Gravity

Gravity Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Αλφόνσο Κουαρόν

Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Μπούλοκ, Τζορτζ Κλούνεϊ

Βαθμολογία: 3,5/5

Μια δεξιοτεχνική, καθηλωτική εμπειρία σε χορταστικές τρεις διαστάσεις, το Gravity είναι μια θριαμβευτική επιστροφή του Αλφόνσο Κουαρόν μετά από πολλά χρόνια, και ταυτόχρονα, μια ασυνήθιστη περίπτωση στην κατηγορία των περιπετειών (εμφανώς) υψηλού προϋπολογισμού, κυρίως για έναν λόγο: είναι ένα υπαρξιακό θρίλερ στο διάστημα για ενάμιση ρόλο! Πρωταγωνιστεί η Σάντρα Μπούλοκ από την αρχή ως το τέλος και κάποιες στιγμές, της κρατάει παρέα ο Τζορτζ Κλούνι. Οι υπόλοιποι, χωρίς να έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία στην πλοκή, σκοτώνονται σχεδόν με το καλημέρα, όταν απόβλητα του διαστήματος συγκρούονται με τον σταθμό όπου οι αστροναύτες κάνουν εργασίες ρουτίνας, και έκτοτε η Μπούλοκ, αναλύτρια και όχι ιδιαίτερα περπατημένη στο κενό αέρος, προσπαθεί να γραπωθεί από ότι μπορεί για να επιβιώσει. Πράγμα εξαιρετικά δύσκολο, που ο Κουαρόν δουλεύει σε φουλ σασπένς, καθώς οι δυνατότητες πλοήγησης περιορίζονται, όπως και η μετάβαση της σε γειτονικούς δορυφόρους, βασικά ερημωμένους (ένεκα οι περικοπές, κι εκεί...).

Η τεχνική πλευρά της ταινίας προκαλεί δέος. Ο Κουαρόν κλείνει το μάτι στο 2001 και το ξεχασμένο Marooned, αλλά φτιάχνει ένα δικό του κλειστοφοβικό σύμπαν, με την πρωτοτυπία της κίνησης της κάμερας σε 360 μοίρες, με ανάλογο εφέ παραζάλης και τελειωτικής αγωνίας. Το έντονο vertigo διακόπτεται έντεχνα από τις στιγμές αναζήτησης, εσωτερικής και αναγκαστικής, της Μπούλοκ, ή οποία βρίσκεται συνεχώς στο δίλημμα του να τα παρατήσει, έχοντας χάσει και το παιδί της, ή να αντέξει και να τα επιστρέψει. Η Αμερικανίδα ηθοποιός κάνει κάτι πολύ δύσκολο, να μιλάει κανονικά και να κινείται αργά, για να προσομοιώσει την συμπεριφορά σε έλλειψη βαρύτητας. Και τα καταφέρνει σε μια ταινία, που θα ήταν πραγματικό αριστούργημα, αν δεν επέμενε, για τον προφανή σκοπό της ταύτισης του θεατή, να βάλει την επιστήμονα να αντιδρά, έστω και κάτω από επείγουσες συνθήκες, σαν τη Ρίπλεϊ από το Alien, δηλαδή σαν μια ειδικευμένη αστροναύτης με τη δύναμη της φανταστικής πολεμίστριας

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ