Λεωνίδας Καβάκος

Λεωνίδας Καβάκος Facebook Twitter
0

O Λεωνίδας Καβάκος, σε ένα ρεσιτάλ δεξιοτεχνίας, θα ερμηνεύσει όλες τις σονάτες για βιολί του Μπετόβεν σ’ έναν κύκλο τριών συναυλιών, ο οποίος άνοιξε την 11η Φεβρουαρίου. Οι δέκα σονάτες αποτελούν απόλυτα πρωτότυπα έργα τέχνης κι έχουν αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια σε πλήθος συνθετών κι ερμηνευτών. Ο Μπετόβεν έγραψε τις σονάτες σε σχετικά μεγάλη κι επομένως ώριμη ηλικία, σε μια μεταμορφωτική περίοδο της ζωής του, που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο έργο - η γραφή αποπνέει αυτοπεποίθηση κι επίγνωση της πρωτοτυπίας της. Και ήταν όντως προκλητικά καινοτόμες αυτές οι σονάτες, βασισμένες σε μια νέα παλέτα χρωμάτων κι εκφράσεων και σε μια νέα ποίηση, με φρέσκες ισορροπίες και δεξιοτεχνικές απαιτήσεις. Οι πρώτες παρουσιάσεις τους συνάντησαν αντιδράσεις από το κοινό και τους κριτικούς, όπως καθετί καινοτόμο που διαταράσσει συμφωνημένα πρότυπα. Μέσα από το έργο αυτό παρατηρούμε τις μεταμορφώσεις του Μπετόβεν στη δεκαπενταετία που συνέθεσε τις σονάτες, κυρίως ως προς τη χρήση του βιολιού. Στις πρώτες σονάτες το βιολί είναι συνοδευτικό του πιάνου, στις τελευταίες όμως θα γίνει το κέντρο της μουσικής του.

Ο Λεωνίδας Καβάκος, βιολονίστας, μαέστρος και κορυφαίος δεξιοτέχνης, ακολουθεί διεθνή καριέρα ήδη από την εφηβεία του. Οι μεγάλες ορχήστρες, οι σημαντικοί μαέστροι, οι σπουδαίοι ερμηνευτές, οι σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου αποτελούν το φυσικό περιβάλλον του καλλιτέχνη. Τον Απρίλιο, ανάμεσα στις συναυλίες με τις σονάτες του Μπετόβεν στο Μέγαρο Μουσικής, ο Καβάκος θα είναι ο σολίστ στην παγκόσμια πρώτη του Κοντσέρτου για βιολί του Οσβάλντο Γκολιγιόφ, με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου.

Στο πιάνο θα τον συνοδεύει ο Ιταλός Ενρίκο Πάτσε, συνεργάτης του Καβάκου από το 2006 σε ρεσιτάλ σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ