Gallery Walk

Gallery Walk Facebook Twitter
Ελένη Θεοφυλάκτου «Newslater» / A. Antonopoulou Art
0

Susan Rothenberg

BERNIER/ELIADES
Επταχάλκου 11, Θησείο, 210 3413935.
Μέχρι 20/03.

Η Susan Rothenberg ζει από το 1989 σε ένα ράντσο στο Νέο Μεξικό, ιδανικό μέρος για να παρατηρήσει το φυσικό περιβάλλον και να εστιάσει στην τοπική πανίδα. Στα έργα της άλογα, σκύλοι, φίδια και άνθρωποι αποδίδονται αφαιρετικά, διατηρώντας όμως πολύ έντονα το στοιχείο της κίνησης. Η Rothenberg καταφέρνει, με μια φαινομενική παιδικότητα στον τρόπο χειρισμού του μέσου, αδρές πινελιές και περιορισμένη χρήση χρώματος, να δώσει ένα πολύ δυναμικό και έντονο αποτέλεσμα. Αν σας αρέσει η ζωγραφική, μη χάσετε την ευκαιρία να δείτε τα έργα αυτής της ώριμης ζωγράφου που ξεχωρίζει γιατί χειρίζεται επιδέξια ένα κοινότοπο θέμα.

Ομαδική
«Giving Head»

THE BREEDER
Ευμορφοπούλου 6, Ψυρρή, 210 3317527-8.
Μέχρι 15/03.

Uwe Henneken, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Παναγιώτης Λουκάς, Mindy Shapero: Τέσσερις καλλιτέχνες και συνεργάτες της γκαλερί παρουσιάζουν τη δουλειά τους με κοινό γνώμονα την ιδιαίτερη και προσωπικά ιδιοσυγκρασιακή προσέγγισή τους. Καταστάσεις ελαφράς αγωνίας (παρουσία του χιούμορ), ιδιαίτερης ερημιάς εν μέσω μιας άκρως πλουραλιστικής και καταναλωτικής κοινωνίας, για την οποία όμως φαίνεται να απολογούνται, χρησιμοποιώντας την, παρ’ όλα αυτά, στο έπακρο. Η μέρα της κρίσης μοιάζει να είναι κοντά, μασώντας τσιχλόφουσκα, και η καλή χρήση της φόρμας που έχουν στα χέρια τους αυτοί οι καλλιτέχνες ενδυναμώνει το περιεχόμενό τους. Ένα άλλο κοινό στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα των έργων του κάθε καλλιτέχνη, στην έκθεση αλλά και ως κύριο συστατικό του έργου τους. M.M.

Ελένη Θεοφυλάκτου
«Newslater»

Α.ANTONOPOULOU.ART.
Αριστοφάνους 20 (4ος ορ.), Ψυρρή, 210 3214994.
Μέχρι 15/03.

Σε μια γκαλερί γεμάτη σχέδια ακόμα και στα πιο αναπάντεχα σημεία, μικρά κορίτσια με κοτσίδες μπλεγμένα με πουλιά και ήρωες σε παράδοξες σκηνές με αφύσικα αντικείμενα παραπέμπουν στο φανταστικό κόσμο του παραμυθιού. Όμως, όπως τα παραμύθια εμπεριέχουν συγκαλυμμένες πράξεις βίας, διακρίσεων και αδικίας, έτσι και τα σχέδια της εικαστικού, αποσπασμένα από φόντο και περιβάλλοντα, αναφέρονται στον εγκλεισμό και τη μοναχικότητα ως τρόπο επικοινωνίας και αντίστασης στην κουλτούρα του ομογενοποιητικού lifestyle. Το κρυπτικό στήσιμο της έκθεσης συμβάλλει στην έννοια της ενδοσκόπησης και της αγωνίας, με αποκορύφωμα το σημείο προβολής του βίντεο, ενός έργου με χιούμορ και συνειρμούς.

Γιάννης Μελανίτης
«Οδυσσέας ως Φάουστ»

E31
Ευριπίδου 31-33 & Αθηνάς, 2ος όρ., 210 3210881.
Μέχρι 15/03.

Ένα κλαδί δέντρου μήκους 2,5 μέτρων επικαλυμμένο με θειάφι. Δίπλα από το κλαδί, μια πρασινοκίτρινη μικρή φιγούρα με το ένα πόδι ατροφικό και χαραγμένο στο πρόσωπο εισάγει το θεατή σε αυτό που ο καλλιτέχνης αντιμετωπίζει σε αυτή την τελευταία ενότητα του έργου του, τη «Χώρα του Κανένα». Άλλη μια χαρακτηριστική πρασινοκίτρινη φιγούρα, ένα γλυπτό μεγάλων διαστάσεων, μία άφυλη μορφή και δύο βάσεις πάνω στις οποίες είναι τοποθετημένα δύο άμορφα, σχεδόν εμβρυακής μορφής, κεφάλια, φτιαγμένα από φρέσκο πηλό, που έχουν αφεθεί να ξεραθούν φυσικά. Η δουλειά παρουσιάζεται σε μία γκαλερί που μπορεί να χαρακτηριστεί εναλλακτικός χώρος, δείχνοντας έργα που ξεφεύγουν από την εμπορική απήχηση, με θάρρος. M.M.

Ανδρέας Κασάπης
«Bones are tight»

LORAINI ALIMANTIRI/GAZON ROUGE
Βίκτωρος Ουγκό 15, Μεταξουργείο, 210 5248077.
Μέχρι 22/03.

Ο τίτλος της έκθεσης δεν είναι αλληγορικός. Ο Ανδρέας Κασάπης σχεδίασε έναν ήρωα με σκοπό να διαταράξει την ιδεατή εικόνα του ανθρώπινου σώματος. Αποστεωμένες μορφές με εμβόλιμα στοιχεία της γραφιστικής του 1970 υπενθυμίζουν τη φθαρτότητα της ύλης καθώς και προσωπικές στιγμές κατά τις οποίες, βυθισμένοι στις σκέψεις μας, χάνουμε την επαφή με το σώμα μας. Οι ανατυπώσεις από παιδικά βιβλία και από φωτογραφίες του ίντερνετ αναφέρονται στη διαδικασία της μνήμης. Με τα έργα αυτά ο Α. Κασάπης προσπαθεί να οπτικοποιήσει τη στιγμή κατά την οποία αυτό που μας μένει σαν ανάμνηση δεν είναι το περιεχόμενο μιας εικόνας αλλά η αίσθηση που αυτή αποπνέει. Μια ηχητική εγκατάσταση, ένα υποτονικό βουητό, περικλείει τις δυο αίθουσες, όπου ο καλλιτέχνης φαίνεται να είναι ο ίδιος παρών μέσα σε αυτές σχεδόν σωματικά.

Απόστολος Καρακατσάνης
Αντώνης Ντόνεφ

Α.Δ.
Παλλάδος 3, Ψυρρή, 210 3228785.
Μέχρι 15/03.

Μοντερνισμός και βιομηχανικός πολιτισμός. Οι ατομικές εκθέσεις των δύο εικαστικών επαναφέρουν στοιχεία των αρχών του 20ού αιώνα. Ο Απόστολος Καρακατσάνης, με ζωγραφική σε επεξεργασμένο αλουμίνιο, μας θυμίζει ότι οι απλές γραμμές με τη χρήση χρώματος μπορούν να είναι και αυτές σημαίνοντα που καθιστούν μη απαραίτητη την ύπαρξη ξεκάθαρου περιεχομένου. Ο Αντώνης Ντόνεφ μπλέκει λόγο και εικόνες του βιομηχανικού πολιτισμού με το ελεύθερο σχέδιο και δημιουργεί ένα οπτικό αποτέλεσμα που συγχύζει ευχάριστα την όραση. Industrial αναφορές με παρουσία συναισθήματος, αποτελούν ενδιαμέσως ένα ενδιαφέρον μάθημα ιστορίας με διακριτικές προσωπικές εξομολογήσεις.

H.O.P.E.
«The sun may not shine tomorrow so suck my dick»

Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι.
Σαβ. 12:00-18:00. Μέχρι 06/03

Ο H.O.P.E. είναι περισσότερο γνωστός από την ιδιότυπη τέχνη του στους δρόμους της Αθήνας: ένα συνονθύλευμα α/μ φωτογραφίας, ειρωνείας και συναισθηματικής φόρτισης. Στην πρώτη του ατομική έκθεση μεταφέρει την ιδέα του δρόμου και τη λειτουργία της τέχνης του στο χώρο της γκαλερί. Σχέδια με χρωματιστά μολύβια σε χαρτί, μίνιμαλ και γκροτέσκα, αναρτημένα χωρίς κορνίζα, επεκτείνονται στους τοίχους της γκαλερί. Λέξεις, σχεδία και βίντεο απεκδύονται την ατομικότητά τους και λειτουργούν σαν σύνολο. Για τον καλλιτέχνη οι λέξεις είναι καρφιά που έχουν την ιδιότητα να ίπτανται επάνω από τον τυποποιημένο κόσμο της σύγχρονης χαρούμενης κοινωνίας και η τέχνη είναι αναγκαία όσο και η αναπνοή.

Ομαδική
«My dear Deer»

QBOX
Αρμοδίου 10, Βαρβάκειος πλατεία, 211 1 199991.
Μέχρι 15/03.

Η έννοια της ταυτότητας και του κοινωνικού φύλου αποτελεί τον άξονα γύρω από τον οποίο κινούνται τα έργα της ομαδικής έκθεσης «My dear Deer». Ανερχόμενοι ξένοι εικαστικοί με μέσο τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, το βίντεο καθώς και με την παράθεση αντικειμένων, σχολιάζουν τη διαμόρφωση του εγώ σε σχέση με το σωματικό σχηματισμό, το πρότυπο του άλλου και το ναρκισσισμό. Η ομοφυλοφιλία αποτελεί βασικό πρίσμα μέσα από το οποίο φιλτράρεται η αισθητική των περισσότερων έργων χωρίς, ωστόσο, να φετιχοποιείται. Μην παραλείψετε να δείτε το σχεδόν διαλογιστικό βίντεο της Susane Winterling και το φωτογραφικό λεύκωμα του Slava Mogutin, ο οποίος κατηγορήθηκε για «ανοιχτή και εσκεμμένη περιφρονητική αντιμετώπιση των γενικώς αποδεκτών ηθών».

TIP:

Στην πρώτη έκθεση που θα μπείτε, αναζητήστε τον δωρεάν Χάρτη Σύγχρονης Τέχνης. Θα σας βοηθήσει πολύ να εντοπίσετε τις γκαλερί.
Οι γκαλερί είναι ανοιχτές μέχρι τις 16:00, με εξαίρεση την Κωνσταντινουπόλεως 44 (μέχρι τις 18:00).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ