Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του

Ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομική έκθεση του έργου του, γεμάτη ενέργεια, ανεμελιά, ηδονισμό και νεκρούς φίλους

To 1999 o φωτογράφος Ryan McGinley κυκλοφόρησε μόνος του το βιβλίο The Kids Are Alright, έναν τόμο όπου συγκέντρωνε φωτογραφίες των φίλων και των εραστών του σε προσωπικές στιγμές, σε καταστάσεις γύμνιας, έκστασης, παράτολμες και ανέμελες. Φωτογράφιζε ασταμάτητα, χρησιμοποιώντας μέχρι και είκοσι ρολά φιλμ το βράδυ. «Εκείνη την εποχή ήταν πολύ σημαντικό να καταγράφω τη ζωή μου» λέει, «επειδή ήμουν ο μόνος από τους φίλους μου που έκανε κάτι τέτοιο. Έστειλε αντίτυπα του χειροποίητου βιβλίου του σε κάποιους γκαλερίστες, curators και φωτογράφους που θαύμαζε και κατάφερε να εντυπωσιάσει την Sylvia Wolf, τότε διευθύντρια του τμήματος φωτογραφίας του Μουσείου Whitney, η οποία τον βοήθησε να οργανώσει την πρώτη του ατομική έκθεση το 2003. Ήταν 26 χρονών, ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που έχουν κάνει ποτέ ατομική έκθεση σε μουσείο.

 

14 χρόνια μετά, ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομή σε αυτή την περίοδο που τον έβαλε στη λίστα με τους πιο γνωστούς φωτογράφους του κόσμου και εκθέτει 1500 από τις πολαρόιντ που έβγαζε φανατικά και δεν είχαν ποτέ μέχρι τώρα εκτεθεί δημόσια. Η έκθεση "Ryan McGinley: The Kids Were Alright" που ξεκινάει από τις 11 του μήνα (μέχρι και τις 20 Αυγούστου) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Denver θυμάται ξανά τις στιγμές που τον στιγμάτισαν, αποκαλύπτοντας πτυχές του ηδονιστικού παρελθόντος του που ήταν λίγο-πολύ γνωστές, αλλά οι περισσότερες δεν έχουν ξαναδεί το φως της δημοσιότητας. Είναι φωτογραφίες που τον δείχνουν να κάνει σεξ, φωτογραφίες φίλων του που αυνανίζονται, να κάνουν ναρκωτικά. «Συγκινούμαι πολύ σήμερα από την ευπάθεια εκείνης της εποχής και αισθάνομαι περήφανος που φαίνεται αυτή η ευαισθησία, παρόλο που είναι τόσο ωμές. Ήταν πραγματικά η ζωή μου εκείνη την περίοδο».

 

Ανάμεσα στα σκληρά ναρκωτικά και το άγριο σεξ υπάρχουν και στιγμές εξαιρετικής τρυφερότητας όπως στις φωτογραφίες που δείχνουν τον Ryan με τον φίλο του εκείνη την περίοδο, τον Marc Hudley. Η έκθεση στο Denver είναι για τον φωτογράφο μία απελευθερωτική διαδικασία, «ήταν πολύ σημαντικό για μένα που μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραδεχτώ ότι είμαι γκέι να μην χρειαστεί να το πω σε κανέναν, αλλά να δείξω απλά τις φωτογραφίες του φίλου μου στις οποίες φιλιόμαστε ή κάνουμε έρωτα. Τις δείχνω στον κόσμο και περιμένω να δω τι θα συμβεί».

―Μ. Η.

 

“Sace,” 2000. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Sace,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“SACE (Canal Ledge),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“SACE (Canal Ledge),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait (Crying),” 2001. 
Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait (Crying),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

 

“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Epiphany. Φωτογραφίες του Σπύρου Ζερβουδάκη.
Τα Θεοφάνεια στην Κρήτη
Το φίλτρο που τα έκανε όλα κόκκινα πριν από το Instagram
Πολύ πριν από τα φίλτρα του Instagram υπήρχε ένα φωτογραφικό φιλμ το οποίο αγάπησε η Ψυχεδέλεια. Αυτή είναι η ιστορία του πρωτοποριακού φιλμ Aerochrome 1443...
Ανδρόγυνη, μορφινομανής, αριστοκράτισσα: Η μποέμικη ζωή της φωτογράφου Άννεμαρι Σβάρτζενμπαχ
Οι φωτογραφίες της Ελβετίδας με τις γερμανικές αριστοκρατικές καταβολές που γύρισε σχεδόν όλο τον κόσμο απαθανατίζοντας ανθρώπους, μνημεία και τοπία, όπως ήταν πριν από 75 χρόνια
Οι ήρωες του Αρκτικού Κύκλου
Ένα μοναδικό φωτογραφικό λεύκωμα του Ισλανδού RAX ερευνά τη μοίρα των σκύλων που σέρνουν έλκηθρα στη Γροιλανδία.
Earth Photo 2020: Οι νικήτριες φωτογραφίες του διαγωνισμού
Φωτογραφικά έργα που ενθαρρύνουν τη συζήτηση για το περιβάλλον καθώς αφηγούνται ιστορίες για τον φυσικό κόσμο και τους κατοίκους του.
Οι κακές επιλογές. Φωτογραφίες του Στέφανου Στεφάνου
Πάρτι στο Bad Choices Tattoo Club, με live εμφάνιση από τους One Last Round (2019)
Ερυθρός Σταυρός: Μια ψηφιακή έκθεση γιορτάζει έναν αιώνα παρουσίας του στην Ελλάδα
Μια ψηφιακή έκθεση φωτογραφίας, αφιερωμένη στην παρουσία και τη δράση τόσο του Διεθνούς όσο και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στη χώρα την τελευταία εκατονταετία.
ID - το σώμα, ο ερωτισμός και η ταυτότητα στις φωτογραφίες της Stephie Grape
Μία εν εξελίξει φωτογραφική έρευνα
Τα ορφανά του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών
Oι συγκλονιστικές φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου κυκλοφόρησαν σε ένα συλλεκτικό «Λεύκωμα ζωής» από το Κέντρο Ερευνών «Ρίζες» και το Μουσείο Μπενάκη
«Όχι παντρεμένοι· αλλά θα το θέλαμε»: Ερωτευμένοι άντρες από άλλες εποχές
Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα «A Photographic History of Men in Love» απεικονίζει ιστορίες αγάπης μεταξύ ανδρών σε τρυφερές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1850 και του 1950.
Το πέταγμα της χρυσαλλίδας. Φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη
The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings
Ορισμένοι άνθρωποι είναι σωσίες κάποιου γάτου
Όλοι ξέρουμε πως οι σκύλοι συνήθως μοιάζουν με τα αφεντικά τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τις γάτες, αλλά πιο υπόγεια...
Η φωτογραφική ομάδα «Διαδρομές» στεγάζει στο κέντρο της Αθήνας το πάθος για τις στιγμές
Μια ομάδα που ορίζει ως μέσο τη φωτογραφία και ως προορισμό την προσωπική έκφραση του καθενός.
Γνωρίστε τον σπουδαίο Έλληνα φωτορεπόρτερ Σωκράτη Μπαλταγιάννη
Οι κοινωνικά ευαίσθητες φωτογραφίες του διαθέτουν ισορροπία, δυναμισμό και αναδίδουν έναν βαθύ ανθρωπισμό, που αποφεύγει την γλυκερή καλλιέπεια.
Jindrich Streit, ένας σπάνιος, υπέροχος φωτογράφος της τσέχικης επαρχίας
τα ανθρώπινα πλάσματα ανασαίνουν και φωτίζονται από μια αξιοπρέπεια παράξενη, που δεν ξέρεις από πού έρχεται, μέσα σε τόση λάσπη.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή