Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας

Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
1

#quote#

Ο iNO δεν λέει πολλά. Απαντάει σύντομα και περιεκτικά και όσα έχει να πει τα εκφράζει με τα έργα του. Δημιουργεί φωτο-ρεαλιστικές απεικονίσεις σε μεγάλες επιφάνειες και όχι μόνο, ζωγραφίζει παντού και τα έργα του είναι εντυπωσιακά. Εκτός από το μέγεθος, η ιδιαίτερη τεχνική του τα κάνει αναγνωρίσιμα. Κάποια είναι τόσο ζωντανά που νομίζεις ότι θα ξεπροβάλουν από τον τοίχο και θα σου μιλήσουν. Η τέχνη του έχει ξεπεράσει τα όρια της Ελλάδας, φτάνοντας από Ευρώπη έως Αμερική. Ο iNO φτιάχνει από τα πιο όμορφα έργα τέχνης που μπορείς να πετύχεις σε αυτή την πόλη.

Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
Μίλησέ μου λίγο για το background σου.

Κατάγομαι από την Ελλάδα και μεγάλωσα κάπου στην πρωτεύουσα. Μικρός δεν ασχολιόμουν καθόλου με το σχέδιο. Στο γυμνάσιο, την ώρα του μαθήματος, ανακάλυψα ότι με ενδιαφέρει.

Με τη street art πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι;

Από το 2000 άρχισα να βάφω σε τοίχους κυρίως με γραμματοσειρές, υπογραφές και bombing. Για 3 χρόνια είχα σταματήσει εντελώς μάλιστα, αλλά, ευτυχώς, επέστρεψα στους δρόμους.

Είχες κάποιο πρότυπο όταν ξεκίνησες να βάφεις; Ποιοι καλλιτέχνες σε έχουν επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο;

Με εντυπωσίαζαν πάντα τα κομμάτια που είχαν βάθος και ατμόσφαιρα. Πρωτοπόροι τότε ήταν οι Tasso, Loomit και Daim.

Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
Έχεις κάνει σπουδές σχετικές με την τέχνη;

Σπούδασα για πέντε χρόνια στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

Πες μου μερικά πράγματα για τις εμπειρίες από την τέχνη σου. Έχεις βάψει εκτός Ελλάδας;

Όταν κινείσαι από μικρός στους δρόμους, βλέπεις πολλά. Εκτός Ελλάδας, έχω βάψει σε Ισπανία, Ολλανδία, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία και Αμερική.

Ποια είναι η χειρότερη φάση που σου έχει συμβεί στον δρόμο;

Στη Νέα Υόρκη παραλίγο να βυθιστώ σε παγωμένη λίμνη για να βάψω ένα τρένο.

Και η καλύτερη;

Όταν για πρώτη φορά ψέκασα με τη βαλβίδα Astro Fat!

Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
Πώς σου φαίνεται η street art της Αθήνας;

Πιστεύω ότι έχει πολλά να δείξει ακόμα.

Τι σου δίνει κίνητρο για να δημιουργήσεις;

Ένας φρεσκοβαμμένος τοίχος που περιμένει.

Τι σου αρέσει να ζωγραφίζεις πιο πολύ;

Μου αρέσει να δημιουργώ παραστατική ζωγραφική, εφόσον έχει κάτι να πει.

Για ποιον λόγο ασχολείσαι με την τέχνη;

Την επέλεξα γιατί μου άρεσε και τη βλέπω ως πρόκληση.

Έχεις βγάλει ποτέ λεφτά από την τέχνη σου; Κάνεις έργα επί παραγγελία;

Από αυτή ζω. Περισσότερο ασχολούμαι με πρότζεκτ που απαιτούν κόπο, έρευνα και χρόνο.

Πώς μπορεί κάποιος που θέλει να αγοράσει κάποιο από τα έργα σου;

Στέλνοντας μήνυμα στην ιστοσελίδα www.ino.net, μπορεί να ενημερωθεί με λεπτομέρειες για διαθέσιμα έργα, όπως επίσης και για παραγγελίες ή ανάθεση τοιχογραφιών.

Θέλεις να μου κάνεις ένα σχόλιο για το hype της street art;

Είναι η πιο επαναστατική μορφή τέχνης – ήταν θέμα χρόνου να πάρει αυτή την τροπή. Και ως γνωστόν, η βιομηχανία τα καταπίνει σχεδόν όλα. Όμως η ελευθερία αυτού που βάφει στους δρόμους γκράφιτι για πάρτη του δεν πωλείται ούτε αγοράζεται. Δεν είναι κακό να κερδίζεις χρήματα, αρκεί να ξέρεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις.

Έχεις κάνει ποτέ πολιτικό σχόλιο με την τέχνη σου;

Ναι. Θέλω να απέχω από αυτό το χάος που λέγεται πολιτική στην Ελλάδα, όμως επηρεάζει εμένα και τους γύρω μου και οφείλω να το σχολιάσω με τον τρόπο μου.

Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Αθήνα;

Ότι είναι μια πόλη έτοιμη να εκραγεί.

Και τι βρίσκεις πιο ενοχλητικό;

Τους άσχετους στην οδήγηση και όλους αυτούς τους δήθεν που πουλάνε τρέλα και το παίζουν καλλιτέχνες.

Τι σου δίνει ελπίδα;

Το πετρέλαιο στο Αιγαίο.

Πες μου μερικούς καλλιτέχνες για τους οποίους έχεις respect, Έλληνες και ξένους.  

Από Έλληνες ο ZAP και από ξένους ο BLU.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον; Τι ετοιμάζεις;

Τον νου σας στους τοίχους.

Ο iNO στους δρόμους της Αθήνας Facebook Twitter
 

Εικαστικά
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ