Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
 

Όλο το καλό θέατρο που θα δούμε φέτος

Mετά την καλοκαιρινή «απόσταση», είναι αληθινή χαρά να διαπιστώνεις πόσα ενδιαφέροντα πράγματα ετοιμάζονται στις θεατρικές σκηνές της πόλης. Η πρώτη ματιά στο υλικό είναι χορταστική, καθώς καλύπτει με το παραπάνω διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις.
O Άρης Σερβετάλης στο ρόλο του Ριχάρδου του Β'. Φωτο: Γιώργος Καπλανίδης

Θέατρο Ροές
Ριχάρδος Β'

Η Έφη Μπίρμπα, μετά τον Σωσία και τα Ωραία χέρια μας, σκηνοθετεί τον Ριχάρδο Β' στο θέατρο Ροές. Με τον Άρη Σερβετάλη στον κεντρικό ρόλο (μαζί του ο Νίκος Καμόντος, ο Ερμής Μαλκότσης, η Ιωάννα Τουμπακάρη και ο Αχιλλέας Χαρίσκος), θα διερευνήσει σκηνικά τον μέγα μηχανισμό της Ιστορίας, που με μοχλό τον πόθο της εξουσίας αποδεικνύεται μοιραίος για τους ανθρώπους που έχουν ή θέλουν την εξουσία. Το σκηνικό κείμενο βασίζεται στο έργο του Σαίξπηρ, που με τη σειρά του βασίζεται στην ιστορία του Ριχάρδου Β', που βασίλεψε στην Αγγλία από το 1377 έως το 1399. «Η εργασία επικεντρώνεται στην τραγικότητα της απογύμνωσης του βασιλιά από την κατάσταση της βασιλείας, από κάθε αυταπάτη. Στην εκθρόνιση του προσώπου από τον τίτλο του και στον συνειδησιακό σεισμό που έπεται» σημειώνει η σκηνοθέτις, που έχει αναλάβει τη σκηνογραφία και τα κοστούμια της παράστασης. Από τον Νοέμβριο.

 

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι

Για μια ακόμη φορά, στις 20, 21 και 22 Δεκεμβρίου, το κοινό της Αθήνας θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει την εκπληκτική Ιζαμπέλ Ιπέρ στις Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Θα υποδυθεί τη Φαίδρα, την παθιασμένη με τον γιο του άνδρα της βασίλισσα, προσωποποίηση της καταστροφικής δύναμης του έρωτα, σε μια σύνθεση κειμένων που αντλεί από τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη και τη Φαίδρα του Σενέκα και αξιοποιεί μέρη από το Φαίδρας Έρως της Σάρα Κέιν, το μυθιστόρημα Ελίζαμπεθ Κοστέλο του Νοτιοαφρικανού νομπελίστα Τζ. Μ. Κουτσί και κείμενα του Καναδολιβανέζου Ουασντί Μουαουάντ. Εκτός από τη Φαίδρα στις διαφορετικές «εκδοχές» της, η Ιπέρ θα ερμηνεύσει μερικά ακόμη πρόσωπα (από τη θεά Αφροδίτη έως τη συγγραφέα Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την ηρωίδα του Τζ. Μ. Κουτσί). Η επιθετική, και την ίδια στιγμή στοχαστική, γλώσσα του Πολωνού σκηνοθέτη ταιριάζει στην Ιπέρ, που βρίσκεται στη σκηνή σχεδόν επί τρεισήμισι ώρες. Σαν να ελευθερώνει απ' αυτήν τη χλωμή, μικροκαμωμένη γυναίκα μια τρομακτική εσωτερική ενέργεια που καθηλώνει το κοινό – είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε το 2010, όταν ήρθε στο Φεστιβάλ Αθηνών η παράσταση του Βαρλικόφσκι Λεωφορείον ο Πόθος. Οι κριτικές που έχουν γραφτεί για την παράσταση διαφέρουν – μερικοί κριτικοί δεν κρύβουν τη δυσανεξία τους στην έντονη «σωματικότητα» της παράστασης («Three hours of vomit, fellatio and menstruation» γράφει ο κριτικός του «Spectator»), στις τολμηρές σκηνοθετικές επιλογές (η σκηνογραφία, οι προβολές, η σύνθεση της ζωντανής παρουσίας και της εικόνας είναι καθηλωτικές) και στην πληθωρικότητα των κειμενικών αναφορών, αλλά αυτή είναι μια παράσταση που, όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στο ευρωπαϊκό θέατρο, δεν μπορούν να χάσουν. Και η Ιπέρ μια ηθοποιός που δεν μπορείς να μην αποθεώσεις.

 

Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Φωτο: Pascal Victor
Φαίδρες του Κριστόφ Βαρλικόφσκι. Φωτο: Pascal Victor

 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Άμλετ, Μικρός Πρίγκιπας, Καλιγούλας

Μετά τις πολύ καλές ερμηνείες του στο Rocky Horror Show και στο Αρμαντέιλ, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης θα ερμηνεύσει τον Άμλετ, αυτόν το ρόλο-γρίφο, στην πρώτη μεγάλη παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο Γιάννης Κακλέας, που σκηνοθετεί την παράσταση, θα χρησιμοποιήσει τη μετάφραση του Διονύση Καψάλη. Στη διανομή συμμετέχουν η Έλενα Τοπαλίδου, ο Αλέξανδρος Λογοθέτης, η Ευγενία Δημητροπούλου, ο Χρήστος Σαπουντζής, ο Γιάννης Τσεμπερλίδης, ο Ιβάν Σβιτάιλο κ.ά. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 10 Νοεμβρίου. Νωρίτερα, στις 19/10, θα ξεκινήσει ο Μικρός Πρίγκιπας, η κλασική ιστορία του Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί, ως παράσταση για ενήλικες. Στην υπέροχη ιταλική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θα δούμε τη Λένα Παπαληγούρα, σκηνοθετημένη από τον Δημήτρη Μπογδάνο.

Τον Φλεβάρη αναμένουμε τον Καλιγούλα του Αλμπέρ Καμύ σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν, σκηνικά Μαγιούς Τρικεριώτη και με πρωτότυπη μουσική που γράφει (και θα ερμηνεύσει επί σκηνής) ο Blaine Reininger. Στον ρόλο του Καλιγούλα ο Γιάννης Στάνκογλου.

 

Θέατρο Θησείον

Young Lear

Επειδή πολλοί δεν μπόρεσαν να τη δουν στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, η παράσταση Young Lear της Ιόλης Ανδρεάδη επανέρχεται την 1η Οκτωβρίου στο θέατρο Θησείον. Η ιστορία του γνωστού σαιξπηρικού δράματος μεταφέρεται στο σήμερα, στον προθάλαμο μιας αίθουσας χειρουργικών επεμβάσεων. Εκεί, πέντε αδέρφια περιμένουν, ενώ ο πατέρας τους υποβάλλεται σε μια επικίνδυνη επέμβαση. Ο χρόνος περνά με αγωνία και τότε ο πρώτος γιος αρχίζει να λέει τα λόγια του Βασιλιά Ληρ – και ξεχειλίζουν αβίαστα από το στόμα του. Οι συνομιλητές του τον υποδέχονται διστακτικά. Γιατί κάποιος να θέλει τον ρόλο του πατέρα; Σταδιακά υποκύπτουν στο παιχνίδι του και τον ακολουθούν. Τον υπονομεύουν. Τον προκαλούν. Μπορεί, αναρωτιέται η σκηνοθέτις (που έγραψε το κείμενο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη), η γλώσσα του Σαίξπηρ να υποκαταστήσει όσα δεν λέγονται στο οικογενειακό τραπέζι; Και η ποίηση να επιστρέψει όσα δεν εκπληρώθηκαν ποτέ; Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) η Χριστίνα Γαρμπή, η Ελεάνα Καυκαλά, ο Γιώργος Κισσανδράκης, ο Θύμιος Κούκιος, η Μαρία Προϊστάκη και ο Μιλτιάδης Φιορέντζης.

 

Υoung Lear. Φωτο: Πάνος Μιχαήλ
Υoung Lear. Φωτο: Πάνος Μιχαήλ

 

Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου

1984

Τον Νοέμβριο είναι προγραμματισμένη και η μεταφορά στη σκηνή του μυθιστορήματος του Τζορτζ Όργουελ, 1984, στη διασκευή των Robert Icke και Duncan Macmillan, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Τους κύριους ρόλους θα ερμηνεύσουν ο Νίκος Κουρής, ο Αργύρης Πανταζάρας και η Λένα Δροσάκη. Μαζί τους θα δούμε επί σκηνής τον Σωτήρη Τσακομίδη, τη Σεραφίτα Γρηγοριάδου, τον Γρηγόρη Ποιμενίδη, τον Ερρίκο Μηλιάρη και τον Αγησίλαο Μικελάτο. Τα σκηνικά έχει αναλάβει η Εύα Μανιδάκη, τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και τη μουσική ο Βύρων Κατρίτσης.

 

Θέατρο Εμπορικόν

Ήταν όλοι τους παιδιά μου

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το Ήταν όλοι τους παιδιά μου, το πρώτο έργο του Άρθουρ Μίλερ που γνώρισε επιτυχία. Η πρώτη παράσταση του έργου στο Κόρονετ του Μπρόντγουεϊ, σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, κατέκτησε το New York Drama Critics' Circle Award και το βραβείο Tony για το καλύτερο έργο και την καλύτερη σκηνοθεσία. Πρωταγωνιστούν τα μέλη μιας εύπορης αμερικανικής οικογένειας την κρίσιμη ώρα που αποκαλύπτεται ότι ο πλούτος της βασίζεται στα ελαττωματικά ανταλλακτικά αεροσκαφών που πούλησε ο βιομήχανος πατέρας στην Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (και τα οποία στοίχισαν τη ζωή σε αρκετούς στρατιώτες). Στον ρόλο του πατέρα ο Δημήτρης Καταλειφός και δίπλα του η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, ο Γιώργος Βουρδάμης, η Δανάη Επιθυμιάδη, ο Κώστας Βασαρδάνης, ο Δημήτρης Καραμπέτσης, η Ευγενία Αποστόλου, ο Γιώργος Τζαβάρας και η Ιωάννα Πιατά.

 

Από Μηχανής Θέατρο

Πάρτι Γενεθλίων

Το Πάρτι Γενεθλίων (1957) είναι το δεύτερο μεγάλο έργο του Πίντερ, που, ενώ έμοιαζε ότι θα ξεχνιόταν γρήγορα μετά τις πρώτες αρνητικές κριτικές, σήμερα θεωρείται κλασικό της μεταπολεμικής δραματουργίας και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και πολυπαιγμένα έργα του σπουδαίου συγγραφέα. Όπως και σε άλλα έργα του, μια φαινομενικά κοινότοπη κατάσταση μετατρέπεται σε καφκικό εφιάλτη, με το αίσθημα απειλής διαρκώς παρόν, καθώς οι επεξηγήσεις και τα αίτια των γεγονότων παραλείπονται. Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος σκηνοθετεί τον Άκι Βλουτή, τη Μίνα Αδαμάκη, τον Φώτη Αρμένη, τον Αλέξανδρο Μούκανο, τον Γιώργο Κοψιδά και τη Δήμητρα Κόκκορη. Αρχές Φεβρουαρίου στο Από Μηχανής Θέατρο θα δούμε το Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπι, στη μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη. Την παράσταση και τους τέσσερις ηθοποιούς της διανομής (Άκις Βλουτής, Νίκη Παλληκαράκη, Σαράντος Γεωγλερής, Τζωρτζίνα Λιώση) θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Κιμούλης.

 

Πάρτι Γενεθλίων
Πάρτι Γενεθλίων

 

Ο Πίθηκος του Κάφκα

Τον Πίθηκο του Κάφκα του Κόλιν Τίβαν ερμηνεύει στο Από Μηχανής Θέατρο ο Χάρης Αττώνης από τις 14 Οκτωβρίου. Τόσο στη Μεταμόρφωση όσο και στην Αναφορά σε μια Ακαδημία, τον Κάφκα απασχολούν οι έννοιες της ταυτότητας, της κανονικότητας, της προσαρμογής και της αποξένωσης. Ο Γκρέγκορ Σάμσα, ξυπνώντας μια μέρα στο δωμάτιό του, συνειδητοποιεί πως έχει μεταμορφωθεί σε έντομο. Στην Αναφορά σε μια Ακαδημία ένας φυλακισμένος πίθηκος αποφασίζει να εξανθρωπιστεί, για να μπορέσει να επιβιώσει στον κόσμο των ανθρώπων. Σύντομα γίνεται ένας διάσημος ηθοποιός που κάθε βράδυ δίνει παραστάσεις και περιτριγυρίζεται από τον Τύπο και τους θαυμαστές του. Πέτυχε μόνος του τη μεταμόρφωσή του, πέτυχε ως άνθρωπος, αλλά με τι κόστος και τίμημα, θα δούμε επί σκηνής. Τη σκηνοθεσία και τη διαμόρφωση του χώρου ανέλαβε ο Άκις Βλουτής.

 

O Πίθηκος του Κάφκα
O Πίθηκος του Κάφκα

 

Βρυσάκι

Φιλοκτήτης

Ο Ένκε Φεζολλάρι αφήνει για λίγο τη σκηνοθεσία για να ερμηνεύσει ο ίδιος τον Φιλοκτήτη του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Σίσσυς Παπαθανασίου. «Ο Φιλοκτήτης του Ρίτσου μιλά για όλα όσα μας ταλανίζουν και τώρα: την εσωτερική μοναξιά του ανθρώπου, τα ιδανικά, το προσωπικό και κοινωνικό-ιστορικό τραύμα του ατόμου και της κοινωνίας, τη συμφιλίωση, το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα και τα παιχνίδια εξουσίας, την αλλοτρίωση της ψυχής, την απάτη και τη φιλία, τις νίκες που χάνουμε, τις μάχες που καλούμαστε να δώσουμε, τα προσωπεία που καλούμαστε να φοράμε, τον πόλεμο σε κάθε του εκδοχή» σημειώνει η σκηνοθέτις. Στο Βρυσάκι, από τις 5 Σεπτεμβρίου.

 

Bios Main

Ευτυχισμένες Μέρες

H Σύλβια Λιούλιου σκηνοθετεί τις Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ στο Bios Main, με την Όλια Λαζαρίδου στον ρόλο της Γουίνι. Δίπλα της ο Νίκος Φλέσσας, στον ρόλο του βωβού Γουίλι. «Μια φωνή μονολογεί. Μάταια. Αυτή είναι η ελάχιστη μονάδα μέτρησης της ύπαρξης στα κείμενα του Μπέκετ. Η Γουίνι μονολογεί και διαρκώς αναζητά μια επιβεβαίωση από τον Γουίλι πως είναι εκεί και την ακούει. Άρα θα υπάρχει. Άρα θα υπάρχουν» σημειώνει η σκηνοθέτις, που μαζί με τη Λαζαρίδου και παράλληλα με τις πρόβες έχουν σχεδιάσει ένα εργαστήριο για τη διαδικασία ανεβάσματος της παράστασης. Για όσους ενδιαφερθούν, θα λειτουργεί παράλληλα με τη διαδικασία των προβών, θα «πληροφορείται» απ' αυτήν και θα την «πληροφορεί». Το εργαστήρι ξεκινά στις 16 Σεπτεμβρίου, η παράσταση στις 18 Νοεμβρίου.

 

Skrow Theater

Ορλάντο

Οι σκηνοθέτες αγαπούν πολύ το Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ, γι' αυτό και το βλέπουμε αρκετά συχνά στο θέατρο. Προφανώς γιατί είναι ένα πλάσμα χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου, που ξεκινά τη ζωή του ως Άγγλος ευγενής της ελισαβετιανής εποχής και, διατρέχοντας εμπειρίες και αιώνες, φτάνει στον 20ό αιώνα ως ολοκληρωμένη, χειραφετημένη γυναίκα. Στις 30 Σεπτεμβρίου στο Skrow θα δούμε πώς «βλέπει» αυτή την έξοχη μυθιστορηματική φαντασίωση με την περίσσεια θεατρικότητας η Ιώ Βουλγαράκη. Ερμηνεύει η Αμαλία Καβάλη.

 

Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ. Φωτο: Κική Παπαδοπούλου
Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ. Φωτο: Κική Παπαδοπούλου

 

Θέατρο Δημήτρης Χορν

"Από τη σιωπή στην άνοιξη" και "Αύγουστος"

Στο θέατρο Χορν η Λίλλυ Μελεμέ θα σκηνοθετήσει το έργο Από τη σιωπή στην άνοιξη του Λεωνίδα Προυσαλίδη (θυμάμαι ακόμη την ωραία παράσταση του έργου Επτά λογικές απαντήσεις που είχε σκηνοθετήσει ο Αντώνης Αντύπας στο Απλό Θέατρο). Δύο δίδυμα αδέλφια ζουν στο πατρικό τους, ένα παλιό διώροφο νεοκλασικό. Αγαπούν το θέατρο και την όπερα, έχουν ο ένας τον άλλον. Ώσπου μια γυναίκα εισβάλλει στη ζωή τους και τότε ο έρωτας φέρνει την άνοιξη στον χειμώνα της ζωής τους. Αν πρόκειται για κωμωδία ή δράμα θα το διαπιστώσουμε στις 19 Οκτωβρίου, οπότε έχει προγραμματιστεί η πρεμιέρα. Παίζουν ο Νικήτας Τσακίρογλου, ο Γιάννης Φέρτης και η Κατερίνα Λέχου.

Στο ίδιο θέατρο, τον Δεκέμβριο, θα ξεκινήσουν οι παραστάσεις του έργου του Τρέισι Λετς Αύγουστος. Τους ρόλους ερμηνεύουν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, πολλοί καλοί ηθοποιοί: η Θέμις Μπαζάκα, η Μαρία Πρωτόπαππα, η Βίκυ Βολιώτη, η Μαρίνα Ασλάνογλου, ο Αλέξανδρος Μυλωνάς, ο Μάνος Βακούσης, η Μαρία Κατσιαδάκη, ο Νίκος Αλεξίου, ο Θύμιος Κούκιος, ο Κώστας Ανταλόπουλος, η Σίσσυ Τουμάση και η Μάριον Αρζόγλου.

 

Εθνικό Θέατρο

Την περασμένη χειμερινή περίοδο ζήσαμε το παράδοξο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Στάθης Λιβαθινός, να «εφαρμόζει» ένα ρεπερτόριο που στο μεγαλύτερο μέρος του είχε επιλεγεί από τον τέως διευθυντή (Σωτήρη Χατζάκη). Γι' αυτό και στην ουσία η σεζόν 2016-17 είναι η πρώτη που κρίνεται η νυν διεύθυνση ως προς τα έργα και τα πρόσωπα που προτείνει. Εκ πρώτης όψεως, όλες οι παραστάσεις φαίνονται ενδιαφέρουσες.

 

Η Κεντρική Σκηνή θα ανοίξει στις 20 Οκτωβρίου με τη Δωδεκάτη Νύχτα του Σαίξπηρ, αυτό το υπέροχο, γλυκόπικρο έργο του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά. Η Σταυρούλα Σιάμου θα είναι δίπλα του, φροντίζοντας για την κίνηση των ηθοποιών (στοιχείο που στις παραστάσεις έχει διακριτή σημασία). Η μετάφραση που θα χρησιμοποιήσει είναι του Νίκου Χατζόπουλου – ο καλός ηθοποιός θα ερμηνεύσει και τον αβανταδόρικο ρόλο του Μαλβόλιο. Στον θίασο συμμετέχουν ο Γιώργος Χρυσοστόμου, η Εύη Σαουλίδου, η Έμιλυ Κολιανδρή, ο Άρης Μπαλής, ο Μιχάλης Σαράντης, ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, η Ελίνα Ρίζου, ο Γιάννης Κλίνης ο Αινείας Τσαμάτης κ.ά. Τα σκηνικά είναι της Κλειώς Μπομπότη και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη.

 

Η Νέα Σκηνή ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο με το Στέλλα, κοιμήσου, βασισμένο στη Στέλλα Βιολάντη του Γρηγορίου Ξενόπουλου, που θα σκηνοθετήσει ο (κινηματογραφιστής) Γιάννης Οικονομίδης. Η διασκευή του (σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Μουρίκη) συνδέεται με τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, στο χρήμα, στη χυδαιότητα, στο έγκλημα και στη σκληρή εξουσία του πατέρα. Παίζουν η Ιωάννα Κολλιοπούλου, ο Στάθης Σταμουλακάτος, η Καλιρρόη Μυριαγκού, η Ασημίνα Ξηρού, ο Γιάννης Νιάρρος, η Έλλη Τρίγγου και ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος

 

Η Σκηνή Κοτοπούλη του Ρεξ παραδίδεται σε μορφές συνάντησης του χορού με το θέατρο και τη μουσική. Τον Νοέμβριο θα δούμε τον Γαλαξία, παράσταση που σκηνοθετεί και χορογραφεί ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αντώνης Φωνιαδάκης (συμπαραγωγή με την Εθνική Λυρική Σκηνή). Χορευτές του κλασικού και του μοντέρνου χορού, μαζί και ηθοποιοί, θα κινηθούν στον ηχητικό/μουσικό κόσμο που διαμορφώνουν οι πειραματικές ηχητικές συνθέσεις του Λιγκέττι και του Ιάνη Ξενάκη και η μουσική του σύγχρονου συνθέτη Ζιλιέν Ταρίντ.

 

Τον Δεκέμβριο θα δούμε τον Άνεμο του πάντα ευφάνταστου Κωνσταντίνου Ρήγου. Μαθαίνουμε ότι θα είναι μια σκηνική σύνθεση με λόγο, κίνηση και ζωντανή μουσική. Ο τίτλος έχει να κάνει με την εξής ιδέα: «Ένας άνεμος διατρέχει τις ζωές μας, παρασύρει τις στιγμές μας και τις σκορπά. Άραγε, τι απομένει; Λέξεις, εικόνες, ιδέες, συναισθήματα, στροβιλίζονται σε μια αέναη περιπλάνηση». Περισσότερα στοιχεία αναμένονται το επόμενο διάστημα.

 

Θέατρο Σφενδόνη

Phone Home

Τρία θέατρα, τρεις σκηνοθέτες και τρία σύνολα ηθοποιών στην Αθήνα, στο Λονδίνο και στο Μόναχο δημιουργούν μια κοινή παράσταση που θα παίζεται ταυτόχρονα, με τις σκηνές να συνδέονται ζωντανά με τις νέες τεχνολογίες και τους ηθοποιούς να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω τηλεδιασκέψεων.

Η νέα παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris βασίζεται σε πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που άφησαν το σπίτι τους τον προηγούμενο χρόνο για να δημιουργήσουν ένα καινούργιο σε μια άλλη χώρα.

Η διαδικασία ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014 από τον Γιάννη Καλαβριανό και τον Γερμανό σκηνοθέτη και δραματουργό Michael Sommer. Στη δημιουργική ομάδα προστέθηκε ο Άγγλος σκηνοθέτης Tom Mansfield και οργανώθηκαν οι τρεις θίασοι στις 3 χώρες (Sforaris/Athens - Pathos/München - UpstartTheatre/London). Η περίοδος της έρευνας και επεξεργασίας του υλικού του Phone Home (από τα μέσα του 2015 έως σήμερα, μέσω τακτικών συναντήσεων όλων των συντελεστών στις τρεις πόλεις) συνέπεσε με τη μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στη σύγχρονη Ιστορία, ως επακόλουθο του πολέμου στη Συρία.

Οι θεατές κάθε θεάτρου θα βλέπουν ένα μέρος της κάθε ιστορίας. Οι ιστορίες θα ολοκληρώνονται με τη ζωντανή επικοινωνία των ηθοποιών μέσω Skype, Facebook και τηλεφωνημάτων. Οι τρεις παραστάσεις θα μεταδίδονται ζωντανά στο Διαδίκτυο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους θεατές να επιλέγουν την πόλη και την οπτική της ιστορίας που θέλουν να παρακολουθήσουν.

Η παράσταση της Αθήνας, σε σκηνοθεσία και κείμενο (που δούλεψε μαζί με την Έρι Κύργια) Γιάννη Καλαβριανού, θα παρουσιαστεί στο θέατρο Σφενδόνη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας, Αλεξία Μπεζίκη, Χριστίνα Μαξούρη, Στέφη Πουλοπούλου και Κώστας Σιλβέστρος. Από 19 έως 23 Οκτωβρίου και από 26 έως 30 Οκτωβρίου.

 

Phone Home
Phone Home

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ω, χάιδεψε τ' αυτιά μου σαν γλυκό αεράκι, που φυσάει πάνω από πλαγιά σπαρμένη με βιολέτες...

ΘέατροΩ, χάιδεψε τ' αυτιά μου σαν γλυκό αεράκι, που φυσάει πάνω από πλαγιά σπαρμένη με βιολέτες...

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη Δωδεκάτη Νύχτα του Σαίξπηρ στο Εθνικό και μιλά στο LIFO.gr για το πώς μετά τη βύθισή του στο σκοτάδι, στράφηκε στο μαγεμένο σύμπαν του μέγιστου ποιητή της ανθρωπότητας.
2.10.2016
Αυτό είναι το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για την επόμενη χρονιά

ΘέατροΑυτό είναι το ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για την επόμενη χρονιά

Ο Στάθης Λιβαθινός μόλις ανακοίνωσε τις παραστάσεις και τις δράσεις του Εθνικού θεάτρου για τον επόμενο χρόνο
13.6.2016

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Πώς ο Enda Walsh κατάφερε να μεταφέρει τη μαγεία της ταινίας «Once» στη σκηνή;

Θέατρο Πώς ο Enda Walsh κατάφερε να μεταφέρει τη μαγεία της ταινίας «Once» στη σκηνή;

O Ιρλανδός συγγραφέας της θεατρικής διασκευής του πιο σύγχρονου μιούζικαλ των τελευταίων ετών μιλά στο LIFO.gr λίγο πριν από την πρώτη πανελλήνια παρουσίασή του στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
1 ΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ
Οι θεατρικοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς βουτάνε κατευθείαν στα βαθιά

Θέατρο Οι θεατρικοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς βουτάνε κατευθείαν στα βαθιά

5 σκηνοθέτες που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με τους κλασικούς και αφήνουν ξεκάθαρο στίγμα
13.12.2018
«Παλιοί καιροί» του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Χουβαρδά: Μπράντι και χάδι

Θέατρο «Παλιοί καιροί» του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Χουβαρδά: Μπράντι και χάδι

Η κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση του Θεάτρου Τέχνης (Υπόγειο) σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά
12.12.2018
Τι είναι το 'Μάθειμα' που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Bios – ΓΚΡΕΚΑ

Θέατρο Τι είναι το 'Μάθειμα' που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Bios – ΓΚΡΕΚΑ

Ο Μάνος Χρυσοβέργης συνομιλεί με τον σκηνοθέτη και δημιουργό της παράστασης, Δημήτρη Κομνηνό, με αφορμή 'Tω Μάθειμα' που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Bios. 
12.12.2018
Ένα Σαββατοκύριακο στην Κύπρο με τον ΘΟΚ

Θέατρο Ένα Σαββατοκύριακο στην Κύπρο με τον ΘΟΚ

Οι τρέχουσες παραγωγές του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου με μια νέα γενιά ηθοποιών και σκηνοθετών φέρνουν άλλο αέρα στο θεατρικό τοπίο του νησιού
12.12.2018
«Άνθρωποι και ποντίκια» στον Ελαιώνα: Μια συνταρακτική θεατρική εμπειρία

Θέατρο «Άνθρωποι και ποντίκια» στον Ελαιώνα: Μια συνταρακτική θεατρική εμπειρία

Κάτω στον Βοτανικό, ανάμεσα σε εργοστάσια, αποθήκες και φορτηγά, ο Βασίλης Μπισμπίκης έστησε μια παράσταση μέσα σε ένα παλιό μηχανουργείο, τελείως απρόσμενη και συνταρακτική.
11.12.2018
«Ο Χορός του θανάτου» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ: Η Μέδουσα έχει κέφια

Θέατρο «Ο Χορός του θανάτου» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ: Η Μέδουσα έχει κέφια

Η κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που ανεβαίνει στο θέατρο Μεταξουργείο, σε σκηνοθεσία Άκι Βλουτή
8.12.2018
H σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου έχει τραγουδήσει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου

Θέατρο H σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου έχει τραγουδήσει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου

Με εμφανίσεις στις σπουδαιότερες σκηνές με τα μεγαλύτερα λυρικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, η Ελληνίδα σούπερ-σταρ σοπράνο ετοιμάζεται να τραγουδήσει για πρώτη φορά τον ρόλο της «Μανόν» που έχει συνδεθεί με τη γαλλική μπελ επόκ
8.12.2018
Η Θάλεια Σταματέλου έσκασε σαν σούπερ νόβα στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο Η Θάλεια Σταματέλου έσκασε σαν σούπερ νόβα στο ελληνικό θέατρο

Η νεαρή απόφοιτη του Εθνικού Θεάτρου ερμηνεύει το αντίπαλο δέος της Ζέτας Μακρυπούλια στον «Γιούγκερμαν» του Καραγάτση που ανεβάζει ο Δημήτρης Τάρλοου στο Θέατρο Πορεία
5.12.2018
Joan Didion: «Λέμε στον εαυτό μας ιστορίες για να ζήσουμε»

Θέατρο Joan Didion: «Λέμε στον εαυτό μας ιστορίες για να ζήσουμε»

Το κλασικό κείμενο με τις αναμνήσεις της σπουδαίας συγγραφέως από τα εύφλεκτα ‘60s, «White Album», σε μια πρωτοποριακή παράσταση στη Νέα Υόρκη
4.12.2018
Η Άννα Κοκκίνου πριν αναστηλώσει το ερείπιο της οδού Μακρή και το κάνει το θαύμα του Θεάτρου Σφενδόνη

Θέατρο Η Άννα Κοκκίνου πριν αναστηλώσει το ερείπιο της οδού Μακρή και το κάνει το θαύμα του Θεάτρου Σφενδόνη

3.12.2018
 Έλενα Ακρίτα: «Και βέβαια θα ασχολούμαι με τον κάθε Σεφερλή»

Θέατρο Έλενα Ακρίτα: «Και βέβαια θα ασχολούμαι με τον κάθε Σεφερλή»

Το πρόσωπο των ημερών (αριστερή βορείων προαστίων, δημοσιογράφος-συγγραφέας) μιλά στη LiFO για όλους και για όλα, σε μια συνέντευξη που θα συζητηθεί.
2.12.2018
Γιάννης Νιάρρος: «Είναι βαρετό να παίζεις τον γκόμενο σε ένα σίριαλ»

Θέατρο Γιάννης Νιάρρος: «Είναι βαρετό να παίζεις τον γκόμενο σε ένα σίριαλ»

Μια συνέντευξη ανήμερα των γενεθλίων του ταλαντούχου και πρόσφατα τιμημένου με το Βραβείο Χορν ηθοποιού, πάνω από ένα κουτί σοκολατάκια και πολλά κουτιά αντιφλεγμονώδη
1.12.2018
Ο Αντώνιος, η Κλεοπάτρα και το αληθινό φίδι επί σκηνής (και επί οθόνης)

Θέατρο Ο Αντώνιος, η Κλεοπάτρα και το αληθινό φίδι επί σκηνής (και επί οθόνης)

30.11.2018
Άλβιν Έιλι: Μια νέα χορογραφία - ερωτική επιστολή στον θρύλο του μοντέρνου χορού

Θέατρο Άλβιν Έιλι: Μια νέα χορογραφία - ερωτική επιστολή στον θρύλο του μοντέρνου χορού

Οι εκδηλώσεις για τα 60 χρόνια του Alvin Ailey American Dance Theater κορυφώνονται την ερχόμενη εβδομάδα στη Νέα Υόρκη
30.11.2018
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar patatasc 13.9.2016 | 21:24
Από μιούζικαλ τίποτα; (Μιας και εγώ είμαι του ελαφρού... :D)
Προηγούμενα 1 Επόμενα