Μιλήσαμε με ένα γραφίστα για το νέο λογότυπο του Υπουργείου Τουρισμού.

Μιλήσαμε με ένα γραφίστα για το νέο λογότυπο του Υπουργείου Τουρισμού. Facebook Twitter
46

Φυσικά δεν το έφτιαξες εσύ και δεν έχεις κάποια σχέση με αυτό. Γραφιστικά όμως πώς σου φαίνεται; Θυμίζει λίγο τίτλο γυναικείου περιοδικού;
Κάπως, ναι, ίσως επειδή η γραμματοσειρά φέρνει στο νου τα λογότυπα περιοδικών όπως το "Vogue" ή τη "Γυναίκα". Όμως, δεν ξέρω αν αυτό είναι απαραίτητα κακό. Πολλά πράγματα θυμίζουν πολλά άλλα πράγματα, ούτως ή άλλως.


Ότι κόστισε 10.000 ευρώ είναι κάτι υπερβολικό ή η κρίση μας έχει κάνει να τα ισοπεδώσουμε όλα;
Αυτό που μπορεί να σε κάνει να το πιστέψεις αυτό είναι η προφανής ευκολία με την οποία παρήχθη το λογότυπο: πρόκειται ουσιαστικά για μια λέξη γραμμένη με μια serif γραμματοσειρά. Όσο για το σκεπτικό, το ευφυολόγημα πίσω απ΄τη συγκεκριμένη ιδέα, μοιάζει μάλλον προφανές και δουλεμένο επιφανειακά. Κάποιος, έτσι, λέει "του πήρε δέκα λεπτά και πήρε δέκα χιλιάρικα;". Όμως όπως είχε πει και ο Peter Saville, κάθε design πρέπει να του πάρει όση ώρα είναι να του πάρει. Αν το λογότυπο της IBM ο Paul Rand το έφτιαξε σε μια μέρα ή σε τρεις μήνες δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν. Επίσης δεν νομίζω πως γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες της συγκεκριμένης εργασίας για να μπορούμε να κρίνουμε αν το ποσό των 10.000 ευρώ ήταν υπερβολικό. Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να είναι προϊόν αμέτρητων ωρών σε άλλα προσχέδια ή μπορεί το ποσό αυτό να περιλαμβάνει κι άλλες παραπληρωματικές εργασίες..



Πόσο κοστολογείται σήμερα η δημιουργία εταιρικής ταυτότητας.. Έστω και αν αυτή είναι κρατική.
Η Ένωση Ελλήνων Γραφιστών είχε φτιάξε κάπου το 2004, μετά από μελέτη και δουλειά επαγγελματιών στο χώρο, κάποιου είδους "οδηγίες" για το πως είναι ρεαλιστικό και λογικό να γίνεται η κοστολόγηση κάθε γραφιστικής εργασίας. Φυσικά αυτή ήταν μια πρόταση - μελετημένη σοβαρά βέβαια - αλλά ήταν απλά μια πρόταση. Ανάλογα με την περίπτωση ορίζονται κάθε φορά και άλλες συνθήκες στην κοστολόγηση, κι αυτό ισχύει ακόμα και τώρα. Πολύ χοντρικά μιλώντας, και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε εργασίας, νομίζω η κατώτερη τιμή θα μπορούσε να είναι περίπου 1000 ή 1500 ευρώ, και θα μπορούσε, φαντάζομαι, να φτάσει όντως και στα 10.000 ανάλογα με τις λεπτομέρειες της εργασίας, τον πελάτη και τι θα αποφασίσει να διαθέσει σε αυτήν.


Παίζει ρόλο το logo στην προσέλκυση τουριστών;
Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ένας λαός σαν τον Αγγλικό, που αποτελεί ένα από τα μεγάλα targets του τουρισμού μας, έχει τη βιομηχανία, την αγορά και τους κώδικες της καταγεγραμμένους πλέον στα γονίδια του. Ο λόγος ύπαρξης και η δουλειά που καλείται να κάνει ένα λογότυπο, ένα σήμα, είναι γι' αυτούς πράγματα αυτονόητα. Τα λογότυπα είναι μια γλώσσα που ξέρουν να διαβάζουν καλά, γενιές τώρα. Άρα νομίζω πως ένα πετυχημένο λογότυπο θα έπαιζε ρόλο, ναι.


Υπάρχει κάποιος λόγος που πρέπει να αλλάζει το logo κάθε χρόνο;
Το να ανανεώνεται η εμφάνιση ενός λογοτύπου κάθε κάποια λίγα χρόνια είναι μια πάγια εταιρική τακτική. Δεν ξέρω όμως αν συνηθίζεται αυτό να γίνεται με συχνότητα ενός έτους.

 


Τι σημαίνει πετυχημένο λογότυπο;
To λογότυπο αποτελεί - από την πλευρά του δημιουργού του - μια πολλές φόρες δύσκολη αφαίρεση που μπορεί και δηλώνει ξεκάθαρα μια συγκεκριμένη ταυτότητα. Χρώματα, σχήματα, γραμματοσειρές, στυλ, σκεπτικά και ευφυολογήματα μπορούν να επιστρατευτούν για να αποδώσουν την ταυτότητα και επιθυμητή δημόσια εικόνα του πελάτη. Υποθέτω πως τα πιο πετυχημένα λογότυπα είναι αυτά που πίσω τους έχουν μελέτη και κάποια, πρωτότυπη, και όχι χιλιοειπωμένη ιδέα, εκτελεσμένη σωστά. Εν τέλει το λογότυπο πρέπει να μιλάει αμέσως, ξεκάθαρα και γρήγορα, και να λέει με λίγα, πολλά. Σκέφτομαι π.χ. το σύμβολο που βλέπει κανείς σ' όλες τις πόλεις του κόσμου, στα σημεία που υπάρχει μεγάλη παροχή ρεύματος: την νεκροκεφαλή με τον κεραυνό, που συμβολίζει κίνδυνο. Αυτό το σύμβολο το βλέπεις και αμέσως καταλαβαίνεις το μήνυμα του, και το σέβεσαι. Ο ψυχολογικός παράγοντας στον τρόπο ανάγνωσης ενός λογότυπου είναι σημαντικός.

 


Πες μου δύο τρία λογότυπα που θεωρείς είναι πετυχημένα;
Είναι τόσα πολλά... Η πιο προφανής σκέψη είναι κάποια τουHerb Lubalin, όπως το "Mother & Child", ή αυτό της Stüssy, αλλά κι αυτά που κάνει στο χέρι ο Javier Mariscal.

Συνεντεύξεις
46

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Μάλλον δεν γίνονται αντιληπτά 1-2 πράγματα των σχολίων: ανεξάρτητα από το πόσο μπορεί να εγκαλέσει κάποιος τον γραφίστα για την επουράνια έμπνευση που σε κάποιους προκαλεί γέλωτα, την ώρα που άλλοι στέκονται ενεοί απέννατι στο κόσμημα λιτότητας, η κριτική αφορά κυρίως το Υπουργείο που όφειλε να μην σκάσει κερατιάτικα 10.000€ για ένα τέτοιο λογότυπο. Αυτό μεμφόμαστε πρωτίστως...ο κάθε γραφίστας μπορεί να ζητήσει και τον Παρθενώνα αν το επιθυμεί, το θέμα είναι εσύ αν σκοπεύεις να του το δώσεις κι αν το κάνεις, δικαίως εσύ θα τα ακούσεις από εκείνους που διαχειρίζεσαι τα φράγκα τους.Κι ο εκάστοτε γραφίστας εδώ μέσα καλώς δικαιολογεί τα του οίκου του και φροντίζει να υπενθυμίζει τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος, αλλά θα πρέπει να συναισθάνεται και τις συγκυρίες της εποχής, καθώς και το γεγονός πως δεν πληρώνεται από ιδιωτικά κεφάλαια και δε μας πέφτει λόγος, αλλά από τον δημόσιο κορμπανά στον οποίο συμμετέχουμε άπαντες κι εκ των πραγμάτων έχουμε λόγο κι αξιώνουμε εξηγήσεις.
Πολύ εύκολα κρίνουμε και κατακρίνουμε ιδιαίτερα όταν δεν έχουμε ιδέα για τι πράγμα μιλάμε.Ναι ο λογότυπος τεχνικά είναι λάθος. Χρειάζεται kerning και leading, αλλά μέχρι εκεί.Είμαι 20 γραφίστας και θα συμφωνήσω με τον Κο Καραϊσκο, δεν γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες της συγκεκριμένης εργασίας για να μπορούμε να κρίνουμε αν ήταν υπερβολικό ή όχι το ποσό των €10.000.Ξεχνάμε ένα βασικό παράγοντα. Τον πελάτη, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το ελληνικό δημόσιο. Τις περισσότερες φορές άσχετοι ανθρωποι, σε άσχετες θέσεις. Μπορεί ο δημιουργός του λογότυπου να είχε φτιάξει άλλα δέκα καλύτερα. Όπως είναι γνωστό όμως στο Ελλάντα, όλοι έχουν άποψη για όλα, πολύ σπάνια, ιδιαίτερα στη γραφιστική, να μην έχει άποψη ο πελάτης και να εμπιστευτεί το γραφίστα.
Συμφωνω στα περισσοτερα με τον Κο καραισκο, η διαδικασία του να σχέδιασεις κάτι για επικοινωνιακό σκοπό δεν μετριεται σε εργατοωρες και ο χρόνος διαδρασης με τον πελάτη ειναι πολυ σχετικός. Αυτά που περιγράφει ειναι γεγονότα, επίσης δεν ικανοποίησε πολλούς η τοποθέτηση του καθώς δεν ήταν όσο σκληρή η έστω οσο κατακριτικη θα θέλανε εκείνοι που φωνάζουν.Το συγκεκριμενο λογότυπο ειναι σίγουρα πολυ ακριβό, κατα τι γνώμη μου έστω και για επικοινωνιακούς λόγους το υπουργείο δεν θα έπρεπε να δώσει πάνω απο τα μισά μη πω και λιγότερα, απλά για να μην προκαλέσει.Οι αντιδρασεις στα σχόλια ειναι ότι ο συντάκτης δεν εχυσε όσο αίμα έπρεπε στις απαντησεις του, βρισκόμαστε σε μια φάση που η ψύχραιμη αντιμετώπιση απέναντι στα γεγονότα ειναι κατακριτέα και δεν ειναι αποδεκτή.
..αν το δει κανείς ειρωνικά το λογότυπο είναι αρκετά εύστοχο..."Greece, all time classic"..ακόμα και έν καιρώ κρίσης πληρώνουμε 10000ευρώ για ένα λογότυπο!!!!..μερικά πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ!!!!!
Το λογότυπο είναι μια βιτρίνα που σίγουρα θέλεις να είναι όμορφη αλλά είναι δεν είναι, αυτό δεν είναι το πρόβλημα. Λες και αν δεν "πιάσει" (αλήθεια πως θα μετρηθεί αυτό;) θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη. Αλλά και να "πιάσει" και να τραβήξει κόσμο το θέμα είναι τι γίνεται με τις υποδομές...Αντιγράφω το τέλος από σχετικό άρθρο "Greece, All Time Classic. Το νέο slogan του EOT είναι προφανώς εμπνευσμένο από μια «εσωτερική» διαπίστωση: «Ελλάδα, μια ζωή τα ίδια». και όποιος θέλει το διαβάζει http://kartesios.com/?p=115155"
Δεν φταίει ο γραφίστας πιστεύω. Μπορεί να είναι απλο αλλά έτσι κι αλλιώς είναι λογότυπο. Εμένα αυτό που με ενοχλεί (εκτός από το υπερβολικό κόστος για ένα λογότυπο) είναι το "all time classic". Δηλαδή λες στον τουρίστα αυτά που έβλεπες από το 60-70-ειδικά 80' φάτα πάλι στην μούρη τίποτα δεν άλλαξε, τίποτα παραπάνω δεν θα σου προσφέρουμε... άσε που θυμίζει ουίσκι αντί για τουριστική χώρα...
χμ, παληά είχα ακούσει μία φήμη ότι οι τιμολογήσεις στο δημόσιο για διαφημιστικές υπηρεσίες γίνονταν ως εξής. Ο υπεύθυνος για το project δημόσιος υπάλληλος "παζάρευε" την τιμή με τη διαφημιστική εταιρία και κατέληγαν σε ποσό 100. Το κονδύλι όμως που μπορούσε να εξασφαλίσει (ή που είχε ήδη εξασφαλίσει) ήταν 150. Ο υπεύθυνος ζητούσε από την εταιρία να τιμολογήσει 150 και να του επιστρέψει μαύρα τα 40. Η εταιρία κράταγε άλλα 10 για την εξυπηρέτηση. Η ίδια υπηρεσία σε ένα ιδιώτη πελάτη θα κόστιζε γύρω στα 50 (από την ίδια διαφημιστική). Κατά την φήμη αυτή η πρακτική ήταν ευρέως διαδεδομένη σε όλες τις συναλλαγές με το δημόσιο. Βέβαια τότε ήταν άλλες εποχές και υπήρχε μεγάλη διαφθορά.
Κακώς έπραξε το Δημόσιο, το οποίο στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε αποφασίζει να "σκοτώσει" αυτό το ποσό για την εμπνευσμένη σύλληψη του γραφίστα-οραματιστή να αξιοποιήσει τον υπερβατικό χρωματικό συνδυασμό γαλάζιο-λευκό και να ανιχνεύσει μέσα από τις χιλιάδες γραμματοσειρές δύο κατάλληλες. Όφειλε να τον είχε αποζημιώσει και για τα έξοδα μετακίνησης μέχρι ένα ξέφωτο για να πιάσει την απόχρωση του ουρανού και για τα Panadol που θα χρειάστηκε για να αντιμετωπίσει τον πονοκέφαλο των γραμματοσειρών. Το μόνο που μπορώ να εικάσω είναι την σπαρτιάτικη καταγωγή του, κατά τα λοιπά αγνοώ αν είναι πρώτο όνομα και χρυσοπληρώνουμε αυτό το status, αν είναι η προηγούμενη εταιρεία που αξιοποιήθηκε και τέλος πάντων ποιος βρίσκεται πίσω από αυτό, ώστε να τον αποφύγω μελλοντικά σε περίπτωση που χρειαστώ να κρατήσω το μπάτζετ μου χαμηλό. Υποθέτω πως αυτό θα πρέπει να το αντλήσουμε ως πληροφορία από την Διαύγεια (ή την Υπερ-Διαύγεια), όπως κι αν μιλάμε για μειοδοτικό διαγωνισμό, απευθείας ανάθεση κοκ αλλά παρά τις ουκ ολίγες λέξεις κλειδιά που χρησιμοποίησα, δυστυχώς απέβη άκαρπη η αναζήτηση. Αναμένουμε λοιπόν την πληροφόρηση από το αγαπητό Υπουργείο, στο site του οποίου δεν υπάρχει επίσης τίποτα σχετικό.Μήπως όμως το Υπουργείο δεν έχει αποδείξει πόσο large είναι, καθώς και αμετροεπές, όταν φροντίζει να αξιολογεί τη βάσανο της δημιουργίας και διατήρησης λογαριασμού σε Facebook, Twitter και Google+ με 15.252€ έκαστο; (πηγή: http://bit.ly/WllhFz)Σημαντικότερο όμως δεν είναι να διαπιστώσουμε τη γνώμη ενός γραφίστα αναφορικά με το αν δικαιολογείται το ποσό, αλλά αν κάνει γκελ στον μέσο κόσμο εκτός Ελλάδας, αν ψήνει τον τουρίστα, αν είανι αξιομνημόνευτο ή μπαίνει στον ντορβά. Όταν το έδειξα στον ελληνοαμερικανό ξάδελφο, η πρώτη του αβίαστη απάντηση ήταν "wtf? Κάτι ανάλογο είχε φτιάξει κι η 12χρονη ανηψούλα μου προ μηνών για μια σχολική εργασία και το έσβησε ως αδιάφορο. Αν το ήξερα, θα την είχα στείλει στο διαγωνισμό". Αυτονόητο πως η μικρή αναθεώρησε πλήρως και σκοπεύει να λάβει μέρος την επόμενη φορά.Από το "yawn" αυτό, θα προτιμούσα κάτι πιο ιδιαίτερο, πιο ανατρεπτικό, περισσότερο τολμηρό. Ας πούμε κάτι τέτοιο (μη δικής μου εμπνεύσεως): http://bit.ly/XePQeE
10.000 ξέρουμε να δίνουμε.... Σωστή δουλειά όμως???Εάν ισχύει το παρακάτω τότε είμαστε πραγματικά άξιοι της μοίρας μας. Λοιπόν ακούστε: γίνεται διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου ευρωπαικού προορισμού (www.europeanbestdestinations.org) και μπαίνω να ψηφίσω και όταν διαπιστώνω ότι η Αθήνα δεν είναι μέσα στη λίστα των υποψηφιων γράφω ένα εμαιλ στους διοργανωτές οι οποίοι μετά απο λίγο μου απαντούν το παρακάτω (ζητώ συγγνώμη για όσους δεν γνωρίζουν αγγλικά αλλά προτιμώ να το αφήσω ως έχει για να μην πείτε ότι φταίει η μετάφρασή μου)....Thank you for your mail. Athens is an amazing city, the cradle of our culture, a beautiful city with fabulous landscapes, friendly people, a unique destination.We asked representatives of the Tourism Office in Athens to participate, because obviously they were integrated automatically in our rankings, but the head of the Office of Tourism at the World Travel Market in London, declined to participate. It is difficult not to see Athens in this classification because this is an amazing city, but we can not go against the opinion of the tourism offices. We hope they will change their mind for next year. Καραγκιόζηδες!
Πάντως εμένα πιο πολύ μου μοιάζει για visualisation του Tagline "all time classic" παρά για λογότυπο. Επίσης μια γενική απορία και δεν απευθύνομαι στον κύριο Καραΐσκο, το κάτω δεξιά logo που έρχεται και υπογράφει διακριτικά, είναι απομεινάρι κάποιας προηγούμενης καμπάνιας ή κάποιου άλλου προγράμματος, αλλιώς τι ρόλο παίζει; Logo στο logo?
ΠρώτονDon't Shoot The designer. Μπορεί να κρίνει μόνο το δημιουργικό. ΔεύτερονΤο αν συμφωνώ με το όλο logo λιγη σημασία έχει καθώς διάβασα την παρουσίαση κ είδα οτι από πισω υπαρχει μια στρατηγική.Κ λέγοντας στρατιγική εννοούμε http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE Που σημαίνει οτι αν υπάρχει μελέτη - ΕΡΕΥΝΑ για τι ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ αυτό το "ALL TIME CLASSIC" με αυτήν την γραμματοσειρά κτλ Λίγα είναι τα 10.000€. Στρατηγική σημαίνει ορμάμε για να κάνουμε την διαφορά.Ο σχεδιασμός είναι η απόροια της στρατηγικής κ ενας Designer μπορεί να κρίνει μόνο τα χρώματα κ τη αισθητική. ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ είναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ.Σας ευχαριστώ
...Κάπως, ναι, ίσως... ...μοιάζει μάλλον προφανές...Όμως, δεν ξέρω αν αυτό είναι απαραίτητα κακό... ..νομίζω ... φαντάζομαι.. Επίσης δεν νομίζω... Δεν ξέρω όμως αν συνηθίζεται ... Υποθέτω.. Συγνώμη, κε. Καραϊσκο, έχετε δίκιο. Προφανώς το "λάθος" βρίσκεται στον τίτλο του άρθρου και συγκεκριμένα στη λέξη "αξιολογεί". Αυτό με μπέρδεψε και το διάβασα. Αν έγραφε "υποθέτει", θα το είχα προσπεράσει..
Αγαπητέ Eldoon Kaerf, νομίζω μπερδεύεσαι.Πρέπει να καταλάβεις πως δεν ευθύνομαι για τον τίτλο του άρθρου. Για το μόνο για το οποίο ευθύνομαι είναι οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που μου τέθηκαν κατά τις οποίες ούτε αξιολόγησα, όπως λέει ο κύριος Διοσκουρίδης, ούτε υπέθεσα, όπως λες εσύ, παρά μόνο απάντησα κατά το δοκούν - όπως προβλέπεται δηλαδή να γίνει σε μια συνέντευξη. Δεν οφείλουν οι απαντήσεις να σε καλύπτουν, ούτε να σου αρέσουν, ούτε εσένα, ούτε σε κανέναν. Καταλαβαίνω ότι έχεις εκνευριστεί με το λογότυπο αυτό και περιμένεις μια φωνή να "βάλει τα πράματα στη θέση τους" εν δήμω. Αλλά μια μικρή συνέντευξη δεν είναι ούτε ξεκαθάρισμα λογαριασμών ούτε δημόσιο δικαστήριο, κι αυτή ακριβώς η επιλογή μου να μη γίνω δημόσιος κατήγορος αλλά και να μην αναλωθώ σε βιαστικές, μονολιθικές κι αβάσιμες βεβαιότητες, είναι μια ξεκάθαρη θέση.
Αγαπητέ Δημήτρη,Διαβάζοντας τα περισσότερα εκ των σχολιών της συνέντευξής σου, αναρωτήθηκα αν ταιρίαζει σε μια στήλη με όνομα "Η φωνή του λαού". Δυστυχώς απαντάς πολύ επαγγελματικά στα ερωτήματα που δέχτηκες ενώ θα ήταν ιδιαίτερα αποδεκτό ως "φωνή του λαού" να καταδικάσεις το "τεράστιο κόστος" της συγκεκριμένης παραγωγής και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζεις τις λεπτομέρειες. Είμαι σίγουρος ότι ακόμα κι ένα logo όπως αυτό που σχεδίασε ο Rob Jannof για την Apple, λόγω της απλότητάς του θα μπορούσε άνετα να κοστολογηθεί μέχρι 1000 ευρώ από τη "φωνή του λαού" για να μη μιλήσω για τα δικαιώματα που έπρεπε να πληρώσει ο δημιουργός στο ουράνιο τόξο και στη μηλιά.Ελπίζω όλοι οι φίλοι μας να κατανοήσουν το χιουμοριστικό περιεχόμενο του σχολίου μου.
Το θέμα δεν είναι κατά πόσο αυτό το λογότυπο "αξίζει" 10.000 Ευρώ. Το θέμα είναι γιατί το Ελληνικό Δημόσιο δεν προκήρυξε διαγωνισμό με π.χ. 500 Ευρώ για το λογότυπο που χρειαζόταν.
Το όνομα του τυχερού γραφίστα που ανέλαβε τέτοιο γαμάτο προτζεκτάκι το ξέρουμε; Να το μάθουμε παρακαλώ πολύ.Νομίζω περισσότερο με εξοργίζει το ότι είναι κακό ως λογότυπο παρά το ότι είναι ακριβό. Κλασσικίζει στα όρια της βαρεμάρας, και είναι αδύναμο για προσαρμογές σε διαφορετικές εφαρμογές, και τέλοσπάντων το νόημα του branding είναι να χει μια συνέχεια για να αποτυπώνεται στην συνείδηση του καταναλωτή. Του χρόνου πάλι θα λέμε για το καινούριο logo....
Το αν είναι βαρετό ή όχι, δεν μπορούμε να το πούμε. Το λογότυπο από μόνο του, είναι μια αφαίρεση, όταν δεν βλέπεις την καμπάνια που υποστηρίζει.Το λογότυπο το βλέπεις πάντοτε ως μέρος μιας καμπάνιας. Από αυτή θα κριθεί και η γενικότερη στρατηγική. Και φυσικά από το αποτέλεσμα (έσοδα).Πώς ξέρετε αν π.χ. οι γραφίστες αποφάσισαν να "παίξουν" με την έννοια του all time classic παράγοντας ένα επίτηδες πολύ κλασικό λογότυπο, για να υπογραμμίσουν ανατρεπτικά το όλο statement; Γραμματογραφικά δεν έχουμε απλώς μια serif αλλά μια γραμματοσειρά πολύ παλιομοδίτικη στο στιλ της Baskerville και υποθέτω ότι αυτό έγινε εσκεμμένα. Πάντως αυτού του τύπου το παλιομοδίτικο υπάρχει σε λογότυπα που υπηρετούν τη μόδα, και μάλιστα την υψηλή.Και ο τελευταίος γραφίστας ξέρει να πετάξει μια μοντερνιά/ντιζαϊνιά. Ελάχιστοι ξέρουν να μην κάνουν απλώς αυτό που κάνουν όλοι. Για αυτό κρατάω μικρό καλάθι για το "βαρετό" και το "αδύναμο".Θα συμφωνήσω πάντως, δεν είναι κακό να αναρωτιόμαστε πού πάνε τα λεφτά μας. Κακό είναι να βγάζουμε πορίσματα στο γόνατο.Πάντως η στρατηγική all time classic δεν είναι του γραφίστα, αυτό είναι προφανέστατο, αλλά των συμβούλων επικοινωνίας (είτε είναι ένας ή τιμ, δεν γνωρίζω).
Ρε παιδια ειναι ακριβως η ιδια γραμματοσειρα της παλιας (1960) καμπανιας του ΕΟΤ. Το νεο ειναι το all time classic, που σιγα το πραμα! δεν ειναι τιποτα να το σκεφτεις, αλλα κι αυτο μαλλον θα του το ζητησε ο πελατης (ΕΟΤ).Οσο για την αμοιβη, οκ αμα εισαι "ημετερος" πληρωνεσαι καλα.
Όσο και αν προσπαθώ να το δικαιολογήσω δεν μπορώ. Δεν είναι καν αυτό που νόμιζω ότι είναι το λογότυπο. Δεν είμαι fan των strokes/glows/shadows κτλ, δεν θεωρώ ότι το φανταχτερό είναι και το καλό, το αντίθετο μάλιστα. 10000 για να βγάλει κάποιος μέσος εργαζόμενος σήμερα, πρέπει να δουλεύει 1 χρόνο 8ωρο. Αυτό που βλέπουμε + αυτό που δεν βλέπουμε (τις "λεπτομέρειες της εργασίας") αδυνατώ να πιστέψω πως αξίζει τέτοια αμοιβή.Γενικώς ο καθένας μπορεί να το βλέπει όπως θέλει και να δικαιολογήσει ακόμη και το πιο ακραίο πράγμα. Εδώ πολέμους και γενοκτονίες δικαιολογεί ο άνθρωπος.
Α ρε κομπλεξάρα Έλληνα ´εχεις κουράσει! Επιχειρηματολογεί ο ´ανθρωπος και μάλιστα σωστά. Το χειρότερο βέβαια είναι οτι όλοι εσείς οι αυστηροί κριτές των πάντων είστε ο λόγος που φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Να πεθανει η κατσίκα του γείτονα Ελληνάρα.
τι λες καλέ; άμα την κατσίκα του γείτονα την πληρώνω και την ταϊζω εγώ για να κάθεται ο γείτονας και να τα ξύνει και να πίνει το γαλατάκι της ενώ εγώ ψωμολυσσάω, ε, ναι, να ψοφήσει χρυσέ μου. Λίγο μπερδεμένα σα να τα'χετε στο μυαλό σας ρε σεις.
Aγαπητή Μαρία,Αν όπως λες ψωμόλυσσας, επικεντρώσου στο να βρεις πελάτες και να κάνεις όσο καλύτερα μπορείς εσύ η ίδια τη δικιά σου δουλειά. Και πίστεψε με τότε δε θα έχεις ούτε το χρόνο, ούτε την ανάγκη να ασχολείσαι τόσο χολερικά με το τι κάνουν οι άλλοι.
το χολερικά το λάτρεψα!! ενώ εγώ λοιπόν επικεντρώνομαι (δεν) στα παραπάνω, μπορώ να μην πληρώνω (ως φορολογούμενη) 10 χιλιάρικα για παπαριές, ή είναι πολύ χολερικό να το ζητάω;