Passengers

0

Δυο επιβάτες ενός διαστημόπλοιου το οποίο κάνει ένα ταξίδι 120 ετών για να τους μεταφέρει σε μια καινούργια ζωή ξυπνούν μυστηριωδώς από τις κάψουλες ύπνωσής τους 90 χρόνια πριν φτάσουν στον προορισμό τους. Προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο πίσω από αυτήν τη δυσλειτουργία, ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, απειλούνται όμως από την επικείμενη πρόσκρουση του διαστημόπλοιου με τους 5.259 επιβάτες και την ανακάλυψη της αλήθειας που τους ξύπνησε.

Η επιστημονική φαντασία χωράει ακόμα και ρομάντσο και στην περίπτωση του «Passengers», που βασίζεται σε ένα σενάριο από εκείνα που εκτιμώνται αρχικά, αλλά ταλαιπωρούνται χρόνια στα γραφεία των στούντιο, η ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο επιβάτες ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό μια αποικία, δεκαετίες αργότερα από την εκτόξευσή του, ξεπερνάει την τεχνολογική ίντριγκα. Διότι η ταινία του Νορβηγού Μόρτεν Τίλντουμ («Το παιχνίδι της μίμησης») αιωρείται ανάμεσα στην απόκοσμη μοναξιά του «Gravity» και στην πολυπληθή τραγωδία του «Τιτανικού», συνεπώς ο ηρωισμός γειώνεται από την ανθρώπινη αδυναμία. Παρά τα πελώρια σκηνικά με τη θέα στο Διάστημα και την προηγμένη χλιδή, τελικά πρόκειται για ένα πολυτελές πλοίο που βυθίζεται, με δύο ανθρώπους που βρίσκονται εκτός χρόνου, πιο συγκεκριμένα 90 χρόνια πριν από τη στιγμή της προγραμματισμένης προσγείωσης, άρα νεκροί προτού πραγματοποιήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους για μια άλλη, μάλλον καλύτερη ζωή.

Ο λόγος που πρώτα ο Κρις Πρατ και αμέσως μετά η Τζένιφερ Λόρενς αναγκάζονται να διακόψουν τον βαθύ ύπνο τους είναι το μικρό κλειδί μιας ταινίας χωρίς μεγάλο μυστήριο. Σημασία έχει η χημεία τους, με δεδομένο πως ο Πρατ βρίσκεται μακριά από τις χιουμοριστικές του συνήθειες και η Λόρενς κάνει πιο πολύ την ωραία σε σχέση με τους τελευταίους της ρόλους ‒ και, μεταξύ μας, δείχνει να ξεκουράζεται περισσότερο, απολαμβάνοντας τα 20.000.000 της αμοιβής της και 30% ποσοστά επί των κερδών. Ανεξάρτητα από το ρεκόρ που έσπασε η Λόρενς, με τον Πρατ έχουν μια αρμονική σύμπλευση, αλλά όχι και την ερωτική σπίθα της επείγουσας συνθήκης που επιβάλλει η υπαρξιακή απόγνωση σε πείσμα της στατικής προοπτικής σε ένα βαρετό διαστημικό υπερωκεάνιο χωρίς προσκεκλημένους ‒ παρεμπιπτόντως, εξαιρετικός ο Μάρτιν Σιν ως ρομπότ-μπάρμαν. Όπως και οι «Σύμμαχοι» των Πιτ-Κοτιγιάρ, το «Passengers» των Λόρενς-Πρατ είναι ένα grand folly, μια τεράστια τρέλα, από εκείνες που παλιά θυσίαζαν για χάρη των σταρ. Μόνο που πλέον το concept έχει σημασία, και εδώ το concept δεν έχει και τόση...

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ