Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας

0
Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Πατέρας και γιος, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

Το 2011, ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εγκατέλειψε τη Νέα Υόρκη για να ζήσει σε μια μοναχική εκκλησία στα Berkshires. Την επαύριο ενός δύσκολου διαζυγίου αναζήτησε την αναγωογόνηση κολυμπώντας σε καθαρά νερά και κάνοντας σκι αντοχής στα δασωμένα μονοπάτια των Απαλαχίων. Εκεί ανακάλυψε το μονοπάτι που ονομάζεται  Καθεδρικός των Πεύκων, που του ενέπνευσε νέες εικόνες.  

"Επρόκειτο για μια αισθητική αποκάλυψη" λέει ο Crewdson. "Το όνομα του μονοπατιού και η τοποθεσία εκείνη την στιγμή αποτέλεσαν το έναυσμα και την έμπνευση ενός συνόλου έργων." 

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Ο αχυρώνας, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

Οι 31 εικόνες που απαρτίζουν το έργο εκτίθενται στην Γκαλερί Γκαγκοσιάν στη Νέα Υόρκη. Με τον τελικό τίτλο Καθεδρικός των Πεύκων, οι εικόνες-κινηματογραφικά λαϊτμοτίβ αποτελούν την πεμπτουσία του έργου του Crewdson. Ξέφωτα σε δάση, ανώνυμα τοπία κωμοπόλεων και αδιάφορα εσωτερικά σπιτιών μετατρέπονται σε εξεζητημένα σκηνογραφημένες εικόνες γεμάτες σασπένς, που εξερευνούν τις εσχατιές της αμερικανικής ψηχής και τα ανησυχητικά δράματα που κρύβονται στην καθημερινή ζωή στις ΗΠΑ. Ένα ζευγάρι χαζολογάει δίπλα στο ποτάμι και μοιάζουν σαν μικρές νιφάδες δίπλα στα τεράστια πεύκα που τους περιτριγυρίζουν. Σ' έναν ομιχλώδη αχυρώνα ένα κορίτσι σκαρφαλωμένο σε σκαμνί, μοιάζει να αναρωτιέται κι η ίδια για τις ξηλωμένες σανίδες του πατώματος δίπλα στα πόδια της.  

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Ο αγωγός, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Το υπόγειο, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

"Είναι στην φτιαξιά μου να ενδιαφέρομαι για το παράδοξο, γεγονός που εξ ορισμού σε οδηγεί να προσπαθείς να ανακαλύψεις διαρκώς κάποιο αναπάντεχο μυστήριο στην καθημερινή ζωή." λέει ο Crewdson. "Για μένα είναι σημαντικό το σκηνικό των φωτογραφιών μου να μοιάζει οικείο. Τα σκηνικά, τα αντικείμενα, τα κοστούμια, τα υποκείμενα πρέπει να δείχνουν φυσιολογικά λλά μετά χρησιμοποιώ το φως, το χρώμα, την διάθεση και την ατμόσφαιρα για να φορτίσω κάπως την εικόνα."  

Σε είκοσι χρόνια δημιουργίας οι φωτογραφίες του Crewdson, πολλές εκ των οποίων πωλούνται περισσότερο από 100.000 δολάρια, έχουν αποκτήσει διεθνή απήχηση. Κάθε σειρά φωτογραφιών του (το Λυκόφως, το Σπίτι των Ονείρων και Κάτω από τα Ρόδα) θυμίζει όχι μόνο πίνακες Αμερικανών και Ευρωπαίων ζωγράφων του 19ου αιώνα, αλλά διαθέτει και μια κινηματογραφική αύρα που προέρχεται από την αγάπη του για τις παλιές ταινίες. Ο Καθεδρικός των Πεύκων κάνει την μετάβαση σε έναν ψυχολογικά πιο σκοτεινό τόπο, εξερευνώντας την απομόνωση και την προσμονή.

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Το κούρεμα, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

"Ήταν σημαντικό για εμένα οι εικόνες αυτές να έχουν μια ήσυχη, αδρανή ευαισθησία" λέει ο Crewdson. "Τις θεωρώ λιγότερο κινηματογραφικές και περισσότερο ζωγραφικές σε ότι αφορά την προσέγγιση τους και σαφώς ψυχολογικές, με ελάχιστη δράση σε επίπεδο κυριολεκτικής αφήγησης ή πλοκής."

Οι παραγωγές του είναι σχεδόν κινηματογραφικές και απαιτούν μήνες προετοιμασίας, κατά τους οποίους ο φωτογράφος ελέγχει την κάθε λεπτομέρεια: από το υγρό σφουγγάρι σε έναν πάγκο κουζινας, στην τσαλακωμένη κουβέρτα που έχει πεταχτεί δίπλα σε έναν καναπέ. Οι λήψεις γίνονται με μηχανές μεγάλυ φορμάτ και απαιτείται ένα συνεργείο 40 ατόμων με γνώσεις εξοπλισμού και τεχνικών κινηματογραφικών ταινιών. Σύμφωνα με τον ίδιο όμως ο Καθεδρικός των Πεύκων παρουσίαζε νέες προκλήσεις.  

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Το μοτέλ, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

"Εργαστήκαμε σε απόλυτη απομόνωση" λέει. "Ήμασταν ένα μικρό συνεργείο που εργαζόταν και στις τρεις παραγωγές υπό απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και σε ακραία χαμηλές θερσμοκρασίες." 

Το έργο του Gregory Crewdson "Cathedral of the Pines" θα εκτίθεται ως τις 5 Μαρτίου στην γκαλερί Gagosian στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. 

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας Facebook Twitter
Γυναίκα στον νεροχύτη, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ