Το La La Land σηματοδότησε την επιστροφή των μιούζικαλ στα Όσκαρ

Το La La Land σηματοδότησε την επιστροφή των μιούζικαλ στα Όσκαρ Facebook Twitter
1

Όλοι ζήσαμε πέρσι, τη μεγάλη στιγμή των μιούζικαλ, όταν ένα από αυτά έτρεχε στην κούρσα των Όσκαρ με 14 υποψηφιότητες. Ένας αριθμός ρεκόρ για μια ταινία, που στάθηκε δίπλα στον Τιτανικό και στο All About Eve.

Μάλιστα, πέρα του ότι είχαμε να δούμε μιούζικαλ να κερδίζει το αγαλματάκι από το 2002 με το Chicago, ήταν και η πρώτη ταινία του είδους -για περίπου 60 χρόνια- που δεν ήταν μεταφορά από ένα θεατρικό έργο.

Οι περισσότεροι το αγάπησαν, όσο δε για την μουσική του ακόμα παίζεται με επιτυχία στα ραδιόφωνα. Όμως δεν ήταν και τόσα λίγα τα μιούζικαλ που σήκωσαν το χρυσό. Οι λάτρεις του είδους και της μουσικής, ας δώσουν προσοχή στις παρακάτω ταινίες που κατάφεραν να τερματίσουν πρώτες στην χρονιά τους.

Το La La Land σηματοδότησε την επιστροφή των μιούζικαλ στα Όσκαρ Facebook Twitter

Το πρώτο μιούζικαλ της MGM το 1929, με τίτλο The Broadway Melody, κατάφερε ήδη τη δεύτερη χρονιά των βραβείων να ξεχωρίσει. Με μουσική από τους Arthur Freed και Nacio Herb Brown, η ιστορία αφορούσε τον αγώνα κάποιων ερμηνευτών και στιχουργών του βαριετέ (Anita Page, Bessie Love και Charles King) να κάνουν καριέρα στον απαιτητικό χώρο της θεατρικής Νέας Υόρκης.

Το επόμενο μιούζικαλ που τερμάτισε πρώτο, ήταν το 1936 και μιλούσε για την ιστορία του δημιουργού των Ziegfeld Follies, Florenz "Flo" Ziegfeld Jr. Η ταινία με τίτλο The Great Ziegfeld, έδωσε το χρυσό και στην πρωταγωνίστρια Luise Rainer, ενώ ακολούθησαν και δύο σίκουελ. Συγκεκριμένα, το 1941 το Ziegfeld Girl (με τους James Stewart και Judy Garland) και το 1946 το Ziegfeld Follies (σε σκηνοθεσία του Vincente Minnelli, σύζυγο της Garland και πατέρα της Liza).

Οκτώ χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1944, το Going My Way κέρδισε τα στοιχήματα και αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης καριέρας για τον Bing Crosby, στο ρόλο ενός παπά σε μια προβληματική περιοχή της Νέας Υόρκης. Η επιτυχία ήταν τέτοια που η Paramount Pictures, τον επόμενο μόλις χρόνο, κυκλοφόρησε τη συνέχεια με τίτλο The Bells of St. Mary's.

Ένα από τα πιο γνωστά μιούζικαλ στις αρχές της δεκαετίας του 1950, σε σκηνοθεσία πάλι Vincente Minnelli, ήταν το βραβευμένο με έξι Όσκαρ An American in Paris. Η ιστορία δύο ανδρών που αγάπησαν την ίδια Παριζιάνα, με πρωταγωνιστή τον σούπερ σταρ της εποχής Gene Kelly και σε μουσική του George Gershwin, έχει γράψει επιπλέον ιστορία για το φινάλε της 17λεπτης χορευτικής σκηνής που κόστισε τότε περίπου μισό εκατομμύριο δολάρια.

Η συνέχεια για τον Vincente Minnelli ήταν ακόμα καλύτερη, γιατί στο επόμενο μιούζικαλ, στο Gigi (1958), έφτασε τα 9 Όσκαρ, εκ των οποίων ένα καλύτερης ταινίας και ένα σκηνοθεσίας.

Το La La Land σηματοδότησε την επιστροφή των μιούζικαλ στα Όσκαρ Facebook Twitter

Οι επιτυχίες για τα μιούζικαλ απογειώνονται με το διάσημο West Side Story (1961) που έφυγε από την τελετή με 10 αγαλματίδια. Το έργο, μεταφορά από το θεατρικό των Leonard Bernstein και Stephen Sondheim, μιλούσε για την ιστορία δυο εραστών από άλλες περιοχές της πόλης. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους Natalie Wood, Richard Beymer και Rita Moreno.

Ένα ακόμα διάσημο έργο -και λόγω της θεατρικής του επιτυχίας- είναι το My Fair Lady (1964). Την χρονιά εκείνη, απέναντι του είχε σπουδαίες ταινίες όπως οι Mary Poppins και Zorba the Greek. Η ιστορία της ταινίας των οκτώ Όσκαρ, αναφέρεται σε έναν καθηγητή φωνητικής (Rex Harrison) που επιχειρεί να «αναβαθμίσει» μια κοπέλα (Audrey Hepburn) από πτωχή πωλήτρια σε κυρία της υψηλής κοινωνίας.

Η συνέχεια της σύντομης αυτής παρουσίασης, θα μας βρει με τη μεταφορά του βραβευμένου με Τόνι θεατρικού The Sound of Music (1965). Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της νέας αυστριακής καλόγριας η Julie Andrews που έχασε τελικά το Όσκαρ από την Julie Christie για την ερμηνεία της στο Darling. Η ταινία, αν και έλαβε ανάμεικτες κριτικές, έφυγε από τα βραβεία με 5 Όσκαρ.

Τρία χρόνια αργότερα, η μεταφορά ενός ακόμα θεατρικού, βασισμένο στο γνωστό σε όλους μας έργο του Charles Dickens Oliver Twist, ήρθε να πάρει το βραβείο καλύτερης ταινίας. Ο λόγος για το Oliver!, που κέρδισε συνολικά πέντε Όσκαρ, εκ των οποίων και σκηνοθεσίας για τον Carol Reed αλλά και καλύτερης μουσικής για τον Johnny Green.

Το La La Land σηματοδότησε την επιστροφή των μιούζικαλ στα Όσκαρ Facebook Twitter

Χρειάστηκε να περάσουν 34 ολόκληρα χρόνια αλλά και σημαντικά μιούζικαλ ως υποψήφια για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας [Hello, Dolly! (1969), Fiddler on the Roof (1971), Cabaret (1972), Beauty and the Beast (1991) και Moulin Rouge! (2001)], μέχρι να επιστρέψει το είδος στην κορυφή. Το κατάφερε το Chicago (2002), που κέρδισε συνολικά έξι Όσκαρ και έδωσε επιπλέον στην Catherine-Zeta Jones το πολύτιμο αγαλματίδιο, με τις υπόλοιπες πρωταγωνίστριες (Renée Zellweger και Queen Latifah) να είναι επίσης υποψήφιες για τις ερμηνείες τους. Όσο για τον Richard Gere, που ήταν φαβορί έχοντας κερδίσει ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, τελικά του το πήρε ο Adrien Brody για την ερμηνεία του στο The pianist.

Στα χρόνια από τότε και μέχρι το βραβευμένο πέρυσι με έξι Όσκαρ και συνολικά 212 βραβεύσεις La La Land, μόνο το Les Misérables κατάφερε να πάρει το 2012 μια υποψηφιότητα στην κατηγορία.

Θα ξαναδούμε άραγε σύντομα μιούζικαλ να πρωταγωνιστεί στα μεγάλα βραβεία;

Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες Nova!

Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α' προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman

Oscars News
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ