Επαναπροσδιορίζει την καριέρα της η Lady Gaga;

Επαναπροσδιορίζει την καριέρα της η Lady Gaga; Facebook Twitter
2

Πριν την 87η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο Λος Άντζελες, αναρωτιόμασταν τι δουλειά έχει το όνομα της Lady Gaga ανάμεσα στους συμμετέχοντες που είχαν ανακοινωθεί ότι θα εμφανίζονταν ζωντανά επί σκηνής. Η εκκεντρική μουσικός δεν είχε άμεση σχέση με την κινηματογραφία της περσινής χρονιάς, ούτε κάποιο υποψήφιο τραγούδι στην ανίστοιχη κατηγορία. Το μουσικό tribute στην προ 50ετίας νικήτρια Καλύτερη Ταινία, τη θρυλική Μελωδία της Ευτυχίας, που ερμήνευσε ζωντανά απέσπασε μάλλον καλά σχόλια. Ήσυχη παρουσία χωρίς τις ακραίες σκηνικές μανιέρες που την έκαναν γνωστή, εστίαση στην εξαιρετική φωνή που ούτως ή άλλως διαθέτει, και συγχαρητήρια από την ίδια την Τζούλι Άντριους μετά το τέλος του performance στάθηκαν αρκετά για να θεωρήσουν πολλά μέσα, όπως το Time, ότι η Gaga "έκλεψε την παράσταση".

Το πιο σοκαριστικό λοιπόν στην εμφάνιση μιας ποπ σταρ που μέχρι πρότινος ήταν το πιο ιδιόρρυθμο προϊόν της μουσικής βιομηχανίας, σε έναν συντηρητικό και ακαδημαϊκό θεσμό όπως τα Όσκαρ, ήταν το πόσο μη σοκαριστική ήταν σε αυτή την εμφάνιση. Φυσικά δεν μιλάμε για κάποιο τυχαίο όνομα. Η Lady Gaga πρακτικά εφηύρε τη σύγχρονη ποπ ως θέαμα, ένα θέαμα που έχει εξελιχθεί σε κλιμακούμενη μάχη εκκεντρικότητας. Οι αισθητικές επιλογές εκπροσώπων της μουσικής όπως η Katy Perry και η Miley Cyrus οφέιλουν αρκετά στην Gaga, την πρώτη weirdo που τροφοδότησε το διαδίκτυο με ατελείωτο υλικό για κατανάλωση.

Προχθές όμως ήταν ήσυχη. Οι μουσικές ικανότητές της δεν εκπλήσσουν. Έγινε γνωστή μέσα από χορευτικά χιτ που δεν απαιτούν ιδιαίτερα φωνητικά προσόντα, ωστόσο διαθέτει μουσικές γνώσεις και ξεκίνησε την καριέρα της ως συνθέτρια και τραγουδίστρια με πιο ροκ προσανατολισμό. Μάλλον συνειδητοποίησε εγκαίρως ότι το τελευταίο διάστημα είχε χάσει τη μπάλα: Το τελευταίο προσωπικό της άλμπουμ, το Artpop, ήταν γεμάτο φιλόδοξες ιδέες αλλά δεν πήγε καλά επειδή δεν διέθετε καμία ιδιαίτερη μουσικότητα. Με τη στροφή της στο κλασικό ρεπερτόριο επιχειρεί ενδεχομένως να εξισορροπήσει κάπως τα πράγματα. Η πρόσφατη δισκογραφική δουλειά της που περιλαμβάνει ντουέτα με τον Τόνι Μπένετ, εκτός από το ότι της χάρισε ένα Γκράμι, επανέφερε μάλλον τον σεβασμό του κόσμου προς το πρόσωπό της, πράγμα πιο σημαντικό από τα βραβεία. 

 

Τελικά η παρουσία της στα Όσκαρ δεν περιείχε ίχνος εγωκεντρισμού, ήταν ένα καθαρόαιμο tribute. Ακόμα και η ενδυματολογικά εκκεντρική πινελιά που εκ πρώτης όψης θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως άλλη μια απεγνωσμένη προσπάθεια να τραβήξει την προσοψή, τα κόκκινα γάντια που έσπασαν το διαδίκτυο με τα trolls που την έδειχναν να πλένει πιάτα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είχαν λόγο ύπαρξης: Τα γάντια κάλυπταν το δαχτυλίδι αρραβώνων που φορούσε, για να μην περιστραφεί η συζήτηση γύρω από αυτό. Για μια σταρ που η καριέρα της εστίαζε εδώ και καιρό γύρω από το πώς να γίνεται το επίκεντρο της προσοχής όλων, η διάσπαση προσοχής προς άλλη κατεύθυνση είναι σίγουρα εξελικτικό βήμα.

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ