Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή"

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Αριστερά: σκίτσο του Χιου Γκλας (1830). Δεξιά ο Λεονάρντο Ντι κάπριο στην ταινία "Η επιστροφή"
2

Ως πού μπορεί να οδηγήσει μια πράξη προδοσίας;  Μπορείς να επιβιώσεις όταν σε έχει κομματιάσει κυριολεκτικά μια αρκούδα; Ο πόνος ξεπερνιέται μπροστά στην δίψα για εκδίκηση; Και όλα αυτά με φόντο την εμβληματική αχαρτογράφητη  άγρια φύση των Ηνωμένων Πολιτειών. Μιλάμε για την θρυλική  ιστορία του Χιου Γκλας που διατρέχει τις σελίδες  του βιβλίου «Η Επιστροφή», του συγγραφέα, Μάικλ Πανκ. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα αποτελεί μια από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες για τον θρίαμβο της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένας ύμνος στην ανθρώπινη θέληση  αλλά και  ένα αφήγημα που καταδεικνύει το  πόσο μακριά μπορεί  να φτάσει ένας άντρας όταν το μόνο που επιδιώκει είναι η πιο σκληρή εκδίκηση. Το συγκεκριμένο συγγραφικό πόνημα είναι που  ενέπνευσε την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία που θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες  την ερχόμενη Πέμπτη και σκηνοθέτησε ο βραβευμένος με Όσκαρ, Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, σε μια ερμηνεία που οι κριτικοί προεξοφλούν  ότι  πιθανόν θα του χαρίσει το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του. Πάντως, πριν λίγες μέρες, «Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» κέρδισε τρεις Χρυσές Σφαίρες εκ των οποίων  «Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α' Ανδρικού Ρόλου».

Σε μια αποστολή, στις 24 Αυγούστου του 1823, έρχεται αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο με μια αρκούδα. Η συνέχεια είναι ανατριχιαστική, αφού αρκούδα επιτίθεται στον Γκλας και τον κατακρεουργεί αφήνοντάς τον κατάκοιτο με σοβαρότατα τραύματα. Ο θάνατός του θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιος.

Ας επιστρέψουμε όμως στο περιεχόμενο του βιβλίου (και στην αληθινή ιστορία του Γκλας, όπως έφτασε από στόμα σε στόμα στη σύγχρονη εποχή) δίνοντας μια γεύση για την υπόθεση που σε κρατά καθηλωμένο από τις πρώτες γραμμές μέχρι και την τελευταία σελίδα. Η εποχή που εξελίσσονται  οι περιπέτειες που καταγράφει ο Μάικλ Πανκ αφορά την Αμερική του 19ου αιώνα και το κυνήγι της γούνας που κυριαρχούσε τότε ως  μια κερδοφόρα επιχείρηση. Πολλές ομάδες αντρών πήγαιναν στα βουνά αναζητώντας αρκούδες, με σκοπό να  τις σκοτώσουν, να τις γδάρουν και στην συνέχεια  να πουλήσουν  την γούνα τους.  Κάπως έτσι, το 1823,  οι παγιδευτές της «Γουνεμπορικής Εταιρείας Βραχώδη Όρη» ζουν μια σκληρή ζωή, γεμάτη κινδύνους και απρόβλεπτες συνθήκες.  Ένας από τους πιο αξιόλογους άντρες της εταιρείας είναι και ο ήρωας του βιβλίου, ο Χιου Γκλας ο οποίος  έχει δοκιμαστεί στις δυσκολίες των βουνών και θεωρείται εξαιρετικός παγιδευτής. Όμως όλα θα αλλάξουν όταν σε μια αποστολή, στις 24 Αυγούστου του 1823,  έρχεται αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο με μια αρκούδα. Η συνέχεια είναι ανατριχιαστική, αφού αρκούδα επιτίθεται στον Γκλας και τον κατακρεουργεί αφήνοντάς τον κατάκοιτο με σοβαρότατα τραύματα. Ο θάνατός του θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιος. Δίπλα του παραμένουν οι συνοδοιπόροι του,  Τζον Φιτζέραλντ και  Τζιμ Μπρίτζερ, ώστε να τον φροντίσουν μέχρι  την ταφή του. Τελικά εκείνοι, φοβούμενοι και για τον δικό τους θάνατο, αποφασίζουν να τον ληστέψουν και να τον εγκαταλείψουν.  Ο Χιου Γκλας ορκίζεται εκδίκηση και όπως θα διαπιστώσουμε αυτό είναι που θα τον κρατήσει στη ζωή. Με ασύγκριτη  τόλμη και αποφασιστικότητα, σέρνεται για εκατοντάδες χιλιόμετρα, έρχεται αντιμέτωπος με Ινδιάνους και κυνηγούς, το ασύλληπτο κρύο και τις δυσκολίες του χιονισμένου Αμερικανικού Βορρά ενώ παλεύει με την πείνα και τον πόνο από τις φοβερές πληγές του. Όσοι ανατρέξουν στο βιβλίο θα αντιληφθούν ότι ο Μάικλ Πανκ δεν στρογγυλεύει καθόλου το θρύλο και περιγράφει σοκαριστικές λεπτομέρειες από το κυνήγι της τροφής του Χιου Γκλας.  

 

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Η εποχή που εξελίσσονται οι περιπέτειες που καταγράφει ο Μάικλ Πανκ αφορά την Αμερική του 19ου αιώνα και το κυνήγι της γούνας που κυριαρχούσε τότε ως μια κερδοφόρα επιχείρηση. Πολλές ομάδες αντρών πήγαιναν στα βουνά αναζητώντας αρκούδες, με σκοπό να τις σκοτώσουν, να τις γδάρουν και στην συνέχεια να πουλήσουν την γούνα τους. Κάπως έτσι, το 1823, οι παγιδευτές της «Γουνεμπορικής Εταιρείας Βραχώδη Όρη» ζουν μια σκληρή ζωή, γεμάτη κινδύνους και απρόβλεπτες συνθήκες.
 

 

Στην ιστορία,συμφωνα με τις ιστορικες πληροφοριες έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον ότι ο ήρωας Χιου Γκλας κάνει τα πάντα. Ξεπερνά  τα όρια του, με σκοπό να βρει τους συντρόφους του, που του πήραν τα πάντα και τον άφησαν αβοήθητο, ώστε να τους σκοτώσει. Όμως, μετά από αλλεπάλληλες δυσκολίες που διαρκούν περίπου εφτά εβδομάδες, ο Γκλας  φτάνει στο προορισμό του αλλά η εκδίκηση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.  Ο λόγος είναι ότι  ο Φιτζέραλντ είχε παραιτηθεί από κυνηγός και πλέον συμμετείχε στον στρατό ενώ μαζί του την γλιτώνει και ο Μπρίνγκερ αφού ο Γκλας επέλεξε να  χαρίσει και στους δύο  την ζωή τους. Αργότερα,  ο Χιου Γκλας επέστρεψε και πάλι στα βουνά, εξακολουθώντας  να κυνηγάει άγρια ζώα και σκοτώθηκε δέκα χρόνια αργότερα από την φυλή των Αρικάρα.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι ο συγγραφέας του βιβλίου, Μάικλ Πανκ, σήμερα υπηρετεί ως Εμπορικός Αντιπρόσωπος και Πρεσβευτής των ΗΠΑ στη μόνιμη αντιπροσωπεία τους στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, στη Γενεύη της Ελβετίας. Επιπλέον, έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας του Λευκού Οίκου και στο Κονγκρέσο ενώ έχει εργαστεί ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μοντάνα.

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Σκηνές από την ταινία του Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου

Ο θρύλος του Χιου Γκλας είναι συμβολικός, μιλά για μια εποχή που οι νόμοι δεν είχαν καμία ισχύ, καταδεικνύει την σχέση του ανθρώπου με την φύση και υπογραμμίζει τις ψυχολογικές βαθμίδες που μπορεί να προκαλέσουν απρόσμενοι κίνδυνοι. «Ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα; Από τι είμαστε φτιαγμένοι και για τι είμαστε ικανοί; Για πάνω από πέντε χρόνια, αυτό το πρότζεκτ ήταν ένα όνειρο για μένα. Είναι μια έντονη, συναισθηματική ιστορία με ένα πανέμορφο, επικό φόντο, που εξερευνά τις ζωές ανθρώπων, οι οποίοι υπέφεραν σωματικά αλλά εξελίσσονται πνευματικά. Προσπαθήσαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό που περνούσαν τότε οι άνδρες αυτοί. Και περάσαμε πολλές σωματικές και τεχνικές δυσκολίες για να βγάλουμε κάθε ειλικρινές συναίσθημα από την απίστευτη αυτή περιπέτεια», δήλωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας, Αλεχάντρο Γ. Ινιαρίτου ενώ ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, πρόσθεσε «είναι ένα απίστευτο ταξίδι μέσα από τα σκληρότερα στοιχεία της αχαρτογράφητης Αμερικής. Μιλά για την δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος. Η ιστορία του Γκλας είναι θρυλική αλλά ο Αλεχάντρο την χρησιμοποιεί για να διερευνήσει το τι σημαίνει να έχεις τα πάντα εναντίον σου, τι μπορεί να υπομείνει το ανθρώπινο πνεύμα και τι σου συμβαίνει όταν όντως τα υπομένεις όλα».

Εν κατακλείδι, ατμόσφαιρα εποχής, τοπικό χρώμα, εκδικητική μανία και  ένα μοναχικό ταξίδι που συμπληρώνουν όλα τα συστατικά  μιας συναρπαστικής ιστορίας της Άγριας Δύσης ενώ παράλληλα  ερχόμαστε αντιμέτωποι με υπαρξιακά ερωτήματα, απόκρυφα ένστικτα και παιχνίδια μυαλού που μπορεί να γεννήσει  η κοντινή απόσταση στο θάνατο. 

Το μυθιστόρημα «Η Επιστροφή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Key Books»

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM