You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
Deep Meditations A brief history of almost everything in 60 minutes, Memo Akten

You and Artificial Intelligence: Μια μεγάλη έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη ξεκινά στο Πεδίον του Άρεως

0

H έκθεση "You and AI – Η τεχνητή νοημοσύνη κι εσύ" είναι μια έκθεση που ασχολείται με την Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά στην πραγματικότητα ασχολείται με το πώς εμείς αλλάζουμε σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη» λέει ο Πρόδρομος Τσιαβός, διευθυντής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας στο Ίδρυμα Ωνάση. «Γι’ αυτό και επιγράφεται “You and AI”, για να δηλώσει το σχεδόν διαπροσωπικό και μάλλον πολύ προσωπικό, σχεδόν σωματικό, που έχουμε σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

«Είναι μια έκθεση για την Τεχνητή Νοημοσύνη όχι ως μελλοντική πιθανότητα αλλά ως καθημερινή πραγματικότητα. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που μέσω αλγορίθμων επιλέγουν το περιεχόμενο που θα δούμε και θα ακούσουμε, τους φίλους μας και τα μέρη που θα βγούμε, μέχρι τους ψηφιακούς χάρτες που μας προτείνουν πώς και πού να πάμε ή και τους ίδιους τους διορθωτές κειμένου στις κινητές μας συσκευές, που συμπληρώνουν τις λέξεις μας και γράφουν μαζί μας, η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πάνω στο ίδιο μας το σώμα.

Η έκθεση θα γίνει στο Πεδίον του Άρεως, θα διαρκέσει από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 18 Ιουλίου και συμβαίνει εκεί ακριβώς επειδή πρόκειται για έναν χώρο που είναι δημόσιος, ο οποίος δίνει την αίσθηση φυσικού περιβάλλοντος, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα τεχνητό πάρκο.

Αντίστοιχα, η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ο απαραίτητος σύντροφός μας σε οποιαδήποτε μορφή ψηφιακού δημόσιου περιβάλλοντος, το οποίο και τεχνητό είναι και πραγματικά αμφίβολο αν είναι δημόσιο. Τις περισσότερες φορές είναι ιδιωτικό, γιατί περιλαμβάνει και τα κοινωνικά δίκτυα, τα οποία αλληλεπιδρούν πια στον ψηφιακό χώρο. 

Η έκθεση θα είναι υπαίθρια, με ελεύθερη είσοδο. Σκοπός της είναι να «πέσεις πάνω της». Υπάρχει μια επιμελημένη τυχαιότητα, απ’ όπου και να μπεις στο Πεδίον του Άρεως, δεν μπορείς να τη χάσεις.

Η έκθεση αυτή ξεκινάει από το γεγονός ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη εδώ, αυτό είναι το βασικό μας σημείο, είναι το περιβάλλον μας. Και αν κινηθείς ανάμεσα στα έργα, δεν θα δεις πουθενά ένα ρομπότ, δεν θα δεις τσιπάκια και καλώδια, η τεχνητή νοημοσύνη, όπως και η τεχνολογία, είναι εδώ και είναι παντού, στα κινητά μας τηλέφωνα, στα ρολόγια μας, στα αυτοκίνητά μας, στα ψυγεία μας, δεν είναι κάτι το οποίο θα έρθει σε είκοσι χρόνια. Ήρθε πριν από δέκα χρόνια, από τη στιγμή που είχαμε κοινωνικά δίκτυα και άρχισαν τα αυτοκίνητα και τα κινητά μας να γίνονται “έξυπνα”.

Έτσι, η έκθεση αυτή, ακριβώς επειδή έχει στόχο να μιλήσει για μια τεχνητή νοημοσύνη που είναι ήδη εδώ, προσπαθεί να το κάνει δείχνοντας διάφορες εικόνες που μας είναι πολύ γνώριμες –τουλάχιστον κάποιες από αυτές– και οι οποίες έχουν μέσα τους μια ποιητικότητα. Έτσι μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πώς βλέπουμε εμείς την Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς μας βλέπει εκείνη.

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
EVERY THING EVERY TIME, Naho Matsuda

Η έκθεση απαρτίζεται από τρία κομμάτια που εξετάζουν το πώς ακριβώς υπάρχουμε εμείς και η Τεχνητή Νοημοσύνη. Το πρώτο κομμάτι αφορά τον τρόπο με τον οποίον διαμορφώνει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον δημόσιο χώρο, τη συμμετοχή και τη δημοκρατία. Είναι πάρα πολύ βασικό κομμάτι, γιατί μιλάμε συνέχεια σήμερα για μια νέα κανονικότητα, για τον τρόπο με τον οποίο απειλείται ή δεν απειλείται η δημοκρατία, και αυτό το συζητάμε λες και απασχολεί μόνο τους ανθρώπους, ενώ, στην πραγματικότητα, τις περισσότερες φορές υπάρχει η διαμεσολάβηση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ένα έργο σχετικά με αυτό είναι η μεγάλη εγκατάσταση “Normalizing Machine” που θα βρίσκεται ακριβώς πίσω από το άγαλμα του Κωνσταντίνου όπως μπαίνεις στο Πεδίον του Άρεως, που θα σε φέρνει αντιμέτωπο με διάφορες εικόνες και να θα σου ζητάει να αποφασίσεις τι σου φαίνεται ότι είναι πιο κανονικό. Δηλαδή, κάθε φορά θα έχει ένα πρόσωπο και θα σε ρωτάει “το δεξί πρόσωπο ή το αριστερό είναι πιο κανονικό;” και στο τέλος θα σου ζητάει να κάνεις κι εσύ μια κρίση για τον εαυτό σου, αν θεωρείς ότι είσαι κανονικός ή όχι.

Το έργο αυτό, που είναι φτιαγμένο από τον Mushon Zer-Aviv, τον Dan Stavy και τον Eran Weissenstern, έρχεται ακριβώς να μιλήσει για το πώς χρησιμοποιούμε διαρκώς την παρακολούθηση, δηλαδή για το πώς από το κινητό μας τηλέφωνο και τα αεροδρόμια μάς τραβάνε διαρκώς κάμερες, αλλά αυτές οι κάμερες ταυτόχρονα αποφασίζουν για το εάν εμείς συνιστούμε έναν πιθανό κίνδυνο για το αεροδρόμιο, π.χ. αν είμαστε τρομοκράτες, αν έχουμε επιδείξει παραβατική συμπεριφορά, και χίλια δυο άλλα πράγματα.

Αυτό, βέβαια, το βλέπουμε έντονα σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τελ Αβίβ, αλλά είναι κάτι που θα εμφανίζεται όλο και περισσότερο στο μέλλον. Ταυτόχρονα, βλέπουμε κι άλλα έργα, τα οποία έχουν να μας μιλήσουν για αντίστοιχα ζητήματα, όπως το “Abra” της Hiba Ali, ένα βίντεο με μια εργάτρια στο Amazon, η οποία μιλάει με την AI που καθορίζει τον τρόπο και τον χρόνο εργασίας της, κι αυτό είναι ένα σχόλιο πάνω στον τρόπο με τον οποίο δομείται η εργασία στα μεγάλα εργοστάσια που φτιάχνουν πλέον τα πράγματα που φτάνουν σ’ εμάς απ’ όλο τον κόσμο. Και εδώ είναι ένα σχόλιο που έχει να κάνει με τον τρόπο που δεν εργαζόμαστε πια μόνοι μας, αλλά πάντοτε με κάποια μεσολάβηση της τεχνητής νοημοσύνης. 

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
Before the bullet hits the body, Bill Balaskas & Stop Lapd Spying Coalition

Το δεύτερο section έχει να κάνει με το πώς βλέπουμε τον αλγόριθμο και πώς μας βλέπει αυτός – επειδή μιλάμε συνεχώς για αλγορίθμους και δεν τους βλέπουμε ποτέ. Στην κεντρική πλατεία του Πεδίου του Άρεως θα έχουμε μια τεράστια εγκατάσταση, όπου θα είναι κολλημένος ένας αλγόριθμος, ακριβώς για να δείξει ότι πρόκειται για κάτι που είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβεις, αν το δεις απλώς ως μια εξίσωση, αλλά ταυτόχρονα και κάτι που αλλάζει πάρα πολύ τη ζωή σου. 

Και έχουμε το τελευταίο κομμάτι, που είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η φύση, μια σειρά από έργα πολύ όμορφα αισθητικά, τα οποία παρουσιάζουν είδη που εξαφανίστηκαν και τα έχουμε ξαναφτιάξει, όπως είναι ένας τεράστιος τεχνητός ρινόκερος, ο οποίος έχει μοντελοποιηθεί από έναν εξαφανισμένο ρινόκερο, ή διάφορα ψεύτικα λουλούδια ή φυτά, τα οποία έχουν γίνει computer generated, ή ήχοι πουλιών, τεχνητά κατασκευασμένοι. Όλα αυτά μοιάζουν αληθινά, αλλά, όταν τα παρατηρείς, κάτι δεν σου πηγαίνει καλά.

Έχουμε μια σειρά από έργα και στους τρεις τομείς που διασχίζουν το Πεδίον του Άρεως και απαντούν τρία ερωτήματα κομβικά: πώς είναι η τεχνητή νοημοσύνη κι εμείς, δηλαδή πώς τη βλέπουμε και πώς μας βλέπει, τι θα πει τεχνητή νοημοσύνη και δημόσιος χώρος, πολιτικός και φυσικός, και τέλος τι σημαίνει τεχνητή νοημοσύνη και φύση. 

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
Zizi, Queering the Dataset, Jake Elwes

Συνολικά θα έχουμε είκοσι τέσσερα έργα σε πολλαπλά μέσα, κυρίως έργα σε οθόνες που εμφανίζονται με διάφορες μορφές εγκαταστάσεων, οι οποίες τοποθετούνται μέσα στην τεχνητή φύση του Πεδίου του Άρεως. Ένα από τα πολύ εντυπωσιακά σε μέγεθος είναι το έργο του Memo Akten, ενός Τούρκου εικαστικού που έχει φτιάξει έναν επτάμετρο πύργο, όπου αναγράφεται το εξής: “A brief history of almost everything in 60 minutes”. Παρουσιάζει footage της φύσης και του σύμπαντος μέσω Google Earth μέσα σε εξήντα λεπτά, δείχνοντας πώς επιλέγει η τεχνητή νοημοσύνη να χαρτογραφήσει τον κόσμο μας και ταυτόχρονα πώς αυτό μπορεί να έχει μια ποιητικότητα.

Ένα άλλο έργο είναι το “Substitute” της Alexandra Daisy Ginsberg, ένας τεχνητός ρινόκερος, πάλι πολύ μεγάλος σε μέγεθος, ο οποίος κινείται μέσα στο πράσινο. Υπάρχουν και τεχνητά λουλούδια πάνω στις λίμνες του πάρκου, αλλά έχουμε και γλυπτά. 

Ένα από τα έργα που θεωρώ ότι παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γλυπτό του Egor Kraft, στο οποίο, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, κάνει ένα reconstruction βάσει διαφόρων αντικειμένων από την αρχαία ελληνική και ρωμαϊκή ιστορία, δηλαδή η τεχνητή νοημοσύνη κάνει κάποια συμπληρώματα σε κάποια γλυπτά, όπως φαντάζεται τα κομμάτια που λείπουν.

Το άλλο πολύ ενδιαφέρον έργο στην ίδια λογική είναι αυτό της Κατερίνας Κανά, μια μαρμάρινη πλάκα η οποία περιέχει fine numbers, που στην πραγματικότητα είναι τα “χωρίς όριο άτομα του μαθηματικού κόσμου”, αυτά που δεν μπορούν να διαιρεθούν παρά μόνο με τον εαυτό τους. Παρουσιάζοντάς το, εμφανίζει το βάθος και το απέραντο του αλγορίθμου.

Επίσης, έχουμε ένα πολύ ενδιαφέρον έργο του Memo Akten, ο οποίος μας δείχνει διάφορα αντικείμενα της καθημερινής ζωής, π.χ. έναν φορτιστή με το καλώδιό του, τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αντιληφθεί ως ένα κύμα που σπάει στον βράχο. Γι’ αυτό και ο υπότιτλος της έκθεσης είναι “βλέποντας μέσα από τον λογοριθμικό φακό”. Στην ουσία είναι είκοσι δύο έργα, συν δύο έργα-έκπληξη, που θα εμφανιστούν μετά τις 2 Ιουλίου».

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
When Words Fail, Stephanie Dinkins

— Πώς θα είναι δομημένη η έκθεση; Θα υπάρχει κάποια σειρά με την οποία θα μπορείς να δεις τα έργα;

Ναι και όχι. Μπορείς να μπεις από το άγαλμα του Κωνσταντίνου, να ακολουθήσεις τις σημάνσεις και να δεις τα τρία σημεία σειριακά, αλλά, απ’ οπουδήποτε και να μπεις, ακριβώς επειδή το Πεδίον του Άρεως είναι ένα μέρος ανοιχτό, μπορείς να τα παρακολουθήσεις άνετα.

Κάθε κομμάτι διακρίνεται από έναν χρωματισμό που έχουμε φτιάξει, έτσι ώστε να ξέρεις πού βρίσκεσαι, ενώ στις τσιμεντένιες πλάκες που υπάρχουν ήδη στον χώρο βάλαμε αυτοκόλλητα με την περιγραφή του έργου. Αν τα σκανάρεις με το QR code, μπορείς να μάθεις περισσότερα για τα έργα. 

Η έκθεση, εκτός από το φυσικό της κομμάτι στο Πεδίον του Άρεως, έχει ένα πολύ πλούσιο ψηφιακό διαδικτυακό κομμάτι. Θα έχουμε μια προβολή του ντοκιμαντέρ «Coded Bias», το οποίο ασχολείται ακριβώς με το πώς η τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαταλήψεις, μια συνέντευξη με τη σκηνοθέτιδα Joy Buolamwini και δύο events τα οποία θα είναι πιο εξειδικευμένα, ένα για την τέχνη και την τεχνητή νοημοσύνη και ένα δεύτερο, που θα είναι για την τέχνη, την ηθική, την τεχνητή νοημοσύνη και την επιστήμη.

Ταυτόχρονα, θα γίνουν αρκετές συνεντεύξεις, και μέσα από το ραδιόφωνό μας, το movement radio, και θα υπάρχει κι άλλο υλικό που θα βγαίνει διαρκώς από το site, onassis.org.

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
Encounters with Aquatic Chimeras, Entangled Others

Η έκθεση θα είναι υπαίθρια, με ελεύθερη είσοδο. Σκοπός της είναι να «πέσεις πάνω της». Υπάρχει μια επιμελημένη τυχαιότητα, απ’ όπου και να μπεις στο Πεδίον του Άρεως, δεν μπορείς να τη χάσεις.

Θα υπάρχουν μεγάλες οθόνες, ταυτόχρονα όμως δεν είναι στον διάδρομό σου, αν θέλεις να μπεις πιο μέσα, μπορείς να πλησιάσεις και να απολαύσεις τα έργα όπως κάνεις τη βόλτα σου ή να μπεις με το QR Code σε μεγαλύτερο βάθος. Στο site θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση και εκεί θα μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες για όσα σχετίζονται με αυτήν.

690
Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο είναι το «Every thing every time» της Naho Matsuda, γιατί βγάζει διαρκώς data points από διάφορα σημεία σε όλη την Αθήνα, πράγματα που συμβαίνουν αυτήν τη στιγμή στην πόλη μας.

Έχουμε και ένα από τον Ιλάν Μανουάχ στην πλατεία Πρωτομαγιάς, το «It’s not YOU, it’s me», ένα monumental έργο γύρω στα είκοσι πέντε τετραγωνικά, που παρουσιάζει πρόσωπα να κάνουν ένα διαρκές morphing – και είναι η Ελλάδα του 2021, το πραγματικό Greece 2021. Γι’ αυτό θα κάνουμε και μια σχετική καμπάνια, ζητώντας από τον κόσμο να μοιραστεί τη σέλφι του για να δει τον εαυτό του να γίνεται morphed σε αυτόν τον χάρτη. Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη μάς λέει ότι η Ελλάδα του 2021 είναι οι άνθρωποι, που δεν είναι μόνο λευκοί αλλά αλλάζουν διαρκώς, είναι στα social media και γίνονται mediated από αλγορίθμους. 

Η μεγάλη πρόκληση σε αυτή την έκθεση είναι ο δημόσιος χώρος, μπαίνουμε στο Πεδίον του Άρεως με πολύ σεβασμό. Είναι από τα μέρη που αναδείχτηκαν από την πανδημία, δεν το επιλέξαμε τυχαία. Είναι η σημερινή Αθήνα. Γι’ αυτό και στο κεντρικό σημείο της έκθεσης υπάρχει το έργο του Ιλάν Μανουάχ που προαναφέραμε.

Αυτή είναι η Αθήνα σήμερα, αυτή είναι η Ελλάδα σήμερα. Γι’ αυτό και δεν υπάρχει εισιτήριο, γι’ αυτό επιλέξαμε να είναι σε ανοιχτό χώρο, πήραμε ρίσκο, αλλά πιστεύουμε πολύ σε αυτό το event. Ελπίζουμε ότι και η πόλη θα το αποδεχτεί.

You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
The Substitute, Alexandra Daisy Ginsberg
You and Artificial Intelligence Facebook Twitter
Learning to See gloomy sunday, Memo Akten


You and AI

Πεδίον του Άρεως

24/6-18/7

Με ελεύθερη είσοδο.

Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: 

Memo Akten // Algorithmic Justice League // Hiba Ali // Bill Balaskas & Stop LAPD Spying Coalition // Tega Brain, Julian Oliver, Bengt Sjölén // Catherine D’Ignazio, Lauren F. Klein, Marcia Diaz Agudelo // Stephanie Dinkins // Jake Elwes // Entangled Others (Sofia Crespo & Feileacan McCormick) // Alexandra Daisy Ginsberg // Κυριακή Γονή // Εύη Καλογηροπούλου // Κατερίνα Κανά // Egor Kraft // Ilan Manouach // Μανώλης Μανουσάκης // Naho Matsuda // Helena Nikonole // Αφροδίτη Παναγιωτάκου // Anna Ridler // slow immediate (Gershon Dublon & Xin Liu) // Jenna Sutela // Nye Thompson // Mushon Zer-Aviv, Dan Stavy, Eran Weissenstern

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ