Η Gagosian παρουσιάζει νέα και πρόσφατα έργα της Sarah Sze

Τα τελευταία χρόνια, η Sze έχει επιστρέψει στη ζωγραφική, προσαρμόζοντας τις διεργασίες που χρησιμοποιεί για τη γλυπτική συσσώρευση στο επίπεδο της εικόνας.

The LiFO team, 1.9.2022 | 14:08

Μετά τη συμμετοχή της Sze στη Ruins and Fragments στην Gagosian Athens νωρίτερα εφέτος, η έκθεση εισάγει πολλές επιπλέον πτυχές της ποικίλης πρακτικής της Sze, ένα φάσμα γλυπτικών προτάσεων καθώς και τα τελευταία έργα της σε λάδι και κολλάζ. Αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες των διεργασιών που χρησιμοποιεί, η Sze παρουσιάζει το εφήμερο και το άυλο σε διαφορετικές χρονικές κλίμακες και διάρκειες—από φωτεινές προβολές προγραμματισμένες να υποδηλώνουν την μετακίνηση και την αλλαγή, μέχρι γλυπτά φτιαγμένα αποκλειστικά από μπογιές, οπτή άργιλο ή ανοξείδωτο ατσάλι.

 

Η Sze σταχυολογεί στοιχεία από τον φυσικό και από τον ψηφιακό κόσμο για να δημιουργήσει τέχνη υψηλής πολυπλοκότητας και ποικιλομορφίας σε δύο ή τρεις διαστάσεις, προσκαλώντας μας σε μία παρατήρηση ακριβείας ενώ κινητοποιεί συνειρμούς μιας μακροσκοπικής προοπτικής επί του απείρου. Αποτυπώνοντας ζωγραφικά τα όρια που διαχωρίζουν τα μέσα και ενεργοποιώντας τον ενδιάμεσο χώρο, σχολιάζει το υπερβολικό φορτίο της εικονικής εμπειρίας ως σύγχρονης συνθήκης και κατά συνέπεια προτείνει πώς θα μπορούσαμε ίσως να διαπραγματευτούμε την πραγματική εμπειρία στον φυσικό χώρο.

 

Τα τελευταία χρόνια, η Sze έχει επιστρέψει στη ζωγραφική, προσαρμόζοντας τις διεργασίες που χρησιμοποιεί για τη γλυπτική συσσώρευση στο επίπεδο της εικόνας. Σε αυτούς τους εξαιρετικά περίπλοκους πίνακες με την πλούσια υφή, συγχωνεύει πολλαπλές προσεγγίσεις—μερικές τις αντλεί από το έντονό της ενδιαφέρον για τη χαρακτική—σε ένα δυναμικό όλο. Η Sze επιθέτει λάδια και κομματάκια εικόνων, είτε σε μεταξοτυπία ή ορατά κολλημένα στην επιφάνεια, σε συνθέσεις φρενήρεις αλλά γεμάτες με λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις. Συνδυάζοντας ελεύθερα εικόνες που έχουν παραχθεί φωτογραφικά και άλλες που έχουν ιχνογραφηθεί, αυτά τα ανήσυχα, περιπλανώμενα ταμπλό ανακαλούν τη ρευστότητα της ψηφιακής σφαίρας ενώ διατηρούν την αύρα του αναλογικού και του χειροποίητου.

 

H Sarah Sze γεννήθηκε το 1969 στη Βοστώνη, ενώ ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Έργα της συμπεριλαμβάνονται στο Fondation Cartier pour l’art contemporain, στο Παρίσι· στην Tate, στο Λονδίνου· στοMuseum of Modern Art, στη Νέα Υόρκη· στο Solomon R. Guggenheim Museum, στη Νέα Υόρκη· στο WhitneyMuseum of American Art, στη Νέα Υόρκη· και στο M+ στο Xoνγκ Κονγκ. Οι εκθέσεις περιλαμβάνουν τις: TriplePoint στο Περίπτερο των Ηνωμένων Πολιτειών στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας (2013, ταξίδεψε στο BronxMuseum of the Arts στη Νέα Υόρκη το 2014) · Timekeeper στο Rose Art Museum, Πανεπιστήμιο Brandeis στο Γουόλτχαμ της Μασαχουσέτης (2016, ταξίδεψε στο Copenhagen Contemporary το 2017)· Centrifuge, Haus derKunst, στο Μόναχο (2017-2018) και Night into Day, Fondation Cartier pour l’art contemporain, στο Παρίσι (2020-21). Η Sze συμμετείχε στην 56η Μπιενάλε της Βενετίας (2015) και στην ARoS Triennial, στο Ώρχους στη Δανία (2017). Πρόσφατα έργα της που εκτίθενται μόνιμα είναι μεταξύ άλλων: το Blueprint for a Landscape, Μετρό της Δευτέρας Λεωφόρου της Νέας Υόρκης (2020)· και Fallen Sky στο Storm King Art Center, στο Νιού Γουίντσορ της Πολιτείας της Νέας Υόρκης (2021).

 

Αυτή την περίοδο, η Sze ετοιμάζει μία ατομική έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Solomon R. Guggenheim στη Νέα Υόρκη το 2023.

Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός