Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο»

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Zω χωρίς οικονομική ασφάλεια, μεροδούλι-μεροφάι, και ποτέ δεν έχω γνωρίσει τι θα πει να έχεις αρκετά λεφτά για ξόδεμα, έτσι δεν βλέπω κάποια διαφορά στον τρόπο που ζω μέσω της τέχνης...
0

—Πες μας λίγα πράγματα για εσένα;

Είμαι ζωγράφος και illustrator ζω στην Αγγλία και έχω εκθέσει την δουλειά μου στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά τα τελευταία 6-7 χρόνια. Αναλαμβάνω τόσο εμπορικές όσο και ιδιωτικές παραγγελίες που έχουν σχέση με την ζωγραφική και την εικονογράφηση.

—Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

 Συνήθιζα να σχεδιάζω ασταμάτητα ως παιδί, κανένας δεν με σταμάτησε, έτσι φυσικό ήταν συνεχίζοντας να φτάσω εδώ που είμαι!

—Ποια είναι η πιο ζωντανή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

 Θυμάμαι αρκετά καλά κάποιες από τις πρώτες μας οικογενειακές διακοπές στη Lego Land της Δανίας. Δεν θυμάμαι ακριβώς, θα πρέπει να ήμουν 4 ή 5 ετών. Ήμουν τόσο απορροφημένος από την μικρή πολύχρωμη μινιατούρα του κόσμου έτσι ώστε απομακρύνθηκα από τους γονείς και χάθηκα. Ευτυχώς χωρίς να το γνωρίζω, ενώ οι γονείς μου είχαν φρικάρει εντελώς

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Dark Apollo ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Dark retreat ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Faith in Shapes ©Jon Fox

—Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Δεν είμαι σίγουρος για αυτό, πιθανόν όχι. Αισθάνομαι προσωπικά τόσο υποχρεωμένος όσο ένας κωμικός, ένας μουσικός, ένας κινηματογραφιστής κ.τ.λ όπως θα έλεγαν κάποιοι που διάλεξαν να κερδίζουν τα προς το ζην με τον εκφράζουν την δημιουργικότητα τους, έχεις μια ευκαιρία να κάνεις ένα σχόλιο μέσω της τέχνης σου για γεγονότα της επικαιρότητας και για καταστάσεις της κοινωνίας εάν σου ταιριάζει αυτό που κάνεις και προσπαθείς να το πετύχεις κάθε φορά. Όμως έχεις και την επιλογή να προσπαθήσεις να πας κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει, να εκφράσεις το στίγμα των καιρών και να δημιουργήσεις κάτι παγκόσμιο και διαχρονικό. Εάν μπορείς να κάνεις και τα δυο αυτά ταυτόχρονα λογικά οι άνθρωποι θα δώσουν σημασία στα έργα σου.

 Για να είμαι ειλικρινής ως καλλιτέχνης δεν αισθάνομαι ότι έχω πολλά να πω για τα έργα που δημιουργώ, αυτό που δημιούργησα το δημιούργησα και τέλος. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το περιβάλλον στο οποίο ζούμε ασκεί επιρροή σε αυτό που κάνουμε, ακόμα και εάν δεν είναι αυτή η πρόθεση μας. Μπορεί πράγματι να αισθάνεσαι ότι μέσω των έργων σου δημιουργείς κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό σου και υπάρχει μια δύναμη που σε σπρώχνει να εκφράσεις αυτή την υποχρέωση σου στην κοινωνία- δεν είμαι όμως σίγουρος ότι αυτό βοηθάει το ρεύμα της δημιουργίας, περισσότερο θα έλεγα ότι σε ξενερώνει. Τέλος πάντων αυτή είναι η εμπειρία μου σε αυτό το ζήτημα.

—Πιστεύεις ότι ένας αληθινός καλλιτέχνης θα πρέπει να είναι φτωχός;

Όσο αφορά εμένα ζω χωρίς οικονομική ασφάλεια, μεροδούλι-μεροφάι, και ποτέ δεν έχω γνωρίσει τι θα πει να έχεις αρκετά λεφτά για ξόδεμα, έτσι δεν βλέπω κάποια διαφορά στον τρόπο που ζω μέσω της τέχνης. Όμως για εμένα είναι απλό, τα λεφτά είναι χρόνος, όταν έχω λεφτά έχω περισσότερο χρόνο να κάνω περισσότερη δουλειά. Το να είσαι φτωχός είναι ένα κίνητρο να πιέσεις τον εαυτό σου όσο πιο σκληρά μπορείς-να πάει κάπου, οπουδήποτε- απλά να βγει από την τρύπα που βρίσκεσαι την δεδομένη στιγμή. Δεν έχεις τίποτα να χάσεις. Ο καθένας είναι διαφορετικός και δεν πιστεύω πραγματικά ότι πρέπει να είσαι φτωχός για να είσαι ένας αληθινός/ αποδεκτός καλλιτέχνης. Αυτό εξαρτάται από εσένα, δεν έχει σημασία ποιος είσαι, πόσο φτωχός ή πλούσιος είσαι και ποιο είναι το background σου.

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Για να είμαι ειλικρινής ως καλλιτέχνης δεν αισθάνομαι ότι έχω πολλά να πω για τα έργα που δημιουργώ, αυτό που δημιούργησα το δημιούργησα και τέλος...portal ©Jon Fox

—Όταν δεν δουλεύεις σε καινούρια προτζεκτ αισθάνεσαι ότι χάνεις κάτι;

Για να είμαι ειλικρινής μου λείπει ο ελεύθερος χρόνος όταν είμαι κολλημένος με την δουλειά περισσότερο από ότι μου λείπει η δουλειά όταν έχω ελεύθερο χρόνο. Στις μέρες μας ο ελεύθερος χρόνος είναι κάτι σπάνιο, έτσι εκτιμώ τον χρόνο που είμαι μακριά από την δουλειά.

—Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1. Miro

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών, από τις μέρες που ήμουν μαθητής μέχρι το σήμερα, η δουλειά του έχει υπάρξει μια μόνιμη πηγή έμπνευσης

2. Kyffin Williams

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας απίθανος ζωγράφος από την Ουαλία, ο οποίος χρησιμοποίησε ως επί το πλείστον για τους πίνακες του μια παλέτα-μαχαίρι. Με τις επιστρώσεις υπέροχου χρώματος στους πίνακες του συνέθεσε την καθαρή και σκληραγωγημένη φύση της Ουαλίας και των ανθρώπων της.

3. Caravaggio

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Θα θυμάμαι πάντοτε ότι είχα δει δουλειές του κατά την διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής στη RA του Λονδίνου. Δεν ήταν η κύρια έκθεση , υπήρχαν σε μια μικρή αίθουσα 3-4 πίνακες του όμως με συνεπήραν εντελώς. Δεν θυμάμαι να έχω δει από τότε τη δουλειά κάποιου άλλου και να παραμένει τόσο ζωντανή στην μνήμη μου.

4. Pablo Palazuelo

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter

Ένας Ισπανός ζωγράφος και γλύπτης που η αφηρημένη του τέχνη έχει μια δυνατή αρχιτεκτονική και γλαφυρή αισθητική και επιπλέον έχει απλότητα και δύναμη. Ένας καλλιτέχνης που τον ανακάλυψα όταν ήμουν σπουδαστής και συνεχίζει να με επηρεάζει μέχρι και σήμερα.

5. Chuck Jones


Τα Looney Tunes ήταν τα καρτούν που παρακολουθούσα κυρίως ως παιδί. Ο animator/art dicertor πίσω από τα καλύτερα ήταν κατά την γνώμη μου ο Chuck Jones. Υπήρχε πάντα κάτι διαφορετικό στα επεισόδια που σκηνοθετούσε και μπορούσα να το αναγνωρίσω ακόμα και όταν ήμουν παιδί. Έτσι με επηρέασε στο σχέδιο και έμεινα κολλημένος σε αυτή την αισθητική.

—Διάβασες κάποτε ένα βιβλίο που να σου άλλαξε την ζωή για πάντα;

Δεν θα έλεγα ότι είχα μια εμπειρία που να μου άλλαξε την ζωή μέσα από την ανάγνωση ενός βιβλίου, για να είμαι ειλικρινής θα έλεγα ότι κάποια από τα εικονογραφημένα βιβλία που διάβασα ως παιδί με επηρέασαν στην αρχή. Όμως σήμερα, αυτό ακούγεται άσχημο, δεν είμαι κανένας φανατικός αναγνώστης. Εννοώ ότι απολαμβάνω ένα βιβλίο και μένω κολλημένος σε αυτό όταν κάνω διακοπές ή όταν κάνω κάποιο διάλλειμα από την δουλειά. Ο αδερφός μου και η νύφη μου(η οποία είναι από την Θεσσαλονίκη) είναι και οι δυο βιβλιόφιλοι, έτσι κάποιες φορές ακούω τις προτάσεις τους και μου δίνουν τα βιβλία που έχουν διαβάσει.

—Θα αντάλλασσες την ικανότητα σου να δημιουργείς τέχνη με κάτι άλλο;

Πάντα είχα την λαχτάρα να κάνω κάτι περισσότερο δραστήριο στην φύση το οποίο να περιλαμβάνει ταξίδια και περιπέτεια. Κάτι σαν ταξιδιωτικός συγγραφέας/εξερευνητής/ φωτογράφος άγριας ζωής/ πρωταθλητής στο surfing

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox

 

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Strike ©Jon Fox

—Σκέψου τον εαυτό σου ως ταξιδιώτη μέσα στον χρόνο που συναντά τον 16χρονο εαυτό σου τι θα του έλεγες;

Αυτό είναι εύκολο. Θα του έλεγα να δώσει περισσότερη προσοχή στο σχολείο στο μάθημα των Γαλλικών . Θα σε βοηθήσει αρκετά στο μέλλον jon! Πιθανόν ο νεαρός εαυτός μου δεν θα έκανε τελικά αυτό που θα του έλεγα.

—Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Στο άμεσο μέλλον η επόμενη έκθεση μου θα είναι σε ένα ομαδικό show στην Spoke Art του San Francisco η οποία θα έχει αρκετή διασκεδαστική. Έχει τον τίτλο «Suggestivism», curator είναι ο Nathan Spoor και θα περιλαμβάνει πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες. Υπάρχουν στον ορίζοντα πολλά συναρπαστικά πράγματα που ετοιμάζομαι να κάνω αλλά είναι νωρίς να μιλήσω για αυτά. Εκτός από την δουλειά πρέπει να βρω ένα καινούριο σπίτι και να οργανώσω ένα γάμο.

Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Συνήθιζα να σχεδιάζω ασταμάτητα ως παιδί, κανένας δεν με σταμάτησε...Solar Visions... ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Simple Complexity ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
So Shall it Be ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Τα λεφτά είναι χρόνος, όταν έχω λεφτά έχω περισσότερο χρόνο να κάνω περισσότερη δουλειά... ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Darwin Project ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
King of Kings ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Έχεις και την επιλογή να προσπαθήσεις να πας κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει, να εκφράσεις το στίγμα των καιρών και να .δημιουργήσεις κάτι παγκόσμιο και διαχρονικό...Rich Pickings ©Jon Fox
Jon Fox: «Έχεις την επιλογή να πας μέσω της τέχνης κάτω από την επιφάνεια αυτού που συμβαίνει στον κόσμο» Facebook Twitter
Slow Bullet ©Jon Fox

Όλες οι εικόνες της συνέντευξης παραχωρήθηκαν απο τον Jon Fox για αποκλειστική χρήση απο το LIFO.gr

Info

Περισσότερα για τον Jon Fox εδώ

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X» το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ