Οι 10 απόντες των φετινών Όσκαρ - Ποιοι έμειναν απέξω

Οι 10 απόντες των φετινών Όσκαρ - Ποιοι έμειναν απέξω Facebook Twitter
6

 

Oι υποψηφιότητες των Όσκαρ ανακοινώθηκαν χτες, και πέρα απ' αυτούς που είναι υποψήφιοι, ενδιαφέρον έχουν και αυτοί που δεν τα κατάφεραν τελικά...

Ρίντλεϊ Σκοτ

 


 

Όχι πως η σκηνοθεσία του στη Διάσωση ήταν η καλύτερη της καριέρας του, αλλά έρεε η έντονη φήμη πως θα μπορούσε να διεκδικήσει επιτέλους το Όσκαρ σκηνοθεσίας που δεν έχει κερδίσει ποτέ, έστω και μια feelgood διαστημική περιπέτεια, και, επίσης, η ταινία πρωταγωνιστεί σε βασικές και τεχνικές κατηγορίες, από τα τεχνικά επιτεύγματα της μέχρι την κατηγορία της καλύτερης ταινίας και τον Ματ Ντέϊμον στον πρώτο ρόλο, σχεδόν μια εικοσαετία μετά τον Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ.

Τοντ Χέϊνς

 


 

Το Κάρολ βρίσκεται υποψήφιο σε 5 κατηγορίες- ακόμη και στον Κάρτερ Μπεργουέλ, μόνιμος συνεργάτης των αδελφών Κοέν, δόθηκε η πρώτη του ευκαιρία για ένα Όσκαρ. Όχι όμως στον Τοντ Χέϊνς που το σκηνοθέτησε, ούτε και στην ταινία, στη μεγάλη κατηγορία. Αντ' αυτού, προτιμήθηκε ο "εξωκοινοβουλευτικός" Άνταμ Μακέϊ για το Μεγάλο Σορτάρισμα, και, για το Spotlight, o Τομ Μακάρθι, ο οποίος, μπορεί να έχει υπογράψει ενδιαφέρουσες ανεξάρτητες ταινίες, όπως το Station Agent και το Visitor, αλλά μόλις πέρυσι, ήταν ο υπεύθυνος για το χάλι που λεγόταν Cobbler, με τον Άνταμ Σάντλερ, ένα σκέτο δράμα εν είδη κωμωδίας που δικαίως πρωταγωνιστεί φέτος στα Χρυσά Βατόμουρα.

Στίβεν Σπίλμπεργκ

Με λίγο σπρώξιμο, ο Σπίλμπεργκ θα σκόραρε ακόμη μια υποψηφιότητα στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, με ελάχιστες ωστόσο πιθανότητες να διεκδικήσει το τρίτο του Όσκαρ. Δεν πειράζει όμως, αν υποθέσουμε πως τη θέση του πήρε ένας άγνωστος, ο Λένι Άμπραμσον για το Room, έχοντας κάνει μια εντυπωσιακή δουλειά σε ένα δωμάτιο και στους δύο χαρακτήρες.

Τζέϊκομπ Τρεμπλέϊ

 


 

Η Μπρι Λάρσον είναι φαβορί για το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, αλλά η ταινία Room δεν νοείται χωρίς το έτερον της ήμισυ, τον 9χρονο πιτσιρίκο με τα ανδρόγυνα χαρακτηριστικά (τέλειο κάστινγκ και θα διαπιστώσετε το γιατί βλέποντας την ταινία) που πέρυσι υποδύθηκε μοναδικά τον 5χρονο Τζακ. Αν και ισάξιος ρόλος με της Λάρσον, στην κούρσα των φετινών βραβείων πλασαριζόταν ως δεύτερος, και τη θέση του πήρε το συναισθηματικό φαβορί, ο αντίθετης ηλικίας και αισθητικής Σιλβέστερ Σταλόνε για το Creed. Τόπο στα νιάτα; Μάλλον όχι.

Γουίλ Σμιθ

 


 

Ο Γουίλ Σμιθ ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα παίζοντας έναν Νιγηριανό γιατρό στο δράμα Concussion. Από τα Όσκαρ απουσιάζει, όχι μόνο αυτός, αλλά όλοι οι αφροαμερικανοί που διακρίθηκαν φέτος, προκαλώντας και πάλι συζητήσεις περί διακρίσεων. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που περίμεναν το Straight Outta Compton, την τεράστια εισπρακτική επιτυχία του καλοκαιριού στις ΗΠΑ να φτάσει ακόμη και στη λίστα των Όσκαρ καλύτερης ταινίας, αλλά μπήκε μόνο σε μια κατηγορία.

Τζέιν Φόντα

 


 

Ο ρόλος της στο Youth ήταν ο καλύτερος της τις τελευταίες δεκαετίες- αυθεντικά supporting, δηλωτικός της κλάσης της να αξιοποιεί τα λίγα λεπτά που της δίνονται, όπως είχε κάνει και το Butler του Λι Ντάνιελς, ως Νάνσι Ρίγκαν. Προς το παρόν, τα δύο όσκαρ στα '70ς της αρκούν. Το δε Youth διεκδικεί μόνο το Όσκαρ τραγουδιού, αφήνοντας τον Αλεχάντρο Ινιάριτου ως τον μοναδικό μη αγγλόφωνο σκηνοθέτη στις μεγάλες κατηγορίες, αν και με αγγλόφωνη ταινία.

Αλεχάντρο Ινιάριτου

 


 

Όχι, δεν έγινε λάθος, ο Αλεχάντρο Ινιάριτου, όπως ήδη γνωρίζετε, διεκδικεί και πάλι τα Όσκαρ σκηνοθεσίας και ταινίας, βραβεία που πήρε και πέρυσι, όπως και εκείνο του σεναρίου. Αν καταφέρει να ντουμπλάρει τα βραβεία σκηνοθεσίας για δύο συνεχόμενες χρονιές, θα είναι ο τρίτος μετά τον Τζον Φορντ (το 40 και το 41) και τον Τζόζεφ Μάνκιεβιτς (το 49 και το 50). Η διαφορά είναι πως ο Μάνκιεβιτς είχε κερδίσει μέσα σε δύο χρονιές 4 Όσκαρ, καθώς είχε υπογράψει, εκτός από τη σκηνοθεσία, και το σενάριο για το Γράμμα σε τρεις Συζύγους και το αξεπέραστο Όλα για την Εύα.

Φέτος ο Ινιάριτου δεν είναι υποψήφιος για το σενάριο της Επιστροφής, και αυτό λογίζεται ως ένα μικρό σύννεφο για το οσκαρικό μέλλον της ταινίας- όχι για τον Ντι Κάπριο, μην ανησυχείτε... Από την άλλη, η απουσία του Τιτανικού από την κατηγορία του σεναρίου, το 1997, δεν ανέκοψε τον θρίαμβο της ταινίας, σε 11 συνολικά κατηγορίες, ανάμεσα σε αυτές της ταινίας και της σκηνοθεσίας. Ο μόνος αντίπαλος του Ινιάριτου φέτος είναι το περυσινό Birdman του ιδίου. Δυο φορές σε Μεξικάνο; Πώς το είχε πει ο Σον Πεν; Who gave this son of a bitch the green card;

Άαρον Σόρκιν

Το σενάριο του για το Steve Jobs ήταν κέντημα, μια πρωτότυπη, σχεδόν οπερατική προσέγγιση που αποδομεί την κλασσική έννοια της βιογραφίας και προσεγγίζει έναν οικείο χαρακτήρα από άλλη γωνία. Ο Ντάνι Μπόϊλ στη σκηνοθεσία εμπλούτισε με κινήσεις και συνεχείς εναλλαγές τη στατικότητα, και ο Ντάνιελ Πέμπερτον στη μουσική έγραψε τρία εντελώς διαφορετικά μουσκά σκορ για να πλαισιώσει ισάριθμες μεγάλες πράξεις. Και οι τρεις απουσιάζουν μυστηριωδώς, αλλά η παράλειψη του νικητή της Χρυσής Σφαίρας, και θριαμβευτή στα όσκαρ πριν από μερικά χρόνια για το Social Network, είναι σχεδόν παράλογη.

Κουέντιν Ταραντίνο

Οι Μισητοί Οκτώ δεν ήταν η καλύτερη του ταινία, αλλά ο Ταραντίνο δεν συμφωνεί με αυτό. Δηλώνει εξαιρετικά υπερήφανος για το σενάριο της ταινίας του και άλλωστε, ως σεναριογράφος έχει βραβευθεί δις από την Ακαδημία. Ενδεχομένως χαρεί με την υποψηφιότητα του αγαπημένου του Έννιο Μορικόνε για την πρωτότυπη μουσική που απρόθυμα του έγραψε, και με εκείνη της Τζένιφερ Τζέϊσον Λι, η οποία μέχρι σήμερα θεωρείτο η καλύτερη ηθοποιός που δεν είχε προταθεί ποτέ για Όσκαρ και έσπασε τη ρετσινιά μετά από 30 χρόνια καριέρας- με κάποια κενά.

Star Wars

 


 

Με την αστρονομική επιτυχία που ακόμη δεν έχει κοπάσει, και πολύ καλές κριτικές, ο τελευταίος Πόλεμος των Άστρων του Τζ. Τζ. Έϊμπραμς είχε ελπίδες, εκτός από τις σίγουρες τεχνικές κατηγορίες, για μια θέση στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας, που φέτος δεν συμπλήρωσε, ως συνήθως το ανώτατο επιτρεπόμενο των 10 θέσεων, αλλά έκλεισε με 8, ενώ συνήθως έφτανε τις 9, με ένα σύστημα πρόκρισης που μόνο μαθηματικός μπορεί να κατανοήσει πλήρως. Φαίνεται πως από περιπέτειες, η Ακαδημία καλύφθηκε με το εντελώς επίγειο Mad Max και το αρκούντως εναέριο Martian.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM