Η βιόλα Organista του Ντα Βίντσι ακούγεται 500 χρόνια μετά

Η βιόλα Organista του Ντα Βίντσι ακούγεται 500 χρόνια μετά Facebook Twitter
1

Η βιόλα Organista του Ντα Βίντσι ακούγεται 500 χρόνια μετά Facebook Twitter

Το θρυλικό μουσικό όργανο που συνδυάζει πιάνο και τσέλο, παρουσιάστηκε πάνω από 500 χρόνια μετά την επινόηση του από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, χάρη σε ένα Πολωνό πιανίστα.

Ο Slawomir Zubrzycki χρειάστηκε τρία χρόνια, 5000 εργατοώρες και άγνωστο πόσα χρήματα, για να μελετήσει, αποκρυπτογραφήσει και εκτελέσει τα αυθεντικά σχέδια του μεγάλου δημιουργού, ώστε να μπορέσει σήμερα να υπερηφανεύεται πως έδωσε ζωή σε μια από τις εφευρέσεις του Ντα Βίντσι.

Οι 61 αστραφτερές χορδές χάλυβα, το χρυσό στόλισμα στο πλαϊνό μέρος του, το άψογο φινίρισμα και η πιστή απόδοση όλων των λεπτομερειών του αρχικού σχεδίου, ακριβώς όπως το είχε φανταστεί ο σχεδιαστής του, αποτελούν ένα μηχανολογικό αλλά και καλλιτεχνικό επίτευγμα.

Η βιόλα Organista έκανε λίγες μέρες πριν τη πρεμιέρα της, μπροστά σε ένα κοινό 500 ατόμων που παρακολούθησαν το φεστιβάλ πιάνου της Κρακοβίας.

 

Μετά την performance ο δημιουργός της σχολίασε πως ελπίζει να απέδωσε τον ήχο που ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι θα ήθελε να παράγει η Viola Organista και πως αισθάνεται υπερήφανος που σύμφωνα με τις ιστορικές καταγραφές είναι ο πρώτος που προχώρησε στην ολοκληρωμένη κατασκευή της.

 

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια