Έχεις νιώσει κουρασμένος ή ακόμα και να βαριέσαι σε μια περιοδεία;
Να βαριέμαι, όχι. Παίζω μπροστά σε κοινό και κάνω τη δουλειά μου. Αλλά κάθε περιοδεία, μετά τις τρεις εβδομάδες, γίνεται πολύ κουραστική. Όλες αυτές οι πτήσεις, και τόσες ώρες στα αεροδρόμια... Εφιάλτης.


Θεωρείς τον εαυτό σου περισσότερο studio ή live μουσικό;
Όταν δουλεύω μόνος, γίνομαι studio μουσικός γιατί είμαι μόνο εγώ και ο υπολογιστής μου. Με τους Interpol –επειδή γράφουμε live– ηχογραφούμε καθώς παίζουμε και γίνομαι περφόρμερ. Μόνος μου δουλεύω με τον εντελώς αντίθετο τρόπο. Πρώτα ηχογραφώ και μετά παίζω. Με τους Interpol πρώτα παίζουμε και μετά ηχογραφούμε.


Πώς βλέπεις τις μπάντες «στον δρόμο» σήμερα; Ζούνε όλο αυτό το μυθικό «rock 'n' roll lifestyle» ή είναι πολύ πιο καριερίστες και επαγγελματίες;
Νομίζω πως οι περισσότεροι στην αρχή διασκεδάζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι στη συνέχεια. Εννοώ, μέχρι να βγάλουν 1-2 δίσκους. Μετά συνειδητοποιούν πως δεν γίνεται να παραμείνουν παραγωγικοί ζώντας με αυτό τον τρόπο και γίνονται επαγγελματίες. Αν δεν γίνουν, μάλλον η μπάντα καταστρέφεται. Είμαι σίγουρος πως αν είσαι νέος στη δουλειά, μόλις βγεις σε tour απλώς παρανοείς. Αλλά ρώτα και τους παλιότερους...


Οk, αλλά μήπως, αν περάσουν τα χρόνια, η «τρέλα» μιας μπάντας δεν μετράει πλέον; Μήπως έχει συμβεί αυτό σε κάποιες από τις μπάντες της δικής σου πόλης και γενιάς που συνεχίζουν ακόμα;
Όχι, όχι. Δεν το πιστεύω. Μεγάλο μέρος της σκηνής στην οποία ανήκαμε, όπως οι Yeah Yeah Yeahs, οι Strokes, οι TV on the Radio, οι Liars, οι Walkmen, κατά τη γνώμη μου αποτελείται από μερικές από τις καλύτερες μπάντες, ακόμα και σήμερα. Και δεν νομίζω ότι είμαι ο μόνος που το πιστεύει.


Δεν έχεις άδικο. Και πώς το βλέπεις το μέλλον τους; Θα μπορέσουν κάποιοι από σας να γίνουν οι νέοι mega rock stars;
Δεν νομίζω ότι πλέον υπάρχει η αγορά για να φτάσουν ξανά κάποιες μπάντες σε αυτό το επίπεδο. Και δεν είναι η κρίση ο βασικός λόγος. Νομίζω πως είναι κυρίως το Ιnternet, και αυτό είναι η μόνη αιτία της κρίσης στη βιομηχανία μας. Κανείς δεν θα ξαναγίνει U2 ή REM, γιατί τότε ο κόσμος έδινε χρήματα για να αγοράσει μουσική. Επίσης, σήμερα, δεν υπάρχει και ο «πολιτισμικός» χώρος ή βάση για να έχουμε τριγύρω μας rockers με ιδιωτικά jets. Μοιάζει εντελώς εκτός χρόνου. Αν και, καμιά φορά, κάπως, κάτι γίνεται και κάποια μπάντα ξεφεύγει. Σκέψου τους Black Keys και τους Kings of Leon. Είχαν την ίδια πορεία με τους Spoon, τους Interpol κ.ά. και κοίτα πού έφτασαν. Για πολλά χρόνια ήταν indie rock και ξαφνικά έγιναν πολύ μεγάλα ονόματα, μαζικού επιπέδου. Λες να συμβεί αυτό στους Animal Collective, στους TV on the Radio ή στους Walkmen; Δεν ξέρω. Δεν το πιστεύω.


Ας εστιάσουμε λίγο στη νέα σου κυκλοφορία. Είσαι ευχαριστημένος από τις πωλήσεις που έχεις μέχρις στιγμής; Πουλάνε οι δίσκοι πλέον ή μήπως απλώς κυκλοφορούμε υλικό κυρίως για να υπάρχει λόγος να παίζουμε live;
Θέλω να πιστεύω πως οι πιο πολλοί το κάνουμε γιατί ακόμα θέλουμε να πουλάμε δίσκους. Απλώς δεν είναι πλέον και τόσο εύκολο να πουλήσεις δίσκους. Εγώ δεν έχω καμία προσδοκία να πουλήσει ο δίσκος πολύ. Δεν έβαλα κανένα «ραδιοφωνικό κομμάτι» μέσα για να πουλήσω. Απλώς τα τραγούδια που έγραψα. Οπότε δεν ανησυχώ για το πόσο θα πουλήσει. Αλλά, από την άλλη, με ενδιαφέρει πόσο καλά θα πάει η κάθε συναυλία, πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στα τραγούδια και αν θα περάσει καλά το κοινό. Και όταν συμβαίνει αυτό, είναι πολύ ενθαρρυντικό για μένα. Και ξέρεις... όταν πας solo, είναι μια νέα αρχή. Οπότε πρέπει να παραμένεις ταπεινός.


Το κατανοώ. Από τα live πλέον αντιλαμβάνεσαι πού είσαι και από κει πάντα ξεκινάς. Μια νέα αρχή... και σε σχέση με το κοινό, να υποθέσω; Πιστεύεις ότι θα έχεις κάποιο ποσοστό από τους οπαδούς των Interpol στις συναυλίες σου ή ακόμα και κοινό που δεν θα ξέρει το παρελθόν σου;
Να σου πω την αλήθεια, πιστεύω ότι αρκετοί από τους φανατικούς οπαδούς των Interpol είναι εντελώς «απρόθυμοι» σε σχέση με οτιδήποτε καινούργιο δοκιμάζουμε έξω από την μπάντα και συνήθως απλώς περιμένουν το επόμενο άλμπουμ του γκρουπ. Όπως είπες, «κάποιο ποσοστό» από τους οπαδούς μας μοιάζει ανοιχτό στο νέο πρότζεκτ και στο τι κάνω μουσικά. Κι έπειτα, ελπίζω πως θα υπάρξουν άνθρωποι που δεν ξέρουν τους Interpol ή απλώς δεν τους άρεσαν και με κάποιον τρόπο θα αγαπήσουν τη σόλο δουλειά μου. Όπως καταλαβαίνεις, πιστεύω πως μουσικά είναι διαφορετικά πράγματα, έτσι και το κοινό θα είναι διαφορετικό.


Είσαι πιο πολύ μουσικός-δημιουργός ή ακροατής;
Νομίζω και τα δυο. Αυτό που είναι συναρπαστικό με τη μουσική είναι πως κάποιος που δεν δημιουργεί ή παίζει μουσική μπορεί να κατανοήσει μια δημιουργία στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με τους μουσικούς. Η μουσική είναι μαγεία και είναι μέσα σε όλους μας. Απλώς, κάποιοι έχουμε την ικανότητα να τη διοχετεύουμε σε δημιουργήματα. Αλλά επιμένω πως όλοι μπορούμε να κατανοήσουμε τη μουσική εξίσου καλά. Γι' αυτό επιλέγω να ανήκω και στις δύο πλευρές. Όπως όλοι, ακούω και είμαι τυχερός που μπορώ να δημιουργήσω κιόλας.

 

 

 

Ο Paul Banks θα εμφανιστεί στις 15 Φεβρουαρίου στο Fuzz Club (Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος, 210 3450817). Προπώληση εισιτηρίων προς 23 ευρώ από το ticketarena.gr, τα Public και το Tickethouse. Την ημέρα της συναυλίας τα εισιτήρια θα κοστίζουν 25 ευρώ.


Ο Ted Σουρβίνος είναι συνθέτης, στιχουργός, τραγουδιστής και κιθαρίστας στους Wise Lines (wiselines.bandcamp.com/), ενώ παίζει μουσική ως DJ στο Use Bar κάθε Τετάρτη, στο Κουκί café κάθε Σάββατο και κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα στο bar του six d.o.g.s.