Ο Zervos διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του πολιτιστικού κλίματος στο Παρίσι του Μεσοπολέμου μέσω του περιοδικού του Cahiers d' Art, το οποίο ίδρυσε το 1926 και το οποίο διήρκεσε έως το 1960, αριθμώντας πάνω από 90 τεύχη.

 

Το περιοδικό είχε τον χαρακτήρα ενός πεδίου διερεύνησης των μορφών τέχνης που αναδεικνύουν τις δημιουργικές ικανότητες του ανθρώπου και ειδικότερα του καλλιτέχνη. Η συμβολή του Zervos υπήρξε ιδιαιτέρως σημαντική στη διάδοση της αρχαιοελληνικής τέχνης – ειδικότερα της προϊστορικής – καθώς και του επαναπροσδιορισμού των αρχαίων πολιτισμών και των αρχαϊκών μορφών, μέσα στο πλαίσιο του μοντερνισμού.

 

Η έκθεση αποτελείται από δύο αλληλοεμπλεκόμενες διαδρομές: η πρώτη αφορά στην πορεία του Zervos και στη σημασία των εκδόσεων και των εκθέσεών του στο χώρο της τέχνης, της κριτικής αλλά και της αρχαιολογίας στο Παρίσι και την Αθήνα του Μεσοπολέμου και αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και η δεύτερη αφορά στην παρουσίαση εμβληματικών έργων από την προσωπική του συλλογή, τα οποία σκιαγραφούν τις καλλιτεχνικές πεποιθήσεις του, τις προτεραιότητες και τις προτιμήσεις του σε επίπεδο καλλιτεχνών και κινημάτων.

 

Το σημείο εκκίνησης της έρευνας είναι η διαπίστωση ότι ο Christian Zervos αποτελεί έναν από τους μεγάλους «αγνοημένους» της Ιστορίας της Τέχνης. Η έκθεση φιλοδοξεί να καλύψει αυτό το κενό εισάγοντας παράλληλα το ευρύ κοινό στο πολύπλευρο και βαρυσήμαντο έργο του κριτικού.

 

Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο με όλα τα έργα, κείμενα των επιμελητών και επιλεγμένα κείμενα του Zervos.