Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του

Ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομική έκθεση του έργου του, γεμάτη ενέργεια, ανεμελιά, ηδονισμό και νεκρούς φίλους

To 1999 o φωτογράφος Ryan McGinley κυκλοφόρησε μόνος του το βιβλίο The Kids Are Alright, έναν τόμο όπου συγκέντρωνε φωτογραφίες των φίλων και των εραστών του σε προσωπικές στιγμές, σε καταστάσεις γύμνιας, έκστασης, παράτολμες και ανέμελες. Φωτογράφιζε ασταμάτητα, χρησιμοποιώντας μέχρι και είκοσι ρολά φιλμ το βράδυ. «Εκείνη την εποχή ήταν πολύ σημαντικό να καταγράφω τη ζωή μου» λέει, «επειδή ήμουν ο μόνος από τους φίλους μου που έκανε κάτι τέτοιο. Έστειλε αντίτυπα του χειροποίητου βιβλίου του σε κάποιους γκαλερίστες, curators και φωτογράφους που θαύμαζε και κατάφερε να εντυπωσιάσει την Sylvia Wolf, τότε διευθύντρια του τμήματος φωτογραφίας του Μουσείου Whitney, η οποία τον βοήθησε να οργανώσει την πρώτη του ατομική έκθεση το 2003. Ήταν 26 χρονών, ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που έχουν κάνει ποτέ ατομική έκθεση σε μουσείο.

 

14 χρόνια μετά, ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομή σε αυτή την περίοδο που τον έβαλε στη λίστα με τους πιο γνωστούς φωτογράφους του κόσμου και εκθέτει 1500 από τις πολαρόιντ που έβγαζε φανατικά και δεν είχαν ποτέ μέχρι τώρα εκτεθεί δημόσια. Η έκθεση "Ryan McGinley: The Kids Were Alright" που ξεκινάει από τις 11 του μήνα (μέχρι και τις 20 Αυγούστου) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Denver θυμάται ξανά τις στιγμές που τον στιγμάτισαν, αποκαλύπτοντας πτυχές του ηδονιστικού παρελθόντος του που ήταν λίγο-πολύ γνωστές, αλλά οι περισσότερες δεν έχουν ξαναδεί το φως της δημοσιότητας. Είναι φωτογραφίες που τον δείχνουν να κάνει σεξ, φωτογραφίες φίλων του που αυνανίζονται, να κάνουν ναρκωτικά. «Συγκινούμαι πολύ σήμερα από την ευπάθεια εκείνης της εποχής και αισθάνομαι περήφανος που φαίνεται αυτή η ευαισθησία, παρόλο που είναι τόσο ωμές. Ήταν πραγματικά η ζωή μου εκείνη την περίοδο».

 

Ανάμεσα στα σκληρά ναρκωτικά και το άγριο σεξ υπάρχουν και στιγμές εξαιρετικής τρυφερότητας όπως στις φωτογραφίες που δείχνουν τον Ryan με τον φίλο του εκείνη την περίοδο, τον Marc Hudley. Η έκθεση στο Denver είναι για τον φωτογράφο μία απελευθερωτική διαδικασία, «ήταν πολύ σημαντικό για μένα που μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραδεχτώ ότι είμαι γκέι να μην χρειαστεί να το πω σε κανέναν, αλλά να δείξω απλά τις φωτογραφίες του φίλου μου στις οποίες φιλιόμαστε ή κάνουμε έρωτα. Τις δείχνω στον κόσμο και περιμένω να δω τι θα συμβεί».

―Μ. Η.

 

“Sace,” 2000. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Sace,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“SACE (Canal Ledge),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“SACE (Canal Ledge),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait (Crying),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait (Crying),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στα τελευταία κατοικημένα διαμερίσματα του μυθικού Chelsea Hotel
Τέσσερα χρόνια πέρασαν μέχρι να καταφέρει να πείσει τους τελευταίους μόνιμους ενοίκους του ξενοδοχείου να του ανοίξουν την πόρτα στα εκπληκτικά διαμερίσματά τους ο φωτογράφος Colin Miller αλλά άξιζε τον κόπο.
Αυτή είναι η κορυφαία φωτογραφία του περασμένου αιώνα και απεικονίζει ένα έμβρυο 18 εβδομάδων
Η συγκλονιστική λήψη του φωτογράφου Lennart Nilsson που συζητείται μέχρι σήμερα χάρη στην πολιτική διάσταση που έλαβε
40 χρόνια London Calling: Οι φωτογραφίες που έκαναν τους Clash αιώνια είδωλα
Μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για τα 40χρονα του ιστορικού άλμπουμ παρουσιάζει τις φωτογραφίες που τους είχε τραβήξει στη θρυλική αμερικανική περιοδεία του 1979 η σπουδαία ροκ φωτογράφος Pennie Smith, ανάμεσά τους και εκείνη που κοσμεί το πιο εμβληματικό ίσως ροκ εξώφυλλο όλων των εποχών.
Άλλες Ωδές; («Any more Odes?»)
H διεθνής ομαδική φωτογραφική έκθεση των TransEurope Athens / EyesCulture
Βερολίνο. Νοέμβρης 1989 (λίγο μετά την πτώση του Τείχους)
Με σφυρί και καλέμι
Ο Billy Monk και η underground σκηνή του Κέιπ Τάουν, στο αποκορύφωμα του Απαρτχάιντ
Η αλλοπρόσαλλη ζωή και η ακαταμάχητη τέχνη του Νοτιοαφρικανού φωτογράφου που απαθανάτισε μοναδικά τη νύχτα του Κέιπ Τάουν κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ και τελικά πυροβολήθηκε ενώ πήγαινε να δει την πρώτη του μεγάλη έκθεση.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο λυκόφως
Στις φωτογραφίες του Φωκίωνα Ζησιάδη τα πλοία και τα μηχανήματα στέκουν παγωμένα περιμένοντας μια εντολή για να ξαναμπούν και πάλι στη δράση
Οι δύο παράλληλοι
Φωτογραφίες της Karina Bikbulatova
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους
Τόσο που σχεδόν νοιώθεις την ανάσα του λιονταριού
«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s
Ο αναίμακτος πόλεμος του Δημήτρη Χαρισιάδη
Ο σημαντικός Έλληνας φωτογράφος άφησε τρακόσια αρνητικά από το μέτωπο και την Κατοχή, δίχως ούτε μια εικόνα νεκρού ή τραυματία.
Ο Εθνικός Κήπος τη νύχτα: Μια διαφορετική φωτογραφική καταγραφή του ιστορικού σημείου της πόλης
Οι εικόνες του Στράτου Καλαφάτη συνοδεύουν τα κείμενα της έκδοσης «Εθνικός Κήπος. Περίπατος Μαθητείας – 10+1 Στάσεις» η οποία αφηγείται την ιστορία του Κήπου και κατ’ επέκταση της ίδιας της Αθήνας.
MedPhoto Festival 2019-2020
Archive: Between the Public and the Private
Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.
Ο διαγωνισμός αυτός έχει γίνει ένας εξαιρετικός τρόπος προβολής μικροφωτογραφιών από μια ευρεία γκάμα επιστημονικών κλάδων.
Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο
Στο νέο του φωτογραφικό βιβλίο, ο πρώην ροκ σταρ εξερευνά την περίεργη, διαδραστική σχέση ανάμεσα στις παλιές αναλογικές ζωές μας και τις νέες ψηφιακές.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή