Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια»

1

Γεια σας, με λένε Λήδα, είμαι φοιτήτρια στη σχολή Καλών Τεχνών και θέλω να σας κάνω μια πρόταση, δεν έχετε να κερδίσετε κάτι, είναι για την πτυχιακή μου.

- Να σου δώσω ένα σταθερό να με πάρεις να μην πληρώνεις; Καταλαβαίνεις για τί άνθρωπο μιλάμε», μου λέει όλο νόημα η Λήδα Στάμου, η προσφάτως πτυχιούχος της ΑΣΚΤ που είχε την ιδέα, στα πλαίσια της πτυχιακής της εργασίας, να συνδυάσει την φωνή και την παρουσία της Κατερίνας Στανίση με τη φωνή της Lana Del Ray στο κομμάτι Salvatore που συζητήθηκε πολύ (θετικά) απ' τη στιγμή που ανέβηκε στο YouTube εδώ και λίγες μέρες.

Και κατάλαβα καλά για τί άνθρωπο πρόκειται όταν μερικές ώρες αργότερα από την ώρα που μας επισκέφθηκαν οι δυο τους στο γραφείο αναγκάστηκα, όλο ντροπή, να την ξαναπάρω τηλέφωνο ζητώντας της να μου επαναλάβει όλα όσα μου είπε στη συνάντησή μας διότι το κασετοφωνάκι μου δεν είχε γράψει τίποτα απολύτως. Όλεθρος δηλαδή. «Γράψε το τηλέφωνο του σπιτιού να με πάρεις εδώ να στα ξαναπώ. Σιγά το πρόβλημα», με αποστόμωσε. Και ξεκίνησε να μου ξαναλέει την ιστορία.

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Στην αρχή φοβήθηκα λίγο διότι νόμιζα ότι θα το τραγουδούσα στα αγγλικά αλλά ευτυχώς μου ζήτησαν να τραγουδήσω το ρεφρέν το οποίο είχε και κάποιες ιταλικές λέξεις. Ε, και όσο να' ναι τα ιταλικά είναι πιο εύκολα απ' τα αγγλικά.

«Πριν κάποιους μήνες έκανα ορισμένες παραστάσεις με τον Καρελά σ' ένα μαγαζί στην Πατησίων, στο Ίλιον μαζί και με τους String Demons. Ήρθε λοιπόν η Λήδα, που είχε την ιδέα και που σπουδάζει στην Καλών Τεχνών, μαζί με τον Χάρη, τον σκηνοθέτη της, και προσπαθούσε να μου εξηγήσει για κάτι που ήθελαν να κάνουν μαζί μου. Μου έλεγαν διάφορα.. Όμως εγώ ήμουν μέσα στην ένταση της δουλειάς και δεν μπορούσα να καταλάβω και πολλά πράγματα. Τους έδωσα το τηλέφωνό μου να με πάρουν. Με πήρε η Λήδα και μου τα ξανάπε, αν και δεν τα κατάλαβα πολύ καλά. Όμως επειδή μου είπε πως ήταν φοιτήτρια έδειξα μια κατανόηση και της απάντησα "Βεβαίως, γιατί όχι; Να το κάνουμε." Κι έτσι ένα κυριακάτικο μεσημέρι που έκανε πολλή ζέστη πήγαμε στο σπίτι της Ξανθής, μιας επίσης νέας κοπέλας φίλης τους, η οποία θα έφτιαχνε λίγο τον ήχο. Όχι τίποτα επαγγελματικό. Επίτηδες θελήσαμε να μην το πάμε προς τα 'κει, γι' αυτό και δεν έγινε ηχογράφηση σε στούντιο. Έγιναν κάπως όλα πιο αυθόρμητα. Το γύρισμα έγινε μέσα σε ένα δωμάτιο του σπιτιού, μπροστά σε ένα μαύρο πανί. Μου έβαλαν να ακούσω το τραγούδι της Lana Del Ray.

Δεν την είχα ξανακούσει ποτέ. Την άκουσα μαζί τους και, αν και δεν μπορώ να συγκριθώ με την εμβέλειά της, μπορώ να πω ότι είμαστε πολύ κοντά φωνητικά. Εννοώ είναι μπάσα και η δική της φωνή και βγάζει κι ένα συναίσθημα, χωρίς να φωνάζει και να σπάει τζάμια.

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

Στην αρχή φοβήθηκα λίγο διότι νόμιζα ότι θα το τραγουδούσα στα αγγλικά αλλά ευτυχώς μου ζήτησαν να τραγουδήσω το ρεφρέν το οποίο είχε και κάποιες ιταλικές λέξεις. Ε, και όσο να' ναι τα ιταλικά είναι πιο εύκολα απ' τα αγγλικά. Οι λήψεις όλες και το τραγούδι έγιναν μέσα σε αυτό το δωμάτιο. Όλα έγιναν πολύ απλά. Γι' αυτό και βγήκε πολύ αληθινό.»

Από τη δική της πλευρά η Λήδα δεν πίστευε ότι θα το κάνει μέχρι και που πήγε να την πάρει απ' το σπίτι της. «Την βρήκα καλοκαιριάτικα με 40 βαθμούς να με περιμένει με ένα μπουκάλι νερό και το φουστάνι της σε μια τσάντα. Άκουσε πρώτη φορά το κομμάτι και άρχισε αμέσως να το σιγοτραγουδάει. Ήταν πολύ σημαντικό για μένα να της αρέσει και ευτυχώς της άρεσε, το ένιωσε και την αφήσαμε ελεύθερη να αυτοσχεδιάζει και να κάνει ό,τι θέλει στην κάμερα. Και τα έκανε όλα τέλεια. Ήταν μια μέρα με καύσωνα σε ένα διαμέρισμα στο Παγκράτι, με το Χάρη Λαλούση που έκανε το γύρισμα και την Ξανθή Γεωργακοπούλου-Ντάβου στην ηχογράφηση. Τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, ο καθένας με τα δικά του, ξαφνικά απόλυτα συντονισμένοι. Γι' αυτό ακριβώς αφήσαμε όσο μπορούσαμε το αποτέλεσμα ήσυχο και ακατέργαστο, όπως καταγράφηκε εκείνη τη στιγμή.»

Λίγο νωρίτερα η Λήδα μου είχε εξηγήσει ότι είχε πάντα μεγάλη αδυναμία και στην Κατερίνα Στανίση αλλά και στην Lana Del Ray. Η γενικότερη ιδέα της πτυχιακής- που περιλάμβανε γλυπτά, προβολές, σχέδια- έχει να κάνει με τη διαχείριση των γεγονότων την ώρα που συμβαίνουν και αφού έχουν συμβεί και πώς η μνήμη αλλοιώνει τη μορφή. «Σκέφτηκα να φτιάξω ένα βίντεο, ένα (ας πούμε) ντουέτο ανάμεσα σε δύο τραγουδίστριες ερωτικών τραγουδιών που, τουλάχιστον στο δικό μου το μυαλό, η μία (Lana Del Ray) τραγουδάει για την αγάπη όταν συμβαίνει και η άλλη (Κατερίνα Στανίση) όταν τελειώνει. Σαν να βάλαμε μαζί την ιέρεια της αρχής με την ιέρεια του τέλους, έτσι για να πιάσουμε όλο το φάσμα. Γιατί το Salvatore; Είναι το κομμάτι που ζητούσε ο κόσμος στην τελευταία συναυλία της Lana Del Ray στην Αθήνα και αυτή δεν το είπε. Οπότε το είπε η Στανίση!».

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
«Την βρήκα καλοκαιριάτικα με 40 βαθμούς να με περιμένει με ένα μπουκάλι νερό και το φουστάνι της σε μια τσάντα. Άκουσε πρώτη φορά το κομμάτι και άρχισε αμέσως να το σιγοτραγουδάει...». Η Λήδα Στάμου, που είχε την ιδέα, να «μιξάρει» Στανίση με Lana Del Ray, αγκαλιάζει τη Κατερίνα Στανίση στα γραφεία της LIFO... Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι έγινε στη παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας στην ΑΣΚΤ. « Όταν πήγα στην Σχολή και είδα τον κόσμο που το παρακολουθούσε στη μεγάλη οθόνη, συγκινήθηκα. Και είδα ότι ήταν κι εκείνοι πολύ συγκινημένοι και μου άρεσε πολύ αυτό. Πρόσεξε! Δεν είναι ότι κάνω ό,τι να ναι. Αλλά αυτά τα παιδιά με προσέγγισαν με μεγάλη ευγένεια και κατάλαβα τις καλές τους προθέσεις. Τα νοιάστηκα που ήταν φοιτητές. Θέλησα να τα βοηθήσω. Ε, και μου βγήκε σε καλό. Δεν το έκανα για όφελος δικό μου. Το έκανα γιατί μίλησε στη καρδιά μου. Έχω αδυναμία στη νεολαία και ειδικά στα παιδιά που προσπαθούν και θέλουν να σπουδάσουν. Και στην τελική δεν έκανα και κάτι εγώ. Τα παιδιά το έκαναν. Το φοβερό είναι ότι αν και έγινε με ερασιτεχνικό τρόπο το αποτέλεσμα είναι άψογο. Αυτή είναι διαφορά όταν κάτι έχει τέχνη μέσα του. Γιατί η τέχνη δεν θέλει και πολλές φανφάρες».

Για την ιστορία η Λήδα Στάμου αποφοίτησε με 9,71 στο μέσο όρο αν και η ίδια σχεδόν απολογείται λέγοντας « Γενικά βάζουν καλούς βαθμούς στην ΑΣΚΤ!»

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

info

H Κατερίνα Στανίση εμφανίζεται στο ΦΩΣ Live – Paparazzi στον Πειραιά ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της τραγούδι δια χειρός Ναταλίας Γερμανού και Λεωνίδα Σώζου και με τίτλο «Άλλη γυναίκα».

Μουσική
1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT