Αν είσαι πιστό TikTok junkie, δεν γίνεται να μην έχεις αντιληφθεί στο fy page σου το δυναμικό comeback που έχουν κάνει τα press-on nails τα τελευταία χρόνια. Ως γνήσιο παιδί των ’90s, αυτό που θυμάμαι από εκείνη την εποχή είναι πως η μόδα τους, που ήταν στα ύψη για μια δεκαετία, σταδιακά άρχισε να «σβήνει», καθώς με το πέρασμα του χρόνου θεωρήθηκαν ξεπερασμένα, φτηνά ή ακόμη και παιδικά. Όμως η μόδα κάνει κύκλους και τα press-on nails είναι η πιο πρόσφατη απόδειξη. Έκαναν comeback και αυτήν τη φορά δεν είναι κιτς αλλά extra cool. Επέστρεψαν σαν μίνι καμβάδες τέχνης, με σχέδια και τιμές που θυμίζουν γκαλερί, καθώς κάποιοι πληρώνουν πλέον αδρά για ένα custom set.
Η nail artist Ναταλία Δήμου εξηγεί στη LiFO πως δεν πρόκειται για ένα ακόμη trend αλλά για μια μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης, αφού κάθε σετ είναι ένα μοναδικό έργο.
«Μέσα από τα social o κόσμος άρχισε να βλέπει ότι δεν χρησιμοποιούν μόνο οι celebrities press-on»
«Η πανδημία και το κλείσιμο των nail salons τα έφεραν ξανά στο προσκήνιο», εξηγεί η Ναταλία. Τα press-on nails βγήκαν από το χροντούλαπο και έγιναν η πιο πρακτική και ταυτόχρονα glam λύση. Mεγάλα brands άρχισαν να τα λανσάρουν ξανά, με premium αισθητική, και έτσι ξεκίνησε η ενεργή παρουσία τους στα social media, φτάνοντας να είναι σήμερα viral στο TikTok. «Όταν ξεκίνησαν οι καραντίνες, η εύκολη λύση σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν τα press-on», αναφέρει, σημειώνοντας ότι στην Ελλάδα η τάση αυτή άρχισε να έρχεται το 2021.
Κρατάνε πολύ καιρό και είναι επαναχρησιμοποιούμενα. Είναι μια λύση και για όσους δεν τους επιτρέπει η εργασία τους να έχουν βαμμένα νύχια, οπότε τα ψάχνει πλέον αρκετά ο κόσμος.
«Χάρηκα γιατί είναι ένας κλάδος με τον οποίο θα μπορούσα να ασχοληθώ, ο οποίος έχει να κάνει κυρίως με το καλλιτεχνικό κομμάτι και όχι τόσο με το τεχνικό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε και ο κόσμος να αντιληφθεί περισσότερο την τέχνη πάνω στα νύχια. Μέσα από τα social άρχισαν να βλέπουν ότι δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν μόνο οι celebrities αλλά ότι μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ο καθένας για διάφορους λόγους», συμπληρώνει.
Παρόλο που στα ’90s θεωρήθηκαν έως και κιτς, η Ναταλία εξηγεί ότι σήμερα πολλές φορές είναι απαραίτητα, ιδίως στον κόσμο της μόδας, λόγω fashion shows και φωτογραφίσεων.
Ωστόσο, είναι μια λύση και στην καθημερινότητα. «Κρατάνε πολύ καιρό και είναι επαναχρησιμοποιούμενα. Είναι μια λύση και για όσους δεν τους επιτρέπει η εργασία τους να έχουν βαμμένα νύχια, οπότε τα ψάχνει πλέον αρκετά ο κόσμος», συνεχίζει. Μάλιστα, συμπληρώνει ότι πλέον οι πελάτες αναζητούν κάτι πιο προσωπικό και μοναδικό, όχι τα τυποποιημένα σετ του εμπορίου, γι' αυτό και στρέφονται σε custom δημιουργίες.
«Είναι το ίδιο όπως ένας καλλιτέχνης κάνει έναν πίνακα, απλώς σε μικρό μέγεθος»
Για κάποιους μπορεί να είναι μόνο μια μόδα, για άλλους τέχνη ή statement και για κάποιους απλώς μια γρήγορη λύση. Η Ναταλία ωστόσο πιστεύει ότι είναι ένας συνδυασμός. Λίγο από όλα, αλλά κυρίως μόδα και τέχνη. «Για μένα σίγουρα είναι μόδα και τέχνη μαζί, γιατί εγώ μπαίνω στη διαδικασία να δημιουργήσω, να εμπνευστώ, να δω τι μπορώ να κάνω για να μπω στο μυαλό ενός πελάτη και να φέρω όλο αυτό εις πέρας. Έπειτα, είναι μια γρήγορη λύση για όσους τα αγοράζουν, αλλά και μόδα λόγω των επιρροών που δεχόμαστε», σημειώνει.
@coconatnails #pressonnails #fy #nailtech #nailsathens #foryoupage #foryou #nailvideos ♬ Bed Chem - Sabrina Carpenter
Σχετικά με το κομμάτι της εξειδίκευσης, εξηγεί πως δεν πιστεύει ότι χρειάζεται. «Αν κάποιος ασχολείται με το καλλιτεχνικό κομμάτι και αντιληφθεί ότι μπορεί να δημιουργήσει πάνω σε αυτήν τη μικρή επιφάνεια, μπορεί να το κάνει. Δεν έχει σχέση με την ονυχοπλαστική ούτε μπορείς να κάνεις κάποια εκπαίδευση πάνω σε αυτό», συμπληρώνει.
Σε ό,τι αφορά το κομμάτι του χρόνου, ένα σετ μπορεί να πάρει από 1 μέχρι και 12-15 ώρες, ανάλογα με το τι θέλει ένας πελάτης, πόση λεπτομέρεια απαιτεί το σχέδιο αλλά και τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν. «Γενικά, είναι το ίδιο όπως όταν ένας καλλιτέχνης κάνει έναν πίνακα, απλώς σε μικρό μέγεθος, σε μικρή επιφάνεια», επισημαίνει.
«Η νοοτροπία στο εξωτερικό ανέκαθεν διέφερε σημαντικά με της Ελλάδας, σε πολλούς τομείς»
«Από όσα έχω δει, για ένα λίγο πιο ιδιαίτερο σετ με σχέδια μπορεί να δώσει κανείς 40-50 ευρώ. Ωστόσο, στο εξωτερικό έχω δει ένα σετ να φτάνει μέχρι και τα 1.000 δολάρια», σημειώνει η Ναταλία. Όπως εξηγεί, την τιμή δεν τη διαμορφώνουν μόνο τα υλικά που χρησιμοποιεί κανείς για ένα custοm set. «Έχει να κάνει με το πόσο αποτιμά κάθε καλλιτέχνης τη δουλειά του, τη λεπτομέρεια που απαιτείται και τον χρόνο θα αφιερώσει. Πέρα από την τέχνη, μετράς και τον χρόνο σου».
Συμφωνεί με τη διαπίστωση ότι η πελατεία στην Ελλάδα δεν έχει εκπαιδευτεί να επενδύει με ευκολία στο κομμάτι του καλλωπισμού. «Στο εξωτερικό έχουν μάθει γενικότερα σε άλλες τιμές, έτσι ήταν πάντα η αγορά. Εδώ μόνο είχαν ρίξει τις τιμές, γιατί υπήρχε η πεποίθηση ότι θα έχεις περισσότερη πελατεία αν είσαι πιο φθηνός. Έτσι έμαθαν και οι πελάτες και τώρα ζορίζονται να δώσουν το κάτι παραπάνω», συμπληρώνει.
«Στον συγκεκριμένο τομέα πλέον συγκρίνουν με το εξωτερικό και μπαίνουν στη διαδικασία να σκεφτούν ότι θα είναι σίγουρα κάτι πιο ακριβό από αυτά που έχουν συνηθίσει, αλλά σίγουρα και πιο ποιοτικό. Είναι κάτι που δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας», συνεχίζει.
Τέλος, σχετικά με το μέλλον τους στην Ελλάδα και το αν πρόκειται για μια μόδα που θα φύγει, όπως και στο παρελθόν, ή αν ήρθε για να μείνει απαντά ότι «στην Ελλάδα έχει ανεβεί τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία της μόδας, ο κόσμος της φωτογραφίας και των concepts, γι' αυτό θεωρώ ότι τα press-on nails θα μείνουν σίγουρα σε αυτό τον τομέα, καθώς είναι αναγκαία».
Ωστόσο, επειδή είναι εξίσου προσβάσιμο το να κάνει κανείς στα νύχια του ένα απλό μανικιούρ, πιστεύει ότι η τάση αυτή θα μείνει μόνο για όσους τα χρησιμοποιούν ήδη και έχουν αυτό το mindset.
«Εύχομαι να ανέβει η ζήτησή τους», καταλήγει, «καθώς στην Ελλάδα το κόστος των δύο πρακτικών δεν απέχει πολύ».
@coconatnails #pressonnails #nailvideos #fyp #viral #fypシ゚viral #nailart #vintage #gothic #baroque ♬ redrum - 21 Savage