Το Φάληρο, αύριο

Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Το πρώτο βραβείο του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Προσχεδίων για τη Μελέτη κατασκευής τοπόσημου του Φαληρικού Όρμου Αττικής
5

Η ανάδειξη του θαλασσίου μετώπου της πόλης της Αθήνας αποτελεί άξονα προτεραιότητας, δεδομένης της περιβαλλοντικής, πολιτιστικής και οικονομικής σημασίας του για την ενίσχυση του ρόλου της πόλης ως Μεσογειακής Πρωτεύουσας.

Ο Ανοικτός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Προσχεδίων ενός σταδίου για τη Μελέτη "κατασκευής – τοπόσημου" επί της κεντρικής προβλήτας που προβλέπεται στη Ζώνη Ανάπλασης Ι του Φαληρικού Όρμου Αττικής, διοργανώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Ο Φαληρικός Όρμος, ιδιαίτερα, εντάσσεται στους αναπτυξιακούς άξονες εθνικής και διεθνούς εμβέλειας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται το Μητροπολιτικό Πάρκο του Φαληρικού Όρμου με άξονες πολιτισμού, εκπαίδευσης, αθλητισμού και αναψυχής. Αντικείμενο του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού είναι η δημιουργία μιας κατασκευής που θα λειτουργεί ως τοπόσημο εντός θαλάσσης, επί της κεντρικής προβλήτας στον Άξονα Πολιτισμού του σχεδιαζόμενου Πάρκου και θα αποτελεί σημείο αναφοράς για το χώρο και την πόλη και ιδιαίτερο πόλο έλξης.

Τα τρία πρώτα βραβεία του Διαγωνισμού:

1ο βραβείο:

Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Point Supreme Architects: Κωνσταντίνος Πανταζής, Μαριάννα Ρέντζου. Συνεργάτες: Λήδα Στάμου, Κωνσταντίνος Τζιώρας, Αλέξης Τσακαλάκης, Χρύσα Γκολέμη, Sandrine Iratcabal. Συνεργάτης πολιτικός μηχανικός: Αθανάσιος Koντιζάς. Συνεργάτης ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος μηχανικός: Σπύρος Aρβανίτης.

2ο βραβείο:

Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Δημήτρης Σαγώνας, Παναγιώτα Λαχανά, Καλλιόπη Νομικού, Ευγενία Νικητοπούλου. Συνεργάτες αρχιτέκτονες: Κωνσταντίνα Νασοπούλου, Ναταλία – Χριστίνα Ραυτοπούλου. Συνεργάτης πολιτικός μηχανικός: Ορέστης Ζαρζούρας. Συνεργάτης μηχανολόγος μηχανικός: Κωνσταντίνος Σουρίλας. Συνεργάτης ηλεκτρολόγος μηχανικός: Παρασκευή Γεωργογιάννη.

3ο βραβείο:

Το Φάληρο, αύριο Facebook Twitter
Αντιγόνη Λαδά, Αλέξιος Αθανασιάδης, Ιωάννα Νικολάου, Ηρώ Παγώνα, Στυλιανός Αξιωτάκης. Συνεργάτες: CFCOMPANY – ΚΟΥΤΣΙΚΟΣ & ΦΑΦΑΛΙΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Α.Ε., Παναγιώτης Γκατσόπουλος. Συνεργάτης πολιτικός μηχανικός: Γιάννης Κουφαλιτάκης (CFCOMPANY). Συνεργάτης μηχανολόγος μηχανικός: Γιώργος Βιτζηλαίος (CFCOMPANY).

Στην έκθεση παρουσιάζονται οι 28 συμμετοχές στον Διαγωνισμό, με σχέδια, κείμενα και μακέτες.

Διάρκεια: 14/02/2013 - 03/03/2013

Μουσείο Μπενάκη

Κτήριο Οδού Πειραιώς

Πειραιώς 138

210 345 3111

 

 

 

Design
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

5 σχόλια
Η δεύτερη και η τρίτη πρόταση είναι σαφώς ανώτερες από την πρώτη. Ειδικά η photo με την δεύτερη πρόταση είναι ονειρική και "κλείνει" το μάτι στο μέλλον. Ακόμη, ταιριάζει αρκετά με την αισθητική των κτιρίων που θα στεγάσουν την εθνική βιβλιοθήκη και τη λυρική σκηνή. Περίεργη και μάλλον άκυρη επιλογή...
είχαν τόσο όμορφες προτάσεις και πρόκριναν αυτό το χάλι!Συμφωνώ, βενζιναδικο για φέρρυ μποτ και θαλασσοταξί.Δεν ειμαστε στο 1982 αλλά στο 2013.Μόνο τοπόσημο δε το λες αυτό το πράγμα.