Ποια είναι τα βιβλία που δεν καταφέραμε να διαβάσουμε μέχρι το τέλος;

Ποια είναι τα βιβλία που δεν καταφέραμε να διαβάσουμε μέχρι το τέλος; Facebook Twitter
90

ο Goodreads έκανε ένα αφιέρωμα με θέμα 'ποια βιβλία δεν καταφέραμε να διαβάσουμε μέχρι το τέλος' και τα αποτελέσματα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Οι πωλήσεις ενός βιβλίου συνδέονται με την επιτυχία του, αλλά αυτό που δεν λαμβάνεται υπόψη είναι πόσοι τελικά το διαβάζουν. Οι 'Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι' πούλησαν πάνω από εκατό εκατομμύρια αντίτυπα, ένα νούμερο εξωπραγματικό, αλλά και αυτή η υπόθεση έχει και μια άλλη πλευρά. Το βιβλίο αυτό είναι στη λίστα με τα βιβλία που οι περισσότεροι δεν άντεξαν να διαβάσουν μέχρι τέλους. Ο αριθμός πωλήσεων είναι μια ένδειξη, αλλά δεν ταυτίζεται απόλυτα με την επιδοκιμασία των αναγνωστών.

Στην κατηγορία 'ποια βιβλία έχουν μείνει στη μέση από τους περισσότερους' κυριαρχούν τα εξής:


«Ένας ξαφνικός θάνατος», Τζ. Κ. Ρόουλινγκ

Αιτιολογία: 'Πολύ μακριά από τη σειρά Χάρι Πότερ'


«Πενήντα αποχρώσεις του γκρι», Ε.Λ. Τζέιμς

Αιτιολογία: 'Ντρέπομαι για λογαριασμό όλων μας'


«Φάε, προσευχήσου και αγάπα!», Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ

Αιτιολογία: 'Η ηρωίδα είναι κλαψιάρα και εγωκεντρική'


«Το κορίτσι με το τατουάζ», Στιγκ Λάρσον

Αιτιολογία: 'Ξεκινάει αργά και είναι δύσκολο να περιμένω να συμβεί κάτι που να με ενδιαφέρει'

 

Τα πέντε κλασικά βιβλία που έχουν μείνει στη μέση από τους περισσότερους είναι:


1. Κατς 22, Τζότζεφ Χέλερ

2. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν.

3. Οδυσσέας, Τζέιμς Τζόις

4. Μόμπι Ντικ, Χέρμαν Μέλβιλ

5. Ο Άτλας Επαναστάτησε, Άυν Ραντ


Το Wall Street Journal έκανε μια παρόμοια αναζήτηση, αλλά με διαφορετικά κριτήρια: δεν ζήτησε από τους αναγνώστες να παραδεχτούν τι δεν διάβασαν μέχρι τέλους, αλλά μέτρησαν τις ηλεκτρονικές υπογραμμίσεις αποσπασμάτων αναγνωστών σε e-readers, όπως στα kindle, που δημοσιεύονται σε κάθε βιβλίο. Αν ένα βιβλίο διαβάζεται μέχρι το τέλος, οι υπογραμμίσεις πρέπει να είναι ομοιόμορφα κατανεμημένες. Όπως φαίνεται, πολλές φορές δεν είναι. Αυτό σημαίνει ότι οι αναγνώστες σταδιακά το εγκαταλείπουν.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του WSJ, η «Καρδερίνα» της Ντόνα Ταρτ είναι ένα πάρα πολύ πετυχημένο βιβλίο, γιατί όχι μόνο έχει πάει πολύ καλά στις πωλήσεις, αλλά οι αναγνωσιμότητα του φτάνει μέχρι τέλους κατά 98,5%. Αυτό σημαίνει ότι από όσους το ξεκίνησαν, ελάχιστοι δεν το διάβασαν μέχρι τέλους, και όποιος το έχει διαβάσει, ξέρει ότι είναι από τα βιβλία που παρασύρουν και είναι αδύνατον να μην διαβάσεις μέχρι την τελευταία σελίδα.


Στον πάτο της καταμέτρησης βρίσκεται ένα ακόμη 'κλασικό', που πολλοί ισχυρίζονται ότι έχουν διαβάσει αλλά μάλλον λένε ψέματα. Το 'Χρονικό του Χρόνου' του Στίβεν Χόκινγκ έχει διαβαστεί κατά μόλις 6,5%.


Και οι 'Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι;' Και με αυτή τη μέθοδο καταμέτρησης, το ποσοστό αναγνωσιμότητας είναι εξαιρετικά χαμηλό: 25,9%. Μόλις το ένα τέταρτο των αναγνωστών κατάφερε να φτάσει μέχρι το τέλος αυτής της ανεκδιήγητης ιστορίας.


Εσείς, ποια βιβλία δεν καταφέρατε να διαβάσετε μέχρι το τέλος;

 

90

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού

Βιβλίο / Χουάν Γκαμπριέλ Βάσκες: «Ζούμε το τέλος του ανθρωπισμού»

Ο πολυβραβευμένος Κολομβιανός συγγραφέας μιλά στη LiFO για τη βία που στοιχειώνει τη χώρα του, τη δύναμη της λογοτεχνίας να ανασύρει όσα κρύβει η Ιστορία, αλλά και για την αρχαιοελληνική φιλοσοφία ως σταθερή επιρροή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
H Gen Z όχι μόνο διαβάζει αλλά συγχρόνως αλλάζει και την ίδια την έννοια της ανάγνωσης

Βιβλίο / Η Gen Z δεν διαβάζει απλώς· επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση

Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς λατρεύουν την απόδραση, παίρνουν την λεγόμενη fan fiction τόσο σοβαρά όσο και τη λίστα Booker, αναβιώνουν κλασικά βιβλία από την Τζέιν Όστεν έως τον Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται ιστορίες στις δικές τους κοινότητες.
THE LIFO TEAM
Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Βιβλίο / Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Ο Πέρσιβαλ Έβερετ έγραψε ένα άκρως επίκαιρο, δεδομένων των τελευταίων ημερών, βιβλίο, που ταυτόχρονα φιλοδοξεί να καταστεί κλασικό, για τον ρατσισμό και τη χαμένη ανθρωπιά, και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ και το Πούλιτζερ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη, κιθαρίστα και σκιτσογράφο Κώστα Μπέζο, που ξαναγράφει την ιστορία της Ελλάδας πριν από το 1940

Βιβλίο / «Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη Κώστα Μπέζο

Τη δεκαετία του ’30 άνθισε στην Ελλάδα ένα μουσικό είδος «διαφυγής» από τη σκληρή πραγματικότητα, οι χαβάγιες. Ο Κώστας Μπέζος, αινιγματική μορφή μέχρι πρόσφατα και σημαντικός ρεμπέτης και σκιτσογράφος, έγραψε μια ανείπωτη ιστορία, διαφορετική από αυτή που η επίσημη ιστορία έχει καταγράψει για την εποχή του Μεσοπολέμου.  
M. HULOT
Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Βιβλίο / Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Η Καταλανή συγγραφέας, που έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς της σύγχρονης queer λογοτεχνίας, μεταφράζεται παγκοσμίως και τη θαυμάζει ο Αλμοδόβαρ, μιλά στη LiFO για το τι σημαίνει να ζεις ελεύθερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Βιβλίο / Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Το πρώτο βιβλίο του Φάνη Παπαδημητρίου είναι μια συγκινητική εξομολόγηση για το ατύχημα στα 19 του που τον καθήλωσε σε αμαξίδιο, την πάλη του με τον τζόγο και τον αγώνα που έδωσε να ξαναφτιάξει τη ζωή του «μετά το τσουνάμι που ήρθε και τα σάρωσε όλα».
M. HULOT
«Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Το πίσω ράφι  / «Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Πιστή στην κλασική μορφή του μυθιστορήματος, αλλά ταυτόχρονα ανατρεπτική και μεταμοντέρνα, η καυστική σάτιρα του Τζόναθαν Κόου για τη βρετανική άρχουσα τάξη των αρχών της δεκαετίας του ’90 διαβάζεται μονορούφι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Ο "Μάγος", του Τζων Φόουλς και τώρα τελευταία "Ο Μαρμάρινος Φαύνος" του Χόθορν. Το πρώτο περίεργο, το δεύτερο έχει μαγικά σημεία αλλά γενικά φλύαρο. Το πρώτο δεν παίζει να τελειώσει, το δεύτερο θα παλευτεί μέσα στο καλοκαίρι....
Αν και μου ερχονται στο μυαλο μερικα, νομίζω πρωτο βραβειο παιρνει το Κοιμητηριο της Πραγας του Εκο...Εξαιτιας του εμεινα σε 10ημερες διακοπες χωρις αναγνωσμα...σιχτιρι
Ας κάνω κι εγώ το σχόλιό μου:γενικά δεν μου αρέσει να αφήνω βιβλία στη μέση και σφίγγω τα δόντια να τα τελειώσω εκτός βέβαια κι αν μου είναι κάτι τόσο δυσνόητο ή τόσο αδιάφορο. Μέχρι στιγμής έχω αφήσει 2 βιβλία. Το ένα είναι "ο πύργος του ακροποτάμου" του Χατζόπουλου που το άφησα από την πολύ αρχή. Πολύ μέτριο ηθογράφημα των αρχών του 20ου αιώνα θα έλεγα κακογραμμένο, καμία σχέση με τα δροσερά διηγήματα του Βυζηινού, ή τα καλοκεντυμένα μυθιστορήματα/νουβέλες του Θεοτόκη. Το άλλο είναι "τα χαμένα βήματα" ενός κουβανού συγγραφέα που λέγεται Αλέχο Καρπεντιέρ. Αυτό το παράτησα όχι τόσο από βαρεμάρα αλλά επειδή είναι γραμμένο με ένα τρόπο που δεν μου αρέσει: αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο με ημερομηνίες, κάτι σαν ημερολόγιο. Αλλά κυρίως δεν μου άρεσε το ειρωνικό ύφος του συγγραφέα για τους γύρω του, μου φάνηκε ότι το έγραψε καθαρά για κουτσομπολίστικους λόγους. Επίσης ένα μυθιστόρημα που το τελείωσα αλλά με απογοήτευσε ήταν το "Για ποιόν χτυπά η καμπάνα" του Χέμινγουεϊ, ενώ το ξεκίνησα με τις μεγαλύτερες προσδοκίες και γιατί έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές και επειδή το ζήτημα "ισπανικός εμφύλιος" πάντα με ενδιέφερε. Η αφήγηση είναι πολύ φλύαρη και πολύ κουραστική, σου δίνει την εντύπωση ότι ο συγγραφέας προσπαθεί να γεμίσει τις σελίδες επειδή δεν έχει κάτι ουσιαστικό να πει. Γενικά δεν το προσεγγίζει καθόλου καλά το ζήτημα "ισπανικός εμφύλιος" παρά μόνο επιφανειακά, οι ήρωες και αντι-ήρωες του κινούνται στα γνωστά κλισέ, η αναδρομική αφήγηση του Ρόμπερτ Τζόρνταν για τον αμερικανικό εμφύλιο δεν είναι καθόλου εύστοχη, δεν καταλαβαίνεις τι θέλει να πει έστω κι αν έχεις κάνει διατριβή πάνω στο θέμα "αμερικανικός εμφύλιος" (και το λέω εγώ που είμαι φιλίστορας και τρελαίνομαι για τέτοια θέματα), και το τέλος, αφού πρώτα σε ζαλίσει με ακατάσχετη φλυαρία για το πως στήθηκε η ανταρτοομάδα, με πιο χέρι έριξε χειροβομβίδα ο Ρόμπερτ και σε πως τρέκλιζε το πόδι του σε κάθε κρότο από τις κανονιές των αντιπάλων, είναι πολύ κοινότυπο που θες να πεις "600+ σελίδες για ιστορία τριών ημερών και για λογοτεχνική αξία μηδαμινή". Πάντως δεν θα κρίνω το Χέμινγουεϊ μόνο από αυτό το βιβλίο, θα διαβάσω και άλλα για να κρίνω. Πάντως το συγκεκριμένο (που θεωρείται και το καλύτερο του) δεν θα το ξαναπιάσω στα χέρια μου. Αυτό το καιρό διαβάζω τα 100 χρόνια μοναξιά και το ρουφάω με πολύ απόλαυση. Δεν ξέρω για σας πάντως εγώ το βρίσκω εξαιρετικό και δικαίως θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του 20ου αιώνα.
Ας πω κι εγώ τη μαλακία μου: Ανάσταση ΤολστόιΚαπετάν Μιχάλης (και δε νομίζω πως θα ξανανοίξω Καζαντζάκη)Τροπικούς Αιγόκερω και Καρκίνο (και στεναχωριέμαι αλλά δεν μπορώ με τίποτα!)Φύλακας στη σίκαλητη Μικρά Αγγλία με την 3η προσπάθεια την κατάφεραΟ άνθρωπος χωρίς ιδιότητεςκαι πολλά ακόμα χρυσοπληρωμέναΑπορώ για αυτούς που λένε για τα βιβλία του Μάρκες, συμβουλή μου είναι να μην δώσετε καμιά σημασία στα ονόματα.
Κάθε αναγνώστης σίγουρα έχει μια λίστα με βιβλία που δε κατάφερε να ολοκληρώσει. Πίσω απ' αυτή την αδυναμία μπορεί να κρύβονται διάφοροι λόγοι. Το σωστό timing, η κατάλληλη ψυχολογία ακόμη και οι προσωπικές προτιμήσεις. Πρόσφατα προστέθηκε στη λίστα μου το αστυνομικό βιβλίο «Το χαμόγελο της Αντζέλικα» του Andrea Camilleri. Δυστυχώς δε κατάφερα να το ολοκληρώσω αλλά πιστεύω θα του δώσω μια ευκαιρία ακόμα. Το θέμα έχει συζητηθεί εκτενώς και στη βιβλιοφιλική κοινότητα Booktrolls.Gr http://booktrolls.gr/
Το "Inferno" του Dan Brown μού τό έκαναν δώρο πριν από ένα χρόνο στα γενέθλιά μου και τό ξεκίνησα δύο φορές και τό παράτησα και τις δύο στην αρχή. Έχοντας ήδη διαβάσει από τον ίδιο τον "Κώδικα Da Vinci", το "Illuminati" και τον "Αρκτικό Κύκλο", ο τρόπος εξέλιξης της πλοκής με την εναλλαγή σκηνών μού φάνηκε αρκετά κουραστικός και κινούνταν στο ίδιο μοτίβο με τα δύο πρώτα.
Παραρησα το 120 Ημερες στα Σοδομα στις 20 τελευταιες σελιδες, οχι ομως γιατι το ειχα βαρεθει. Απλα η διαστροφη που κλιμακωνοταν σε ολο το βιβλιο καταντησε αβασταχτη στο τελος. Δεν μπορω να καταλαβω παντως πως τοσοι πολλοι παρατησαν τον Ερωτα στα Χρονια της Χολερας η το 100 Χρονια Μοναξια. Μου φαινονται απ'τα καλυτερα και πιο ουσιαστικα βιβλια του 20ου αιωνα.
Λυπάμαι που δεν κατάφερα να τελειώσω το "Ταξίδι στην άκρη της νύχτας" του Σελίν, ένα βιβλίο που θεωρείται εμβληματικό και για το οποίο είχα ακούσει εκπληκτικά πράγματα και περίμενα πώς και πώς να το διαβάσω.Μέχρι τη μέση το κατάφερα...Λέω να του δώσω άλλη μια ευκαιρία κάποια στιγμή αλλά πώς θα θυμηθώ άραγε πού έχω μείνει;;Πρόβλημα!
Με πάααρα πολύ ζόρι το τελείωσα και πραγματικά δεν κατάλαβα γιατί θεωρείται αριστούργημα. Γούστα θα μου πεις.Εγώ έχω αφήσει το Ενάντια στη μέρα του Πύντσον, αλλά θεωρητικά θέλω να το ξαναπιάσω.
Ξεκίνησα 2 φορές τους "Αδερφούς Καραμαζοφ"... Το άφησα και τις δύο, μετά τις 100-150 σελίδες... Είχα πάντα εφιάλτες στον ύπνο μου... Για καιρό και τις δύο φορές! Δεν ξέρω τι μου ξυπνάει ...Δεν το ρισκάρω τρίτη!!! Αυτά, από κλασσικούς!Από τους υπόλοιπους... "το γέλιο του δράκου", που το βρήκα πολύ χαοτικό....Ίσως το ξαναρχίσω, κάποια στιγμή στο μέλλον! Είναι και δώρο, να πάρει η ευχή!!!
To "100 Χρόνια Μοναξιάς" διαβάστηκε εντελώς ψυχαναγκαστικά... Μα εντελώς όμως....!!! Ένα από αυτά που έμειναν, ουτέ καν στη μέση, αλλά στην αρχή...ήταν "Η τέχνη του να έχεις πάντα δίκιο" του Σοπενχάουερ... Γ@@@ώ την κουλτούρα μου!