτόχρονα, οι δύο sold out εμφανίσεις της Καναδής Julia Kent μαγνήτισαν το κοινό, καθώς η αγάπη της για την Αθήνα, το κοινό και τα St Paul's Sessions ήταν συγκινητική.

— Θα υπάρξει συνέχεια μετά την 1η Απριλίου που είναι και η τελευταία ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί;

Αρχικά, είχαμε σχεδιάσει να ολοκληρώσουμε τα φετινά St Paul's Sessions την 1η Απριλίου με τους Tendts από τη Θεσσαλονίκη – εδώ να πούμε ότι έχουμε προγραμματίσει και ένα closing night την Παρασκευή 31 Μαρτίου στο Ρομάντσο, με τον γνωστό DJ και παραγωγό Pangaea από το Μάντσεστερ, τον επίσης DJ και παραγωγό, μέλος των NON και μουσικό διευθυντή του Reworks Festival, Αναστάσιο Διόλατζη –aka Ison–, από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και έναν secret guest. Στην πορεία όμως δεν μπορέσαμε να μην ενδώσουμε στον πειρασμό να εντάξουμε στη σειρά την εμφάνιση δύο πολύ σημαντικών Αμερικανών καλλιτεχνών, του William Basinski (στις 11 Μαΐου) που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και του Peter Broderick (στις 17 Μαΐου) – αμφότεροι θα βρίσκονται σε ευρωπαϊκή περιοδεία. Παράλληλα, δουλεύουμε σκληρά για τον προγραμματισμό των επόμενων St Paul's Sessions που θα βασίζονται σε διεθνείς καλλιτέχνες, με τον σπουδαίο πιανίστα Lubomyr Melnyk να ανοίγει τη σεζόν στις 21 Οκτωβρίου, στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα.

Στην αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου έγιναν τα πιο μυσταγωγικά live της Αθήνας Facebook Twitter
Session με τον Σεραφείμ Τσοτσώνη. Φωτο: Vangelis Patsialos
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ