Με τον Μιχάλη Ιατρόπουλο στα Χατήρια

Με τον Μιχάλη Ιατρόπουλο στα Χατήρια Facebook Twitter
Ο Μιχάλης Ιατρόπουλος είναι ένας αυθεντικά αντεργκράουντ τύπος, από αυτούς που μπορεί να φλέρταραν για χρόνια έντονα με το περιθώριο, αλλά κατάφεραν και βγήκαν αλώβητοι. Φωτό: Photoharrie/ LIFO
0


ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ. Γι’ αυτό τον τύπο που μεγάλωσε στις φτωχογειτονιές της Νεάπολης Θεσσαλονίκης, γι’ αυτόν το φτωχοδιάβολο που από τις άγριες νύχτες των ‘80s βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της σόου μπιζ, για τον άνθρωπο που έχει ζήσει μια μυθιστορηματική ζωή που θα μπορούσε να γίνει μπεστ σέλερ. Είναι Παρασκευή βράδυ στην Τρούμπα, εδώ που γράφτηκε η ιστορία του πειραιώτικου αντεργκράουντ με τις πεταλούδες της νύχτας, τον αμερικανικό στόλο και τις καθημερινές αιματηρές συμπλοκές.

Στη γωνία της 2ας Μεραρχίας με την παραλιακή οδό αγοράζουμε τσιγάρα από ένα περίπτερο που θυμίζει μινιατούρα sex shop και είναι γεμάτο πορνοπεριοδικά, σωληνάρια με λιπαντικά και δονούμενα cock rings. Στα Χατήρια, το μαγαζί που διατηρεί ο Μιχάλης εδώ, ο Γιώργος Κουτουλάκης (μια αρχετυπική φιγούρα ρεμπέτη με μυτερή φαβορίτα, μαύρα ρούχα και βλέμμα που δείχνει τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει στη νύχτα) έχει πιάσει το μπουζούκι του και ερμηνεύει ιδανικά παλιά, κλασικά ρεμπέτικα.

Δεξιά από το πάλκο κορνίζες με ατάκες όπως «Τα γούστα, η λεζάντα και η μαγκιά πλερώνονται, Σωτήρης Αδαλάκης» και «Οι παραγγελίες εις τα όργανα πληρώνονται παρά των κ.κ. πελατών», από πάνω μια υπέροχη αφίσα με την ιταλική εκδοχή της ταινίας Χτυποκάρδια στα θρανία (εδώ μεταφρασμένη ως Aliki En Colegio) με ένα εξαιρετικό illustration της Βουγιουκλάκη και του Παπαμιχαήλ, δίπλα η αφίσα της Σάντα Τσικίτα και παραδίπλα αυτή από τις ταινίες Οι κληρονόμοι και Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός.

«Όταν με είδε ο Καζάκος, έπαθε πλάκα. Μου λέει “μια τέτοια έντονη μούρη λείπει από το θέαμα σήμερα” και με έκανε με τον τσαμπουκά ηθοποιό. Πήγα στη σχολή δυο χρόνια και από τότε έκανα 25 ταινίες, 17 σίριαλ και 11 θεατρικά». 

Ο Μιχάλης έχει στήσει μια μοντέρνα εκδοχή ρεμπετάδικου/ μπουάτ, η μουσική είναι ουσιαστικά βουτηγμένη στο μεδούλι του ρεμπέτικου (και δεν παρεκκλίνει ποτέ σε νεολαϊκές/σκυλάδικες φόρμες), ακόμα και η τραγουδίστρια που συνοδεύει τον Κουτουλάκη θυμίζει κάτι από Μαρίζα Κωχ και ξεκινάει το πρόγραμμα με Καββαδία. Ο ίδιος κινείται στο μαγαζί σαν σίφουνας. Αδειάζει τασάκια, φέρνει ποτά, ενορχηστρώνει την ομάδα του, χαιρετάει τον κόσμο, ένας σόουμαν σε αποστολή. Και μετά μου διηγείται την ιστορία της ζωής του.

«Ξεκίνησα από τη Θεσσαλονίκη, από τις δυτικές συνοικίες. Σκληροπυρηνική φάση τότε. Σαν το Μπρονξ ήταν. Μπάλα στις αλάνες πιτσιρικάδες και μετά τα πρώτα κωλόμπαρα, που τότε ήταν δεκάδες στην περιοχή. Δεκατεσσάρων πήγα πρώτη μου φορά σε μπαρ. Η πρώτη μου δουλειά ήταν στο μαγαζί του πατέρα μου. Ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Μετά έκανα δική μου αντιπροσωπεία της Ford. Έβγαλα λεφτά. Το 1985 μπήκα στη νύχτα. Άνοιξα το πρώτο μου μαγαζί, το Επίκαιρο, στην περιοχή του αεροδρομίου. Τότε τραγουδούσαν ο Τσέντος και η Μαριάνθη Κεφάλα. Μετά έκανα διάφορα ακόμα κλαμπ. Το Γκάζι, το Μαντζούνι, το Βούκινο στον Ποταμό Επανωμής, που ήταν το πρώτο beach bar της περιοχής, ενώ είχα και τη Θώραξ security που προστάτευε νόμιμα και με τιμολόγια τα περισσότερα νυχτερινά μαγαζιά της Θεσσαλονίκης».

Ο Μιχάλης μιλάει με μια τέλεια ροή λόγου, λες και αδειάζει σε δευτερόλεπτα από το μυαλό του όλες τις αναμνήσεις από την πολυτάραχη ζωή του, στιγμές που θέλει να ξεχάσει, φάσεις που του σημάδεψαν τη ζωή, καταστάσεις που τον πέταξαν στα βράχια μέχρι να ξανασηκωθεί. «Το 1995 χώρισα με την πρώτη μου γυναίκα και κατέβηκα στην Αθήνα για βόλτα και να δω έναν φίλο μου. Αυτός ήθελε να γίνει ηθοποιός, αλλά ντρεπόταν να μπει στη διαδικασία. Έτσι, τον πήρα από το χέρι και τον πήγα στη σχολή του Καζάκου. Εγώ τότε είχα ράμματα σε όλο το αριστερό μου φρύδι από έναν τσαμπουκά στη Θεσσαλονίκη, ήμουν κουρεμένος γουλί και φορούσα γούνα. Όταν με είδε ο Καζάκος, έπαθε πλάκα. Μου λέει “μια τέτοια έντονη μούρη λείπει από το θέαμα σήμερα” και με έκανε με τον τσαμπουκά ηθοποιό. Πήγα στη σχολή δυο χρόνια και από τότε έκανα 25 ταινίες, 17 σίριαλ και 11 θεατρικά. Θυμάμαι, όταν πήγαμε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου με τον Δεκαπενταύγουστο του Γιάνναρη, είχε έρθει η ομογένεια στα κάγκελα, στο κόκκινο χαλί, και ούρλιαζε. Πώς είναι όταν τα βλέπεις στις τηλεοράσεις; Έτσι».

Μετά κάνει μια παύση και μου δείχνει μια κορνίζα που χαιρετάει τον Κωστή Στεφανόπουλο μετά από την πρεμιέρα της ταινίας του Κούνδουρου Οι φωτογράφοι, στην οποία πρωταγωνιστούσε («έκανα τον Μπιν Λάντεν σε αυτή την ταινία») και μετά μου λέει για το πόσο αγαπάει τη Σιωπή των αμνών, τον Νονό, τον Σημαδεμένο και για τότε («το 1996») που τον κάλεσε η Miramax να παίξει σε μια ταινία, αλλά η αμερικανική πρεσβεία τού έκοψε τη βίζα δυο φορές, και για τη γυναίκα του, την τραγουδίστρια Μαρία Εγγλέζου, που «τραγουδάει με τον λαιμό και όχι με κάτι άλλο».

Ο Μιχάλης Ιατρόπουλος είναι ένας αυθεντικά αντεργκράουντ τύπος, από αυτούς που μπορεί να φλέρταραν για χρόνια έντονα με το περιθώριο, αλλά κατάφεραν και βγήκαν αλώβητοι, ένας άνθρωπος που ακολουθεί στη ζωή του έναν κώδικα τιμής ξεχασμένο στα βάθη των προηγούμενων δεκαετιών. «Για μένα η αχαριστία είναι κακούργημα. Πρέπει να απαγχωνίζονται οι αχάριστοι. Επίσης, μισώ το ψέμα και την πουστιά». Η ορχήστρα παίζει το «Σου το ’πα μια και δυο και τρεις». Ένα ψηλό κορίτσι χορεύει μπροστά από την πίστα. Στο μυαλό μου επιστρέφει συνέχεια η σκηνή από τα Φτηνά Τσιγάρα του Ρένου Χαραλαμπίδη που ο Ιατρόπουλος πετάει δεκαχίλιαρα στις πόρνες. Τι τύπος είναι αυτός...

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ