Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του

Ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομική έκθεση του έργου του, γεμάτη ενέργεια, ανεμελιά, ηδονισμό και νεκρούς φίλους

To 1999 o φωτογράφος Ryan McGinley κυκλοφόρησε μόνος του το βιβλίο The Kids Are Alright, έναν τόμο όπου συγκέντρωνε φωτογραφίες των φίλων και των εραστών του σε προσωπικές στιγμές, σε καταστάσεις γύμνιας, έκστασης, παράτολμες και ανέμελες. Φωτογράφιζε ασταμάτητα, χρησιμοποιώντας μέχρι και είκοσι ρολά φιλμ το βράδυ. «Εκείνη την εποχή ήταν πολύ σημαντικό να καταγράφω τη ζωή μου» λέει, «επειδή ήμουν ο μόνος από τους φίλους μου που έκανε κάτι τέτοιο. Έστειλε αντίτυπα του χειροποίητου βιβλίου του σε κάποιους γκαλερίστες, curators και φωτογράφους που θαύμαζε και κατάφερε να εντυπωσιάσει την Sylvia Wolf, τότε διευθύντρια του τμήματος φωτογραφίας του Μουσείου Whitney, η οποία τον βοήθησε να οργανώσει την πρώτη του ατομική έκθεση το 2003. Ήταν 26 χρονών, ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που έχουν κάνει ποτέ ατομική έκθεση σε μουσείο.

 

14 χρόνια μετά, ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομή σε αυτή την περίοδο που τον έβαλε στη λίστα με τους πιο γνωστούς φωτογράφους του κόσμου και εκθέτει 1500 από τις πολαρόιντ που έβγαζε φανατικά και δεν είχαν ποτέ μέχρι τώρα εκτεθεί δημόσια. Η έκθεση "Ryan McGinley: The Kids Were Alright" που ξεκινάει από τις 11 του μήνα (μέχρι και τις 20 Αυγούστου) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Denver θυμάται ξανά τις στιγμές που τον στιγμάτισαν, αποκαλύπτοντας πτυχές του ηδονιστικού παρελθόντος του που ήταν λίγο-πολύ γνωστές, αλλά οι περισσότερες δεν έχουν ξαναδεί το φως της δημοσιότητας. Είναι φωτογραφίες που τον δείχνουν να κάνει σεξ, φωτογραφίες φίλων του που αυνανίζονται, να κάνουν ναρκωτικά. «Συγκινούμαι πολύ σήμερα από την ευπάθεια εκείνης της εποχής και αισθάνομαι περήφανος που φαίνεται αυτή η ευαισθησία, παρόλο που είναι τόσο ωμές. Ήταν πραγματικά η ζωή μου εκείνη την περίοδο».

 

Ανάμεσα στα σκληρά ναρκωτικά και το άγριο σεξ υπάρχουν και στιγμές εξαιρετικής τρυφερότητας όπως στις φωτογραφίες που δείχνουν τον Ryan με τον φίλο του εκείνη την περίοδο, τον Marc Hudley. Η έκθεση στο Denver είναι για τον φωτογράφο μία απελευθερωτική διαδικασία, «ήταν πολύ σημαντικό για μένα που μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραδεχτώ ότι είμαι γκέι να μην χρειαστεί να το πω σε κανέναν, αλλά να δείξω απλά τις φωτογραφίες του φίλου μου στις οποίες φιλιόμαστε ή κάνουμε έρωτα. Τις δείχνω στον κόσμο και περιμένω να δω τι θα συμβεί».

―Μ. Η.

 

“Sace,” 2000. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Sace,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“SACE (Canal Ledge),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“SACE (Canal Ledge),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait (Crying),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait (Crying),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογράφοι της ελληνικής επαρχίας
Η πλατφόρμα The Provinces συγκεντρώνει εργασίες φωτογράφων που δραστηριοποιούνται μακριά από την Αθήνα αλλά και άλλων που, έχοντας ως βάση την Αθήνα, φωτογραφίζουν συστηματικά τις απροσδόκητες όψεις των ελληνικών επαρχιών.
Αλάνα (alan στα τούρκικα)
Μία πρώτη γνωριμία με την Πόλη το 1983
Με τους παπλωματάδες της Κωνσταντινούπολης
Μία πρώτη γνωριμία με την πόλη το 1983
Η ατμόσφαιρα του εγκλήματος στις μοναδικές φωτογραφίες του Gordon Parks
Μια διεισδυτική απεικόνιση ενός κρυμμένου κόσμου έρχεται από τα '50s στο MoMA.
Everyone is Everything ///Τα πάντα Όλοι
Μία έκθεση φωτογραφίας του Μάνου Τζαφάλια
Michael Ashkin: ένας Αμερικανός καλλιτέχνης ιχνηλατεί το αποτύπωμα της βίας στην πλατεία Βικτωρίας
Προσκεκλημένος του Κaktos Project, ενός νέου, ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, που δηλώνει πίστη στη δύναμη της άγονης γης να κάνει έναν κάκτο να ανθίσει.
Οι αληθινά μοναδικές πόρτες της Αθήνας
Δυο φωτογραφικά πρότζεκτ που τρέχουν διαφορετικοί καλλιτέχνες καταγράφουν τις πολλές και διαφορετικής αισθητικής πόρτες της Αθήνας.
Μία έκθεση με μοναδικές αδημοσίευτες φωτογραφίες από την κατασκευή του Φράγματος του Μαραθώνα
Η ΕΥΔΑΠ εκθέτει για πρώτη φορά τεκμήρια από το ιστορικό της αρχείο, προσφέροντας στο κοινό δίοδο γνώσης σε αδημοσίευτο υλικό.
Σεξ, άγιοι και φίδια: ο φωτογράφος Pieter Hugo στο Μεξικό
Ο νοτιοαφρικανός φωτογράφος εξερευνά τον θάνατο, τη σεξουαλικότητα και την πνευματικότητα στη χώρα του Μεξικού
Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση
Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας
Δείτε τους νικητές του διαγωνισμού «The International Landscape Photographer of the Year»
Επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο φωτογραφίζουν τα πιο εντυπωσιακά τοπία της γης.
Τρεις σπάνιες φωτογραφίες του Arthur Conan Doyle από την Αθήνα του 1907
Γνωρίζατε πως ο συγγραφέας του Σέρλοκ Χολμς είχε πάθος με τη φωτογραφία;
Ιστορία ενός βλέμματος. 50 χρόνια από τον θάνατο του φωτογράφου Gilles Caron
'Ενα ντοκιμαντέρ της Mariana Otero (2020)
H τέχνη των κτιρίων: Οι καλύτερες φωτογραφίες του διαγωνισμού Art of Building για το 2019
Ο διεθνής καλλιτεχνικός διαγωνισμός Art of Building αναδεικνύει κάθε χρόνο την καλύτερη ψηφιακή φωτογραφία κτιρίου.
Σπάνιες εικόνες της Αθήνας σε ένα ντοκιμαντέρ και μια φωτογραφική έκθεση της Μαρίας Ηλιού στο Μουσείο Μπενάκη
Η σκηνοθέτις και παραγωγός Μαρία Ηλιού μιλά στη LiFO και παρουσιάζει μοναδικά στιγμιότυπα από το νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ και τη φωτογραφική έκθεση «Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896».
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή