Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα

Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
1

 
Εγκαινιάζεται σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Πειραιώς) η συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ με το Marina Abramović Institute (MAI), στο πρόγραμμα με τίτλο As One που θα διαρκέσει 7 εβδομάδες. Η Σέρβα καλλιτέχνις θα παρουσιάσει την ομώνυμη μέθοδό της και θα παραδώσει μια σειρά από workshops και δημόσιες ομιλίες.

Η Μέθοδος Abramović είναι μια σειρά ασκήσεων σχεδιασμένες από τη Marina Abramović, μια βιωματική εμπειρία για τον θεατή-συμμετέχοντα. Η Μέθοδος αντλεί υλικό από μια τεράστια δεξαμενή εμπειριών και performances της δημιουργού τα τελευταία 40 χρόνια, και διυλίζεται σταδιακά σε ένα πρόγραμμα ασκήσεων που σκοπό έχει την επαφή́ με τον εαυτό́ μας και τη σύνδεση με τους άλλους. Η Μέθοδος βασίζεται στην ατομική και τη συλλογική συμμετοχή και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση στην άυλη τέχνη.

Καθώς αποτελεί μια διαδικασία σε διαρκή διερεύνηση και διαμόρφωση από τη δημιουργό του, η συγκεκριμένη μορφή της Μεθόδου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, ως εξέλιξη ανάλογων έργων που έχουν παρουσιαστεί από την καλλιτέχνιδα σε βάθος χρόνου ανά τον κόσμο. Είναι μια δημόσια συμμετοχική εμπειρία για μεγάλες ομάδες ανθρώπων, σε έναν κοινόχρηστο χώρο, όπου το κοινό καλείται να κάνει μια σειρά ασκήσεων και να παρακολουθήσει και άλλους να κάνουν ακριβώς το ίδιο.

Η Μέθοδος Abramović, ως μέρος του As One, λαμβάνει χώρα στο ισόγειο του Μουσείου Μπενάκη στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Καθώς οι επισκέπτες μπαίνουν στη Μέθοδο, τους ζητείται να αφήσουν όλα τα προσωπικά τους αντικείμενα σε ειδικό χώρο φύλαξης: ρολόγια, κινητά τηλέφωνα και κάμερες. Με την καθοδήγηση των μεσολαβητών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από τη συνεργάτη της Marina Abramović Lynsey Peisinger, οι επισκέπτες ακολουθούν μια σειρά ασκήσεων προθέρμανσης, προκειμένου να «ξυπνήσουν» οι αισθήσεις, να τεντωθεί το σώμα και να επικεντρωθεί το μυαλό σε αυτό που θα ακολουθήσει. Αυτή η προετοιμασία επιτρέπει στους συμμετέχοντες να επικεντρώσουν την προσοχή τους στο να είναι παρόντες σε αυτό που συμβαίνει, ακίνητοι και συνδεμένοι με έναν ανεμπόδιστο τρόπο.

Δείτε ΕΔΩ περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα.

Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ