Generation Next

Generation Next Facebook Twitter
Από τα αριστερά προς τα δεξιά: Σύλλας Τζουμέρκας, Παναγιώτης Φαφούτης, Βαρδής Μαρινάκης, Μαργαρίτα Μαντά, Μπουγιάρ Αλιμανί, Άρης Μπαφαλούκας, Χρήστος Νικολέρης
0

Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στρέφει τoυς προβολείς στην επόμενη γενιά του ελληνικού σινεμά και προσπαθεί να αναδείξει τα νέα ταλέντα της εγχώριας κινηματογραφίας. Συγκεντρώνει επτά νέους σκηνοθέτες που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στη διαδικασία δημιουργίας της πρώτης τους μεγάλου μήκους ταινίαςκαι παρουσιάζει τους ίδιους και το έργο τους. Κάποιοι από αυτούς έχουν ήδη ξεκινήσει γυρίσματα, κάποιοι θα το κάνουν πολύ σύντομα -όλοι τους, ωστόσο, ξεχώρισαν με τις μικρού μήκους ταινίες τους (οι περισσότερες βραβευμένες σε φεστιβάλ, ελληνικά και ξένα). Στόχος του «Generation Next» δεν είναι μια απλή παρουσίαση νέων ταλέντων αλλά η ένταξή τους στο σκελετό του Φεστιβάλ. Επί της ουσίας «Θέλουμε το Ελληνικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ να είναι πάνω απ' όλα χρήσιμο. Χρήσιμο για τους δημιουργούς, χρήσιμο για το κοινό και χρήσιμο για την κινηματογραφική βιομηχανία που επιλέγει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ως επαγγελματικό εργαλείο» τονίζει η διευθύντρια του Φεστιβάλ,Δέσποινα Μουζάκη. Με τη λογική αυτή το «Generation Next» που επιμελείται ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκηςδεν θα περιοριστεί στην προβολή του κινηματογραφικού τους έργου. Εκτός από τις μικρού μήκους ταινίες τους ή ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν σε κοινό και επαγγελματίες, όσοι από τους επτά νέους δημιουργούς έχουν ήδη υλικό γυρισμάτων θα ενταχθούν στα «Προσεχώς» (works in progress) της αγοράς. Ταυτόχρονα, το Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads-που κάθε χρόνο εστιάζει στην τοπική παραγωγή μιας χώρας της Μεσογείου- επιλέγει για φέτος το «Generation Next» και τα επτά ταλέντα του για τη φετινή του διοργάνωση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να δοθεί έμφαση όχι μόνο στα πρόσωπα και στο μέχρι τώρα έργο τους αλλά μια ουσιαστική στήριξη στο μελλοντικό τους έργο, δηλαδή στην πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία, μέσα από τη δικτύωσή τους με παραγωγούς, χρηματοδότες, φεστιβάλ και διανομείς από όλο τον κόσμο. Τέλος, μια δίγλωσση ειδική έκδοση στην οποία θα παρουσιάζονται εκτενώς οι σκηνοθέτες, το έργο τους και η υπό δημιουργία μεγάλου μήκους ταινίες τους θα συνοδεύσει την παρουσίαση του «Generation Next» στη διάρκεια του 49ου Φεστιβάλ από 14-23 Νοεμβρίου.

Η «Επομένη Γενιά» για το 2008 είναι οι: Μαργαρίτα Μαντά, Άρης Μπαφαλούκας, Σύλλας Τζουμέρκας, Παναγιώτης Φαφούτης, Μπουγιάρ Αλιμάνι, Χρήστος Νικολέρης και Βαρδής Μαρινάκης.

ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ

Από τη Θεσσαλόνικη. Σπούδασε θέατρο και σκηνοθεσία κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη Σχολή Σταυράκου. Έχει δουλέψει στην τηλεόραση («Παρασκήνιο», «Οι Φάκελοι»). Οι δυο βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες που έχει σκηνοθετήσει και θα προβληθούν στο «Generation Next» είναι Τα μάτια που τρώνε (επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Καννών και Βραβείο Επιτροπής) και Η βροχή. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα γυρίσματα τηςΧώρας Προέλευσης, μιας ταινίας με θέμα την ενδοοικογενειακή υιοθεσία με τρεις γενιές να συγκρούονται μέχρι εσχάτων.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΦΟΥΤΗΣ

Από την Πάτρα. Σπούδασε Νομική αλλά τον κέρδισε το σινεμά. Έχει κάνει 5 μικρού μήκους ταινίες με σημαντικές διακρίσεις σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Έχει σκηνοθετήσει αυτοτελή επεισόδια για ελληνικές σειρές. Στο «Generation Next» θα προβληθούν δύο μικρού μήκους ταινίες του: Ο Γκόγκος και Τα Σαλιγκάρια της Λουλούς. Η ταινία που ετοιμάζει και βρίσκεται στο στάδιο της προπαραγωγής έχει τίτλο Άγρια Δύση και αφορά σχέσεις σε κρίση: Οι ιστορίες δυο ζευγαριών που διαδραματίζονται το τελευταίο 24ωρο στο πατρινό καρναβάλι.

ΒΑΡΔΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

Έχει σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο αλλά επέλεξε τη σκηνοθεσία. Αποφοίτησε από την National Film and Television School στην Αγγλία κι έκανε μεταπτυχιακό με καθηγητή τον Φρίαρς. Έχει σκηνοθετήσει διαφημιστικά σποτ και 4 μικρού μήκους ταινίες, δύο από τις οποίες θα προβληθούν στο «Generation Next»: η Δεύτερη Φύση και The Lodge.Το Μαύρο Λιβάδι, που είναι η μεγάλου μήκους ταινία του, βρίσκεται στο στάδιο του μοντάζ - μια ανορθόδοξη ερωτική σχέση που διαδραματίζεται το 1654 στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ

Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου. Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες σκηνοθέτες κι ήταν η βοηθός του Θ. Αγγελόπουλου στις ταινίες: Το βλέμμα του Οδυσσέα, Μία αιωνιότητα και μία ημέρα, Το λιβάδι που δακρύζει, Η σκόνη του χρόνου. Έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους (Χειμώνας, Συνάντηση,Αναδρομές), βίντεο για θεατρικές παραστάσεις και ντοκιμαντέρ (ένα από τα μεγάλου μήκους θα προβληθούν στο «Generation Next»). Αυτήν τη στιγμή κάνει γυρίσματα για τηΧρυσόμυγα, τη μεγάλου μήκους-μυθοπλασίας ταινία της.

ΜΠΟΥΓΙΑΡ ΑΛΙΜΑΝΙ

Αλβανικής καταγωγής, ζει στην Ελλάδα από το 1992. Έχει σπουδάσει σκηνοθεσία θεάτρου και ζωγραφική κι έχει σκηνοθετήσει τρεις μικρού μήκους ταινίες, βραβευμένες σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ: Το Κατώι, Το υγραέριο καιΗ Πυξίδα. Η μεγάλου μήκους ταινίας που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας είναι μια παραγωγή Ελλάδας-Αλβανίας και διαδραματίζεται σε μια Αλβανία που αλλάζει συνεχώς. Κεντρικός άξονας του σεναρίου είναι η ερωτική σχέση μιας γυναίκας γύρω στα 35 και ενός άντρα γύρω στα 50 που ενώνει η φυλακή - και οι δύο έχουν συζύγους έγκλειστους στις φυλακές Τιράνων.

ΑΡΗΣ ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΑΣ

Από πρωταθλητής Ελλάδας στην κολύμβηση βρέθηκε να σπουδάζει σινεμά και στη συνέχεια να σκηνοθετεί ταινίες και αυτοτελή επεισόδια σε σειρές της τηλεόρασης. Στο ενεργητικό του έχει 6 μικρού μήκους ταινίες και 60 βραβεία από διάφορα φεστιβάλ του κόσμου. Στο «Generation Next» θα προβληθούν οι ταινίες του 0+ και See No Evil. Η μεγάλου μήκους ταινία του που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας λέγεταιΆπνοια και είναι μια ιστορία μυστηρίου με πρωταγωνιστή έναν πρωταθλητή κολύμβησης που χάνει μυστηριωδώς το κορίτσι που αγαπά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΕΡΗΣ

Από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει σινεμά στη Γερμανία, έχει δουλέψει ως φωτογράφος, έχει σκηνοθετήσει ένα σωρό βιντεοκλίπ και διαφημιστικά (πάνω από 200) και τρεις μικρού μήκους ταινίες με διακρίσεις σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ: Νάρκες, Τρικυμία καιΠροστασία. Δύο από αυτές θα παιχτούν στο «Generation Next». Αυτήν τη στιγμή σκηνοθετεί τα Άγρια Παιδιά στο Mega και ετοιμάζεται για τα γυρίσματα της μεγάλου μήκους ταινίας του Κανένας - μια ιστορία αγάπης, μια παραλλαγή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας προσαρμοσμένη στο σήμερα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ