Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
2

 [Από την Αργυρώ Μποζώνη]

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter

  

Η Μαρίζα Ρίζου έκανε αυτό το χειμώνα τρία sold-out live στο Gazarte και ετοιμάζεται για το τέταρτο live στις 8 Μαρτίου. Θα την ξαναδούμε στη σκηνή με τους μουσικούς της, στα τραγούδια που αγαπά. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε σε ένα σπίτι που άκουγε τα πάντα: Οπερα και τζαζ και ηπειρώτικα. Έκανε την πρεμιέρα της στο σχολείο, στη χορωδία και από τότε δε σταμάτησε να τραγουδά.

«Το σχολείο, -πήγαινα στον Κωστέα-Γείτονα-, προωθούσε πολύ τα καλλιτεχνικά και τα αθλητικά. Κάναμε κανονικές ολοκληρωμένες παραστάσεις, έδινε υποτροφίες. Εγώ είχα πάρει μια υποτροφία και είχαν μειωθεί τα δίδακτρα», λέει η Μαρίζα. «Ήταν πολύ σπουδαία κατάσταση. Εγώ τραγουδώ από την Πέμπτη δημοτικού και μέχρι την Τρίτη λυκείου δε σταμάτησα».

 

Τι μουσική άκουγες τότε;

Άκουγα πολλά πράγματα και ποπ και τζαζ. Είχα πολλά ακούσματα, αλλά αυτό που είχα συνειδητοποιήσει ήταν η φοβερή ευτυχία που παίρνω όταν τραγουδάω. Αυτό μόνο μπορούσα να καταλάβω. Απολάμβανα τις αντιδράσεις των δασκάλων μου, αισθανόμουν ότι κάτι καλό γινόταν στον ψυχισμό των άλλων, όταν τραγουδούσα.

Μόλις τελείωσες το σχολείο άρχισες να ασχολείσαι με τη μουσική αμέσως;

Μπήκα στο καποδιστριακό, σε μια καταπληκτική σχολή, Επικοινωνία και ΜΜΕ και το καταευχαριστήθηκα. Παράλληλα έκανα διάφορα ερασιτεχνικά πράγματα μουσικά, δούλευα σε έναν εκδοτικό οίκο, στη συνέχεια σε μια διαφημιστική και κάποια στιγμή έβαλα τον εαυτό μου να σκεφτεί τι θέλει να κάνει πραγματικά.

Και τι σκέφτηκες;

Ότι θέλω να κάνω μια μουσική πρόταση. Να το τολμήσω και να έχω μια μουσική πρόταση. Σε πρώτο επίπεδο. Όχι ότι αυτή θα είναι για πάντα. Ή η ίδια. Αλλά να συστηθώ με ένα τρόπο στο κοινό και να αποκτήσω μια ταυτότητα. Έτσι ήρθα σε επαφή με την ποπ πλευρά της τζαζ.

Την μπόσα νόβα του Ησαΐα πως την έκανες;

Είχα πάει σε ένα λάιβ του Φοίβου το άκουσα το κομμάτι και είπα «κάτι θέλω να κάνω με αυτό». Έκανα τη διασκευή και το ηχογραφήσαμε γιατί ήθελα να το έχω καλά. Έτσι γράφτηκε το πρώτο κομμάτι. Τη φοβήθηκα βέβαια πολύ τη διασκευή, γιατί δεν ήθελα να κάνω διασκευές γενικά. Ήθελα να κάνω δικά μου κομμάτια. Παρά τους φόβους μου όλα πήγαν καλά. Στείλαμε ένα δελτίο τύπου, οικογενειακά σχεδόν σε κάποιους σταθμούς και πήρε το τραγούδι το δρόμο του. Άρχισε να γίνεται μια κατάσταση χωρίς εταιρεία, χωρίς δίσκο πίσω μου.

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Φωτο: Μάριος Κουρουνιώτης

Πόσοι μουσικοί παίζετε στα live;

Έχω οκτώ μουσικούς. Δεν είμαστε μπάντα αλλά συνεργαζόμαστε σταθερά.

Είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο από την μπάντα αυτό;

Η μπάντα είναι κάτι πολύ δύσκολο κατά τη γνώμη μου. Χρειάζεται να συναποφασίζουν πολλοί άνθρωποι. Εγώ λατρεύω να δουλεύω με τους μουσικούς μου, αλλά δε θα αισθανόμουν ασφαλής. Προτιμώ να έχω την ευθύνη και για το καλό και το κακό. Και θέλω να έχω τον έλεγχο των κινήσεών μου.

Πως αποφάσισες να ξεκινήσεις μόνη σου και δεν πήγες σε μια εταιρεία, να πας να σε ακούσουν; 

Πιστεύω πολύ στη φυσική ροή των πραγμάτων. Κάθε πράγμα θα γίνει στην ώρα του. Δε με ενδιαφέρει να γίνει κάτι απότομα και γρήγορα. Δεν έχω καμία ματαιοδοξία να περπατάω στο δρόμο και να με βλέπουν και να με γνωρίζουν.

Ωραίο είναι όμως αυτό!

Ωραίο είναι αλλά να μπορείς και εσύ να το διαχειριστείς και να υπάρχει και λόγος που έχει γίνει. Θέλω να έχω μια ωραία και στιβαρή πορεία. Να κάνω αυτό που ζηλεύω. Να έχω ρεπερτόριο.

Η μπόσα νόβα του Ησαΐα

  

Όταν ακούς το δίσκο σου θέλεις να τον διορθώσεις;

Θέλω από τη μια μεριά να τον διορθώσω, από την άλλη να μην πειράξω τίποτα. Είμαι πολύ υπερήφανη που έκανα αυτή τη δουλειά με τα λάθη και τα σωστά της. Και επίσης είμαι υπερήφανη που πάει καλά και ξανατυπώνουμε.

Με τις ίδιες μουσικές θα συνεχίσεις και στον δεύτερο δίσκο σου;

Τώρα φλερτάρω με την ποπ πλευρά της τζαζ. Νομίζω είναι το πιο αντιπροσωπευτικό αυτού που κάνω τώρα, το οποίο μπορεί αύριο να μην είναι αυτό. Μπορεί ο δεύτερος δίσκος να πάει αλλού. Δεν ξέρω ακόμα. Ηδη γράφω κομμάτια για το δεύτερο και νομίζω θα κάνω συνεργασίες με ωραίους ανθρώπους.

Πόσο σε ενδιαφέρουν οι συνεργασίες;

Σε αυτή τη φάση νομίζω είναι για όλους όσους ασχολούμαστε με την μουσική, απαραίτητες. Είναι δημιουργικές αναπνοές οι συνεργασίες. Μεγάλη ιστορία να μιλάς με τους δημιουργούς.

Έχουμε καλούς μουσικούς;

Έχουμε εξαιρετικούς μουσικούς και εξαιρετικούς καλλιτέχνες. Πιστεύω υπάρχουν πολλά ταλέντα, απλώς υπάρχει και υπερπληροφόρηση. Είναι ίσως πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κάτι, αλλά αν αξίζει θα ξεχωρίσει. Δηλαδή παλιότερα με τις δισκογραφικές ήταν καλύτερα; Δεν ξέρω, δε νομίζω. Κάθε καιρός έχει τις δυσκολίες του.

 

Αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο ακούμε μουσική;

Υπάρχουν κομμάτια που ακούμε σήμερα και μεγαλώνουμε με αυτά που δεν τα έχουμε μέσα μας όπως θα τα έχουμε σε δέκα και δεκαπέντε χρόνια.

Θέλεις να γράφεις μόνη σου τα κομμάτια σου;

Σκέφτομαι ότι θάθελα ο δεύτερος δίσκος να έχει πάλι ομοιογένεια μουσικά και ενορχηστρωτικά και εμένα προσωπικά δε με ενδιαφέρει καθόλου να τραγουδάω δικά μου κομμάτια. Εμένα η τρέλα μου είναι το live, να τα ερμηνεύω τα κομμάτια, να τα τραγουδάω.

Πηγαίνεις να ακούσεις live άλλων;

Συνέχεια. Είναι το καλύτερό μου.

Μια άλλη ευτυχία

 Η Μαρίζα Ρίζου στο τραγούδι της Μαριέττας Φαφούτη για την ταινία At Home του Θανάση Καρανικόλα.

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια