H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
2

Ο Στίβεν Κινγκ επέστρεψε σε έναν χαρακτήρα του πιο δημοφιλούς μυθιστορήματος που έγραψε ποτέ. Ο Dan Torrance, ο γιος του Τζακ από τη 'Λάμψη', είναι ο ήρωας του νέου του βιβλίου με τίτλο 'Doctor Sleep', το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Η συνέχεια της Λάμψης έγινε πραγματικότητα μετά από ψηφοφορία που έγινε στο προσωπικό του σάιτ το 2009. Μετά από ένα μήνα οι 5.861 ψήφοι έδειξαν ότι το κοινό προτιμούσε να μάθει τη συνέχεια της Λάμψης, με ελάχιστη διαφορά από την δεύτερη πρόταση του Στίβεν Κινγκ, τη συνέχεια του «ο Άνεμος μέσα από την κλειδαρότρυπα».

Αν όχι οι περισσότεροι, τότε πολλοί ξέρουν την 'Λάμψη' από την ταινία του Κιούμπρικ. Η ταινία έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, αλλά ο ίδιος ο Κινγκ την έχει απορρίψει. Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο BBC, δήλωσε άλλη μία φορά την αντίθεσή του για την ατμόσφαιρα της ταινίας:

«Η ταινία είναι κρύα. Δεν είμαι κρύος άνθρωπος. Πιστεύω ότι ένα από τα πράγματα που κάνει τους αναγνώστες να ταυτίζονται με τα βιβλία μου είναι η ζεστασιά, κάτι που βγαίνει και λέει στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται.' Με την Λάμψη του Κιούμπρικ αισθάνθηκα ότι ήταν πολύ κρύο, πολύ 'παρακολουθούμε αυτούς τους ανθρώπους, αλλά είναι σαν μυρμήγκια σε μια μυρμηγκοφωλιά, δεν κάνουν ενδιαφέροντα πράγματα, αυτά τα μικρά έντομα'. Επίσης σημειώνει ότι ο η ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον δεν ήταν η αργή εξέλιξη ενός ανθρώπου προς την τρέλα, όπως την έγραψε, αλλά κάποιος που 'ήταν τρελός από την αρχή'.


Μόλις διαβάσω το νέο βιβλίο – το οποίο υπόσχομαι ότι θα κάνω σύντομα- σας δίνω ένα μικρό απόσπασμα από την αρχή, όπου περιγράφεται η ζωή της γυναίκας και του γιου που επέζησαν μετά από εκείνον τον παλαβό χειμώνα, αποκλεισμένοι σε εκείνο το ξενοδοχείο, μέσα στα χιόνια, ένας αποκλεισμός που οδήγησε στην παράνοια τον σύζυγο και πατέρα της οικογένειας. Η μετάφραση είναι πρόχειρη και δική μου, οπότε σας παρακαλώ να το λάβετε κι αυτό υπόψη.

 __________________

Απόσπασμα από το βιβλίο 'Doctor Sleep'

«Η Γουέντι Τορανς και ο γιος της έλαβαν μια αποζημίωση εκτός δικαστηρίου από την εταιρεία στην οποία ανήκε το Overlook. Δεν ήταν τεράστια, αλλά αρκετή για να τους βγάλει τα τρία χρόνια που δεν ήταν ικανή να δουλέψει λόγω των τραυματισμών της στην πλάτη. Ένας δικηγόρος τον οποίον συμβουλεύτηκε της είπε ότι αν ήταν πρόθυμη να αντέξει και να παίξει σκληρό παιχνίδι, θα έπαιρνε πολλά περισσότερα, γιατί η εταιρεία ήθελε πάση θυσία να αποφύγει να φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια. Όμως η ίδια, όπως και η εταιρεία, ήθελε να αφήσει πίσω της αυτόν τον καταστροφικό χειμώνα στο Κολοράντο. Ήθελε να αναρρώσει, είπε, και αυτό έκανε, αν και οι τραυματισμοί στη πλάτη της την βασάνιζαν μέχρι το τέλος της ζωής της. Τα σπασμένα πλευρά γιατρεύονται, αλλά ποτέ δεν σταματάνε να διαμαρτύρονται.
Η Γουίνιφρεντ και ο Ντάνιελ Τόρανς έζησαν στα μεσοδυτικά για κάποιο χρονικό διάστημα, μετά γλίστρησαν στην Τάμπα. Μερικές φορές ο Ντικ Χάλοραν (αυτός με την ισχυρή προαίσθηση) ερχόταν από το Key West για να τους επισκεφθεί. Για να επισκεφθεί τον μικρό Ντάνι, ειδικότερα. Τους έδενε ένας ξεχωριστός δεσμός.
Ένα πρωινό του Μαρτίου του 1981, η Γουέντι τηλεφώνησε στον Ντικ και τον ρώτησε αν μπορεί να έρθει. Ο Ντάνι, του είπε, την ξύπνησε μέσα στη νύχτα για να της πει να μην μπει στο μπάνιο.
Μετά από αυτό, αρνήθηκε να μιλήσει γενικότερα.»

H συνέχεια της ‘Λάμψης΄ του Στίβεν Κινγκ Facebook Twitter
Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει – και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Βιβλίο / Ευάρεστος Πιμπλής: «Η ηδονή σήμερα τρομάζει και αυτό λέει πολλά για εμάς»

Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας μιλά στη LiFO με αφορμή το βιβλίο του «Πέρα από τη συναίνεση» για μερικά από τα πιο δύσκολα ζητήματα της εποχής: τη βία μέσα στη φαντασίωση, τον νέο πουριτανισμό, τα όρια της επιθυμίας και την εύθραυστη, συνεχώς μεταβαλλόμενη έννοια του τι σημαίνει να είσαι άνδρας σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Gaslighting»: Είναι όλα στο μυαλό σου!

Βιβλίο / «Gaslighting»: Είναι όλα στο μυαλό σου!

Τι είναι το gaslighting; Το επίκαιρο και διαφωτιστικό δοκίμιο της Kέιτ Άμπραμσον αποτελεί μια διεξοδική, εις βάθος ανάλυση ενός όρου που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο και την ποπ κουλτούρα και χρησιμοποιείται πλέον ευρέως.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
Η "Λάμψη" είναι ένα καλό βιβλίο ενός υπερεκτιμημένου - κατ' εμέ - συγγραφέα.Σε αρκετά βιβλία του King, ο αληθινός τρόμος προκαλείται από τις "κοιλιές" που κάνουν και από τον υπερβολικά μεγάλο (για την εκάστοτε ιστορία που διηγείται) αριθμό των σελίδων τους. Μπορεί να καταφέρνουν να λένε στον αναγνώστη 'θέλω να συμμετέχεις σ' αυτό που γίνεται", αλλά αυτό που γίνεται είναι συνήθως κάτι τετριμμένο - και γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς...Όταν κάποιος γράφει ένα βιβλίο, πρέπει να έμπνέεται από μία δικιά του ιδέα, μία λάμψη μέσα στο μυαλό του, που την αναπτύσσει και γράφει μία ιστορία για να την παρουσιάσει. Δεν μπορώ να κρίνω το νέο του βιβλίο γιατί δεν το έχω διαβάσει, αλλά το γεγονός ότι ο King έκανε ψηφοφορία για να δει τι έχει ζήτηση - κοινώς τι θα πουλήσει - και μετά έγραψε κατά παραγγελία, μου φέρνει λίγο σε μπακαλομανάβη: "Λευτέρη, παράγγειλε άλλα δέκα καφάσια ροδάκινα Βέροιας... τελειώσανε και ζητάει ο κόσμος γιατί είναι ζουμερά."Ας κάνει και μία ψηφοφορία για το πόσες σελίδες θα έχει το βιβλίο: "Βγήκε 1.250, να τ'αφήσω;"