Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους

Τόσο που σχεδόν νοιώθεις την ανάσα του λιονταριού

Ο Σκοτσέζος φωτογράφος David Yarrow ταξίδεψε σε μερικούς από τους πιο απομακρυσμένους προορισμούς του κόσμου όπως την Ανταρκτική, το Εθνικό πάρκο Katmai, Αλάσκα, Μανιτόμπα, Καναδά  και πολλούς άλλους και ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με άγρια, θανατηφόρα ζώα για να τα φωτογραφίσει στο φυσικό τους περιβάλλον και να συλλάβει μερικές εκπληκτικές εικόνες της άγριας ζωής σε μερικά από τις πιο σκληρά τοπία του πλανήτη. Η συγκεκριμένη του δουλειά εκδόθηκε στον τόμο Encounter από τις εκδόσεις Clearview. Μαζί με ένα δείγμα της δουλειάς του εξηγεί πώς κατάφερε -τεχνικά- να πλησίασει τόσο πολύ τα ζώα  και γιατί επέλεξε την ασπρόμαυρη και όχι την έγχρωμη φωτογραφική προσέγγιση. 

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow
"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow

 

'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό.  Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.
'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό. Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.

 

"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow
"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow

 

"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow
"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow

 

"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow
"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow

 

"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow
"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow

 

"Ο δολοφόνος." © David Yarrow
"Ο δολοφόνος." © David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow
"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στα τελευταία κατοικημένα διαμερίσματα του μυθικού Chelsea Hotel
Τέσσερα χρόνια πέρασαν μέχρι να καταφέρει να πείσει τους τελευταίους μόνιμους ενοίκους του ξενοδοχείου να του ανοίξουν την πόρτα στα εκπληκτικά διαμερίσματά τους ο φωτογράφος Colin Miller αλλά άξιζε τον κόπο.
Αυτή είναι η κορυφαία φωτογραφία του περασμένου αιώνα και απεικονίζει ένα έμβρυο 18 εβδομάδων
Η συγκλονιστική λήψη του φωτογράφου Lennart Nilsson που συζητείται μέχρι σήμερα χάρη στην πολιτική διάσταση που έλαβε
40 χρόνια London Calling: Οι φωτογραφίες που έκαναν τους Clash αιώνια είδωλα
Μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για τα 40χρονα του ιστορικού άλμπουμ παρουσιάζει τις φωτογραφίες που τους είχε τραβήξει στη θρυλική αμερικανική περιοδεία του 1979 η σπουδαία ροκ φωτογράφος Pennie Smith, ανάμεσά τους και εκείνη που κοσμεί το πιο εμβληματικό ίσως ροκ εξώφυλλο όλων των εποχών.
Άλλες Ωδές; («Any more Odes?»)
H διεθνής ομαδική φωτογραφική έκθεση των TransEurope Athens / EyesCulture
Βερολίνο. Νοέμβρης 1989 (λίγο μετά την πτώση του Τείχους)
Με σφυρί και καλέμι
Ο Billy Monk και η underground σκηνή του Κέιπ Τάουν, στο αποκορύφωμα του Απαρτχάιντ
Η αλλοπρόσαλλη ζωή και η ακαταμάχητη τέχνη του Νοτιοαφρικανού φωτογράφου που απαθανάτισε μοναδικά τη νύχτα του Κέιπ Τάουν κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ και τελικά πυροβολήθηκε ενώ πήγαινε να δει την πρώτη του μεγάλη έκθεση.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο λυκόφως
Στις φωτογραφίες του Φωκίωνα Ζησιάδη τα πλοία και τα μηχανήματα στέκουν παγωμένα περιμένοντας μια εντολή για να ξαναμπούν και πάλι στη δράση
Οι δύο παράλληλοι
Φωτογραφίες της Karina Bikbulatova
«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s
Ο αναίμακτος πόλεμος του Δημήτρη Χαρισιάδη
Ο σημαντικός Έλληνας φωτογράφος άφησε τρακόσια αρνητικά από το μέτωπο και την Κατοχή, δίχως ούτε μια εικόνα νεκρού ή τραυματία.
Ο Εθνικός Κήπος τη νύχτα: Μια διαφορετική φωτογραφική καταγραφή του ιστορικού σημείου της πόλης
Οι εικόνες του Στράτου Καλαφάτη συνοδεύουν τα κείμενα της έκδοσης «Εθνικός Κήπος. Περίπατος Μαθητείας – 10+1 Στάσεις» η οποία αφηγείται την ιστορία του Κήπου και κατ’ επέκταση της ίδιας της Αθήνας.
MedPhoto Festival 2019-2020
Archive: Between the Public and the Private
Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.
Ο διαγωνισμός αυτός έχει γίνει ένας εξαιρετικός τρόπος προβολής μικροφωτογραφιών από μια ευρεία γκάμα επιστημονικών κλάδων.
Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο
Στο νέο του φωτογραφικό βιβλίο, ο πρώην ροκ σταρ εξερευνά την περίεργη, διαδραστική σχέση ανάμεσα στις παλιές αναλογικές ζωές μας και τις νέες ψηφιακές.
Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες της Patti Smith και του Robert Mapplethorpe όταν ήταν ακόμα «βρέφη»
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή