To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας

To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter
Ο Hasso Plattner μαζί με τη γερμανίδα Καγκελάριο μπροστά στον πίνακα "Κορίτσια στη γέφυρα" του Έντβαρτ Μουνκ (1902)
0
To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter
To ανακαινισμένο κτήριο που φιλοξενεί το Μουσείο Μπαρμπερίνι

Για τον Γερμανό μεγιστάνα της τεχνολογίας Hasso Plattner, ο Μεξικανός ζωγράφος Rufino Tamayo είναι κλάσεις ανώτερος από τον Πικάσο. Δικαιούται να έχει την άποψη του, καθώς για τα εγκαίνια του νέου Μουσείου Μπαρμπερίνι στο Πότσνταμ στις 20 Ιανουαρίου φρόντισε να προσφέρει κάποια από τα πιο ακριβά και σπάνια κομμάτια της προσωπικής του συλλογής. Επίσης, ήταν ο άνθρωπος που επιμελήθηκε τη λίστα των εκλεκτών καλεσμένων, μεταξύ των οποίων ο Μπιλ Γκέιτς και άλλοι ισχυροί του κόσμου των επιχειρήσεων και της πολιτικής.

Και η αλήθεια είναι πώς το νέο ανακαινισμένο Μουσείο, μετά από χρόνια εργασιών και ανακατασκευής, είναι λόγος για να καμαρώνουν οι Γερμανοί με πρώτη και καλύτερη την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, που έσπευσε να παρευρεθεί στα εγκαίνια και να φωτογραφηθεί δίπλα στον Plattner. Χτισμένο στο Barberini Palace, στην Old Market Square, το Μουσείο άνοιξε, έχοντας να παρουσιάσει σημαντικά έργα απ' όλες τις περιόδους της Τέχνης, αλλά και ειδικές εκθέσεις που εστίαζαν στον ιμπρεσιονισμό. 

To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter

Όσο για τη συνεισφορά του Plattner στο δυναμικό άνοιγμα του Μουσείου, αυτή χαρακτηρίστηκε από την ίδια τη Μέρκελ «συγκλονιστική»: ο Plattner, σύμφωνα με τη λίστα Forbes είναι ένας από τους 10 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, με προσωπική περιουσία που εκτιμάται στα 10 δις δολάρια. Ως μέλος της φιλανθρωπικής οργάνωσης που ίδρυσε ο Μπιλ Γκέιτς, δεσμεύεται να προσφέρει μεγάλο μέρος της περιουσίας του σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, αλλά και να υποστηρίζει την τέχνη και τον πολιτισμό με κάθε τρόπο. 

  

Την πιο πρόσφατη προσφορά του, το φιλότεχνο γερμανικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει σήμερα, σε ειδική έκθεση γεμάτη από πανάκριβα και σπάνια έργα της ιδιωτικής συλλογής του Plattner και παρά το ότι ο ίδιος παραδέχεται ότι δικός του είναι μόνο ένας πίνακας του Tamayo. Κατά τα λοιπά, από απόψε οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν έργα των Γκιστάβ Καγιεμπότ, Έντβαρτ Μουνκ, Καμίλ Πισαρό, Άλφρεντ Σίσλεϊ, Πιερ - Ογκίστ Ρενουάρ και 41 σπάνιους πίνακες του Κλοντ Μονέ. Αν και ο Plattner δεν αποκαλύπτει ποιοι από αυτούς τους πίνακες είναι δικοί του, ωστόσο από το Μουσείο έχει γίνει γνωστό ότι κάποιοι είναι δάνεια από 23 μουσεία, μεταξύ των οποίων και το Ερμιτάζ και η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. 

Το μόνο βέβαιο είναι ότι απόψε θα εκτεθούν περίπου 240 έργα ιμπρεσιονιστών, 80 εκ των οποίων δημιουργίες Γερμανών καλλιτεχνών που μεγαλούργησαν στη μεταπολεμική Γερμανία. Το νέο Μουσείο Μπαρμπερίνι στο Πότσνταμ, θεωρείται πραγματικό κόσμημα για τη Γερμανία, καθώς πέρα από τις σκληρές εργασίες ανακαίνισης και τις μελέτες, είναι ένα κτήριο - έστω και ρέπλικα του κτηρίου που βομβαρδίστηκε τον 18ο αιώνα και κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου- που αποκαθιστά τη σύνδεση των Γερμανών με το ιστορικό τους παρελθόν, πριν από τις σκοτεινές μέρες του πολέμου.  

Με στοιχεία από Art Newspaper

 

 

 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ