Passengers

0

Δυο επιβάτες ενός διαστημόπλοιου το οποίο κάνει ένα ταξίδι 120 ετών για να τους μεταφέρει σε μια καινούργια ζωή ξυπνούν μυστηριωδώς από τις κάψουλες ύπνωσής τους 90 χρόνια πριν φτάσουν στον προορισμό τους. Προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο πίσω από αυτήν τη δυσλειτουργία, ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, απειλούνται όμως από την επικείμενη πρόσκρουση του διαστημόπλοιου με τους 5.259 επιβάτες και την ανακάλυψη της αλήθειας που τους ξύπνησε.

Η επιστημονική φαντασία χωράει ακόμα και ρομάντσο και στην περίπτωση του «Passengers», που βασίζεται σε ένα σενάριο από εκείνα που εκτιμώνται αρχικά, αλλά ταλαιπωρούνται χρόνια στα γραφεία των στούντιο, η ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο επιβάτες ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό μια αποικία, δεκαετίες αργότερα από την εκτόξευσή του, ξεπερνάει την τεχνολογική ίντριγκα. Διότι η ταινία του Νορβηγού Μόρτεν Τίλντουμ («Το παιχνίδι της μίμησης») αιωρείται ανάμεσα στην απόκοσμη μοναξιά του «Gravity» και στην πολυπληθή τραγωδία του «Τιτανικού», συνεπώς ο ηρωισμός γειώνεται από την ανθρώπινη αδυναμία. Παρά τα πελώρια σκηνικά με τη θέα στο Διάστημα και την προηγμένη χλιδή, τελικά πρόκειται για ένα πολυτελές πλοίο που βυθίζεται, με δύο ανθρώπους που βρίσκονται εκτός χρόνου, πιο συγκεκριμένα 90 χρόνια πριν από τη στιγμή της προγραμματισμένης προσγείωσης, άρα νεκροί προτού πραγματοποιήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους για μια άλλη, μάλλον καλύτερη ζωή.

Ο λόγος που πρώτα ο Κρις Πρατ και αμέσως μετά η Τζένιφερ Λόρενς αναγκάζονται να διακόψουν τον βαθύ ύπνο τους είναι το μικρό κλειδί μιας ταινίας χωρίς μεγάλο μυστήριο. Σημασία έχει η χημεία τους, με δεδομένο πως ο Πρατ βρίσκεται μακριά από τις χιουμοριστικές του συνήθειες και η Λόρενς κάνει πιο πολύ την ωραία σε σχέση με τους τελευταίους της ρόλους ‒ και, μεταξύ μας, δείχνει να ξεκουράζεται περισσότερο, απολαμβάνοντας τα 20.000.000 της αμοιβής της και 30% ποσοστά επί των κερδών. Ανεξάρτητα από το ρεκόρ που έσπασε η Λόρενς, με τον Πρατ έχουν μια αρμονική σύμπλευση, αλλά όχι και την ερωτική σπίθα της επείγουσας συνθήκης που επιβάλλει η υπαρξιακή απόγνωση σε πείσμα της στατικής προοπτικής σε ένα βαρετό διαστημικό υπερωκεάνιο χωρίς προσκεκλημένους ‒ παρεμπιπτόντως, εξαιρετικός ο Μάρτιν Σιν ως ρομπότ-μπάρμαν. Όπως και οι «Σύμμαχοι» των Πιτ-Κοτιγιάρ, το «Passengers» των Λόρενς-Πρατ είναι ένα grand folly, μια τεράστια τρέλα, από εκείνες που παλιά θυσίαζαν για χάρη των σταρ. Μόνο που πλέον το concept έχει σημασία, και εδώ το concept δεν έχει και τόση...

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ