ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Paul Banks: Turn on the bright lights

Paul Banks: Turn on the bright lights Facebook Twitter
0
Paul Banks: Turn on the bright lights Facebook Twitter

Έχεις νιώσει κουρασμένος ή ακόμα και να βαριέσαι σε μια περιοδεία;
Να βαριέμαι, όχι. Παίζω μπροστά σε κοινό και κάνω τη δουλειά μου. Αλλά κάθε περιοδεία, μετά τις τρεις εβδομάδες, γίνεται πολύ κουραστική. Όλες αυτές οι πτήσεις, και τόσες ώρες στα αεροδρόμια... Εφιάλτης.


Θεωρείς τον εαυτό σου περισσότερο studio ή live μουσικό;
Όταν δουλεύω μόνος, γίνομαι studio μουσικός γιατί είμαι μόνο εγώ και ο υπολογιστής μου. Με τους Interpol –επειδή γράφουμε live– ηχογραφούμε καθώς παίζουμε και γίνομαι περφόρμερ. Μόνος μου δουλεύω με τον εντελώς αντίθετο τρόπο. Πρώτα ηχογραφώ και μετά παίζω. Με τους Interpol πρώτα παίζουμε και μετά ηχογραφούμε.


Πώς βλέπεις τις μπάντες «στον δρόμο» σήμερα; Ζούνε όλο αυτό το μυθικό «rock 'n' roll lifestyle» ή είναι πολύ πιο καριερίστες και επαγγελματίες;
Νομίζω πως οι περισσότεροι στην αρχή διασκεδάζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι στη συνέχεια. Εννοώ, μέχρι να βγάλουν 1-2 δίσκους. Μετά συνειδητοποιούν πως δεν γίνεται να παραμείνουν παραγωγικοί ζώντας με αυτό τον τρόπο και γίνονται επαγγελματίες. Αν δεν γίνουν, μάλλον η μπάντα καταστρέφεται. Είμαι σίγουρος πως αν είσαι νέος στη δουλειά, μόλις βγεις σε tour απλώς παρανοείς. Αλλά ρώτα και τους παλιότερους...


Οk, αλλά μήπως, αν περάσουν τα χρόνια, η «τρέλα» μιας μπάντας δεν μετράει πλέον; Μήπως έχει συμβεί αυτό σε κάποιες από τις μπάντες της δικής σου πόλης και γενιάς που συνεχίζουν ακόμα;
Όχι, όχι. Δεν το πιστεύω. Μεγάλο μέρος της σκηνής στην οποία ανήκαμε, όπως οι Yeah Yeah Yeahs, οι Strokes, οι TV on the Radio, οι Liars, οι Walkmen, κατά τη γνώμη μου αποτελείται από μερικές από τις καλύτερες μπάντες, ακόμα και σήμερα. Και δεν νομίζω ότι είμαι ο μόνος που το πιστεύει.


Δεν έχεις άδικο. Και πώς το βλέπεις το μέλλον τους; Θα μπορέσουν κάποιοι από σας να γίνουν οι νέοι mega rock stars;
Δεν νομίζω ότι πλέον υπάρχει η αγορά για να φτάσουν ξανά κάποιες μπάντες σε αυτό το επίπεδο. Και δεν είναι η κρίση ο βασικός λόγος. Νομίζω πως είναι κυρίως το Ιnternet, και αυτό είναι η μόνη αιτία της κρίσης στη βιομηχανία μας. Κανείς δεν θα ξαναγίνει U2 ή REM, γιατί τότε ο κόσμος έδινε χρήματα για να αγοράσει μουσική. Επίσης, σήμερα, δεν υπάρχει και ο «πολιτισμικός» χώρος ή βάση για να έχουμε τριγύρω μας rockers με ιδιωτικά jets. Μοιάζει εντελώς εκτός χρόνου. Αν και, καμιά φορά, κάπως, κάτι γίνεται και κάποια μπάντα ξεφεύγει. Σκέψου τους Black Keys και τους Kings of Leon. Είχαν την ίδια πορεία με τους Spoon, τους Interpol κ.ά. και κοίτα πού έφτασαν. Για πολλά χρόνια ήταν indie rock και ξαφνικά έγιναν πολύ μεγάλα ονόματα, μαζικού επιπέδου. Λες να συμβεί αυτό στους Animal Collective, στους TV on the Radio ή στους Walkmen; Δεν ξέρω. Δεν το πιστεύω.


Ας εστιάσουμε λίγο στη νέα σου κυκλοφορία. Είσαι ευχαριστημένος από τις πωλήσεις που έχεις μέχρις στιγμής; Πουλάνε οι δίσκοι πλέον ή μήπως απλώς κυκλοφορούμε υλικό κυρίως για να υπάρχει λόγος να παίζουμε live;
Θέλω να πιστεύω πως οι πιο πολλοί το κάνουμε γιατί ακόμα θέλουμε να πουλάμε δίσκους. Απλώς δεν είναι πλέον και τόσο εύκολο να πουλήσεις δίσκους. Εγώ δεν έχω καμία προσδοκία να πουλήσει ο δίσκος πολύ. Δεν έβαλα κανένα «ραδιοφωνικό κομμάτι» μέσα για να πουλήσω. Απλώς τα τραγούδια που έγραψα. Οπότε δεν ανησυχώ για το πόσο θα πουλήσει. Αλλά, από την άλλη, με ενδιαφέρει πόσο καλά θα πάει η κάθε συναυλία, πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στα τραγούδια και αν θα περάσει καλά το κοινό. Και όταν συμβαίνει αυτό, είναι πολύ ενθαρρυντικό για μένα. Και ξέρεις... όταν πας solo, είναι μια νέα αρχή. Οπότε πρέπει να παραμένεις ταπεινός.


Το κατανοώ. Από τα live πλέον αντιλαμβάνεσαι πού είσαι και από κει πάντα ξεκινάς. Μια νέα αρχή... και σε σχέση με το κοινό, να υποθέσω; Πιστεύεις ότι θα έχεις κάποιο ποσοστό από τους οπαδούς των Interpol στις συναυλίες σου ή ακόμα και κοινό που δεν θα ξέρει το παρελθόν σου;
Να σου πω την αλήθεια, πιστεύω ότι αρκετοί από τους φανατικούς οπαδούς των Interpol είναι εντελώς «απρόθυμοι» σε σχέση με οτιδήποτε καινούργιο δοκιμάζουμε έξω από την μπάντα και συνήθως απλώς περιμένουν το επόμενο άλμπουμ του γκρουπ. Όπως είπες, «κάποιο ποσοστό» από τους οπαδούς μας μοιάζει ανοιχτό στο νέο πρότζεκτ και στο τι κάνω μουσικά. Κι έπειτα, ελπίζω πως θα υπάρξουν άνθρωποι που δεν ξέρουν τους Interpol ή απλώς δεν τους άρεσαν και με κάποιον τρόπο θα αγαπήσουν τη σόλο δουλειά μου. Όπως καταλαβαίνεις, πιστεύω πως μουσικά είναι διαφορετικά πράγματα, έτσι και το κοινό θα είναι διαφορετικό.


Είσαι πιο πολύ μουσικός-δημιουργός ή ακροατής;
Νομίζω και τα δυο. Αυτό που είναι συναρπαστικό με τη μουσική είναι πως κάποιος που δεν δημιουργεί ή παίζει μουσική μπορεί να κατανοήσει μια δημιουργία στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με τους μουσικούς. Η μουσική είναι μαγεία και είναι μέσα σε όλους μας. Απλώς, κάποιοι έχουμε την ικανότητα να τη διοχετεύουμε σε δημιουργήματα. Αλλά επιμένω πως όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε τη μουσική εξίσου καλά. Γι' αυτό επιλέγω να ανήκω και στις δύο πλευρές. Όπως όλοι, ακούω και είμαι τυχερός που μπορώ να δημιουργήσω κιόλας.

 

Ο Paul Banks θα εμφανιστεί στις 15 Φεβρουαρίου στο Fuzz Club (Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος, 210 3450817). Προπώληση εισιτηρίων προς 23 ευρώ από το ticketarena.gr, τα Public και το Tickethouse. Την ημέρα της συναυλίας τα εισιτήρια θα κοστίζουν 25 ευρώ.


Ο Ted Σουρβίνος είναι συνθέτης, στιχουργός, τραγουδιστής και κιθαρίστας στους Wise Lines (wiselines.bandcamp.com/), ενώ παίζει μουσική ως DJ στο Use Bar κάθε Τετάρτη, στο Κουκί café κάθε Σάββατο και κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα στο bar του six d.o.g.s.

 

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ