Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Αρχείο
«Με έπιασε μια βραχνάδα...»

Μια σπάνια συνέντευξη της Μαρίας Κάλλας σε σπαστά ελληνικά 

 

Ηχογράφηση στην Αθήνα του 1957 
Όταν είχε έρθει στην Ελλάδα το 1957 για να εγκαινιάσει το Φεστιβάλ Αθηνών, η Μαρία Κάλλας βρέθηκε στη δίνη ενός σκανδάλου με πολιτικές προεκτάσεις. Αφορμή, η πολεμική των εφημερίδων για την υπέρογκη για την εποχή αμοιβή της: 9.000 δολάρια! Οι εφημερίδες έκαναν αναφορά σε «οικονομικό σκάνδαλο» της Κυβέρνησης, ενώ η καλλιτέχνις, έξαλλη, παρέμενε στη σουίτα της Μεγάλης Βρεττανίας, δεχόμενη πλήθος γνωστών και φίλων. Τελικά, ακύρωσε την πρεμιέρα, και αυτό δημιούργησε νέο κύμα αντιδράσεων. Για να ησυχάσει τα πνεύματα η Κάλλας μίλησε στην δημοφιλέστατη εκπομπή του Αχιλλέα Μαμάκη «Το θέατρο στο μικρόφωνο» και είπε επί του θέματος τα καθησυχαστικά εξής:
 
«Με έπιασε μια βραχνάδα κι αισθάνομαι ότι δεν μπορώ να δώσω το παν... Μέσα στο αγαπητό σας μυαλό ποιός ξέρει τι θέλετε από μένα! Αυτό με φοβίζει!...»
0:00/4:29
 
Η Μαρία Κάλλας με τον αρχιμουσικό Αντονίνο Βόττο το καλοκαίρι του 1957 στο μοναδικό της ρεσιτάλ στο Ηρώδειο (φωτ.: Μεγαλοοικονόμου / Αρχείο Φεστιβάλ Αθηνών).
Εδέχθησαν να καταβάλουν εις την Ελληνίδα καλλιτέχνιδα το τεράστιον ποσόν των 9.000 δολαρίων, την στιγμήν κατά την οποίαν άλλοι καλλιτέχναι, ίσης περιωπής δέχονται το τέταρτον ή πέμπτον της αμοιβής ταύτης...
 
 
Η Μαρία Κάλλας δέχεται φίλους και γνωστούς στο δωμάτιο του ξενοδοχείου Μεγάλη Βεττανία, το καλοκαίρι του 1957. Επίσης, γίνεται εξώφυλλο στο περιοδικό Εικόνες της Ελένης Βλάχου.
 
 
Ένα απόσπασμα από το Τριστάνος και Ιζόλδη. Ζωντανή ηχογράφηση, Αθήνα 1957
0:00/1:52
 
Φωτογράφηση της Κάλλας για το περιοδικό Town and Country

Tελικά, η ντίβα θα εμφανιστεί στις 5 Αυγούστου, ερμηνεύοντας την ίδια βραδιά αποσπάσματα από ιταλικές, γερμανικές και γαλλικές όπερες. Από την ονειρική Λουτσία του Ντονιτσέτι μέχρι την εύθραυστη Οφηλία στον «Αμλετ» του Τομά θα επιδείξει μιαν απαράμιλλη γκάμα αισθημάτων και θα αποθεωθεί από το κοινό. 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από την επιδημία πανώλης επί Καποδίστρια, το 1828, στον κορωνοϊό του 2020
Όταν ο Καποδίστριας ήρθε αντιμέτωπος με μια επιδημία πανώλης ζήτησε από τους πολίτες να μπουν σε καραντίνα και έκλεισε τις εκκλησίες.
Το θέατρο στο ίντερνετ: Η Μαντάμ Σουσού του Δημήτρη Ψαθά
Με την Άννα Παϊτατζή και τον Γιάννη Γκιωνάκη
 Όταν η Ελλάδα ήρθε αντιμέτωπη με την Ισπανική γρίπη
Η πανδημία που ξέσπασε πριν από έναν αιώνα και αφάνισε εκατομμύρια ανθρώπους μέσα σε μόλις έναν χρόνο.
Απόκριες και Κούλουμα στην παλιά Αθήνα
Πώς γιόρταζαν οι Αθηναίοι την αρχή της Σαρακοστής και πώς προέκυψε η ίδια η λέξη «Κούλουμα»
Το Πατρινό Καρναβάλι του 1966 σε εντυπωσιακές εικόνες και βιτριολικές λεζάντες του Φρέντυ Γερμανού
Ένα δημοσίευμα του 1967 από το περιοδικό «Εικόνες».
Ήλιος, ποτάμια, άπλα και ησυχία: Η Αθήνα του 1890 σε 4 εκπληκτικές φωτό των Αφών Ρωμαΐδη
Οι αδελφοί Ρωμαΐδαι (Ρωμαΐδη) από την Κόνιτσα της Ηπείρου συγκαταλέγονται στους πιο σημαντικούς Έλληνες φωτογράφους της τελευταίας εικοσαετίας του 19ου αιώνα.
10+1 τραγούδια για την Ομόνοια
Η πλατεία της Αθήνας που έχει τραγουδηθεί όσο καμία άλλη.
Οι τελευταίες γνωστές φωτογραφίες του Τζον Λένον με τον Πολ Μακάρτνεϊ
Μαζί στο Λος Άντζελες, το 1974.
Σπάνιες φωτογραφίες από τη ζωή στην Ελλάδα των αρχών του περασμένου αιώνα
Η καθημερινή ζωή των κατοίκων της χώρας μεταξύ των πολέμων.
«Μαγική πόλις»: Η ιστορία της συνοικίας Δουργούτι που σήμερα αποτελεί την περιοχή του Νέου Κόσμου
Η αυτοσχέδια προσφυγική γειτονιά που φιλοξενούσε Αρμένιους, Μικρασιάτες και άλλους πληθυσμούς σε σπάνιες φωτογραφίες του 1955.
H πλατεία Ομονοίας στο πέρασμα των χρόνων - Οι καλύτερες και πιο σπάνιες φωτογραφίες
Με αφορμή την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της Αθήνας θυμόμαστε τις αλλαγές που έχουν γίνει από το 1834 έως σήμερα.
Η αφρόκρεμα της διεθνούς μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Αθήνα και τα νησιά το 1933, σε ένα φιλμ-ντοκουμέντο
Ισθμός, Αθήνα, Αίγινα, Σέριφος, Ίος, Σαντορίνη, τον Αύγουστο του 1933, στο πλαίσιο του θρυλικού 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Νεώτερης Αρχιτεκτονικής (CIAM) που ξεκίνησε εν πλω στο πλοίο Patris II με αφετηρία την Μασσαλία και προορισμό τον Πειραιά. ― ΜΕΤΑ ΤΟ 9΄ΛΕΠΤΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Η εντυπωσιακή κατοικία του Κωνσταντίνου Παρθένη ακριβώς κάτω από την Ακρόπολη
Στη συμβολή των οδών Ροβέρτου Γκάλι και Αρεοπαγίτου είχε χτίσει την οικία του και έζησε για 40 χρόνια ο σπουδαίος νεωτεριστής ζωγράφος Κωνσταντίνος Παρθένης.
Τα θαμμένα ποτάμια της Αθήνας
Ιλισός, Κηφισός και Ηριδανός διέρρεαν την πεδιάδα της Αττικής. Τώρα είναι όλα κάτω από μπάζα.
Γιάννης Τσεκλένης – Έφη Μελά: 20 φωτογραφίες από τη μεγάλη εποχή τους
Δημιουργίες του Γιάννη Τσεκλένη φορούν, εκτός της Έφης Μελά, η Έλενα Ναθαναήλ και άλλα μοντέλα της εποχής, τότε που ο σχεδιαστής έδωσε παγκόσμια αίγλη στην ελληνική μόδα.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Diavolakos Diavolakos 13.6.2017 | 21:23
«άλλοι καλλιτέχναι, ίσης περιωπής»

Όπως;
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή