Το 2015 έσκισε παγκοσμίως η, κατά πολλούς «βαρετή, μαύρη μουσική». Γιατί;

Το 2015 έσκισε παγκοσμίως η, κατά πολλούς «βαρετή, μαύρη μουσική». Γιατί; Facebook Twitter
5

«Κάθε χρόνο ο ίδιος προβληματισμός, 40 σχεδόν χρόνια στην ΕΡΤ και τώρα στο apotis4stis5.com για την κατάρτιση μιας λίστας με τα καλύτερα που θα σου επιτρέπει να αισθάνεσαι ωραία με τον εαυτό σου, να αντιπροσωπεύει αυτά που σου άρεσαν μέσα στην χρονιά και παράλληλα να μην σε κάνει ευάλωτο στο μέλλον.» λένε ο Κώστας Ζουγρής και ο Γιάννης Πετρίδης, παρουσιάζοντάς μας τη φετινή τους λίστα. 

Και συνεχίζουν: «Ουσιαστικά αυτό είναι που κρίνει τις λίστες της κάθε χρονιάς. Η σωστή επιλογή είναι αυτή που θα την κοιτάξεις ύστερα από μερικά χρόνια και δεν θα νοιώσεις άσχημα.

Οι λίστες που κάνουμε κάθε χρόνο είναι ενδεχομένως διαφοροποιημένες από αυτές που βλέπουμε σε άλλες Ελληνικές πηγές. Όπως έγραψε κάποιος, η λίστα με τα τραγούδια έχει πολλά μαύρα και αρκετά άγνωστα.

Το άγνωστα βέβαια είναι υποκειμενικό, αν πάει κάποιος στην Αμερική ή την Αγγλία και ακούσει ραδιόφωνο θα νομίζει ότι είναι σε άλλο πλανήτη, αν ακούσει βέβαια ραδιόφωνο στην Ελλάδα θα ξέρει ότι είναι στην πατρίδα.

Διαβάσαμε ότι θα κλείσει η Ελληνική έκδοση του MTV, τυχαίο; Μάλλον όχι, η χώρα έχει γυρίσει σε επίπεδα μουσικής ενημέρωσης που υπήρχαν πριν από 55 χρόνια.» 

Τα 30 καλύτερα τραγούδια του 2015

1 “Hotline Bling”-Drake

2 “King Kunta”-Kendrick Lamar

 

 

3 “Let It Happen”-Tame Impala

 

 

4 “Flesh Without Blood”-Grimes

 

 

5 “Can’t Feel My Face”The Weeknd

 

 

 

6 “Alright”-Kendrick Lamar

 

 

7 “Loud Places” [ft. Romy]-Jamie xx

 

 

8  “Pedestrian at Best” -Courtney Barnett

 

 

9 “I Know There’s Gonna Be (Good Times)” [ft. Young Thug and Popcaan]-Jamie XX

 

 

10 “REALiTi”-Grimes

 

'

11 'King''-Years and Years

 

 

12 “Hello”-Adele

 

 

13 "Earned It"-The Weeknd

 

 

14 "Can't Keep Checking My Phone"-Unknown Mortal Orchestra

 

 

15 “Should Have Known Better”-Sufjan Stevens

 

16 “The Blacker the Berry”-Kendrick Lamar

 

17 “No Sleeep”-Janet Jackson Ft. J. Cole

 

 

18 "Ship to Wreck"-Florence and the Machine

 

 

19 ''Spit It Out''-Maccabees

 

 

20 "Magnets"-Disclosure feat. Lorde

 

21 ''Know Your Self''-Drake

 

22 “Coffee”-Miguel

 

 

23 "Mr. Misunderstood"-Eric Church

 

 

24 “Energy”-Drake

 

 

25 "Trap Queen"-Fetty Wap

 

 

26 "Trying"-Bully

 

 

27 "What Went Down"-Foals

 

 

28 "The Hills"-The Weeknd

 

 

29 "Lean On"-Major Lazer feat. Mø, DJ Snake

 

 

30 "Adventure of a Lifetime"-Coldplay

 

 

 

και ένα extra

 

''WTF (Where They From)''-Missy Elliott & Pharrell Williams

 

***

Στο apotis4stis5.com υπήρξαν αντιδράσεις. «Ζουμε περιεργες εποχες....Μαλλον μεγαλωσαμε αρκετα» έγραψε κάτι. «Θα δεχομουν να διαφερουμε στην σειρα καταταξης αλλα εδω εχετε ματια μονο για βαρετη μαυρη μουσικη. 3 Drake, 3 Kendrick, 3 The Weeknd ήμαρτον!»

Είναι αλήθεια πως η μαύρη μουσική φέτος έσκισε, όχι μόνο στη λίστα των Πετρίδη-Ζουγρή αλλά και σχεδόν σε κάθε λίστα που έγινε παγκοσμίως. Τώρα, το αν είναι βαρετή (κατά τη γνώμη μου, ειδικά η φετινή πολύ!) είναι υποκειμενικό.

Πάντως οι δύο σπουδαίοι άνθρωποι της μουσικής και δάσκαλοι των περισσοτέρων από εμάς απαντούν:

«Οι Έλληνες φίλοι του εναλλακτικού περιθωριακού ροκ δεν έχουν απόψεις (που συμβαδίζουν με αυτές των υπόλοιπων πολιτών του πλανήτη που εδώ και δεκαετίες απολαμβάνουν την μουσική των μαύρων) και δεν χάνουν την ευκαιρία να εκδηλώνουν την αντιπάθεια τους για τους πετυχημένους μαύρους μουσικούς.
 
Προσέξτε, όχι όλους τους μαύρους, αλλά μόνο αυτούς που γνωρίζουν επιτυχία και φτάνουν στην κορυφή.
 
Το φαινόμενο χρήζει μελέτης γιατί κρατάει πολλά χρόνια. Από τη δεκαετία του '70, οι δήθεν ειδικοί της εποχής δεν έχαναν την ευκαιρία να προσπαθούν να μειώσουν την απήχηση του James Brown, ενώ σε μόνιμη βάση αγνοούσαν ηθελημένα ή από άγνοια Marvin Gaye, Stevie Wonder και παλαιότερα τον Ray Charles.
 
Τα τελευταία χρόνια οι νεότεροι τα έχουν βάλει με τους Kanye West, Frank Ocean, Weeknd  και πρόσφατα τον Kendrick Lamar.
 
Είναι πραγματικά περίεργο το πως κάποιοι δεν εκτιμούν το ότι η σύγχρονη μαύρη μουσική και το χιπ χοπ, κυριαρχούν στην Αμερική, αλλά και σε άλλες χώρες, εδώ και 30 χρόνια. Πότε θα μπορέσουν να είναι σε θέση να εκτιμήσουν καλλιτέχνες όπως ο Kendrick Lamar ο οποίος έχει σχεδόν για όλους τους ξένους το κορυφαίο άλμπουμ της χρονιάς.
 
Εντάξει ας δεχθούμε ότι δεν είναι το καλύτερο, είναι όμως σίγουρα μέσα στα 5 πρώτα και βέβαια δεν είναι άσχετοι οι ξένοι που το επιλέγουν και εμείς που απορούμε οι ειδικοί.
Όλοι κρίνονται από αυτά που γράφουν και το ότι εμείς είχαμε βάλει στα 10 καλύτερα άλμπουμ πριν από 4 χρόνια τους Weeknd, Frank Ocean και Kendrick Lamar με τα τότε Mixtape τους σε περίοδο που τους αγνοούσε η Ευρώπη και τους ήξεραν μόνο οι ' πιο ψαγμένοι' στην Αμερική πιστεύουμε ότι σίγουρα λέει κάτι.
Κώστας Ζουγρής-Γιάννης Πετρίδης
ΥΓ Αυτό που αδυνατούμε να συνειδητοποιήσουμε σαν λαός, είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση η γνώμη κάποιου να συμβαδίζει απόλυτα με την δικιά μας στην μουσική, την πολιτική, την αγάπη μας σε ποδοσφαιρική ομάδα, την εκτίμηση μας για κάποιον-α.

 

 

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ