Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εξερευνά την μοναχικότητα μέσα στα δάση της παιδικής του ηλικίας

Ανακαλύψτε τον σουρεαλιστικό Καθεδρικό των Πεύκων

Πατέρας και γιος, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Πατέρας και γιος, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

Το 2011, ο φωτογράφος τέχνης Gregory Crewdson εγκατέλειψε τη Νέα Υόρκη για να ζήσει σε μια μοναχική εκκλησία στα Berkshires. Την επαύριο ενός δύσκολου διαζυγίου αναζήτησε την αναγωογόνηση κολυμπώντας σε καθαρά νερά και κάνοντας σκι αντοχής στα δασωμένα μονοπάτια των Απαλαχίων. Εκεί ανακάλυψε το μονοπάτι που ονομάζεται  Καθεδρικός των Πεύκων, που του ενέπνευσε νέες εικόνες.  

"Επρόκειτο για μια αισθητική αποκάλυψη" λέει ο Crewdson. "Το όνομα του μονοπατιού και η τοποθεσία εκείνη την στιγμή αποτέλεσαν το έναυσμα και την έμπνευση ενός συνόλου έργων." 

 

Ο αχυρώνας, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Ο αχυρώνας, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

Οι 31 εικόνες που απαρτίζουν το έργο εκτίθενται στην Γκαλερί Γκαγκοσιάν στη Νέα Υόρκη. Με τον τελικό τίτλο Καθεδρικός των Πεύκων, οι εικόνες-κινηματογραφικά λαϊτμοτίβ αποτελούν την πεμπτουσία του έργου του Crewdson. Ξέφωτα σε δάση, ανώνυμα τοπία κωμοπόλεων και αδιάφορα εσωτερικά σπιτιών μετατρέπονται σε εξεζητημένα σκηνογραφημένες εικόνες γεμάτες σασπένς, που εξερευνούν τις εσχατιές της αμερικανικής ψηχής και τα ανησυχητικά δράματα που κρύβονται στην καθημερινή ζωή στις ΗΠΑ. Ένα ζευγάρι χαζολογάει δίπλα στο ποτάμι και μοιάζουν σαν μικρές νιφάδες δίπλα στα τεράστια πεύκα που τους περιτριγυρίζουν. Σ' έναν ομιχλώδη αχυρώνα ένα κορίτσι σκαρφαλωμένο σε σκαμνί, μοιάζει να αναρωτιέται κι η ίδια για τις ξηλωμένες σανίδες του πατώματος δίπλα στα πόδια της.  

 

Ο αγωγός, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Ο αγωγός, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Το υπόγειο, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Το υπόγειο, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

"Είναι στην φτιαξιά μου να ενδιαφέρομαι για το παράδοξο, γεγονός που εξ ορισμού σε οδηγεί να προσπαθείς να ανακαλύψεις διαρκώς κάποιο αναπάντεχο μυστήριο στην καθημερινή ζωή." λέει ο Crewdson. "Για μένα είναι σημαντικό το σκηνικό των φωτογραφιών μου να μοιάζει οικείο. Τα σκηνικά, τα αντικείμενα, τα κοστούμια, τα υποκείμενα πρέπει να δείχνουν φυσιολογικά λλά μετά χρησιμοποιώ το φως, το χρώμα, την διάθεση και την ατμόσφαιρα για να φορτίσω κάπως την εικόνα."  

 

Σε είκοσι χρόνια δημιουργίας οι φωτογραφίες του Crewdson, πολλές εκ των οποίων πωλούνται περισσότερο από 100.000 δολάρια, έχουν αποκτήσει διεθνή απήχηση. Κάθε σειρά φωτογραφιών του (το Λυκόφως, το Σπίτι των Ονείρων και Κάτω από τα Ρόδα) θυμίζει όχι μόνο πίνακες Αμερικανών και Ευρωπαίων ζωγράφων του 19ου αιώνα, αλλά διαθέτει και μια κινηματογραφική αύρα που προέρχεται από την αγάπη του για τις παλιές ταινίες. Ο Καθεδρικός των Πεύκων κάνει την μετάβαση σε έναν ψυχολογικά πιο σκοτεινό τόπο, εξερευνώντας την απομόνωση και την προσμονή.

 

Το κούρεμα, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Το κούρεμα, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

"Ήταν σημαντικό για εμένα οι εικόνες αυτές να έχουν μια ήσυχη, αδρανή ευαισθησία" λέει ο Crewdson. "Τις θεωρώ λιγότερο κινηματογραφικές και περισσότερο ζωγραφικές σε ότι αφορά την προσέγγιση τους και σαφώς ψυχολογικές, με ελάχιστη δράση σε επίπεδο κυριολεκτικής αφήγησης ή πλοκής."

 

Οι παραγωγές του είναι σχεδόν κινηματογραφικές και απαιτούν μήνες προετοιμασίας, κατά τους οποίους ο φωτογράφος ελέγχει την κάθε λεπτομέρεια: από το υγρό σφουγγάρι σε έναν πάγκο κουζινας, στην τσαλακωμένη κουβέρτα που έχει πεταχτεί δίπλα σε έναν καναπέ. Οι λήψεις γίνονται με μηχανές μεγάλυ φορμάτ και απαιτείται ένα συνεργείο 40 ατόμων με γνώσεις εξοπλισμού και τεχνικών κινηματογραφικών ταινιών. Σύμφωνα με τον ίδιο όμως ο Καθεδρικός των Πεύκων παρουσίαζε νέες προκλήσεις.  

 

Το μοτέλ, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Το μοτέλ, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

"Εργαστήκαμε σε απόλυτη απομόνωση" λέει. "Ήμασταν ένα μικρό συνεργείο που εργαζόταν και στις τρεις παραγωγές υπό απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και σε ακραία χαμηλές θερσμοκρασίες." 

 

Το έργο του Gregory Crewdson "Cathedral of the Pines" θα εκτίθεται ως τις 5 Μαρτίου στην γκαλερί Gagosian στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. 

 

 

Γυναίκα στον νεροχύτη, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson
Γυναίκα στον νεροχύτη, Καθεδρικός των Πεύκων, 2013 © Gregory Crewdson

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όχι παντρεμένοι· αλλά θα το θέλαμε»: Ερωτευμένοι άντρες από άλλες εποχές
Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα «A Photographic History of Men in Love» απεικονίζει ιστορίες αγάπης μεταξύ ανδρών σε τρυφερές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1850 και του 1950.
Το πέταγμα της χρυσαλλίδας. Φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη
The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings
Ορισμένοι άνθρωποι είναι σωσίες κάποιου γάτου
Όλοι ξέρουμε πως οι σκύλοι συνήθως μοιάζουν με τα αφεντικά τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τις γάτες, αλλά πιο υπόγεια...
Η φωτογραφική ομάδα «Διαδρομές» στεγάζει στο κέντρο της Αθήνας το πάθος για τις στιγμές
Μια ομάδα που ορίζει ως μέσο τη φωτογραφία και ως προορισμό την προσωπική έκφραση του καθενός.
Γνωρίστε τον σπουδαίο Έλληνα φωτορεπόρτερ Σωκράτη Μπαλταγιάννη
Οι κοινωνικά ευαίσθητες φωτογραφίες του διαθέτουν ισορροπία, δυναμισμό και αναδίδουν έναν βαθύ ανθρωπισμό, που αποφεύγει την γλυκερή καλλιέπεια.
Jindrich Streit, ένας σπάνιος, υπέροχος φωτογράφος της τσέχικης επαρχίας
τα ανθρώπινα πλάσματα ανασαίνουν και φωτίζονται από μια αξιοπρέπεια παράξενη, που δεν ξέρεις από πού έρχεται, μέσα σε τόση λάσπη.
Η Νάπολη, συγκινητικά σκοτεινή
Φωτογραφίες του άγγλου φωτογράφου Sam Gregg
Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week
Ο Δημήτριος Μασούρας μιλά για την έκθεση φωτογραφίας «Ιλίρ: Ένας Ήλιος από Πούλιες».
Από Αύγουστο Σεπτέμβρη
Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης
Αδέσποτες γάτες στους δρόμους της Ιταλίας του 1950
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες γατιών που περιπλανιούνται στα σοκάκια των ιταλικών πόλεων.
Σπάνιες φωτογραφίες από τα Μάταλα του '60 και του '70
15 φωτογραφίες του Wolfgang Kistler που αποτυπώνουν την απλή ζωή των κατοίκων στο διάσημο ψαροχώρι.
40 μέρες
Ξαφνικά, βοριαδάκι. Τι κάνουν αυτοί πρωι-πρωί;
Μάριο Βίττι: «Οι Έλληνες έχουν μια υπερηφάνεια δικαιολογημένη»
Ο σημαντικότερος πρεσβευτής των ελληνικών γραμμάτων στην Ιταλία και επίτιμος, πλέον, δημότης Ύδρας μάς μιλά από το σπίτι του στη Ρώμη με αφορμή την έκθεση φωτογραφιών του που φιλοξενείται στο νησί.
Η ονειρική ζωή των σκύλων του Παλμ Σπρινγκς
Η Αμερικανίδα φωτογράφος Νάνσι Μπαρόν φωτογραφίζει τα προνομιούχα τετράποδα μέσα στα φινετσάτα μοντερνιστικά σπίτια της παραθεριστικής πόλης της Νότιας Καλιφόρνιας.
Πόσες φωτογραφίες τραβήξαμε αυτό το καλοκαίρι και γιατί
"Τα ηλιοβασιλέματα είναι όλα όμορφα αλλά και όλα ίδια".
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή