Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ

Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
1

Το Βραβείο Πρίτσκερ είναι ένα διεθνές αρχιτεκτονικό βραβείο, το οποίο απονέμεται ετησίως σε εν ζωή αρχιτέκτονες και θεωρείται το κορυφαίο στον κόσμο για την τέχνη αυτή, γνωστό και ως «Νόμπελ της Αρχιτεκτονικής».

Ο Μπαν είναι διάσημος για το ανθρωπιστικό του έργο, καθώς έχει χτίσει καταφύγια για τη στέγαση ανθρώπων που έχουν χάσει τα σπίτια τους μετά από μεγάλες φυσικές καταστροφές, όπως είναι οι σεισμοί στο Κόμπε της Ιαπωνίας, το Κράιστσερτς της Νέας Ζηλανδίας, την ιταλική Λ'Ακουιλα, την Κίνα, την Ινδία και την Αϊτή, κι έχει αναστυλώσει μνημεία κι εκκλησίες σε αυτές τις περιοχές με βάση πρωτότυπα υλικά και πολύ φθηνά, όπως είναι το χαρτί και το χαρτόνι, τα οποία δεν θα περίμενε κανείς να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή κτιρίων.

Στην ανακοίνωσή της, η επιτροπή του βραβείου Πρίτζκερ εξήρε το ανθρωπιστικό του έργο και την εθελοντική προσφορά του για τους άστεγους και τα θύματα των καταστροφών.

«Πρόκειται για μια μεγάλη τιμή για μένα και πρέπει να είμαι προσεκτικός. Πρέπει να συνεχίσω να ακούω τους ανθρώπους για τους οποίους δουλεύω, τόσο στα ιδιωτικά έργα που αναλαμβάνω, όσο και περιοχές όπου αναλαμβάνω να προσφέρω βοήθεια και να ανακουφίσω τα θύματα καταστροφών. Αυτό το βραβείο με ενθαρρύνει να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω, όχι να αλλάξω αλλά να εξελιχθώ», δήλωσε μετά τη βράβευσή του.

Σύμφωνα με την επιτροπή, «τα κτίρια του παρέχουν καταφύγιο, χώρους συγκέντρωσης κοινοτήτων και χώρους λατρείας για όσους έχουν υποστεί τεράστιες απώλειες και καταστροφές. Όταν η τραγωδία χτυπά, αυτός είναι συχνά εκεί από την πρώτη στιγμή».

Ο Μπαν άρχισε να ασχολείται με την ανακούφιση των ανθρώπων μετά τις καταστροφές όταν είδε την άθλια κατάσταση των καταυλισμών προσφύγων στη Ρουάντα το 1994. «Πίστεψα ότι μπορούσαμε να βελτιώσουμε την κατάσταση», είπε. Ταξίδεψε στη Γενεύη προκειμένου να συνεργαστεί με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τον σχεδιασμό σκηνών που στηρίζονται σε στύλους από πεπιεσμένο χαρτί.

Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter

Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter

Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Ο Σιγκέρου Μπαν, φετινός νικητής του βραβείου Πρίτσκερ Facebook Twitter
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια