Ο Δημήτρης Καταλειφός σε ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία στη Δήλο

Ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία στη Δήλο  Facebook Twitter
Δημήτρης Καταλειφός. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Η Δήλος θα ζωντανέψει ξανά ως ένα κέντρο αναστοχασμού για την πανδημία, τις ανθρώπινες πληγές και την κατάσταση του σύγχρονου ανθρώπου μέσα από τα εκτενή σωζόμενα σπαράγματα της τραγωδίας με τίτλο «Εξαγωγή-Έξοδος» που έγραψε ο Εζεκιήλ, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, σε συνεργασία με τον συγγραφέα Σταύρο Ζουμπουλάκη, τον μεταφραστή Θεόδωρο Στεφανόπουλο, τον συγγραφέα Χρήστο Χρυσόπουλο, τον συνθέτη Μίνω Μάτσα, τη συγγραφέα Κατερίνα Μάτσα, τον ζωγράφο Θανάση Μακρή, τον γλύπτη Κώστα Ζαφειρόπουλο και με τη σύμπραξη του Δημήτρη Καταλειφού. 

Η πορεία του ανθρώπου –ως έκφραση της επίμονης πορείας του διαμέσου του βίου– και οι «πληγές του» –ως αλληγορίες για το βάσανο της ψυχής– στοιχίζονται με τη σημερινή φωνή της ανθρωπότητας μπροστά στον τρόμο του αφανισμού και του θανάτου. 

Οι 269 στίχοι της «Εξαγωγής» του ελληνίζοντος Ιουδαίου Εζεκιήλ, που έχει επηρεαστεί έντονα από τον Ευριπίδη, είναι το εκτενέστερο σωζόμενο απόσπασμα τραγωδίας μετά τον 5ο αι. π.Χ. Η «Εξαγωγή», που γράφτηκε ανάμεσα στο 240 και το 100 π.Χ., ίσως στην Αλεξάνδρεια, παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, επειδή αντλεί το θέμα της από την Παλαιά Διαθήκη, συγκεκριμένα από την «Έξοδο» (1-15).

Οι τίτλοι «Εξαγωγή» και «Έξοδος» είναι ταυτόσημοι, απλώς ο πρώτος υπογραμμίζει σαφέστερα τη συμβολή του Μωυσή, ο οποίος εξήγαγε τους Εβραίους από την Αίγυπτο. Από τους σωζόμενους στίχους δεν προκύπτει με βεβαιότητα αν το έργο προοριζόταν για τη σκηνή ή απλώς για ανάγνωση ούτε αν είχε χορό – πιθανότερο φαίνεται να είχε και να χωριζόταν σε πέντε «πράξεις». 

Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν τηρείται η ενότητα του τόπου και του χρόνου, γεγονός που ενδεχομένως οφείλεται στη στενή εξάρτηση του Εζεκιήλ από την «Έξοδο» της  Παλαιάς Διαθήκης και τον προφήτη Ιεζεκιήλ.

Στο πρώτο απόσπασμα ο Μωυσής διηγείται το όνειρό του, που δεν απαντά στην «Έξοδο» αλλά εισάγεται από τον Εζεκιήλ, και στο δεύτερο ο Αιγύπτιος άγγελος περιγράφει τη διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης.

Ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία στη Δήλο  Facebook Twitter

Στις 10 και 11 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», το θέατρο Σημείο παρουσιάζοντας για πρώτη φορά αυτή την τραγωδία, μέσω της εποχής που γράφτηκε το κείμενο, της μορφής θεάτρου που επέλεξε ο συγγραφέας και του θέματος της Εξόδου του ανθρώπου προς τη λύτρωση, δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθεί μια πρωτότυπη συνεργασία θρησκειών και πολιτισμών, λογοτεχνίας, θεάτρου, ποίησης, μουσικής και εικαστικών, μια παραδειγματική γεωλογία της διαρκούς πορείας του ανθρώπου, με κάθε δυνατό τρόπο προς το φως.

Η «Εξαγωγή» του Εζεκιήλ και η Βιβλική «Έξοδος» ερμηνεύουν τον σύγχρονο κόσμο μας –ακόμα και την τρέχουσα συγκυρία της πανδημίας– εκφράζοντας το πανανθρώπινο, διαχρονικό αίτημα για λύτρωση, για απελευθέρωση, για φώτιση. Τα σπαράγματα του Εζεκιήλ και τα αποσπάσματα από το βιβλικό κείμενο της «Εξόδου», συνδυάζονται με ένα πολυφωνικό χορικό προσωπικών φωνών, γραμμένο από τον συγγραφέα Χρήστο Χρυσόπουλο. Επτά φωνές, επτά ψαλμοί, διαψάλματα ανθρώπων που αγωνίζονται να διαβούν «εν μέσω σκιάς θανάτου» και να εξέλθουν νικητές στο φως της ζωής. 

Η κειμενική αυτή «συνήχηση» αποτελεί ένα συμβολικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία. «Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το ευρύτερο σπάραγμα, το μεγαλύτερο σωθέν σπάραγμα αρχαίας τραγωδίας», λέει ο σκηνοθέτης Ν. Διαμαντής στη LiFO, «το οποίο είναι και ευρεόθεμο». 

«Είναι γραμμένο από τον Εζεκιήλ από την Αίγυπτο, που γράφει την «Έξοδο», έχοντας το ίδιο θέμα με την «Έξοδο» που έχει γράψει ο προφήτης Ιεζεκιήλ, σε μορφή τραγωδίας, και σε αυτό σώζονται οι στίχοι που μετέφρασε ο Στεφανόπουλος, ένας υψηλού επιπέδου μεταφραστής, συνεργάτης του Πέτερ Στάιν και με σπουδαίες μεταφράσεις στο ενεργητικό του». 

Για τον Εζεκιήλ δεν ξέρουμε τίποτα, παρά μόνο ότι μας παραδίδεται ένα αρχαιοελληνικό σπάραγμα το οποίο είναι εντυπωσιακό γιατί δείχνει τον τρόπο με τον οποίο διπλώνουν οι πολιτισμοί. Ο λόγος που γράφτηκε είναι αυτός, η αλληλοεπικάλυψη από τον ερχομό των πολιτισμών, και εκεί ακριβώς «συναντά» το θέμα της Δήλου γιατί εκεί ακριβώς σώζεται το κάθισμα του Ιεζεκιήλ του προφήτη που είναι στην παλαιότερη ελληνική συναγωγή. 

Ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία στη Δήλο  Facebook Twitter
«Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το ευρύτερο σπάραγμα, το μεγαλύτερο σωθέν σπάραγμα αρχαίας τραγωδίας» λέει ο σκηνοθέτης Ν. Διαμαντής στη LiFO, «το οποίο είναι και ευρεόθεμο». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Η Δήλος ως γνωστόν είναι ένα χωνευτήρι πολιτισμών, από τον αρχαιοελληνικό, τον μινωικό, τον μυκηναϊκό, τον αιγυπτιακό, τον εβραϊκό, τον παλαιστινιακό, τον συριακό, τον ρωμαϊκό, τον χριστιανικό. Γι' αυτό το πράγμα θα μιλήσει ακριβώς η παράσταση, για τη συνεργασία, τη γεωλογία κατά τον Κλοντ Λεβί Στρος των πολιτισμών. Έτσι δημιουργούμε ένα παραστασιακό κείμενο και με τη συνεργασία και σπαραγμάτων από την Παλαιά Διαθήκη που επιλέγει, όπως από τις πληγές του φαραώ, ο Σταύρος Ζουμπουλάκης και από κείμενα της Κατερίνας Μάτσα από το βιβλίο της «Νιόβη - Το αδύνατο πένθος» και σύγχρονα κείμενα, επτά συνολικά «πληγών», που γράφει ειδικά για την παράσταση ο Χρήστος Χρυσόπουλος, τα οποία αφορούν όλη αυτή την επιδημία του κορωνοϊού που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα και την έξοδο από την πανδημία, αυτή τη σταδιακή έξοδο προς το φως» λέει ο Νίκος Διαμαντής. 

Στην παράσταση-ορατόριο ουσιαστικά υπάρχει μια ελαφρά αντιστοίχιση, ένας κατοπτρισμός ανάμεσα στις πληγές της Παλαιάς Διαθήκης του Ιεζεκιήλ και τις σημερινές, διότι και οι δυο «πληγές» έχουν να κάνουν κατά κάποιο τρόπο και με τον τρόπο που επηρεάζεται ο άνθρωπος και από τον καταναλωτισμό, χωρίς να αναζητά το υψηλό παράστημα. Και στις δυο αυτές περιπτώσεις υπάρχει αντίστοιχα και η αλληγορία –γιατί περί αλληγορίας πρόκειται–, άσχετα με τον αν γίνεται συγκεκριμένη στη σημερινή εποχή, της διάβρωσης του ανθρώπου από ευτελή στοιχεία που προσωρινά τον αποπροσανατολίζουν από τη ζωή.  

«Υπάρχουν δυο-τρεις διαστρωματώσεις κειμένων τα οποία αντιστοιχούν στην ανθρώπινη καρτερία και στην ανθρώπινη ανοχή και αντοχή. Αυτό λειτουργεί σαν αλληγορία παραδειγματική για τον άνθρωπο, μια αλληγορία εσωστρέφειας στην οποία κοιτάζει με μετριοπάθεια τον εαυτό του, τον θάνατο, τη δυσκολία της ζωής, τον τρόπο που πορεύεται μέσα από την Ερυθρά θάλασσα και τις πληγές της ζωής προσπαθώντας να βρει το φως. 

Είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να ξεφύγει από τις διαρκείς πηγές του βίου, κυρίως η επίκληση στη μετριοπάθειά του, μια αρετή που στη σημερινή εποχή είναι ανύπαρκτη, μια αρετή που μπορεί να δώσει τη δυνατότητα να συνεργαστούν οι άνθρωποι, να συνεργαστούν οι πολιτισμοί, να είναι ουσιαστικά ανεκτικός ο ένας άνθρωπος απέναντι στον άλλο, να συνεργάζεται και να τον ακούει και να προχωρά. Αυτό είναι το τεράστιο θέμα που θίγει η παράσταση σε έναν ευλογημένο τόπο, στη Δήλο, σε ένα νησί όπου θα γίνει αυτό το ορατόριο παράλληλα με άλλα πράγματα που θα γίνουν, επιλέγεται αυτός ο χαρακτηριστικός χώρος συνεργασίας. Κάνω μια έκκληση αυτή τη στιγμή με αυτό το έργο συνεργασίας ανοχής, καρτερίας, ένα αίτημα που μπορεί να δώσει ένα εύρος πνευματικό σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο και έναν βηματισμό» μας εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης. 

Πρόκειται για μια παράσταση-χειρονομία στην οποία ο Μίνως Μάτσας θα μας παραδώσει μελίσματα από διάφορους πολιτισμούς, ενώ ο πολύ σημαντικός ζωγράφος Θανάσης Μακρής με τον γλύπτη Κώστα Ζαφειρόπουλο θα δημιουργήσουν παρεμβάσεις και περιβάλλοντα με σχέδια και γλυπτές μορφές. Όλα αυτά θα γίνουν στον χώρο του λιμανιού, σύμφωνα με τις επιταγές της αρχαιολογικής υπηρεσίας, αλλά από εκεί και πέρα θα υπάρχει ένα σύνολο περιπατητικών δράσεων που θα έχουν αφετηρία από τα καραβάκια από τη Μύκονο προς τη Δήλο και θα σχετίζονται με αυτό το θέμα, παρουσιάσεις που θα ξεκινάνε μέσα από την ουσιαστική δομή της Δήλου, όπως φαίνεται από τα Υδραγωγεία και το νερό της μέχρι τα εξωτερικά στοιχεία της πολεοδομίας της, όπου φαίνεται η αλληλοεπικάλυψη των πολιτισμών.

Υπάρχουν δυο χαρακτηριστικά πολιτιστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή των πολιτισμών: η ρυμοτομία και η διαχείριση του νερού. Θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο ενός διημέρου και θα είναι μια παράσταση-επίκληση στην ανθρώπινη απαντοχή, που θα μας κάνει γνωστό ένα κείμενο με σπουδαιότητα και μεγάλη αξία.

Ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία στη Δήλο  Facebook Twitter

Εζεκιήλ - Η Έξοδος

(α) Το όνειρο του Μωυσή

ΜΩΥΣΗΣ

Μου εφάνη ότι πάνω στην κορυφή του όρους Σινά

ήταν ένας μεγάλος θρόνος που έφθανε ώς τα βάθη του ουρανού,

όπου εκαθόταν ένας άνδρας αρχοντογέννητος,

που φορούσε διάδημα και στο χέρι του το αριστερό

κρατούσε σκήπτρο.

Με τη δεξιά του μου έγνεψε,

και εγώ πήγα και στάθηκα μπροστά στο θρόνο.

Μου παρέδωσε το σκήπτρο

και μου είπε να καθίσω στον μεγάλο θρόνο.

Έπειτα μου έδωσε το βασιλικό διάδημα και ο ίδιος άφησε το θρόνο.

Εγώ είδα τότε γύρω μου ολόκληρη τη γη,

και είδα κάτω από τη γη και πάνω από τον ουρανό,

και μυριάδες αστέρια έπεφταν στα γόνατά μου,

και εγώ τα μέτρησα όλα,

και περνούσαν μπροστά μου σαν να περνούσε στρατιά θνητών.

Τότε τρόμαξα και πετάχτηκα από τον ύπνο.

..............................................................................

(β) Η διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ

Όταν ο Τιτάνας ήλιος πλησίαζε στη δύση,

σταματήσαμε και περιμέναμε,

γιατί θέλαμε να πολεμήσουμε τα χαράματα,

έχοντας τις ελπίδες μας στα πλήθη και στα τρομερά όπλα.

Τότε άρχισαν τα θεϊκά και τα παράδοξα

-να τα βλέπεις και να θαυμάζεις.

Άξαφνα, μπροστά μας, πάνω από την γη

ένας γιγάντιος στύλος, όμοιος με σύννεφο,

υψώθηκε ανάμεσα στο στρατόπεδο

το δικό μας και των Εβραίων.

Και τότε ο αρχηγόςτους ο Μωυσής πήρε τη ράβδο του θεού

-με αυτή τη ράβδο έκαμε άλλοτε να πέσουν πάνω στην Αίγυπτο

τα φοβερά σημάδια και τα θαύματα-

έπληξε τα νώτα της Ερυθράς θαλάσσης

και το βάθος της εσχίσθη στα δύο.

Εκείνοι με όλη τους τη δύναμη

όρμησαν γρήγορα να περάσουν από το αλμυρό μονοπάτι.

Εμείς, χωρίς να βραδύνουμε,

από το ίδιο πέρασμα, τους ακολουθήσαμε κατά πόδας.

Ήτανε νύχτα όταν μπήκαμε μέσα κραυγάζοντας.

Άξαφνα οι τροχοί των αρμάτων δεν εγύριζαν,

καρφώθηκαν σαν να τους είχαν δέσει.

Και είδαμε τότε από τον ουρανό μια μεγάλη λάμψη

σαν να ᾽ταν λάμψη από φωτιά

-όπως πιστεύουμε, ήταν εκεί ο θεός και τους βοηθούσε.

Όταν έφθασαν ήδη πέρα από τη θάλασσα,

ένα πελώριο κύμα εβόγγαε πλάι μας.

Κάποιος, όταν το είδε, φώναξε:

«πίσω στα σπίτια μας, να ξεφύγουμε από τα χέρια του Ύψιστου·

γιατί εκείνους τους βοηθάει,

ενώ για εμάς τους δυστυχείς ετοιμάζει όλεθρο».

Και το κύμα εσκέπασε το πέρασμα της Ερυθράς θαλάσσης

και αφάνισε τον στρατό.

(μετάφραση Θ. Κ. Στεφανόπουλος)


 

Εξαγωγή - Έξοδος

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Νίκος Διαμαντής

Μετάφραση: Θεόδωρος Στεφανόπουλος

Πρωτότυπα κείμενα: Χρήστος Χρυσόπουλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρουλοπούλου

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Κίνηση: Κωνσταντίνος Μίχος

Φωτογραφίες και βίντεο: Σταύρος Χαμπάκης

Εικαστικοί: Θανάσης Μακρής, Κώστας  Ζαφειρόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Παπουτσή

                      

Ηθοποιοί:

Δημήτρης  Καταλειφός, Ιωάννα Μακρή, Βαγγέλης Ρόκκος, Όμηρος Πουλάκης, Τζένη Σκαρλάτου, Λητώ Μεσσήνη, Δανάη Μπερή, Δανάη Παπουτσή, Κωνσταντίνος Μίχος, Ανδρέας Κολίσογλου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ