Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO

Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
0

Ένας από τους πιο προκλητικούς εν ζωή καλλιτέχνες της Κίνας, ο Άι Γουέι Γουέι, έχει περάσει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες εξερευνώντας τις σχέσεις μεταξύ τέχνης, κοινωνίας και ατομικής εμπειρίας. Από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες, με ένα έργο που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα μέσων, όπως γλυπτική, εγκατάσταση, φωτογραφία, ταινία, ζωγραφική και αρχιτεκτονική, δεν σταματά να αναφέρεται στα ζητήματα που αποτελούν και ένα από τα κεντρικά του έργου του, ήδη από τη δεκαετία του 70: στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας της έκφρασης για όλους.

Η μνημειακή του εγκατάσταση Trace στην γκαλερί Hirshhorn, που είναι και το ντεμπούτο του στην Ουάσιγκτον, απεικονίζει άτομα από όλο τον κόσμο με ακτιβιστική πολιτική και υπέρ των δικαιωμάτων δράση.

Κάθε ένα από τα 176 πορτρέτα της έκθεσης έχει κατασκευαστεί από χιλιάδες πλαστικά τούβλα LEGO, συναρμολογημένα στο χέρι και τοποθετημένα στο πάτωμα. Το έργο παρουσιάζει τις εμπειρίες της φυλάκισης, της ανάκρισης και της επιτήρησης του καλλιτέχνη στην Κίνα όταν το 2011, τέθηκε υπό κράτηση από την κινεζική κυβέρνηση για ογδόντα μία ημέρες και στη συνέχεια του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα έως το 2015.

Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους.

Η δουλειά του «Trace» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 ως μέρος της έκθεσής του στο Αλκατράζ στο Σαν Φρανσίσκο, μια συνεργασία με το Golden Gate Park Conservancy που έχει μετατρέψει τις παλιές φυλακές σε χώρο ιστορικής μνήμης και πάρκο.

Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους. Επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και αντικατοπτρίζουν την απάντησή του στις πληροφορίες που παρέχονται από τη Διεθνή Αμνηστία και άλλους οργανισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και τη δική του ανεξάρτητη έρευνα. Η πλειονότητα των προσώπων που παρουσιάζονται προέρχονται από περισσότερες από τριάντα χώρες, κυρίως από την Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Εκτός από τα πρόσωπα που είναι στο πάτωμα ο Άι Γουέι Γουέι δημιούργησε μια ταπετσαρία που με μια πρώτη ματιά μοιάζει με ένα επαναλαμβανόμενο διακοσμητικό μοτίβο γραφικών. Πλησιάζοντας και κοιτάζοντας πιο προσεκτικά, αποκαλύπτονται κάμερες παρακολούθησης, χειροπέδες και λογότυπα πουλιών του Twitter, τα οποία υπαινίσσονται τα tweets του Άι Γουέι Γουέι που αμφισβητούν τις αρχές.

Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Πορτρέτο του καλλιτέχνη. Φωτο: courtesy of Ai Weiwei Studio.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Ai Weiwei, Trace, 2014. Άποψη της εγκατάστασης στο Αλκατράζ, Σαν Φρανσίσκο. Φωτο: courtesy of Ai Weiwei Studio.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Η ταπετσαρία με τις κάμερες παρακολούθησης. Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Ai Weiwei: Trace at Hirshhorn στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden, 2017. Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.
Η νέα εγκατάσταση του Άι Γουέι Γουέι για τα ανθρώπινα δικαιώματα με χιλιάδες κομμάτια LEGO Facebook Twitter
Φωτο: Hirshhorn Museum | Cathy Carver.

Ο Άι Γουέι Γουέι μιλάει για τον ακτιβισμό και την κράτησή του στην Κίνα - Μουσείο Hirshhorn

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ