Prisoners

Prisoners Facebook Twitter
1

Σκηνοθεσία: Ντενί Βιλνέβ

Πρωταγωνιστούν: Τζέϊκ Τζίλενχαλ, Χιού Τζάκμαν, Πολ Ντέινο, Βαϊόλα Ντέιβις, Μελίσα Λίο, Τέρενς Χάουαρντ, Μαρία Μπέλο

Βαθμολογία: 4/5

Τρομερό θρίλερ ιδιότυπης αυτοδικίας, όπου ο πατέρας δεν εμπιστεύεται τις μεθόδους του αστυνομικού που αναλαμβάνει προσωπικά την υπόθεση της απαγωγής του παιδιού του ανήμερα των Ευχαριστιών και αποφασίζει να αποσπάσει τις πληροφορίες από έναν ύποπτο τον οποίο απαγάγει και ανακρίνει ο ίδιος. Οι γονείς του άλλου κοριτσιού που απαγάγεται υποχωρούν και η σύζυγός του με τον μεγάλο του γιο μένουν στο σπίτι, παρακολουθώντας απλώς τις εξελίξεις.

Στο αγγλόφωνο ντεμπούτο του, ο Ντενί Βιλνέβ από το Κεμπέκ βάζει τον οπερατέρ-καλλιτέχνη Ρότζερ Ντίκινς να του φωτίσει τις νύχτες και τις βροχερές ημέρες με έναν τέτοιο σταθερό τρόπο, ώστε να μένει το πλάνο γεμάτο και καθαρό όσο χρειάζεται για να βουτήξουμε στην ατμόσφαιρα πολλών συγκρούσεων: ο άτυχος πατέρας Κέλερ Ντόβερ, οργισμένος και ασυγκράτητος, απέναντι στον ντετέκτιβ Λόκι, που κάνει τη δουλειά με ατομισμό και αυτοπεποίθηση.

Ο χριστιανός Ντόβερ απέναντι στον Λόκι, που έχει Θεό τον εαυτό του. Η κλονισμένη πίστη και το ανάποδο πρόσωπο της εκδίκησης κόντρα στις θεσμοθετημένες και βραδείες, τυπικές διαδικασίες της έρευνας. Τα δεδομένα στοιχεία απέναντι στο τυχαίο και το μυστηριώδες. Δύο ανήλικα κοριτσάκια, ανύποπτα θύματα, σε μια υπόθεση που μοιάζει απίθανο να λυθεί. Επιπροσθέτως, ένα αμερικανικό θρίλερ με τα μάτια ενός «ξένου». Και δύο ηθοποιοί, ο Χιου Τζάκμαν/Ντόβερ και ο Τζέικ Τζίλενχαλ/Λόκι, που υποδύονται εντελώς διαφορετικά δυο χαρακτήρες που έρχονται από αντίθετες αφετηρίες.

Κι όμως κολλάνε, όπως όλα στην ταινία Prisoners, ένα θρίλερ που θα προκαλέσει αίσθηση με τον ρυθμό και την επιμονή του, μέσα στις δυόμισι καθηλωτικές ώρες που διαρκεί, μέχρι το τελευταίο λεπτό. Ο Βιλνέβ ξεπερνάει χωρίς γραντζουνιές τις επιρροές (Zodiac, Σιωπή των Αμνών, Μυστικό Ποτάμι και το νέο κύμα των σκανδιναβικών, ψυχρών μυστηρίων) καθώς και κάποιες μικρές αναληθοφάνειες στο σενάριο, κάνοντας το είδος δικό του, με ηρεμία και δύναμη. Με κλασικό ύφος, αποφεύγοντας τα απότομα κοψίματα, ποντάρει στον υποδόριο φόβο για το ανείπωτο κακό, παρά στη νεόκοπη εμμονή με το περιγραφικό αιματοκύλισμα.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ