Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους

Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
16

Από τα παιδιά που άκουσαν να τους διαβάζουν τις ιστορίες των Αδελφών Γκριμ στην πρώτη έκδοση, σήμερα δεν θα πρέπει να ζουν ούτε τα δισέγγονά τους. Αυτά τα παιδιά, του 1812, ήταν και τα μόνα που άκουσαν τις αυθεντικές ιστορίες όπως τις πρωτοδημοσίευσαν τα δυο αδέλφια, ο Jacob και ο Wilhelm Grimm, στο βιβλίο τους Children"s and Household Tales. Το 1815 κυκλοφόρησαν και έναν δεύτερο τόμο με ιστορίες, ανυποψίαστοι για την επιτυχία που θα είχαν τα βιβλία τους και τι θα επακολουθούσε.

Τα παραμύθια τους αγαπήθηκαν πολύ από εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο και ιστορίες όπως της Ραπουνζέλ, του Χάνσελ και της Γκρέτελ και της Σταχτοπούτας έγιναν παγκοσμίως τα απόλυτα κλασικά παραμύθια. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ο τρόπος που αναγκάστηκαν να αλλάξουν πολλές από τις ιστορίες τα επόμενα χρόνια και όσο πιο δημοφιλείς γίνονταν, τόσο περισσότερο τις πετσόκοβαν και τις έκαναν «παιδικές».

Για περισσότερα από σαράντα χρόνια και στις επόμενες έξι εκδόσεις τις ξαναέγραφαν, αφαιρούσαν κομμάτια, άλλαζαν το τέλος, έβγαζαν ό,τι ήταν αιματηρό και σκοτεινό ή προκαλούσε τα ήθη της εποχής [η εκκλησία φυσικά έπαιξε σημαντικό ρόλο στην λογοκρισία] μετατρέποντας τα πανέμορφα ανατριχιαστικά παραμύθια σε εξευγενισμένα και «όπως αρμόζει σε παιδιά» με διδακτικό τέλος.

Πολλές ιστορίες –τουλάχιστον 50- αναγκάστηκαν να τις πετάξουν εντελώς επειδή «δεν επιδέχονταν βελτίωσης», καταλήγοντας στις 100 που κυκλοφορούσαν όλα αυτά τα χρόνια μεταφρασμένες σε κάθε γλώσσα του κόσμου.
 

Σε ένα παραμύθι τους που ονομάζεται How the Children Played at Slaughtering μια παρέα παιδιών παίζει τον χασάπη και το γουρούνι. Εκεί που παίζουν, ένα αγόρι κόβει το λαιμό του μικρού αδερφού του και η μητέρα τους αφηνιάζει και του καρφώνει το μαχαίρι στην καρδιά. Στο μεταξύ το τρίτο παιδί της, το μωρό, το έχει ξεχάσει στο μπάνιο και πνίγεται στην μπανιέρα. Μετά κρεμιέται να γλιτώσει από τις τύψεις, όσο για τον άντρα της, όταν φτάνει στο σπίτι πεθαίνει απ' τον καημό του.

Διαβάζοντας την απίθανη έκδοση με το σύνολο των ιστοριών από την πρώτη έκδοση, ολοκληρωμένες, αλογόκριτες και όπως ακριβώς τις συνέλαβαν και τις έγραψαν τα δύο αδέρφια, αντιλαμβάνεσαι πώς μπορεί να καταστραφεί ένα αριστούργημα όταν προσπαθήσουν να το κάνουν ανώδυνο. Η τελική έκδοση του 1857 που υπήρχε μέχρι τώρα δεν έχει καμία σχέση με την αρχική του 1812 και φυσικά δεν είναι ακριβώς για παιδιά.

Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Η κακιά στη Χιονάτη δεν είναι μητριά, είναι η κανονική μάνα της που θέλει να σκοτώσει το σπλάχνο της και αν νομίζεις ότι η πραγματικότητα ξεπερνάει τα παραμύθια, σε μια άλλη ιστορία μια μάνα είναι τόσο απελπισμένη από την φτώχια και τόσο λυσσασμένη από την πείνα που λέει στην κόρη της «πρέπει να σε σκοτώσω για να βρω κάτι να φάω».
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Ο Διάβολος και το πράσινο παλτό

Η Ραπουνζέλ μένει έγκυος από τον πρίγκιπά της, την Ωραία Κοιμωμένη την βιάζει ένας παντρεμένος βασιλιάς στον ύπνο της κι όταν ξυπνάει γεννάει δίδυμα, αυτός παρατάει την βασίλισσα για να παντρευτεί την κοιμωμένη, η βασίλισσα προσπαθεί να τους σκοτώσει, ενώ ο βασιλιάς εξολοθρεύει την βασίλισσα για να παντρευτεί τελικά τη βιασμένη.

Η κακιά στη Χιονάτη δεν είναι μητριά, είναι η κανονική μάνα της που θέλει να σκοτώσει το σπλάχνο της και αν νομίζεις ότι η πραγματικότητα ξεπερνάει τα παραμύθια, σε μια άλλη ιστορία μια μάνα είναι τόσο απελπισμένη από την φτώχια και τόσο λυσσασμένη από την πείνα που λέει στην κόρη της «πρέπει να σε σκοτώσω για να βρω κάτι να φάω».

Στην Κοκκινοσκουφίτσα και η γιαγιά και η εγγονή καταλήγουν μεζεδάκι του κακού λύκου, ενώ στην Σταχτοπούτα ο πατέρας θέλει να παντρευτεί την κόρη του! Σε άλλη μία που ονομάζεται How the Children Played at Slaughtering μια παρέα παιδιών παίζει τον χασάπη και το γουρούνι. Εκεί που παίζουν, ένα αγόρι κόβει το λαιμό του μικρού αδερφού του και η μητέρα τους αφηνιάζει και του καρφώνει το μαχαίρι στην καρδιά. Στο μεταξύ το τρίτο παιδί της, το μωρό, το έχει ξεχάσει στο μπάνιο και πνίγεται στην μπανιέρα. Μετά κρεμιέται να γλιτώσει από τις τύψεις, όσο για τον άντρα της, όταν φτάνει στο σπίτι πεθαίνει απ' τον καημό του.

Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Το χρυσό κλειδί
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Το κόκκαλο που τραγουδούσε

Αυτά και άλλα πολλά που έχουν πολύ μεγαλύτερο σασπένς και ενδιαφέρον από τις χριστιανικές εκδοχές που κοίμισαν εκατομμύρια παιδιά όλα αυτά τα χρόνια μετέφρασε ο Jack Zipes, καθηγητής λογοτεχνίας και Γερμανικών στο πανεπιστήμιο της Μινεσότα, και κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στα αγγλικά πριν από μερικούς μήνες σε μια εξαιρετική έκδοση του Princeton University Press με εικονογράφηση της Andrea Dezsö. Υπήρχε σε ένα σωρό λίστες με τα καλύτερα βιβλία της περσινής χρονιάς και δικαιολογημένα.


Tip: Οι ιστορίες που αφαιρέθηκαν για να μην προσβάλλουν την θρησκευτική ευαισθησία της μεσαίας τάξης είναι οι καλύτερες.

Το αν μπορείς να τις διαβάσεις σε ένα παιδί πριν πάει για ύπνο είναι ένα άλλο θέμα που σηκώνει μεγάλη συζήτηση...

Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Οι τρεις κλώστρες
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Τα δώδεκα αδέλφια
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Ο πρίγκηπας βάτραχος ή ο καρδιοσφιγμένος Χάινριχ
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
O σπουργίτης νονός
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Ο Χανς, το εξυπνοπούλι
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Ο νονός
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Νεαρός Γίγας
Τα παραμύθια των αδελφών Grimm στην αρχική hardcore εκδοχή τους Facebook Twitter
Ο Αγριάνθρωπος

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 31.12.2016

Design
16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι στα Εξάρχεια με έναν extreme πίνακα για καλωσόρισμα

Design / Ένα σπίτι όπου «welcome» σου λέει ένας καθόλου σοβαροφανής πίνακας

Όλα ξεκίνησαν με έναν μπουφέ που δεν ήταν καν προς πώληση. Η Τζάσμιν τον διεκδίκησε με πείσμα και τελικά τον απέκτησε. Από τότε, έβαλε στόχο να προσθέτει κάθε χρόνο ένα διαχρονικό κομμάτι design στη συλλογή της. Και τα κατάφερε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Design / Η αρχιτεκτονική ως πεδίο διαρκούς αναστοχασμού

Το p+Research+Design της POTIROPOULOS+PARTNERS λειτουργεί ως χώρος ελεύθερης σκέψης, πειραματισμού και συστηματικής αναστοχαστικής πρακτικής. Τροφοδοτεί τον σχεδιασμό με νέα ερεθίσματα, ενδυναμώνει τη δημιουργικότητα και θεμελιώνει τη φιλοσοφική και σχεδιαστική θέση του γραφείου.
THE LIFO TEAM
Το τοπίο πρώτα:  Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Design / Το τοπίο πρώτα: Μια νέα ανάγνωση του τουριστικού σχεδιασμού

Σε μια εποχή που ο τουρισμός απειλεί τα ίδια τα τοπία που τον καθιστούν ελκυστικό, το γραφείο doxiadis+ αναπτύσσει μια στρατηγική σχεδιασμού με αφετηρία το τοπίο ως πόρο, ως εμπειρία και ως πολιτισμικό αφήγημα.
THE LIFO TEAM
Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Design / Ένα σπίτι που σου φτιάχνει τη διάθεση

Το σπίτι της Κρις Μπέτα στο Παγκράτι -με το σπασμένο φωτιστικό, τις 70s καρέκλες, ένα χαλί που κάποτε βρισκόταν στην είσοδο ενός θρυλικού κλαμπ της Θεσσαλονίκης και τα κορνιζαρισμένα συναισθήματα- κουβαλά τόση πληροφορία, που για εκείνη λειτουργεί κατευναστικά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι σαν το χάδι της γιαγιάς

Design / Ένα σπίτι στο Κερατσίνι, γεμάτο με ενθύμια μιας άλλης εποχής

Με μια παλιά τηλεόραση, βιντεοκασέτες και κάδρα που αφηγούνται ιστορίες, το σπίτι της ηθοποιού Τζωρτζίνας Λιώση είναι ένα καταφύγιο μνήμης και συναισθημάτων – όχι απλώς ένας τόπος διαμονής.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM