Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
0
ΖΟΡΡΟ Ο ΓΑΤΟΣ

Η ταινία της δημοσιογράφου και ενίοτε σκηνοθέτιδας Σελάνας Βροντή έχει για πρωταγωνιστή έναν κοινό κεραμιδόγατο, τον Ζορρό. Η ταινία καταγράφει την περιπετειώδη ζωή του και τα γυρίσματα έγιναν στη γειτονιά του Ψυρρή και στο Μοναστηράκι, όπου ο Ζορρό συναναστρέφεται τους φίλους, τους αντιπάλους και τις κατακτήσεις του. Μέσα από τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής που γνωρίζει ο Ζορρό παρουσιάζεται μια άλλη οπτική του ιστορικού κέντρου. «Στην ουσία είναι μια παρωδία των ταινιών τεκμηρίωσης και ειδικότερα των ντοκιμαντέρ για ζώα, που σχεδόν πάντα ασχολούνται με είδη πιο εξεζητημένα. Εγώ ήθελα να κάνω ένα ντοκιμαντέρ για έναν φαινομενικά αδιάφορο ήρωα», μας εξηγεί η σκηνοθέτις που παρακολουθούσε με κάμερα τις κινήσεις του γάτου της επί τέσσερα χρόνια, και συνεχίζει: «Βρήκα ενδιαφέρον στον χαρακτήρα και στην προσωπικότητα του γάτου, στοιχεία αρκετά για να γίνει ένα ντοκιμαντέρ». Η ταινία έχει διάρκεια 53 λεπτά.

Πέμπτη 18 Μαρτίου στις 22:30 και Κυριακή 21 Μαρτίου στις 17:00 στην αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης».

ΟΙ ΚΟΛΟΣΣΟΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Το ντοκιμαντέρ Οι Κολοσσοί του έρωτα σε σκηνοθεσία Νίκου Μιστριώτη και δημοσιογραφική έρευνα της Μαρίας Κουφοπούλου εστιάζει στα καμάκια της δεκαετίας του '80. Πρωταγωνιστές του ντοκιμαντέρ είναι πέντε πρόσωπα: ο Μπρούνο, 55 χρόνων που ακόμη «χτυπάει» κυρίες, ο Γιάννης, 51 χρόνων, πρώην ιδιοκτήτης της ντισκοτέκ Ηighway και παντρεμένος πλέον με Φινλανδή, ο 42χρονος Γιώργος που παντρεύτηκε Δανή χορεύτρια στριπτίζ, ο 44χρονος Τάκης, παντρεμένος με Νορβηγίδα και η Τάρζα, 51χρονη Φινλανδή που ήρθε στην Ελλάδα ως ξεναγός και την πρώτη νύχτα γνώρισε τον Έλληνα μετέπειτα σύζυγό της, με τον οποίο έκανε δύο παιδιά και σήμερα διατηρούν τουριστικό πρακτορείο. Η ταινία διαθέτει υλικό από το προσωπικό αρχείο των πρωταγωνιστών, τις ντίσκο όπου γινόταν όλο το παιχνίδι, μια συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Γιάννη Δαλιανίδη, αλλά και στιγμιότυπα από τις κωμωδίες του που σημάδεψαν μια ολόκληρη γενιά. Τέλος, έχει αποσπάσματα από το επεισόδιο «Τα καμάκια» της σειράς «Εδώ και σήμερα» της ΕΡΤ, η οποία λογοκρίθηκε στον αέρα ύστερα από παρέμβαση της Μαργαρίτας Παπανδρέου το 1983. Να σημειωθεί ότι η ταινία έχει ήδη ξεκινήσει διεθνή πορεία, εφόσον η συμπαραγωγή ΕΡΤ και του γερμανικού δικτύου ΑRΤΕ της εξασφάλισε την προβολή σε αρκετά τηλεοπτικά δίκτυα χωρών της Ευρώπης, ανάμεσα στις οποίες η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Αυστρία και η Ισπανία.

Πέμπτη, 18 Μαρτίου στην αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης» στις 22:30, και Κυριακή 21 Μαρτίου στην αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης» στις 17:30.

ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ ΣΩΜΑΤΩΝ - ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟ

«Έχοντας απηυδήσει από την τηλεοπτική εικόνα του Νίκου Κούνδουρου να αναπολεί με φόντο τις βυζαντινές εικόνες και τις αγιογραφίες στο σπίτι του, θελήσαμε να κάνουμε κάτι που θα απελευθέρωνε αφενός τον ίδιο και αφετέρου όλη αυτήν τη ζωηράδα και τον οίστρο που διατηρεί ακόμη ατόφια. Το γύρισμα ήταν αξέχαστο, ο ορισμός του αλαλούμ και της πλήρους αναρχίας», μας λέει ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ Οδύσσειες Σωμάτων - Μπαλάντα για τον Νίκο Κούνδουρο, Αντώνης Μποσκοΐτης. Πρόκειται είναι ένα κινηματογραφικό πορτρέτο του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου, γυρισμένο σε ασπρόμαυρο και έγχρωμο φιλμ 35 χιλιοστών, με τη συμμετοχή του Θόδωρου Αγγελόπουλου, του Βασίλη Βασιλικού, της Ντόρας Μπακοπούλου, του Παύλου Μάτεσι, του Μένη Κουμανταρέα, του Γιάννη Μπακογιαννόπουλου, της Μαρίζας Κωχ, του Νίκου Μαμαγκάκη, του Αντρέα Παγουλάτου, του Λευτέρη Ξανθόπουλου κ.ά. Την αφίσα της ταινίας φιλοτέχνησε ο Αλέκος Φασιανός. Η διάρκεια είναι 82 λεπτά.

Σάββατο 13 Μαρτίου στο Ολύμπιον στις 20:00.

ΤΑΞΙΔΙΑΡΑ ΨΥΧΗ

Η Αγγελική Αριστομενοπούλου στο ντοκιμαντέρ με τίτλο Ταξιδιάρα Ψυχή επιλέγει να κάνει ένα πορτρέτο του Γιάννη Αγγελάκα, τραγουδιστή και ψυχής του συγκροτήματος Τρύπες, που έγραψε ιστορία στην εναλλακτική ροκ σκηνή της δεκαετίας του '80 στη χώρα μας. Η ταινία ακολουθεί τον Αγγελάκα επί δύο χρόνια, κατά τα οποία καταγράφεται η καθημερινότητά του. Τον βλέπουμε στις μουσικές του συναντήσεις, να αναλύει τις απόψεις του για την πολιτική και την ελληνική πραγματικότητα. «Ο Γιάννης Αγγελάκας είναι ένας ενδιαφέρων μουσικός και μαζί με τους κοντινούς συντρόφους του, Νίκο Βελιώτη, Ντίνο Σαδίκη, Ψαρογιώργη, συνθέτουν μια ομάδα ανοιχτή στον πειραματισμό και την εξέλιξη της μουσικής μας παράδοσης. Το στοίχημα ήταν να χειριστώ με αξιοπρέπεια τις προσωπικότητες και τον τρόπο ζωής τους», μας εξηγεί η σκηνοθέτις. Στο φιλμ θα δούμε τη σχέση που έχει ο Γιάννης Αγγελάκας με την κρητική παράδοση, τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται, τον τρόπο με τον οποίο κινείται στο σπίτι του και στο στούντιο ηχογράφησης. Η ταινία έχει διάρκεια 60 λεπτά.

Μετά την πρώτη προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει πάρτι στο κλαμπ Residence με τον Γιάννη Αγγελάκα να παίζει ζωντανά, αλλά και να επιλέγει μουσικές.

Κυριακή 14 Μαρτίου στο Ολύμπιον στις 20:00 και Τετάρτη 17 Μαρτίου στην αίθουσα «Τζον Κασσαβέτης» στις 22:30

ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΥΜΝΟ

Το ντοκιμαντέρ διηγείται την ιστορία του ελληνικού ερωτικού σινεμά και της πορνογραφικής βιομηχανίας. Σκηνοθέτης είναι ο Βάσος Γεώργας και σεναριογράφος ο Δημήτρης Κολιοδήμας, που έκαναν μεγάλη έρευνα και συγκέντρωσαν πολλές ώρες υλικού. «Η προσέγγιση του θέματος είναι τέτοια ώστε η ταινία να απευθύνεται και στον απλό θεατή αλλά και στον σινεφίλ, που δεν είναι λάτρης του ελληνικού κινηματογράφου, ούτε ρέκτης αυτού που συνηθίζεται να αποκαλείται "πορνό", πλην όμως θέλει να μάθει τα πάντα γύρω από το "κινηματογραφικό σεξ"», μας λέει ο Βάσος Γεώργας. Μέσα από πληθώρα συνεντεύξεων με κινηματογραφιστές και μελετητές -παραγωγούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, ηθοποιούς, κριτικούς κινηματογράφου κ.ά.- ξετυλίγεται η ιστορία του ερωτισμού και της απεικόνισης του γυμνού (ανδρικού ή γυναικείου) σώματος στον ελληνικό κινηματογράφο. Να μην παραλείψουμε να σημειώσουμε ότι στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα προβληθεί η κινηματογραφική μορφή του ντοκιμαντέρ που έχει διάρκεια 104 λεπτά. Στην πλήρη του μορφή (συνολικά 12 ώρες), δηλαδή σε μια σειρά 12 επεισοδίων, θα κυκλοφορήσει σε ειδική έκδοση σε μορφή DVD.

Δευτέρα 15 Μαρτίου στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας» στις 20:30 και Τέταρτη 17 Μαρτίου στην αίθουσα «Τόνια Μαρκετάκη» στις 22:30.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ