Επαναπροσδιορίζει την καριέρα της η Lady Gaga;

Επαναπροσδιορίζει την καριέρα της η Lady Gaga; Facebook Twitter
2

Πριν την 87η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο Λος Άντζελες, αναρωτιόμασταν τι δουλειά έχει το όνομα της Lady Gaga ανάμεσα στους συμμετέχοντες που είχαν ανακοινωθεί ότι θα εμφανίζονταν ζωντανά επί σκηνής. Η εκκεντρική μουσικός δεν είχε άμεση σχέση με την κινηματογραφία της περσινής χρονιάς, ούτε κάποιο υποψήφιο τραγούδι στην ανίστοιχη κατηγορία. Το μουσικό tribute στην προ 50ετίας νικήτρια Καλύτερη Ταινία, τη θρυλική Μελωδία της Ευτυχίας, που ερμήνευσε ζωντανά απέσπασε μάλλον καλά σχόλια. Ήσυχη παρουσία χωρίς τις ακραίες σκηνικές μανιέρες που την έκαναν γνωστή, εστίαση στην εξαιρετική φωνή που ούτως ή άλλως διαθέτει, και συγχαρητήρια από την ίδια την Τζούλι Άντριους μετά το τέλος του performance στάθηκαν αρκετά για να θεωρήσουν πολλά μέσα, όπως το Time, ότι η Gaga "έκλεψε την παράσταση".

Το πιο σοκαριστικό λοιπόν στην εμφάνιση μιας ποπ σταρ που μέχρι πρότινος ήταν το πιο ιδιόρρυθμο προϊόν της μουσικής βιομηχανίας, σε έναν συντηρητικό και ακαδημαϊκό θεσμό όπως τα Όσκαρ, ήταν το πόσο μη σοκαριστική ήταν σε αυτή την εμφάνιση. Φυσικά δεν μιλάμε για κάποιο τυχαίο όνομα. Η Lady Gaga πρακτικά εφηύρε τη σύγχρονη ποπ ως θέαμα, ένα θέαμα που έχει εξελιχθεί σε κλιμακούμενη μάχη εκκεντρικότητας. Οι αισθητικές επιλογές εκπροσώπων της μουσικής όπως η Katy Perry και η Miley Cyrus οφέιλουν αρκετά στην Gaga, την πρώτη weirdo που τροφοδότησε το διαδίκτυο με ατελείωτο υλικό για κατανάλωση.

Προχθές όμως ήταν ήσυχη. Οι μουσικές ικανότητές της δεν εκπλήσσουν. Έγινε γνωστή μέσα από χορευτικά χιτ που δεν απαιτούν ιδιαίτερα φωνητικά προσόντα, ωστόσο διαθέτει μουσικές γνώσεις και ξεκίνησε την καριέρα της ως συνθέτρια και τραγουδίστρια με πιο ροκ προσανατολισμό. Μάλλον συνειδητοποίησε εγκαίρως ότι το τελευταίο διάστημα είχε χάσει τη μπάλα: Το τελευταίο προσωπικό της άλμπουμ, το Artpop, ήταν γεμάτο φιλόδοξες ιδέες αλλά δεν πήγε καλά επειδή δεν διέθετε καμία ιδιαίτερη μουσικότητα. Με τη στροφή της στο κλασικό ρεπερτόριο επιχειρεί ενδεχομένως να εξισορροπήσει κάπως τα πράγματα. Η πρόσφατη δισκογραφική δουλειά της που περιλαμβάνει ντουέτα με τον Τόνι Μπένετ, εκτός από το ότι της χάρισε ένα Γκράμι, επανέφερε μάλλον τον σεβασμό του κόσμου προς το πρόσωπό της, πράγμα πιο σημαντικό από τα βραβεία. 

 

Τελικά η παρουσία της στα Όσκαρ δεν περιείχε ίχνος εγωκεντρισμού, ήταν ένα καθαρόαιμο tribute. Ακόμα και η ενδυματολογικά εκκεντρική πινελιά που εκ πρώτης όψης θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως άλλη μια απεγνωσμένη προσπάθεια να τραβήξει την προσοψή, τα κόκκινα γάντια που έσπασαν το διαδίκτυο με τα trolls που την έδειχναν να πλένει πιάτα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είχαν λόγο ύπαρξης: Τα γάντια κάλυπταν το δαχτυλίδι αρραβώνων που φορούσε, για να μην περιστραφεί η συζήτηση γύρω από αυτό. Για μια σταρ που η καριέρα της εστίαζε εδώ και καιρό γύρω από το πώς να γίνεται το επίκεντρο της προσοχής όλων, η διάσπαση προσοχής προς άλλη κατεύθυνση είναι σίγουρα εξελικτικό βήμα.

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.