Η έκθεση "Αδελφότητα" αποτελείται από έργα γυναικών και προσδιορισμένων ως γυναικών καλλιτεχνών που διαμορφώνουν τις πρακτικές τους μέσα από μια διασταύρωση τεχνο-επιστημονικής αισθητικότητας όπου προκύπτουν νέες συναισθηματικές έννοιες και μεθοδολογίες.

 

Οι καλλιτέχνιδες της "Αδελφότητας" προέρχονται από διαφορετικές γενιές και περιβάλλοντα. Τα έργα που επιλέχθηκαν διαφωτίζουν κυρίως την επιρροή της τεχνολογίας και επεκτείνονται χρονολογικά από την εποχή των "πρώιμων προσβάσιμων εργαλείων" και κορυφώνεται στην τωρινή εποχή της υπερ-διείσδυσης της τεχνολογίας στην ζωής μας, όπου οι νοοτροπίες και οι φόρμες επικοινωνίας αλλάζουν ραγδαία μέρα με την μέρα. Η έκθεση φιλοδοξεί να τονίσει πώς αυτή η υπερσυνδεδεμένη πραγματικότητά – της οποίας οι μηχανισμοί εξακολουθούν να κυριαρχούνται από άνδρες, "σπέρνει τους σπόρους" με μια ουτοπική ορμή για πλήρη ισότητα.

 

Δεδομένου ότι οι γυναίκες έχουν διαφορετικές "θέσεις" και ευαισθησίες σε θέματα όπως η ταυτότητα, η ελευθερία λόγου, η ιδιωτικότητα, η πνευματικότητα και ο ερωτισμός, η "Αδελφότητα" "φιλοδοξεί να δημιουργήσει σύνθετες και διακριτικές ερμηνείες που διαμορφώνουν την τρέχουσα κουλτούρα εικόνων. Επεκτείνοντας με μια γκάμα από διαφορετικά μέσα και ξεπερνώντας τα όρια της οθόνης η έκθεση περιλαμβάνει ζωγραφική, γλυπτική, σχέδιο, ήχο, design, αλλά και performance, μορφές επιμέλειας κ.λπ., διαφωτίζοντας το πιο πλουραλιστικό μοντέλο επικοινωνίας αλλά και τον ευρύτερο ρόλο του καλλιτέχνη σήμερα.

 

Αμφισβητώντας τις υπάρχουσες ιεραρχίες της "υψηλής" τέχνης και της «χαλαρής» χειροτεχνίας όπως επίσης και την παρατήρηση ότι η εργαλοποιημένη αποκέντρωση της εξουσίας δημιουργεί νέες συνθήκες για το φύλο σε καλλιτεχνικούς σχηματισμούς και ιδέες, μας εγείρουν μια σειρά ερωτημάτων όπως τα ακόλουθα: Τα εργαλεία της τρέχουσας μετα-τεχνολογικής ζωής αντιπροσωπεύουν εξίσου τις γυναίκες στις Τέχνες;

 

Ο ρόλος του φύλου στο διαδίκτυο επί του παρόντος "ουδετεροποιείται" και η προσοχή επικεντρώνεται στους ολοένα ασαφείς ρόλους των δημιουργών και χρηστών της πληροφορίας; Ή μήπως το φύλο είναι πολωμένο στο διαδίκτυο και δημιουργούνται άλλες μορφές σεξισμού; Υπάρχει τελικά μια cyber-φεμινιστική αισθητική; Αυτά είναι ερωτήματα της παράδοξης πραγματικότητας της εποχής μας και καλούνται να ερμηνεύσουν οι καλλιτέχνιδες της έκθεσης.

 

Κατά τη διάρκεια της "Αδελφότητας" θα πραγματοποιηθεί ένα παράλληλο πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει μια προβολή* και συζήτηση** στο χώρο της έκθεσης Haus N και μια έκθεση*** στον χώρο P.E.T. Projects. Αυτό το παράλληλο εγχείρημα φιλοδοξεί να δημιουργήσει περαιτέρω συλλογικούς και σύνθετους σχηματισμούς για την μορφή της συγκεκριμένης έκθεσης. -Άγγελος Πλέσσας

 

Σάββατο, 7 Μαρτίου, 2020 ώρα 19:00
*Ars Amanda, με την Amanda Lear
με σύντομη εισαγωγή από τον Άγγελο Πλέσσα στο Haus N.
** Two Guys & a Gal: Η Πέγκυ Ζάλη με την Ξένια Καλπακτσόγλου παρουσιάζουν πρωτότυπα και παρένθετα κείμενα, φράσεις και αποσπάσματα, γραμμένα από τις ίδιες και από άλλ@ς στο Haus N.

 

Πέμπτη, 5 Μαρτίου, 2020
***Peeingwhilestanding E.T, Επιμέλεια: Πέγκυ Ζάλη
Ο Κωστής Δαμουλάκης, ο Παναγιώτης Λιανός, ο Jakob Traxlmayrκαι άλλοι, θα χρησιμοποιήσουν τα P.E.T. Projects (Kερκύρας 87, Κυψέλη) ως χώρο συνάντησης και εργασίας για την παραγωγή ενός A.I. Rapper, του περιβάλλοντος για το video clip του και ότι άλλο προκύψει.

 

Επιμέλεια: Άγγελος Πλέσσας

Με την συμμετοχή: Sarah Abu Abdallah, Petra Cortright, Tamara Henderson, Liliane Lijn, Bahar Noorizadeh, Vanessa Safavi, Chrysanne Stathacos, Susan Silas, Priscilla Tea, Αμαλία Βεκρή, Ζωή Γιαμπουλντάκη, Δέσποινα Δαμάσκου, Πέγκυ Ζάλη, Όλγα Μηλιαρέση-Φωκά, Ναυσικά Πάστρα, Λένα Πλάτωνος με Μαργαρίτα Οβαδία, Πάολα Ρεβενιώτη, Γεωργία Σαγρή, Σοφία Στέβη.