Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η μυθολογική διάσταση της Αττικής μέσα από το επιβλητικό πρότζεκτ του Πέτρου Κουμπλή

Ένας ύμνος στο ελληνικό τοπίο σε μια μυσταγωγική, φωτογραφική, αποκάλυψη

 

O 35χρονος Πέτρος Κουμπλής είναι κατά τη γνώμη μου μια ειδική περίπτωση φωτογράφου και ίσως ένας από τους δημιουργούς που έχει καταφέρει με μια ισχυρή προσωπική οπτική αισθητική, να ξεχωρίσει και να καταθέσει πρόταση. Το έργο του, είχα την ευχαρίστηση να γνωρίσω την περασμένη χρονιά μέσα από ένα καθηλωτικό πρότζεκτ το οποίο απεικόνιζε την αθέατη και αρχέγονη ομορφιά της Σαντορίνης. Τα κάδρα εκείνα, έκαναν το γύρο του διαδικτύου και φιλοξενήθηκαν στα μεγαλύτερα περιοδικά τέχνης, μόδας και φωτογραφίας. Οι εικόνες του Πέτρου Κουμπλή είναι βαθιά ποιητικές, όπως και ο λόγος του, ο οποίος πάντα συνοδεύει και συμπληρώνει τις φωτογραφίες. Το τελευταίο του πορτφόλιο., έχει ήδη αρχίσει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο (Dazed and Confused Magazine /Kaltblut Magazine/ Ignant) έχοντας πρωταγωνιστικό πεδίο δράσης την Αττική, δοσμένη μέσα από τη μυθολογική της διάσταση. Οι εικόνες του "ΙΝ DREAMS" είναι το δημιούργημα της περιπλάνησης του Πέτρου Κουμπλή στη πεδιάδα της Μακάριας Πηγής, την Οινόη, τον Διόνυσο, τη Ραμνούντα, το ακρωτήρι της Κυνοσούρας και το σπήλαιο του Πανός. Ένας ύμνος στο ελληνικό τοπίο και μια μυσταγωγική, φωτογραφική, αποκάλυψη.

 

Γεννήθηκε το 1981, στις Σέρρες. Με τη φωτογραφία ασχολείται από το 2000 έχοντας προηγουμένως σπουδάσει στην Αθήνα κι από το 2004 άρχισε να εργάζεται επαγγελματικά σαν φωτογράφος. Οι εντυπωσιακές εικόνες του, έχουν ταξιδέψει σε εκθέσεις, sites και περιοδικά όλου του κόσμου, ανάμεσα στα οποία ενδεικτικά το British Journal of Photography, το Esquire Russia, τo Southern Weekly, το Dazed and Confused Magazine, το Υatzer και το European Photography.
Γεννήθηκε το 1981, στις Σέρρες. Με τη φωτογραφία ασχολείται από το 2000 έχοντας προηγουμένως σπουδάσει στην Αθήνα κι από το 2004 άρχισε να εργάζεται επαγγελματικά σαν φωτογράφος. Οι εντυπωσιακές εικόνες του, έχουν ταξιδέψει σε εκθέσεις, sites και περιοδικά όλου του κόσμου, ανάμεσα στα οποία ενδεικτικά το British Journal of Photography, το Esquire Russia, τo Southern Weekly, το Dazed and Confused Magazine, το Υatzer και το European Photography.

 

ΙΝ DREAMS by PETROS KOUBLIS

 

 

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis,
© Petros Koublis,

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

Τα πάντα μοιάζουν να έχουν αναδυθεί μέσα από την σφαίρα κάποιου ονείρου, ενός παράλληλου σύμπαντος δίχως κανέναν άλλο παρατηρητή εκτός από τη διαίσθηση μας. Ένας κόσμος δίχως παρατηρητές είναι ένας κόσμος δίχως ορισμούς και επομένως τα πάντα αποκαλύπτονται όχι από το πως φαίνονται αλλά το τι πραγματικά είναι: Άπειρα κι ακατάληπτα για τις αισθήσεις μας.


Δεν θα είμαστε ποτέ πια σε θέση να κοιτάξουμε τον ήλιο ή τα αστέρια με τον τρόπο που τα πρωτοκοίταξαν εκείνοι που βρέθηκαν εδώ πριν από εμάς, γιατί ούτε ο ήλιος, ούτε τα αστέρια έχουν πλέον την ίδια σημασία για μας με εκείνη που είχαν γι' αυτούς. Η εμφάνιση δεν αποτελεί ιδιότητα του υποκειμένου, αλλά ιδιότητα που εφαρμόζεται σε αυτό από τον παρατηρητή του. Ο κόσμος, όπως τον γνωρίζουμε, υπάρχει μονάχα μέσα στο μυαλό μας. Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε πλήρως αυτό που είναι από τη φύση του ανεξάρτητο της σκέψης μας, ελεύθερο μορφής, σχήματος και ορισμού. Είμαστε υποχρεωμένοι να συναντάμε μια νοητική εκδοχή της πραγματικότητας, περιορισμένη μέσα στα όρια της κατανόησης μας.


Η εικόνα που δημιουργούμε για την πραγματικότητα σχηματίζεται με βάση τις ιδέες που έχουμε για τον κόσμο μας. Αλλά τι θα συνέβαινε αν προσπαθούσαμε να φανταστούμε έναν κόσμο δίχως ορισμούς, ελεύθερο από έννοιες; Τα πάντα θα διατηρούσαν απέναντι στο βλέμμα μας αυτή την ελευθερία ταυτότητας, προκαλώντας την αποκάλυψη ενός παράλληλου κόσμου, σαν μια αλληλουχία σπαραγμάτων από κάποιον ξεχασμένο μύθο. Θα νιώθαμε ίσως αυτό που υπάρχει κάτω από την επιφάνεια τους. Κατά κάποιο τρόπο αυτό αποτελεί και μια αντίληψη της Μυθολογίας. Αυτή η μυστική δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα κάτω από τη αληθινή φύση του κόσμου γύρω μας, επηρεάζοντας τη μορφή του αλλά κρατώντας τη δική της κρυμμένη από τα μάτια μας. Δεν χρειάζεται να δούμε αυτή τη δραστηριότητα για να την αντιληφθούμε. Χρειάζεται μονάχα να τη νιώσουμε.

 

Αν η λογική θεωρείται η αρχή που δικαιολογεί τις ανισότητες της πραγματικότητας μας, τότε η λογική αυτή έχει αποτύχει. Δεν είναι μια παθητική άρνηση της λογικής, αλλά μια συνειδητή απόρριψη της.


Μέσα από τους Μύθους το πνεύμα μας είναι ικανό να ξεπεράσει τα όρια της αντίληψης και να εκθέσει τη διαίσθηση μας σε μια πολύ μεγαλύτερη πραγματικότητα, επιτρέποντας μας να σηκώσουμε για μια στιγμή το πέπλο και να νιώσουμε αυτό που βρίσκεται κρυμμένο από κάτω. Ο νέος αυτός κόσμος που σχηματίζεται μέσα από τη διαίσθηση μας, μοιάζει με μια σιωπηρή κραυγή, μια διακριτική κι ευγενική προσευχή, μια αμφισβήτηση της λογικής που διατρέχει τη ζωή μας κι ένας εναγκαλισμός μιας βαθύτερης και ειλικρινέστερης ευαισθησίας, πέρα από τα όρια του νου. Η αιτιολογία δεν είναι αρκετή για να περιγράψει κάποιες από τις πιο τρυφερές και μοναδικές πτυχές της ανθρώπινης εμπειρίας, όπως η αγάπη, η αυταπάρνηση, η αλληλεγγύη. Υπάρχουν φορές που πρέπει να αψηφήσουμε την αυθεντία της λογικής προς χάρη μιας βαθύτερης ανθρωπιάς. Αν επικαλούμαστε τη λογική για να εξηγήσουμε την ορθότητα όλων όσων μας χωρίζουν, τότε η λογική αυτή είναι λανθασμένη. Αν η λογική θεωρείται η αρχή που δικαιολογεί τις ανισότητες της πραγματικότητας μας, τότε η λογική αυτή έχει αποτύχει. Δεν είναι μια παθητική άρνηση της λογικής, αλλά μια συνειδητή απόρριψη της.


Οι Μύθοι συνεχίζουν να στέλνουν ένα ασθενικό σήμα σταλμένο από τον πρώτο παλμό της ανθρωπότητας, σαν ένα όνειρο μετέωρο ανάμεσα στη λήθη ενός μακρινού παρελθόντος και την αποκάλυψη ενός απόκρυφου μέλλοντος, σε έναν κόσμο που δίνει πνοή σε μια νέα πραγματικότητα κάθε φορά που τον αντικρίζουμε. Οι Μύθοι μίλησαν για την ιστορία της Ψυχής, υπήρξαν οι παραμορφωμένες ονειρικές επιθυμίες, τα πανάρχαια όνειρα της πρώιμης ανθρωπότητας.


Τα όνειρα έχουν μια ιδιαίτερη επιρροή πάνω μας, απευθύνονται στην ευαίσθητη πλευρά μέσα μας. Κατά κάποιο τρόπο αγγίζουν διακριτικά, με ένα μονάχα ψίθυρο, την παιδική μας αθωότητα, τότε που τα πράγματα γύρω μας ορίζονταν περισσότερο από τη φαντασία παρά τη λογική.
Και ίσως τα όνειρα που επιτρέπαμε σαν παιδιά να αμφισβητήσουν τη λογική των πραγμάτων που ζούμε σαν ενήλικες και να ανοίξουν ένα πέρασμα προς ένα καλύτερο μέλλον.


Η μεταφόρτωση είναι μέσα μας.

 

Petros Koublis

 

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

© Petros Koublis
© Petros Koublis

 

 

 

www.petroskoublis.com

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη
Οι φωτογραφίες του συντρόφου της, Τζορτζ Λανγκ, κλονίζουν τον μελαγχολικό μύθο της
Στα λατομεία της Τήνου
Τηνιακά μάρμαρα
Urban Pulp: Το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Βασίλης Νταόπουλος φωτογραφίζει το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Κισσός Πηλίου μέσα από το φακό της Εβίτας Σκουρλέτη
Καλοκαιρινό ταξίδι σε μια από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας
Ρόμπερτ Φρανκ και Ρεϊμόν Ντεπαρντόν μαζί στην Βηρυτό το 1991
Μία σημαδιακή συνάντηση στην (μετεμφυλιακή) πληγωμένη Βηρυτό.
iPhone Photography Awards 2020: Οι μεγάλοι νικητές
Αυτές είναι οι καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς, που τραβήχτηκαν με iPhone.
Κατήφεια στο Μέγαρο των Ηλυσίων
Οι δυσάρεστες εκπλήξεις ενός φωτογράφου στην επίσημη φωτογράφιση της γαλλικής κυβέρνησης
Η παγίδα του ρατσισμού και το πάθημα του Martin Parr
'Ενα "ατυχές" δισέλιδο του ιταλού φωτογράφου Gian Butturini
Ο φωτογράφος Paul Fusco μέσα από δέκα φωτογραφίες
Ο αμερικανός φωτογράφος, μέλος του πρακτορείου Magnum, πέθανε στις 15 Ιουλίου.
Ένας Έλληνας στα τελευταία παρθένα χωριά της Μαδαγασκάρης
Κάτω από ένα μικρό δάσος από κοκοφοίνικες κουρνιάζει ένα χωριό ψαθοκαλύβων. Εκεί δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και οι κάτοικοί του χρησιμοποιούν το κάρβουνο για να μαγειρέψουν και να ζεσταθούν την περίοδο των μουσώνων.
Η απλοϊκή Σαντορίνη του '50
Σε αυτή τη συλλογή των εκπληκτικών φωτογραφιών των δεκαετιών του 1950 και του 1960 ο Ρόμπερτ Μακ Κέιμπ καταγράφει τη σκληρή, αλλά απλή, ζωή μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρετί.
Το θέατρο σκιών στις ανατολικές χώρες
Οι περισσότεροι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το θέατρο σκιών εφευρέθηκε στην Κίνα ή στην Ινδία κατά την πρώτη χιλιετηρίδα π.Χ., και στη συνέχεια διαδόθηκε στις γύρω ασιατικές περιοχές.
Χρήστος Δημητρίου: Greetings from Limnos / North by northeast
Φωτογραφίες και βίντεο του Χρήστου Δημητρίου
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Η περιπέτεια και ελευθερία της underground rave σκηνής θα επιστρέψει!
Οι εικόνες που για μια δεκαετία είχε τραβήξει ως μέλος της underground rave κοινότητας σε διάφορα επικά πάρτι ανά την Ευρώπη η εικαστικός Seana Gavin, συγκεντρώθηκαν σε ένα νέο φωτογραφικό βιβλίο, ενώ η ίδια πιστεύει ότι οι σύγχρονες συνθήκες ευνοούν την επιστροφή εκείνης της κουλτούρας .
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή