O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
3


 

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού

Θυμάμαι το σοκ που υπέστην όταν άκουσα για πρώτη φορά το "Mary, Mary" από τους Run-DMC. Είπα: "Τι είναι αυτό, γιατί δεν τραγουδάνε και γιατί είναι τόσο ωραίο;" Είναι η πρώτη φορά που θυμάμαι να ακούω ραππάρισμα και μου έκανε τεράστια εντύπωση. Αμέσως ήξερα ότι θα ασχοληθώ περισσότερο μ' αυτό το πράγμα.

 



H πρώτη αφίσα τραγουδιστή/συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου

Πρώτη και τελευταία, μία και μοναδική. Public Enemy, από τη συναυλία τους στο Κατράκειο, το '92. Ποτέ δεν κρέμασα κανενός άλλου αφίσα. Κι αυτήν την κρέμασα επειδή ήμουν εκεί και για την ιστορική σημασία του γεγονότος.

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Public Ememy



Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα

Η αργκό της εποχής. Ατάκες τύπου: "Καλά, μιλάμε, είσαι και το πρώτο μανούλι. Πως θα γίνει να τη βρούμε;". Και η ντίσκο, φυσικά. Πολλή ντίσκο, δικέ μου.

 Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω μουσική

Από το πρώτο live, το '93. Νομίζω ότι πάντα ένιωθα διαφορετικός και ξεχωριστός λόγω της μουσικής μου. Ειδικά όταν βρισκόμουν με ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με το hip - hop, που δε με αναγνώριζαν σαν καλλιτέχνη, οπότε ήμουν κρυφά περήφανος για κάτι που μόνο εγώ γνώριζα ότι με διαφοροποιεί.

 

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή

Κάθε φορά, έχω τρακ πριν βγω στη σκηνή. Όταν με ενδιαφέρει να κάνω μια καλή, αξιομνημόνευτη εμφάνιση, έχω πάντα μια ανεπαίσθητη δόση άγχους στα καμαρίνια.

 Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με την μουσική που δημιουργώ σήμερα

Είναι πολλά, είναι παλιά και είναι ελληνικά. Από Μπιθικώτση, από Γαβαλά, από Ξυλούρη... Μετά ήρθαν οι Boney M. Πιστεύω ότι το Daddy Cool είναι το καλύτερο τραγούδι στην ιστορία ολόκληρης της μουσικής.


Το πρώτο live μου

Ως Terror X Crew, ανοίξαμε ένα live των FFC, το '93, στο club Lotus, κάπου στον Βύρωνα. Έμοιαζε με χοροεσπερίδα του τοπικού λυκείου αλλά είχε φοβερή ενέργεια. Σίγουρα ο ήχος θα ήταν απαίσιος, η σκηνική μας παρουσία θα ήταν από όλες τις απόψεις απαράδεκτη αλλά έσπασε η παρθενιά.



H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής/θαυμάστρια μου ξέφυγε εντελώς

Το περασμένο καλοκαίρι. Δε μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες. Θα την εκθέσω. Φοβάμαι ότι θα το διαβάσει και θα νιώσει μεγάλη ντροπή.

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για το είδος της μουσικής που κάνω

Πάνε πολλά χρόνια που έχω πάψει να εκνευρίζομαι με τα σχόλια των άλλων. Πόσο μάλλον, όταν γίνονται από ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται τους κώδικες του hip-hop. Ειλικρινά, τέτοια σχόλια τα θεωρώ "παράσημα" και σημάδια ότι κάνω καλά τη δουλειά μου.

O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ:Elizabeth Rovit/GREKA


 Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά

Να γράψω ένα κομμάτι για την γενιά μου. Για τα κατορθώματά της, τα λάθη της και τις χαμένες της ευκαιρίες.



 

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής

Πριν δυο-τρία χρόνια, σε μια διοργάνωση του Noiz, στο Κύτταρο. Alchemist, Evidence, Madchild... Αληθινά πράγματα. Έχουν μεσολαβήσει κι άλλα καλά live μέχρι σήμερα αλλά εκείνο ήταν ανέλπιστα καλό.



Ο τελευταίος  δίσκος άλλου συγκροτήματος/τραγουδιστή που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω

Έχω κολλήσει σε ένα mixtape του Papoose από το '07. Μπορεί κάποιες φορές να βγαίνει από το cd player αλλά δεν απομακρύνεται.



 Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την μουσική  για το οποίο αισθάνομαι περήφανος

 Όχι, τίποτα. Δεν ήμουν ποτέ αρκετά φαν κάποιου ώστε να γίνω συλλέκτης αναμνηστικών. Κρατάω όμως πολλά, ανεκτίμητα ενθύμια από την πορεία των Terror X Crew μέχρι σήμερα.

 Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου

Ο Νίκος Ξυλούρης ήταν ο αγαπημένος τους. Οπότε... "Η μπαλάντα του Κυρ-Μέντιου".


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter


Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου

Public Enemy - It takes a nation of millions to hold us back (1988). Από πολλούς θεωρείται ίσως ο καλλίτερος hip hop δίσκος όλων των εποχών. Όπως και νά' χει, είναι 10/10. Εκεί έμαθα ουσιαστικά πράγματα για την ουσία και την ιστορία του hip hop. Μπορούσα (κι ακόμα μπορώ) να τον απαγγείλω από την αρχή μέχρι το τέλος, ακόμα και σημεία που δεν καταλάβαινα τί θέλει να πει ο ποιητής, τα οποία τα καταλάβαινα σταδιακά, με την πάροδο των ετών και την τριβή μου με το είδος.


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter


 Ένα κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό μια ερωτική μου ιστορία.

DMX feat. Dyme - Why do good girls like bad guys? Δεν έχει να κάνει απαραίτητα με το περιεχόμενο του στίχου αλλά ήταν η εποχή και οι καταστάσεις που συνέπεσαν.



 Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού.

Πάντα κλαίω με το "Ήτανε μια φορά". Νιώθω ότι περιέχει όλες τις αγωνίες και τα πάθη του ελληνικού λαού, για την εξασφάλιση της ανεξαρτησίας του, τη μάχη με τη θάλασσα, τη διατήρηση των αξιών του. Περιέχει ακόμα ευθείες αναφορές στην προσμονή της Πηνελόπης, που το κάνει ακόμα πιο διαχρονικό.




Αυτό το κομμάτι θέλω να παίζουν την ημέρα της κηδείας μου στο repeat

Δεν ξέρω... Ίσως δεν έχει γραφτεί ακόμα.


O Ευθύμης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
φωτ: Karolina Tsirogianni


Ο πρώτος προσωπικός δίσκος του Ευθύμη με τίτλο ΕΚΔΟΧΗ ΕΨΙΛΟΝ κυκλοφορεί από την Chicken Run Records. Μέσα στην άνοιξη θα διοργανωθούν 2 μεγάλες συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αφορμή τα 20 χρόνιας δισκογραφίας του.
 Περισσότερα για την τελευταία δουλειά του Ευθύμη στο official site και στην σελίδα του στο Facebook

 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT