Baby Driver

0

Ένας νεαρός οδηγός που σχεδιάζει τη διαφυγή ληστών με παράδοξο τόπο που βασίζεται στη μουσική προσπαθεί να αλλάξει τη ζωή του όταν ερωτεύεται μια σερβιτόρα.

Σπάνια μια καθαρά ψυχαγωγική περιπέτεια καταφέρνει να διατηρεί αμείωτο ρυθμό στη δράση και να επιτρέπει στους χαρακτήρες να βγάλουν νόημα, χωρίς να ακυρώνει την εντελώς διασκεδαστική φύση της αφήγησής της.

Στο «Baby Driver» ο πρωταγωνιστής, που μοιάζει πιο πιτσιρικάς απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα, εξού και το όνομα Baby, είναι άσος στην οδήγηση και ειδικεύεται στο να φυγαδεύει ληστές αμέσως μετά τα προγραμματισμένα χτυπήματά τους σε τράπεζες.

Για τις ωρολογιακά προσχεδιασμένες «βρομοδουλειές» τον προσλαμβάνει ο μηδενιστής Doc, από τον οποίο είχε κάποτε κλέψει ένα αυτοκίνητο και έκτοτε προσπαθεί να τον ξεπληρώσει.

Ο Baby έχει μια μόνιμη πάθηση στα αυτιά, που σχετίζεται με μια τραγική ιστορία των παιδικών του χρόνων, γι' αυτό και χρησιμοποιεί συνεχώς ακουστικά, ακούγοντας παλιά ροκ και σόουλ τραγούδια που ταιριάζουν απόλυτα στα αυτοκινητιστικά του αντανακλαστικά ‒ είναι τέλειος, εφευρετικός, ως άλλος μπούλης Bullitt, χρονομετρημένος ιδανικά στα στενά περιθώρια της εκάστοτε απόδρασης.

Ο λακωνικός νέος άνδρας φροντίζει τον κωφάλαλο «πατριό» του, έναν γηραιό μαύρο που τον εκλιπαρεί να αποφεύγει τα μπλεξίματα. Ο Baby γνωρίζει μια γκαρσόνα σε ένα τυπικό diner για ξενύχτηδες και την ερωτεύεται.

Επιτέλους, προσβλέπει σε κάτι άλλο εκτός από τη μουσική του και τα παράξενα mixtapes που σκαρώνει με συνομιλίες που ηχογραφεί ‒ μια γλυκιά ουτοπία, easy like a Sunday morning, που τραγουδούσαν και οι Commodores του Λάιονελ Ρίτσι, πάνω στα συντρίμμια του εφιάλτη που τον καταδιώκει, διακόπτοντας οδυνηρά το αδιάλειπτο τέμπο του, και που δεν τολμά να ομολογήσει σε κανέναν.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης Έντγκαρ Ράιτ, δημιουργός του «Hot Fuzz» και του «Shaun of the Dead», ενσωματώνει το ταλέντο του στην κωμωδία, μαζί με την ποπ τρέλα που επέδειξε στον «Scott Pilgrim», και το γυρίζει σε ένα φουλ αμερικανικό μωσαϊκό κινηματογραφικών τεχνασμάτων (που γεμίζουν χοντρό τόμο, για τους πολύ παρατηρητικούς), φτιάχνοντας ουσιαστικά ένα μουσικό ρομάντσο με περίτεχνη και αξιοθαύμαστη ελαφράδα, συνυφασμένο με τους κώδικες της περιπέτειας καταδίωξης.

Οι αστραπιαίες σκηνές με το κατακόκκινο, πειραγμένο Subaru στους δρόμους της Έντασης (στην Aτλάντα της Τζόρτζια) κόβουν την ανάσα, αλλά δεν σκουπίζουν το χαμόγελο από τα χείλη του θεατή.

Ενώ η μπάντα των κλεφτών και των αμαρτωλών που παρακολουθούν τις απίστευτες επιδόσεις του Baby με ανάμεικτα συναισθήματα δεν επιδιώκει βάθος, μένοντας σε ένα συγκεκριμένο περίγραμμα δράσης, το μωρουδίστικο πρόσωπο του Άνσελ Έλγκορτ ως Baby ισορροπεί το δαιμονισμένο run and gun με εσωστρέφεια και τρυφερότητα (όχι, δεν ξεμακραίνει ως τον λυρισμό) και συνδέεται ανεξίτηλα με ένα απολαυστικό, πρωταγωνιστικό soundtrack-ταπετσαρία που χωράει άνετα τους Spencer Davis Group που ξεκινούν με το «Bellbottoms», τους Golden Earring και τον Αλέξις Κόρνερ, μέχρι την Κάρλα Τόμας, τον Μπάρι Γουάιτ και τους Detroit Emeralds, καταλήγοντας στο αξέχαστα παλαβό '70s «Hocus Pocus» των Focus, με το ατελείωτο σόλο του Γιαν Άκερμαν, σε ένα μοντάζ για Νόμπελ.

Το γαλβανισμένο «Baby Driver» είναι ένα ευτυχές παράγωγο πολλών αγαπημένων θεμάτων του σινεμά του Ταραντίνο και με λίγη φαντασία η αμερικανική ταινία που δεν έκανε ποτέ ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Χάρμα!

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Κλιντ Ίστγουντ έγινε 94 χρονών: Όλες οι ταινίες του μία προς μία

Ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, πιθανότατα το τελευταίο ευρέως αναγνωρίσιμο κινηματογραφικό είδωλο μιας άλλης εποχής, ο Κλιντ Ίστγουντ κλείνει σήμερα τα 94.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

The Review / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Θριαμβευτική επιστροφή ή ανυπόφορο πισωγύρισμα για τον Λάνθιμο;

O Γιάννης Βασιλείου και ο Λουκάς Κατσίκας είδαν τις «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου και αναλύουν τα επιτεύγματα, αλλά και τις αστοχίες της ταινίας. Με καλοσύνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ