Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα ///

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter
6

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter

 1) Ήμασταν ανέλπιστα μπροστά

 

Ήταν η πέμπτη περιοδεία της που είδα, και μπορώ να τη συγκρίνω με την πρώτη φορά (Drowned World Tour) στο Βερολίνο που κι εκεί ήμουν μπροστά μπροστά. Τότε βέβαια υπήρχε και η μαγεία της πρώτης φοράς, αλλά και τώρα, στο τέλος, ένιωσα το ίδιο γοητευμένος: Η διασκέδαση που προσέφερε αυτό το σόου ήταν συνεχής και χορταστική.

 

Απ' όλες τις φορές που την είδα, την χάρηκα περισσότερο τώρα.

 

 

 

2) Το αναπόφευκτο ζήτημα της εμφάνισης και της ηλικίας

 

Από κοντά και χωρίς φώτοσοπ μοιάζει περιέργως περίπου οπως και με το φώτοσοπ: Πολύ νεότερη απ’ την ηλικία της. Μου φάνηκε -ειδικά στο πρώτο κομμάτι, ίσως λόγω των ατυχών επιλογών στα μαλλιά και τα ρούχα- να έχει παχύνει κάπως, θυμίζοντάς μου σε κάποιες φάσεις τη Μαντόνα του 1985, στην περιοδεία Like A Virgin, τότε που ήταν μια κανονική -όχι υπεργυμνασμένη ή λεπτή- γυναίκα. (Τότε που απολύτως κανείς -εκτός απ’ την ίδια- δεν φανταζόταν ότι θα γέμιζε ακόμα συναυλιακούς χώρους παντού, 30 χρόνια μετά.)

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter

 

 

3) Στα πλην τα ρούχα 

 

Σαφώς υποδεέστερα από κάθε άλλη περιοδεία της -εκτός απ’ το καταπληκτικό που φοράει στο τέλος- θύμιζαν ένα κολάζ παραδοσιακών φορεσιών από όλα τα μέρη του κόσμου μαζί. Ειδικά με τα πρώτα φαινόταν κοντόχοντρη, μετά συγχωρήσεως. Όταν προς το τέλος λοιπόν εμφανίζεται φορώντας αυτό, που λαμπυρίζει και απ’ το διάστημα, σε κάνει να ξεχνάς τα προηγούμενα.

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter

 

 

4) Στα πλην επίσης το πείραγμα κάποιων παλιών τραγουδιών

 

Ειδικά αυτών που τραγούδησε στο ψυχαναγκαστικά απαραίτητο “σπανιόλικο” μέντλεϊ: Με το ίδιο μέτριας ταχύτητας μπιτ και την αδιάφορη λάτιν παραγωγή ξεπέταξε σε κάποια στιγμή το Dress You Up, το Into The Groove και το Lucky Star. 

 

 

 

 

5) Είπε αρκετά τραγούδια απ’ το Rebel Heart

 

Πράγμα λογικό. Το καλό ήταν πως τα χώρεσε τα περισσότερα στην αρχή, το ένα μετά το άλλο και μετά επικεντρώθηκε σε κομμάτια απ’ όλη την καριέρα της.

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter
Φωτ.: Γ.Κ. / LIFO.gr

Απ’ τα καινούργια, η καλύτερη εμφάνιση, νομίζω, ήταν του Holy Water (με sample απ’ το Vogue).  Παρότι η πρόκληση με τα θρησκευτικά σύμβολα και το σεξ είναι αναμενόμενη και συνήθως βαρετή, τώρα η σκηνοθεσία, με τους σταυρούς για pole dancing και την ξαφνική εμφάνιση του τραπεζιού του Μυστικού Δείπνου έκανε θαύματα. Επίσης υπέροχη σκηνοθεσία στο Devil Pray όπου τραγούδησε κρατώντας το μικρόφωνο με δεμένα τα χέρια.

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter
Φωτ.: Γ.Κ. / LIFO.gr

 

 

6) Είπε πάντως αμέτρητα παλιά

 

Aπ’ τα γρήγορα και χορευτικά σουξέ (μεταξύ των οποίων ήταν και το Like A Virgin, το Holiday του φινάλε, το La Isla Bonita, το τέλειο Burning Up) ξεχώρισα το Material Girl, με τον επικαιροποιημένο του ήχο και την οθόνη που σηκωνόταν και γινόταν τσουλήθρα, κάτι που μου θύμισε Ασπασία Κράλλη και Δημήτρη Παπαϊωάννου. Αλλά και το Deeper and Deeper, που είχα ξεχάσει τι φανταστικό τραγούδι είναι.

 

 

7) Υπερπαραγωγή

 

Ακόμα κι αν έλειπε τελείως η Μαντόνα, το σόου θα ήταν ένα αριστούργημα, σε πολλά σημεία αντάξιο των παραστάσεων του Cirque De Soleil. Σε κάθε περιοδεία βασίζεται πολύ στους χορευτές (εδώ έσκισαν οι Γιαπωνέζες) αλλά στις τελευταίες οι ακροβάτες της ξεπερνούν τους εαυτούς τους, προσφέροντας απερίγραπτο θέαμα. Χάζευες και μόνο βλέποντας τα μαγικά κόλπα που έκαναν στον αέρα.

 

 

8) Στα συν η διάρκεια

 

Σχεδόν δύο ώρες κι ένα τέταρτο, τη στιγμή που πολύ μικρότεροι σταρ (και σε αξία και σε ηλικία) με το ζόρι βγάζουν μιάμιση ώρα. Και σ’ αυτά τα 135 λεπτά συνέχεια γινόταν κάτι που σου τραβούσε την προσοχή: Εντυπωσιακή είσοδός σαν βασίλισσα αλλόκοτης φυλής, βρήκε σύζυγο στο κοινό, ανέβασε την ηθοποιό Τζέσικα Τσαστέιν για να χορέψουν το Unapologetic Bitch, διασκεύασε το La Vie En Rose, έβαλε ζευγάρια κάθε είδους σε τέσσερα κρεβάτια (η πιο σέξι σκηνή του σόου, ίσως κι επειδή δεν προσπάθησε να συμμετέχει η ίδια), μια σκάλα κατέβηκε απ’ τον ουρανό και ανέβηκε πάνω της, street art και εικονογραφημένες στιγμές της καριέρας την έπαιζαν στις οθόνες όσο τραγουδούσε το Rebel Heart, φόρεσε πάλι κάπα στο Living For Love -και της την τράβηξαν νωρίτερα, για να μας κοψοχολιάσουν ίσως-, μεταμόρφωσε τη σκηνή σε καμπαρέ με μια γυμνόστηθη αλά Ζοζεφίν Μπέικερ για να πει το Music…

(Φεύγοντας, στο μετρό, ακούσαμε από μια παρέα ελληνικά, και στήσαμε αυτί. Αποδείχτηκε ότι ο άντρας ήταν ο Θέμης Γεωργαντάς και η γυναίκα η Μαρία Ηλιάκη και κρυφακούσαμε τι έλεγαν για το λάιβ.)

 

  

9) Η φωνή

 

Δεν ξέρω τι έχει κάνει, πάντως τα τελευταία χρόνια η φωνή της έχει ξαναγυρίσει, σχεδόν, στα επίπεδα της Εβίτας. Από εκεί που παλιότερα -ακόμα και στη συναυλία της Αθήνας- σε κάθε ζωντανή εμφάνισή της έτρεμες αν θα πατήσει στις νότες, και συνήθως δεν πατούσε, τώρα δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα. Aπολάμβανες μια καθαρή, γεμάτη φωνή, που ούτε η ίδια την φοβόταν, και την χρησιμοποιούσε ελεύθερα, απ’ το La Vie En Rose μέχρι το Love Don’t Live Here Anymore ή το Ghosttown -που αν το είχε κυκλοφορήσει σε οποιαδήποτε άλλη δεκαετία (ή αν το είχε κυκλοφορήσει τώρα οποιαδήποτε 20χρονη) θα είχε πάει Νο1 παντού. 

 

  

 

10) Τα μεγαλύτερα highlights για μένα 

 

Μπορεί η Μαντόνα να είναι γνωστή για τη χορευτική της μουσική και τα εντυπωσιακά σόου, όμως την παράσταση έκλεψαν οι στιγμές που χαλάρωσε και μετέτρεψε κλασικά ποπ τραγούδια της σε ακουστικές μπαλάντες, μόνο με την κιθάρα της.

 

Τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει την εκτέλεση του True Blue, που μόνο με την κιθάρα και τη μελωδική φωνή της ανακάλυπτες τι πανέμορφη μελωδία είχε τελικά. Παρομοίως, υπέροχη ήταν η αντίστοιχη εκτέλεση του Secret που κι αυτή ανέδειξε ακόμα περισσότερο το τραγούδι. (Ακόμα και το Who’s That Girl που δε γεμίζει το μάτι, τραγουδισμένο σε άλλες πόλεις έτσι, ήταν υπέροχο.)

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter

 

11) Ελπίδες για το μέλλον

 

Στην επόμενη περιοδεία της, να είμαστε γεροί, η Μαντόνα θα είναι 60 ετών.

 

Οι απλές, ακουστικές διασκευές των ποπ κομματιών της ήταν η μεγάλη αποκάλυψη της Rebel Heart Tour, και θα ήθελα πολύ στην επόμενη συναυλία της να στραφεί προς αυτό το στυλ. 

 

Με όλες τις αμφιλεγόμενες κινήσεις, τα πολύχρωμα χορευτικά, το σεξ και τις προκλήσεις, έχει περάσει σχεδόν απαρατήρητο κάτι σημαντικό: Το ότι τα τραγούδια της, απ’ το Like A Prayer και το Sorry μέχρι το Secret, το Take A Bow ή το Frozen είναι εκπληκτικές ποπ μουσικές συνθέσεις. 

 

Τρελάθηκα με το σόου (πέρασα καλύτερα απ' ό,τι σε κάθε προηγούμενο) αλλά πλεόν θα ήθελα και μια συναυλία της που τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο θα τον έχει, αφτιασίδωτη, η μουσική της. 

 

Τα συν και τα πλην: Οι 11 πιο ενδιαφέρουσες στιγμές απ’ την συναυλία της Madonna στην Πράγα /// Facebook Twitter

 

 

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT