Ο Timmy Regisford, maestro της soulful house, μιλάει αποκλειστικά στο LIFO.gr, λίγες μέρες πριν εμφανιστεί στην Αθήνα

Δεν υφίσταται ‘underground μουσική’ σήμερα, έτσι όπως την είχαμε στο μυαλό μας.

Ο Timmy Regisford, maestro της soulful house, μιλάει αποκλειστικά στο LIFO.gr, λίγες μέρες πριν εμφανιστεί στην Αθήνα
Είμαι πολύ επίμονος άνθρωπος και δε μου αρέσει να χάνω.

 

Ο Timmy Regisford δεν δίνει πολλές συνεντεύξεις. Μάλλον γιατί προτιμά να μιλάει η δουλειά του και τα επιτεύγματά του γι’ αυτόν. Είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποιο από τα αγαπημένα σας τραγούδια έχει την υπογραφή του στην παραγωγή, ή ήταν εκείνος που ανακάλυψε τη συγκεκριμένη μπάντα-τραγουδιστή-τραγουδίστρια και τους έκανε stars βγάζοντάς τους από την αφάνεια και εκτίθοντας το ταλέντο τους σε παγκόσμια κλίμακα. Ο A&R της MCA, της Atlantic Records, της Motown και της Dreamworks, ο άνθρωπος που συνετέλεσε όσο λίγοι, ώστε να αναπτυχθεί ο ήχος της soulful house, ο ‘Maestro’ των decks, του remixing και της παραγωγής έρχεται στην Ελλάδα για να παραδώσει μαθήματα ήθους, status και μουσικής ιστορίας.

    

— Μετά από τόσα χρόνια και έχοντας διαγράψει μια μοναδική πορεία στο χώρο της μουσικής, ποιό θεωρείς ως το μεγαλύτερό σου επίτευγμα;

Το μεγαλύτερό μου επίτευγμα είναι σίγουρα η συνεργασία μου και η δουλειά που κάναμε με τον Stevie Wonder. Αυτός ο καλλιτέχνης είναι πραγματικό φαινόμενο, ένας από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς που έχω συναντήσει στη ζωή μου.

 

— Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς σου, ή της ψυχολογίας σου, τα οποία σε βοήθησαν περισσότερο στη ζωή σου;

Είμαι πολύ επίμονος άνθρωπος και δε μου αρέσει να χάνω. Συπληρώνοντας την εικόνα και θέτοντας σε ισχύ τον υγιή μου συναγωνισμό, κατάφερα να δουλέψω σκληρότερα και καλύτερα. Επίσης, πάντα φρόντιζα και φροντίζω την υγεία μου. Κάνω γυμναστική καθημερινά στις 6 το πρωί τα τελευταία πάρα πολλά χρόνια, κάτι που όχι μόνο με βοηθά να κρατιέμαι σε φόρμα, αλλά και να μπορώ να αντέξω τα πολύωρα DJ sets μου στη Νέα Υόρκη, που διαρκούν 14-15 ώρες.

 

Δεν υφίσταται 'underground μουσική' σήμερα, έτσι όπως την είχαμε στο μυαλό μας: μπαίνεις στο internet και βρίσκεις πραγματικά μέσα σε δευτερόλεπτα οτιδήποτε σου αρέσει, μπαίνεις σε ένα club, κάνεις check in, τραβάς μια φωτογραφία, μιλάς στο τηλέφωνο. Δεν υπάρχει underground σκηνή.

 

— Είσαι ένας από τους πρωτοπόρους της soulful house, ένας από αυτούς που διαμόρφωσε τον ήχο που ακούμε σήμερα. Γυρνώντας πίσω το χρόνο, μπορούσατε να φανταστείτε τότε το πόσο τεράστια θα γινόταν η house; Είσαι ικανοποιημένος με τη σημερινή της θέση;

Είμαι πολύ χαρούμενος που συντέλεσα μέρος αυτής της τεράστιας μουσικής σκηνής και πολύ απογοητευμένος από τη σημερινή της κατάσταση. Ελάχιστοι άνθρωποι γράφουν soulful τραγούδια και η νέα γενιά δεν έχει στη διάθεσή της αρκετούς, σωστούς soulful δίσκους που θα μπορούσαν να την κερδίσουν... Χρειαζόμαστε μουσική με δυνατό στίχο, μεγαλώσαμε με τραγούδια που είναι ‘δυνατά’ και που μπορούν να παιχτούν ακόμη και σήμερα, πάνω από 20 χρόνια μετα την κυκλοφορία τους.

 

— Η μόδα στη (χορευτική) μουσική αλλάζει συνεχώς και σήμερα ταχύτερα από ποτέ. Πάραυτα, ο χώρος της house και της techno στην πιο αυθεντική μορφή τους δέχονται τους λιγότερους κλυδωνισμούς. Πώς το εξηγείς; Μπορούμε σήμερα να μιλάμε για ‘underground μουσική’;

Η House και η Techno διαθέτουν πολύ δυνατά ονόματα της βιομηχανίας να δουλεύουν συνεχώς, από δισκογραφικές εταιρίες, μέχρι DJs και παραγωγούς. Δεν υφίσταται ‘underground μουσική’ σήμερα, έτσι όπως την είχαμε στο μυαλό μας: μπαίνεις στο internet και βρίσκεις πραγματικά μέσα σε δευτερόλεπτα οτιδήποτε σου αρέσει, μπαίνεις σε ένα club, κάνεις check in, τραβάς μια φωτογραφία, μιλάς στο τηλέφωνο. Δεν υπάρχει underground σκηνή. Στο club μου στη Νέα Υόρκη δεν επιτρέπουμε φωτογραφίες, τους δίνουμε μια ευκαιρία να εστιάσουν στη μουσική.

 

— Η τεχνολογία συμβαδίζει με την εξέλιξη της χορευτικής μουσικής. Είναι, πλέον πολύ εύκολο για τον καθένα να φτιάξει μουσική από όπου κι αν βρίσκεται. Στο τέλος της ημέρας είναι καλό όλο αυτό, ή κακό;

Πιστεύω πως κατά κάποιον τρόπο έχει βοηθήσει κάποιους ανθρώπους να μπουν στη διαδικασία της παραγωγής, όμως δεν είναι καθόλου καλό το ότι η πραγματική έννοια της παραγωγής είναι πολύ παρεξηγημένη σήμερα. Την έχουμε παρερμηνεύσει. ‘Παραγωγή’ δεν είναι παίρνω ένα computer, φτιάχω τα beats, το μπάσο, τις συγχορδίες, τα μιξάρω, κάνω το mastering, το βάζω να παίξει και τραγουδάω και λίγο, ή αγοράζω ένα έτοιμο vocal pack… Παραγωγή σημαίνει συγκεντρώνω τους σωστούς μουσικούς, τους ηχογραφώ λες και είναι προέκτασή μου, ή αυτού που νιώθω και θέλω να εκφράσω. Παραγωγή είναι να βρεις μετά έναν τραγουδιστή-τραγουδίστρια που θα δώσει ζωή στους στίχους και θα τους απογειώσει και μαζί με όλους αυτούς τους ανθρώπους να δημιουργήσεις ένα αριστούργημα. Τα τεχνικά και τα ‘μαθηματικά’ της υπόθεσης ανήκουν στον ηχολήπτη... Κυκλοφορεί πάρα πολλή μουσική, αλλά έχει γίνει πολύ δύσκολο. Σπαταλάς εξαιρετικά πολύ χρόνο για να ακούσεις εκατοντάδες, ίσως χιλιάδες τραγούδια, ώστε να διαλέξεις 5-10.

 

Ο Timmy Regisford, maestro της soulful house, μιλάει αποκλειστικά στο LIFO.gr, λίγες μέρες πριν εμφανιστεί στην Αθήνα
Το μεγαλύτερό μου επίτευγμα είναι σίγουρα η συνεργασία μου και η δουλειά που κάναμε με τον Stevie Wonder. Αυτός ο καλλιτέχνης είναι πραγματικό φαινόμενο, ένας από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς που έχω συναντήσει στη ζωή μου.

 

— Υπάρχουν, επίσης και πάρα πολλές δισκογραφικές εταιρίες. Έχεις εντοπίσει κάποιες που σου αρέσουν, ή που πιστεύεις ότι κάνουν σωστά τη δουλειά;

Υπάρχουν τεράστια labels στη βιομηχανία της μουσικής. Αυτά που αντιπροσωπεύουν τη μουσική μας είναι, φυσικά, πολύ λιγότερα, αλλά ακόμη κι αυτά δουλεύουν πολύ διαφορετικά από το όπως θα έπρεπε να δουλεύουν, ή επίτρεψέ μου να να πω, από το πώς δούλευαν παλιότερα.

 

— Έχεις διατελέσει A&R στις Atlantic Records, MCA, Motown, Dreamworks. Έφερνες νέα ταλέντα, έκανες τεράστιες επιτυχίες. Πόση πίεση ένιωθες, αφού πέρα από το καλλιτεχνικό κομμάτι που είχες να διαχειριστείς, έπρεπε τα projects (σου) να είναι επικερδή;

Η πίεση ήταν άνευ προηγουμένου... απίστευτη. Δεν είχαμε το youtube να μπαίνουμε και να αρχίζουμε το ψάξιμο από τον καναπέ μας. Έπρεπε να βγούμε στο δρόμο, στο τρένο, στις μικρές μουσικές σκηνές στο κέντρο της πόλης, να ανακαλύψουμε τα ταλέντα τη σωστή στιγμή και να τα υπογράψουμε. Ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος κι ακόμα μεγαλύτερος στο χώρο της μουσικής, αφού συναγωνιζόμασταν τόσο τους ανθρώπους με τους οποίους δουλεύαμε μαζι, αλλά και τις άλλες δισκογραφικές. Ήταν εφιαλτικό... Είμαι πολύ χαρούμενος για όλα αυτά που έχω αφήσει πίσω στην πορεία μου, τα ταλέντα που ανακάλυψα, τις δουλειές που κάναμε και τους χρυσούς και πλατινένιους δίσκους που μου/μας απονεμήθηκαν.

 

— Ποιά είναι η δουλειά του A&R σήμερα;

Το νόημα του A&R είναι πολύ διαφορετικό, σήμερα έχουμε τους laptop A&Rs.

 

— Στη μουσική βιομηχανία θεωρείσαι ζωντανός θρύλος. Έχεις δουλέψει με τους Diana Ross, Stevie Wonder, Gladys Knight, Steel Pulse, Patti LaBelle και Bobby Womack, απλά για να αναφέρω μερικούς. Υπάρχουν ταλέντα του μεγέθους τους στη μουσική σήμερα; Αν διάλεγες κάποιον με τον οποίο θα ήθελες να δουλέψεις, ποιός θα ήταν αυτός;

Ένας από τους πιο ταλαντούχους και συναρπαστικούς καλλιτέχνες σήμερα είναι ο Pharrell. Δεν είναι τόσοι πολλοί, πια, όπως ήταν στο παρελθόν, αλλά ο Pharell Williams είναι καταπληκτικός σε όλα και ως μουσικός, αλλά και ως performer.

 

— Διοργανώνεις τα περίφημα ‘Club Shelter’ πάρτυ στη Νέα Υόρκη από το 1991. Σε τι αποδίδεις την επιτυχία και τη μακροβιότητά τους;

Τα ‘Club Shelter’ αντικατοπτρίζουν αυτό που ήταν η underground σκηνή. Είναι μια οικογενειακή συνάντηση, στην οποία οι άνθρωποι διασκεδάζουν χωρίς ναρκωτικά και με πολύ λίγο αλκοόλ. Πάραυτα, χορεύουν για 15 ώρες, αφού ξεκινάω να παίζω μουσική στις 5 το πρωί και πολύ συχνά σταματάω στις 5 ή 6 το απόγευμα.

 

— Μετά από τόσα χρόνια ο ‘Μαέστρος’ νιώθει το ίδιο όταν παίρνει τη θέση του πίσω από τα decks;

Νιώθω ακριβώς το ίδιο. Αγαπώ τη μουσική και τους δίσκους που παίζω πάρα πολύ και η αίσθηση ευθύνης ότι είμαι εγώ υπεύθυνος για να περάσουν καλά οι άνθρωποι που έχω μπροστά μου παραμένει δυνατή. Ο ενθουσιασμός διατηρείται ο ίδιος όλα αυτά τα χρόνια.

 

— Σε έχουμε απολαύσει στην Ελλάδα αρκετές φορές. Πόσο εκπαιδευμένο βρίσκεις το ελληνικό κοινό; Έχεις εντοπίσει αλλαγές μέσα στα χρόνια;

Παίζω στην Ελλάδα πάνω από 12 χρόνια, η πρώτη μου φορά ήταν στο Bossa Nostra το 2002, αν θυμάμαι καλά. Ήταν και η πρώτη φορά που συνάντησα τον Dino (MFU), ο οποίος ήταν promoter εκεί. Η Ελλάδα ήταν πάντα μια χώρα στην οποία οι λάτρεις της underground μουσικής αναμειγνύονταν με αυτούς που ακούν mainstream και εμπορικά, το οποίο δεν είναι κακό, αφού πάντα ‘κερδίζουμε’ και φέρνουμε κάποιους από αυτούς στη δική μας πλευρά! ‘Εχουν υπάρξει αλλάγές μέσα στα χρόνια, αφού τόσο ο Dino, όσο και ο Δημήτρης (ο φίλος μου που με μανατζάρει) έχουν κάνει πάρα πολλή δουλειά κι έχουν σηκώσει αισθητά τον πήχη στα πάρτυ μου στη χώρα σας. Κάνουν πολύ σημαντικό έργο για τη σκηνή μας και χαίρομαι πολύ που ο Dino είναι πλέον γνωστός DJ και παραγωγός στη χώρα. Έχω κάνει και official remixes σε δυο τραγούδια του.     

 

Ο Timmy Regisford θα βρίσκεται στο Bolivar Beach Bar τη Δευτέρα 20 Ιουνίου.               

facebook

www.residentadvisor.net/dj/timmyregisford

www.clubshelter.com/