Είναι καλό τελικά το νέο άλμπουμ του Kanye West;

Είναι καλό τελικά το νέο άλμπουμ του Kanye West; Facebook Twitter
4

Είναι καλό τελικά το νέο άλμπουμ του Kanye West; Facebook Twitter
Το The Life of Pablo του Kanye West κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό αποκλειστικά από το Tidal που έκανε κάπως δύσκολη την πρόσβαση του αν δεν ήσουν μέλος του μουσικού πόρταλ του Jay-Z...
 

 

Το The Life of Pablo του Kanye West κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό αποκλειστικά από το Tidal που έκανε κάπως δύσκολη την πρόσβαση του αν δεν ήσουν μέλος του μουσικού πόρταλ του Jay-Z. Γι' αυτό το λόγο, το έχουν κατεβάσει παράνομα πάνω από 500.000 φορές και ήδη είναι από τα πιο πολυσυζητημένα άλμπουμ της χρονιάς, κυρίως λόγω των εξωφρενικών δηλώσεων του διάσημου ράπερ. Μέχρι και το pornhub ήθελε να κερδίσει δημοτικότητα με το να ανεβάσει στις σελίδες του για λίγες ώρες πριν το πάρουν χαμπάρι και το κατεβάσουν αμέσως. Αξίζει όμως την φασαρία που έχει προκαλέσει; Ζητήσαμε την γνώμη 5 ραδιοφωνικών παραγωγών και μουσικών κριτικών και να τι μας είπαν:

 

Δημήτρης Όρλης 

InnerSound Radio 

Η μέση άποψη που σχηματίζει κανείς παρακολουθώντας τη συνολική πορεία του Kanye West τα τελευταία χρόνια καθρεφτίζεται σχεδόν ιδανικά και στο καινούριο του άλμπουμ. Είναι η άποψη που εκφράζεται με την απορία του πώς γίνεται κάποιος να είναι τόσο καλός σ' αυτό που κάνει, ως μουσικός, και ταυτόχρονα τόσο ανυπέρβλητα ενοχλητικός και εριστικός, ως άνθρωπος. Στο 'The Life Of Pablo', τίτλο στον οποίο κατέληξε μετά από αρκετές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει μια δουλειά που βρίθει από ενδιαφέρουσες μουσικές ιδέες, ωραία samples και στίχους σχετικούς με το πόσο ιδιοφυής είναι ή πόσο το αγνοεί αυτό ο κόσμος. Το να κατηγορείται ένας ράπερ, όμως, για τον εγωισμό του είναι λίγο άτοπο, αλλά ο τρόπος που το κάνει μερικές φορές ξεπερνάει πολλά «νοητά» όρια. ("I feel like me and Taylor might still have sex, Why? I made that bitch famous"). Το ‘The Life Of Pablo’ έχει αρκετές καλές στιγμές, αυτές άλλωστε ποτέ δε λείπουν από ένα άλμπουμ του West. Πέρα από τους στίχους για την Taylor Swift, στο ‘Famous’ ακούγεται πολύ ευχάριστα μέρος του ‘Bam Bam’ της Sister Nancy, και επίσης ξεχωρίζουν τα ’30 Hours’ και ‘No More Parties In LA’ λίγο πριν το κλείσιμο. Το τελευταίο έχει και λίγη από την αίγλη του Kendrick Lamar, ο οποίος, μαζί με τη Rihanna και τον Pharrell Williams, είναι οι περισσότερο δημοφιλείς από τους πολλούς που συμμετέχουν. Το άλμπουμ ξεκινάει από τη gospel και στο σύγχρονο hip hop του συνδυάζει διάφορα μουσικά στοιχεία που φτάνουν μέχρι και την electronica. Παραγεμισμένο με ιδέες, είναι ένα αναμφίβολα μια αξιόλογη δουλειά, αλλά διαφέρει πολύ από το πιο άμεσο και «στοχευμένο» ‘Yeezus’ του 2013, κάτι που ίσως φανερώνει και το μικρό χάος που πιθανότατα επικρατεί στο μυαλό το Yeezy τελευταία. Πού να έρθει και το 2020 όταν θα κατέβει στις εκλογές, όπως λέει, μεταξύ πολλών άλλων, στο ‘Facts’.

Άρης Καζακόπουλος

Avopolis.gr

Η ιδιαιτερότητα του άλμπουμ αυτού σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα του Kanye West έχει να κάνει με το θέμα της συνοχής. Το The Life Of Pablo μοιάζει με μια πελώρια, πολύχρωμη μουσική κουρελού, πάνω στην οποία έχουν πρόχειρα ραφτεί ποικιλόμορφες ηχητικές υφές, ώστε κάθε μία να ακούγεται μεμονωμένα ενδιαφέρουσα, αλλά χωρίς καμία μέριμνα για την ομοιογένειά τους. Σε δυσκολεύει έτσι πάρα πολύ να το διαχειριστείς ως ολοκληρωμένο άλμπουμ, μα λειτουργεί θαυμάσια ως δεξαμενή εξαιρετικών tracks. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να μην σταθείς σε κομμάτια όπως τα "Real Friends" και "No More Parties In L.A." που προηγήθηκαν της κυκλοφορίας του, ούτε μπορείς να μην απολαύσεις τη συνεργασία με τη Rihanna στο "Famous" ή το υπέροχο, φουτουριστικό gospel "Ultralight Beam". Δεν μπορείς να μην θαυμάσεις αυτό το χωνευτήρι φανταστικού sampling και «άρρωστων» beats, όσο κι αν η απουσία συνεκτικότητας ενοχλεί όλους εμάς που έχουμε μάθει να ακούμε ολόκληρους δίσκους –γεγονός που αναπόφευκτα το συγκρατεί και μερικά σκαλιά κάτω από τα επίπεδα των κορυφαίων δισκογραφικών καταθέσεων του εγωκεντρικού ράπερ. Υπό αυτήν την έννοια, βέβαια, μπορεί να θεωρηθεί γνήσιο τέκνο της εποχής του: της εποχής δηλαδή του αργού θανάτου των άλμπουμ και της επιστροφής στα singles.

 

Μιχάλης Τσαντίλας

Avopolis.gr

Κακά τα ψέματα, τον κάθε νέο δίσκο του Kanye West κάθεσαι και τον ακούς. Κι αυτό γιατί ξέρει να φτιάχνει καλούς δίσκους, το έχει αποδείξει αυτό καταθέτοντας 3-4 πολύ καλά έως σπουδαία άλμπουμ στο παρελθόν. Το καινούργιο του μπορεί να μην έχει εκπλήξεις, μπορεί να μην πιάνει προηγούμενες κορυφές, έχει όμως και πάλι πολλά άξια τραγούδια. Επίσης, το Life Of Pablo είναι σημαντικό γιατί επαναφέρει τη συζήτηση περί «διαχωρισμού» του καλλιτέχνη από το έργο του, ακυρώνοντας τα επιχειρήματά της: να ένας τυπάς που είναι μεγαλομανής, επηρμένος, άξεστος, προορισμένος να κατακτά με κάθε επόμενη δημόσια κίνησή του τον χαρακτηρισμό με τα τρία άλφα, ο οποίος όχι μόνο τα φορά όλα αυτά σαν παράσημα, αλλά βρίσκει τον τρόπο να τα περνάει στο έργο του φτιάχνοντας ενίοτε συναρπαστικές δουλειές. Πολλές διεθνείς κριτικές χαρακτηρίζουν τον δίσκο «ημιτελή». Μήπως όμως μας διαφεύγει κάτι; Γιατί, όπως το βλέπω εγώ, το Life Of Pablo είναι ένα απόλυτα σύγχρονο έργο, ακριβώς επειδή ενσωματώνει την αποσπασματικότητα, το φευγαλέο και την πανταχόθεν συνδιαμόρφωση που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη ζωή και ειδικότερα τον χώρο των social media, όπου τόσο φωνακλάδικα κατοικεί και ο ίδιος ο West. Έτσι όπως το έφτιαξε, μοιάζει να λέει: «βάλτε κι εσείς κάτι, σας άφησα χώρο». Να δείτε που την επόμενη φορά θα μας πασάρει τα αμιξάριστα μέρη και θα μας πει να φτιάξουμε το άλμπουμ όπως γουστάρουμε.

 

Σπύρος Ζουπάνος

ραδιοφωνικός παραγωγός στον http://www.intersonik.net/ 

  

Δεν είμαι ειδικός ούτε στο hip hop ούτε στις show business, και ο εν λόγω κύριος είναι εξέχουσα μορφή και στις 2 κατηγορίες. Οπότε με τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, θεωρώ ότι ο Κanye West είναι άριστος δημοσιοσχετίστας/ businessman/ selfpromoter, δηλαδή δεν είναι είναι τυχαίο που έχει καταφέρει να ασχολείται με τα καμώματά του (γνωστά όλα και τουλάχιστον γελοία τις περισσότερες φορές , δεν χρειάζονται υπενθύμιση ) ένα  παγκόσμιο κοινό εθισμένο στις σαπουνόπερες. Από μουσική όμως; Δεν έχω εντρυφήσει σε προηγούμενες δουλειές του, παρά μόνο στο πρόσφατο Life of Pablo κυρίως από περιέργεια (τσίμπησα από το hype, το ομολογώ). Προσπερνώντας το στιχουργικό κομμάτι ( όπου αποκαλύπτεται η ναρκισσιστική διαταραχή του ), και ενώ αιωρείται μια αίσθηση νέο - gospel ,μιλάμε για την αποθέωση των samples , τα οποία είναι πράγματι ευφυή, και αν τα βρήκε μόνος του μπράβο του, αλλά σίγουρα δεν είναι επιπέδου Βeastie Boys ή DJ Shadow ας πούμε. Συνθέσεις να σου εντυπωθούν  δεν έχουμε, άντε 3-4 , σε αντίθεση πχ με τον αληθινά σπουδαίο Kendrick Lamar.  Άλλωστε,  όχι τυχαία , στο καλύτερο track του δίσκου συμμετέχει ο τελευταίος. Γενικό συμπέρασμα (απολύτως υποκειμενικό): Θέλουμε ένα καλύτερο mainstream και το θέλουμε τώρα!


Αθανάσιος Θηρίου

POPLIE

Κάτι που σίγουρα λείπει από το 8ο εγχείρημα του Mr. West είναι το μοντάζ. Ενώ υπάρχουν πολύ καλές ιδέες η δομή είναι τόσο χαοτική που δεν αναδεικνύει το περιεχόμενο. Ιδίως με τις πρώτες ακροάσεις νομίζει κανείς πως το άλμπουμ είναι τόσο αυτό-αναφορικό που όχι μόνο περιέχει παραγωγές που παραπέμπουν σε διάφορα σημεία της καριέρας του παρελθόντος του, αλλά εναλλάσσεται και το flow του ανάλογα. Φτάνοντας όμως στο acapella ‘I Love Kanye’ αρχίζει να γίνεται πλέον φανερό ότι αυτό είναι το concept του άλμπουμ. Πρόκειται για μια δημιουργία τόσο προσωπική που όπως και κάθε άνθρωπος, έχει τα ups και τα downs του και κυριότερα, δεν κινείτε μόνο προς μία κατεύθυνση. Πιθανόν γι’ αυτό καθυστέρησε τόσο το άλμπουμ, γι’ αυτό δεν είχε σταθερό τίτλο και εξώφυλλο μέχρι λίγο πριν κυκλοφορήσει. Στιχουργικά είναι πολύ μακριά από το MBDTF(2010) που είναι η πιο ώριμη δουλειά του μέχρι τώρα. Έχοντας όμως για άλλη μια φορά σημεία που δεν θυμίζουν τίποτα απολύτως, απ’ ότι έχει ακουστεί σ’ αυτό το είδος όπως τα αριστουργηματικά ‘30 Hours’ και ‘FML’, κάνει σχεδόν τους πάντες να κοιτούν πάλι προς το μέρος του. Αλλά το TLOP σίγουρα δεν είναι ένα τελειωμένο άλμπουμ. Που και πως θα είναι η συνέχεια Mr. West;

Είναι καλό τελικά το νέο άλμπουμ του Kanye West; Facebook Twitter
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ