Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους

Τόσο που σχεδόν νοιώθεις την ανάσα του λιονταριού

Ο Σκοτσέζος φωτογράφος David Yarrow ταξίδεψε σε μερικούς από τους πιο απομακρυσμένους προορισμούς του κόσμου όπως την Ανταρκτική, το Εθνικό πάρκο Katmai, Αλάσκα, Μανιτόμπα, Καναδά  και πολλούς άλλους και ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με άγρια, θανατηφόρα ζώα για να τα φωτογραφίσει στο φυσικό τους περιβάλλον και να συλλάβει μερικές εκπληκτικές εικόνες της άγριας ζωής σε μερικά από τις πιο σκληρά τοπία του πλανήτη. Η συγκεκριμένη του δουλειά εκδόθηκε στον τόμο Encounter από τις εκδόσεις Clearview. Μαζί με ένα δείγμα της δουλειάς του εξηγεί πώς κατάφερε -τεχνικά- να πλησίασει τόσο πολύ τα ζώα  και γιατί επέλεξε την ασπρόμαυρη και όχι την έγχρωμη φωτογραφική προσέγγιση. 

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow
"Ο σπουδαίος φωτογράφος Robert Capa είχε πει ότι αν μία φωτογραφία δεν είναι αρκετά καλή είναι γιατί δεν έχεις πλησιάστει το θέμα σου όσο χρειάζεται. Δεν μπορείς να έχεις την αίσθηση της απειλής με έναν τηλεφακό γι' αυτό και αποφάσισα να πλησιάσω πολύ. Η συγκεκριμένη λήψη έγινε εξ αποστάσεως με μία τηλεκατευθυνόμενη κάμερα, στο επίπεδο του εδάφους, με ευρυγώνιο φακό πασαλειμμένο με το aftershave Old Spice που χρησιμοποιούσαν οι Masai - ήμουν σε ένα jeep 150 γιάρδες μακριά εκείνη τη στιγμή. Αμέσως μετά το τράβηγμα της φωτογραφίας, η λέαινα άρπαξε την κάμερα με το στόμα της και κρύφτηκε. Έπρεπε να την ακολουθήσουμε μέσα στους θάμνους για να την πάρουμε πίσω." © David Yarrow

 

'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό.  Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.
'Σ' αυτή τη λήψη η κάμερα δεν ήταν καθόλου προστατευμένη· άλλο ένα βήμα και ο ελέφαντας θα μπορούσε να τη μετατρέψει σε πολτό. Ο οδηγός μου μου είπε να συνεχίσω να πατάω το κλείστρο. Το στριφογύρισμα του μοτέρ ήταν αρκετό για να κάνει τον ελέφαντα να σταματήσει για να εντοπίσει από που έρχεται ο ασυνήθιστος θόρυβος. Αμέσως μετά άρχισα να χρησιμοποιώ ατσάλινα προστατευτικά πλαίσια για να προστατέψω τις κάμερές μου." © David Yarrow.

 

"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow
"Υπάρχει μια χυδαιότητα, στις έγχρωμες εικόνες, ενώ οι ασπρόμαυρες έχουν μια ηρεμία που τις καθιστά διαχρονικές. Αν η τεχνολογία υπήρχε, σχεδόν κάθε εικόνα θα μπορούσε να είχε ληφθεί πριν από 200 χρόνια." © David Yarrow

 

"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow
"Έχω ταξιδέψει σ' όλο τον κόσμο. Γνώρισα αυτή την αρκούδα στο πάρκο Katmai στην Αλάσκα- είμασταν μόνο αυτός κι εγω στο δρόμο. Σου δίνονται ενημερώσεις ασφαλείας, αλλά ποτέ δεν πιστέυεις ότι θα συναντήσεις μία στο δρόμο σου.. Υποτίθεται ότι πρέπει να τους μιλήσεις γι' αυτό και γω συνέχιζα να λέω "Γειά σας κύριε Αρκούδε" και άλλα παρόμοια. Με κοίταξε με περιφρόνηση και χάθηκε μέσα στο δάσος. Θα σου επιτεθούνε μόνο αν βρεθείς ανάμεσα σ' αυτές και στα παιδιά τους." © David Yarrow

 

"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow
"Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες τραβήχτηκαν νωρίς το πρωί ή στο ηλιοβασίλεμα. Με καλό φως έρχεται πάντα μια μεγαλύτερη συναισθηματική προοπτική." © David Yarrow

 

"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow
"Έχουν απομείνει μόνο 1.000 Royal Bengal τίγεις στην Ινδία. Μερικοί άνθρωποι χαρακτηρίζουν εικόνες σαν αυτή "πορνο" , αλλά αν μία φωτογραφία μπορεί να δημιουργήσεις μία συναισθηματική επαφή με τα πλάσματα του φυσικού κόσμου, τότε μπορεί να κάνει τη διαφορά." © David Yarrow

 

"Ο δολοφόνος." © David Yarrow
"Ο δολοφόνος." © David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow
"Είμαστε όλοι κομμάτι του φυσικού κόσμου."© David Yarrow

 

© David Yarrow
© David Yarrow

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μένουμε σπίτι (1932)
Μία φωτογραφία του Brassaï
20 φώκιες πάνω σε ένα παγόβουνο της Ανταρκτικής: Οι βραβευμένες εικόνες άγριας φύσης 2020
Ανακοινώθηκαν οι νικητές ενός νέου διαγωνισμού φωτογραφίας για την άγρια φύση.
Το παράδειγμα της Ταϊβάν
Ο φωτογράφος Ιάσονας Μαρκάκης βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ταϊβάν. Μας παρουσιάζει την εικόνα ενός ευσυνείδητου και ψύχραιμου λαού που έχει τον δικό τρόπο του να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα την επιδημία.
25η Μαρτίου στην Τασκένδη
Ο Βασίλης Οικονόμου αναζητά τις οικογενειακές μνήμες
Το χίπικο Ιράν: Στις παραλίες του Νότου οι νέοι αναζητούν την δυσεύρετη ελευθερία τους
Οι νέοι του Ιράν ταξιδεύουν στον Νότο για να ξεφύγουν από την ασφυκτική επιτήρηση του κράτους. Ή μάλλον ταξίδευαν. Η μεγάλη διασπορά της πανδημίας στη χώρα τα έχει αλλάξει όλα.
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού
Η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης και καταγράφει τις νέες συνήθειες.
Φωτογραφίες ενός θρυλικού φωτογράφου βγαίνουν πρώτη φορά στη δημοσιότητα
Ο Stephen Shore κατάφερε να κρατήσει στην αφάνεια φωτογραφίες του για δεκαετίες.
Κοσμική Εκκλησία
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Η οδός των φαντασμάτων. Φωτογραφίες της Κατερίνας Καμπίτη.
'Εκθεση στο "Καμίνι", στη Νάουσα.
Συγκινητικά πορτραίτα αποχαιρετισμού: Το μακρύ αντίο των γονιών στις φωτογραφίες τριών δεκαετιών
Το λευκό φόρεμα της Emily Dickinson
Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν η διάσημη ποιήτρια.
Λαϊκές ντίβες σε ανθισμένες αμυγδαλιές. Από τον Σπύρο Στάβερη
Λαϊκές τραγουδίστριες φωτογραφημένες για τις «Εικόνες του Κόσμου» σε περιβόλια της Αττικής, πάνω σε μια ιδέα του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου.
Η φαβέλα της Πειραιώς
Κούρδοι πρόσφυγες από το Ιράκ στην Αθήνα (Μάρτης 1996)
This is Gender: Φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο καταγράφουν τι σημαίνει φύλο
Εικόνες που ξεφεύγουν από τον στερεοτυπικό δυϊσμό του φύλου και αναδεικνύουν την ποικιλομορφία του.
UFO ή επουράνιο φως; Απόκοσμες εικόνες από μια μικρή πόλη στη βόρεια Φινλανδία με ένα μεγάλο μυστικό
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή