Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Aποσεξουαλικοποιώντας το γυναικείο σώμα στη μόδα (NSFW)

Μια νέα αισθητική στις φωτογραφίσεις μόδας που αποσεξουαλικοποιεί το γυναικείο σώμα και παίζει με το σουρεαλιστικό

Η έννοια της γυναικείας μορφής στην φωτογραφία μόδας συνεχώς αναδιατυπώνεται. Τα τελευταία χρόνια οι φωτογράφοι πειραματίζονται σε τέτοιο βαθμό με το γυναικείο σώμα ώστε η απεικόνιση του ξεφεύγει από τα απλά, καθιερωμένα και σύμφωνα με τα πρότυπα ομορφιάς αιώνων πλαίσια και απογειώνεται σε μία σουρεαλιστική απεικόνιση με ασυνήθιστες -ακόμα και ενοχλητικές - για τον θεατή πόζες. Με την προσέγγιση αυτή επαναδιατυπώνεται και η σχέση μεταξύ του σώματος και των ρούχων που ενθαρρύνει τον θεατή να αμφισβητήσει το ρόλο του σώματος στον τρόπο παρουσίασης των ενδυμάτων. Ρούχα που σχεδιάστηκαν για να φορεθούν με τον γνώριμο, "ορθόδοξο" τρόπο παρουσιάζονται πλέον από μοντέλα που αψηφούν τους γνώριμους και υπάκουους σε μια συγκεκριμένη σεξουαλική εικόνα κανόνες επίδειξης τους και αποτυπώνονται με ασυνήθιστες εκφράσεις και πόζες παίζοντας με το τυχαίο, το εγκεφαλικό και το σουρεαλιστικό.

 

Με δουλειές γνωστών φωτογράφων όπως οι Charlie Engman, Johnny Dufort, Marton Perlaki και Zoe Ghertner να εκτίθενται δίπλα σε εικόνες από τα αρχεία της βρετανικής Vogue, του AnOther, του i-D, του Interview, του Double και του Self Service, η έκθεση Posturing: Photographing the Body in Fashion που παρουσιάζεται στο Thurloe Place του Λονδίνου επιχειρεί να εντοπίσει αυτή τη νέα αισθητική στη φωτογραφία μόδας που ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζει να αναπτύσσεται ακόμα και σήμερα.

 

 

Περιοδικό Lurve, Τεύχος 10, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2016. Courtesy of Reto Schmid
Περιοδικό Lurve, Τεύχος 10, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2016. Courtesy of Reto Schmid

 

Marfa Journal, τεύχος 6, Νοέμβριος 2016. Courtesy of Pascal Gambarte
Marfa Journal, τεύχος 6, Νοέμβριος 2016. Courtesy of Pascal Gambarte

 

“Female Torso” από το L’ imparfaite Magazine, 2014. Courtesy of Marton Perlaki
“Female Torso” από το L’ imparfaite Magazine, 2014. Courtesy of Marton Perlaki

 

“Navy” από το The Gentlewomen. Courtesy of Blommers and Schumm
“Navy” από το The Gentlewomen. Courtesy of Blommers and Schumm

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι σεξουαλικά φορτισμένοι συμβολισμοί του Maxime Ballesteros
Δημιουργία, καταστροφή, έρωτας, αθωότητα, υπερβολή, ακολασία: οι θεμελιώδεις πτυχές της ανθρώπινης φύσης στο έργο του Γάλλου φωτογράφου
 Η καυτή πλευρά της ζωής σε μια βαυαρική επαρχία
Η Ellen von Unwerth φωτογραφίζει την ομορφιά της αγροτικής ζωής στην ιδιαίτερη πατρίδα της
Το polaroid ημερολόγιο ενός σκηνογράφου
Το νέο βιβλίο Happy Massee: Diary of a Set Designer, του Happy Massey προσφέρει μια σπάνια εικόνα για την καριέρα, τις συνεργασίες και τα ταξίδια του

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας
Ο Mikko Lagerstedt αποτυπώνει τα μοναδικά χρώματα του χιονισμένου περιβάλλοντος στη Φινλανδία
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας
«Το "κλικ" είναι αποκλειστικά μία υποσυνείδητη, ενστικτώδης κίνηση»
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας
Διλήμματα ενός δημοσιογράφου που φωτογραφίζει
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award
Tώρα μπορεί και το κοινό να ψηφίζει την αγαπημένη του φωτογραφία για τον παγκοσμίου φήμης διαγωνισμό Wildlife Photography of the Year.
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας
Ο φωτογράφος Yener Torun επιλέγει να δει μόνο τη σύγχρονη, πολύχρωμη αρχιτεκτονική πλευρά της Τουρκίας
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»
Μια από τις πρώτες συνεργάτιδες φωτογράφους της LiFO μάς λέει δυο λόγια για την τέχνη της.
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό
Την τελευταία δεκαετία, ο Άγγλος φωτογράφος Daffydd Jones, γνωστός για τις φωτογραφίες εκδηλώσεων και πάρτι της high society, έστρεφε όλο και πιο συχνά τον φακό του στους ανθρώπους που έμοιαζαν μονίμως απορροφημένοι από το κινητό τους
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»
Ο εκλεκτός συνεργάτης της LiFO μάς λέει δυο πράγματα που έχει κρατήσει από τις φωτογραφίσεις της στήλης «Οι Αθηναίοι»
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας
Ο φινλανδός φωτογράφος Pentti Sammallahti στον δρόμο που οδηγεί στην εποποιία της Kalevala
Παντελής Ζερβός: Small talk με έναν έξοχο φωτογράφο των Αθηναίων της LiFO
«Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση».
Πάρις Ταβιτιάν: «Όταν φωτογραφίζεις, δεν διακρίνεις αν πρόκειται για δουλειά ή προσωπική ευχαρίστηση»
Ο σταθερός φωτογράφος της LiFO που συμμετέχει με πλήθος πορτρέτων στην έκθεση «Οι Αθηναίοι της LiFO στο Μουσείο Μπενάκη» μιλά για την τέχνη του και πώς αυτή συνδυάζεται με τις απαιτήσεις των media.
Πάνος Μιχαήλ: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποκαλυπτικά ξεγυμνωτικό για έναν νάρκισσο από ένα close-up»
Ο ταλαντούχος φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO εξηγεί πώς η τέχνη του «αγαπάει τους δύσκολους “λεκέδες”, που τόσο πολλοί φοβούνται»
Freddie F.: «Πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σε οποιοδήποτε πορτρέτο είναι η εμπιστοσύνη»
Ο εξαιρετικός φωτογράφος και συνεργάτης της LiFO θυμάται ιστορίες πίσω από μερικά χαρακτηριστικά πορτρέτα της στήλης «Οι Αθηναίοι», που φέρουν την υπογραφή του.
New York, New Wave: Σπάνιες φωτογραφίες από την θρυλική εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης στα ‘80s
Με κεντρικές φιγούρες τον Keith Haring και τον Jean-Michel Βasquiat, τους πρόωρα χαμένους σούπερ σταρ της νεοϋορκέζικης εικαστικής σκηνής στη δεκαετία του ’80, μια μεγάλη έκθεση συγκεντρώνει φωτογραφίες από εκείνες τις έντονες μέρες και τις ακόμα πιο έντονες νύχτες
Αναστασία Βουτυροπούλου: όχι styling, όχι επαγγελματικό μακιγιάζ, όχι photoshop
«Όταν φωτογραφίζεις πορτρέτα, είσαι ελεύθερος να κάνεις λάθη που μπορούν να σε πάνε κάπου όπου δεν έχεις φανταστεί»
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Βασικα τα προτυπα ομορφα ανα τους αιωνες είναι πιο τσουπωτα (με εξαιρεση τη μαυρη, οι υπολοιπες θα θεωρουντουσαν στα ορια της φιλασθενης/καχαικτικιας, οι πινακοθηκες και τα αγαλματα αποδιδουν τα ανα τους αιωνες προτυπα, όχι οι επικες ταινιες/σειρες του χολιγουντ) απο του τελευταίου αιωνα και δευτερον το ότι φωτογραφιστικε ο πιο προβλεψιμος συγχρονος σωματοτυπος για μοδα σε "περιεργες" στασεις δεν το καθιστα "σουρεαλ", για την ακριβια το textbook στησιμο ή περπατημα των μοντελων στα catwalks είναι μακραν πιο σουρεαλ απο τις παραπανω στασεις. Η φωτογραφηση είναι καλη απλα εισαγωγη υποσχεται κατι που οι φωτογραφίες δεν δικαιωνουν.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή